Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

ce parere aveti de cadrele de carbon ??se rup usor ?


jan j,nni

Trimite mesaj
Posturi: 3
Subiecte: 1

#401524 13 iulie la 22:56

se rup usor cadrele de carbon ? ce ziceti ?

-1
boris bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3254
Subiecte: 12

#401525 13 iulie la 23:08

Evident, nu!

+2
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 698
Subiecte: 9

#401526 13 iulie la 23:47

Doar bugetul il rupe usor spre grav...in rest nu mai de bine vs alum sau cromo

+1
jan j,nni

Trimite mesaj
Posturi: 3
Subiecte: 1

#401527 14 iulie la 07:25

am eu un mondraker summum pro 2018 nu am avut niciodata carbon eu am 100 kile sper sa tina nici asa nu fac downhill cu el

Dan Bolba

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 6

#401536 14 iulie la 14:53

Practic ai o bicicleta (4500euro la pret de raft) de downhill, pe care n-o folosesti la ce a fost conceputa si totusi iti faci probleme ca va ceda sub tine. Lasa-ma sa ghicesc ca cineva a ramas fara bicicleta.

+6
jan j,nni

Trimite mesaj
Posturi: 3
Subiecte: 1

#401542 14 iulie la 17:37

umm da .....e mondraker nu are voie intradevar catergorie grea

-1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 974
Subiecte: 2

#401543 14 iulie la 20:50

Unde sa si faci DH in Oradea? La Arieseni eventual.

+1
Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 141

#401548 15 iulie la 11:20

nu se rupe, se sparge...

+3
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5533
Subiecte: 66

#401578 16 iulie la 14:42

Gelu Vlad: Unde sa si faci DH in Oradea? La Arieseni eventual.

Sus pe deal la releu, chief! ;)



On-topic: întrebarea inițială e un nonsens. Orice se poat strica dacă vrei. Depinde cum folosești acel ceva. Sunt cadre din carbon făcute ca să fie super ușoare la aceeași rezistență cu aluminiul (majoritatea) sau altele care sunt făcute să fie super durabile la aceeași greutate cu aluminiul (de exemplu generația antepenultimă de GT Fury).

Dacă te plimbi cu bița prin oraș sau te dai pe un traseu de DH ca melcul și nu sari chestii, nu o să rupi nimic. Dar nici nu o să înțelegi nimic din DH și se ridică întrebarea ce faci cu așa un bike. Numai zic...

Mx

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 819
Subiecte: 8

#401634 18 iulie la 00:16

https://www.facebook.com/globalcyclingnetwork/videos/vb.112665855555813/2392950061029662/?type=2&theater

Există un cuvânt magic care face ca toate problemele carbonului ”mai rezistent ca oțelul” să dispară. Se pronunță:

..................................................................MARKETING................................................

Uite și ce înseamnă asta. E un nonsens, nu? "știința și arta de a convinge clienții să cumpere"

https://ro.wikipedia.org/wiki/Marketing

ultima modificare: 18 iulie la 00:19

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5533
Subiecte: 66

#401635 18 iulie la 00:29

Teodor, vorbești niște prostii fără margini. Putem discuta aplicat, pe subiect, despre avantaje și dezavantaje, dar e limpede că nu stăpânești subiectul, deci ne pierdem vremea.

Tocmai mi-am amintit că există oameni care în loc de argumente dau link-uri de YouTube. ;)

Mx

+1
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 819
Subiecte: 8

#401636 18 iulie la 00:37

Eu, prost. Nu tu argumente, eu prezint...realitate. Apropo, știi cât costă un cadru din ăla? Și nu e chinezesc ca Giantul meu de rahat ieftin. Nici nu mă gândesc să compar un Giant cu dumnezeiescul ăla de cadru. Dar na...tu vii cu argumente, eu vin cu filmulețe. Un idot., nu? Și ăsta nu e singurul exemplu. Dar nu mai intensific discuția. Carbonul este ”Dumnezeu de oțel pe roți”. Am înțeles. AI DREPTATE.

-2
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 698
Subiecte: 9

#401637 18 iulie la 00:46

Bai Teodor..opreste te rog robinetul cu prostii. M am uitat si credeam ca vorbeste un pusti dar cand colo un om in toata firea vorbeste de teoria conspiratiei pur romaneasca ..waiii. nu ma mira ca pustii din ziua de azi sunt debusolati.

Si daca tor ne batem in video si nu in date tehnice uite aici unul de la mincinosii pamantului Santa Cruz - https://m.pinkbike.com/video/243228/
Mama lor de hoti

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 819
Subiecte: 8

#401638 18 iulie la 00:50

"știința și arta de a convinge clienții să cumpere". Deci....marketing. Auzi da io bag aselenizarea. Ma culc.

-1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5533
Subiecte: 66

#401639 18 iulie la 01:04

Nu ai înțeles nimic, nu ai argumente și ești pe ulei, cum s-a mai întâmplat pe aici.

Nivelul discuției a fost adus de tine la cota ”copii de pe Pinkbike care postează poze cu Kona rupte”. Probabil fiindcă atât ai înțeles tu. Ce pari să nu fi înțeles e că și în filmuleț e un accident, iar bicicletele nu sunt concepute să reziste la accidente, ci să te dai cu ele. Nici nu mai spun că bicicletele de concurs sunt VOIT și ASUMAT superușoare, fiindcă durabilitatea nu e cel mai important criteriu într-un concurs. Sau că, în căutarea ultimei fracțiuni de secundă, există echipe de downhill (și nu numai) care renunță la garniturile de la rulmenții din butuci. Probabil că nu ai auzit de mașinile de curse americane din anii '60, dar există un anume Camaro de '67 de la Penske cu livery Sunoco foarte celebru, fiindcă a interpretat regulamentul Trans-Am într-un mod extrem (și a și câștigat ceva curse), iar unul dintre trick-uri era că ușile și alte părți ale caroseriei erau cufundate în acid, ca să se ușureze. Ca la Plymouth-ul Barracuda 426 Hemi din '69, de altfel. Dar ce ce vorbesc eu cu tine despre ustensile de curse, Teodor?

Știu cât costă un cadru de cursieră modern și m-am și dat cu unele. M-am mai dat și cu câteva MTB-uri destul de noi din carbon. Tu cu câte cadre din carbon te-ai dat, Teodor? Și cu ce le-ai comparat? Știi că nu e important unde sunt făcute niște cadre, ci CUM sunt făcute? Și că în China sunt unele dintre cele mai moderne fabrici pentru biciclete? Și că e destul de important să vină un cadru din ăla de carbon de la o companie cunoscută, care-și asumă calitatea lui? Și că e bine ca fibrele să fi fost livrate de o firmă care garantează calitatea, precum Torayca sau Mitsubishi? Dar, de fapt, ce știi tu despre carbon, dacă-mi permiți să te întreb???

Carbonul nu este dumnezeu pe roți, nu a spus nimeni așa ceva, dar sunt motive bune pentru care el se găsește în gamele superioare ale producătorilor. Nu există dumnezeu pe roți, asta e o prostie. Dar există cadre foarte bune făcute din carbon. Și din aluminiu. Și din oțel. Și din titan. Și chiar și din aliaj de beriliu. Dar nu materialul e cel mai important, ci cum e prelucrat și cine a inginerit cadrul și dacă toate reperele sunt în armonie. Că există cadre foarte bune din toate materialele și cadre foarte proaste din toate materialele, dar ele nu se evaluează după ureche sau după impresii sau prejudecăți, ci după ce te dai cu ele și le testezi pe bune.

Dacă citeai ce am scris mai sus, ai fi reținut poate că mult lăudatul carbon poate fi prelucrat să fie ușor sau durabil (raportat la aluminiu). O discuției interesantă aici poate fi despre rigiditatea torsională prea mare a carbonului și cum poate afecta asta calitatea unei biciclete. Sunt oameni care preferă elasticitatea laterală a metalului, dar contează întotdeauna la ce ne raportăm. Și idealmente să ne fi dat pe biciclete perfect identice, unde doar materialul din care e făcut cadrul să fie diferit și în rest tot, piese, setări, să fie la fel. Cam așa ai face un test relevant. Spre exemplu, am avut ocazia să mă dau cu o bicicletă foarte apropiată de cea actuală pe care o am, doar că din carbon. Greutatea redusă era un plus, dar tot prefer mai mult cum se simte aluminiul.

Da, știu, tu parcă ești cu conspirațiile. Aici nu ai prea nimerit-o. Sfatul meu e să-i urăști mai puțin pe ăia care-și permit biciclete mai scumpe decât tine, că asta nu e o vină, ci doar o conjunctură, și fiecare își ia ce poate și ce-i place.

Îți doresc să te dai măcar o dată cu o bicicletă bună din carbon, poate așa mai scapi de prejudecăți... :(

Numai bine,
Mx

+2
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5533
Subiecte: 66

#401640 18 iulie la 01:17

Teodor Jagate: "știința și arta de a convinge clienții să cumpere". Deci....marketing. Auzi da io bag aselenizarea. Ma culc.

A propos aselenizare, uite aici ceva similar: Buzz are un gând bun pentru tine!

https://www.youtube.com/watch?v=G_YM9cCtwz4

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 974
Subiecte: 2

#401644 18 iulie la 09:16

Cu atitudinea asta ramaneam la carute cu o singura osie.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro