Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

sfat achizitie bicicleta second hand (noua) pentru conversie ulterioara la electrica


mihai i

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 4

#398152 17 februarie 2019 la 21:57

Salut,

dupa cum spune titlul, mi-as dori sa achizitionez o bicicleta second hand de preferat (nu sufar sa fie noua), ulterior sa o fac electrica (si aici am niste intrebari)

scopul : mers cu ea la birou (12 km dus, 12 intors), mai iesit cu ea din bucuresti pe suportul de masina si facut diverse trasee (nu vreau downhil, sarituri cu ea sau chestii complicate), vreau doar ca atunci cand ma duc in natura sa pot acoperi o distanta mai mare


am 1.82m inaltime, 75km. am pedalat pe un dhs vechi destul de mult si stiu ca este o diferenta majora fata de una buna (am in teste o merida a unui prieten)

intrebarile mele :

1) sa iau o bicicleta de oras sau un MTB? prima ar avea avantajul pt mers la birou, dar cred ca ar fi prea slaba pt mers prin padure (la baneasa sau pe la munte)
2) ce marime de cadru sa iau pentru ce ma intereseaza pe mine. am vazut ca pentru commuting s-ar preta o bicicleta cu cadru de 56-58cm, iar pentru trasee / munte, un MTB de 48-50 cm
3) sa iau un una clasica si sa-i fac conversion sau sa caut direct una electrica?
4) ce motor recomandati? bafang / bosch? nu simt nevoia de 45 de km/h, dar parca si 25 mi se par putini. (ideal ar fi o medie). Sunt suficienti 250W? sau ca incerc mai sus?
5) este un baiat pe youtube care recomanda unele bulgaresti (nu vreau sa dau nume pentru ca nu stiu politicile site-ului despre reclama)

bugetul meu este undeva in jur de 2000-2500 RON pt bicicleta second si undeva la 4000-5000 RON pt kitul electric (motor + baterie)

Multumesc anticipat,
Mihai

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398155 17 februarie 2019 la 22:13

Da-i pace. Lasa bricolajul, strange bani si ia una electrica cu motor in pedalier, Bosch, Shimano, Yamaha. Cele cu motor in butuc sunt mizerii, te franeaza daca bagi mai tare decat motorul. Vezi un trekking sau un 29er, sau si mai bine un trekking cu roti de 29. Marimea 56-57. Sa aiba aparatori de noroi, lumini, preferabil si portbagaj. Erau si pe bazar ceva dar MTB-uri. Si pe olx am vazut o gramada. Si nu la 7500 de lei ci mai accesibile. Daca e limitata la 45 km/h e practic mopeda, trebuie inscrisa in circulatie, deci trebuie sa aiba omologare. Cele limitate la 25 km/h nu trebuie inscrise. Esti asistat pana 25 km/h, asta nu inseamna ca de acolo nu ii poti da blana cu picoarele ca sa mearga cu 35-40.

ultima modificare: 17 februarie 2019 la 22:25

+2
cristian marchis

Trimite mesaj
Posturi: 88
Subiecte: 8

#398156 17 februarie 2019 la 23:24

salut
in bugetul tau gasesti o multime de biciclete electrice second, aproape noi, bosch sau yamaha. sunt foarte comune, gasesti oricand piese, baterii, etc. in general, electricele de firma vin echipate cu furci slabe, dar transmisii bune, deore, slx, xt,
putina atentie ce si de la cine cumperi:
https://www.dirtbike.ro/mag/cum-ne-protejam-de-hoti-ghid-practic-elementar
eu folosesc electrice de 4 ani, am un trekking, de care ma folosesc cu multa satisfactie in oras, si un mtb care sta degeaba (cred ca am iesit la padure de 4 ori in 3 ani).
si punctual:
1. ia-ti bicicleta pentru scopul principal, adica un trekking, commuter...furca fixa sau suspensie...eu as merge pe suspensie. la nivelul asta de echipari, furcile sunt in general suntour ncx, cursa de 63. furci slabe si grele (din fericire greutatea nu are nici o importanta pe electrica, 23-24kg, whatever), care amortizeaza borduri, si cam atat. mergand prin oras, tot mai bine o suspensie slaba decat deloc.
prin padure sau la munte, daca parasesti drumurile, cele neasfaltate, trekkingul merge, dar plimbarea devine un chin. sunt biciclete foarte rezistente, insa deloc confortabile pentru asa ceva.
inca un avantaj e faptul ca poti adopta o tinuta casual, poate chiar usor elegant. camasa pe mtb parca nu e chiar ce trebuie...:)
2. pentru fizicul tau, marimea potrivita e L. din ce ai scris mai sus, 48-50 e ok pt mtb, la trekking 56-58 e cam mult, eu de exemplu am un scott XL cu ST de 54cm, dar asta depinde si de producator.
3. cu siguranta o bicicleta electrica. ca fapt divers, un cadru de mtb electric are 3kg chel, nu prea seamana cu cadrele normale. si nu cred ca e o gresala :). sunt convins ca producatori renumiti de cadre au studiat problema impreuna cu producatori renumiti de motoare. sunt curios ce au studiat chinezii care iti dau un motor sa il legi cu arici de bicicleta...;)
4. eu am bosch, dupa multa lectura pe tema, acum 4 ani, am avut de ales intre bosch sau yamaha, acum 4 ani yamaha erau mai rare, asa ca am mers pe bosch. nu am nici un regret, m-am dat si pe yamaha, aceeasi poveste. daca as vrea sa shimb bicicleta, tot pe bosch sau yamaha as merge. brose, shimano...sunt mai rare.
da, sunt limitate la 25km/h, dar exista diverse variante de delimitare, daca ai impresia ca e necesar. in toamna mi-am luat un ciptunning badassebike, care functioneaza fara cusur, merge pana in 50km/h, costa 130euro. eu nu recomand, e totusi, bicicleta...50km/h e mult prea mult, mai ales in oras.
5. nu cunosc...

+3
Laurentiu Luton

Trimite mesaj
Posturi: 64

#398160 18 februarie 2019 la 08:17

Cu 800 euro: https://www.bike24.com/1.php?__qf_product-list-order-by=&orderby=2&content=7&menu=1000%2C173%2C314&mid=0&pgc=0

Cu 1700 euro (bugetul tau): https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=296383;menu=1000,173,314;mid=0;pgc=0;orderby=2

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398173 18 februarie 2019 la 10:50

Vezi ca bike24 mai iau 100 de euro pentru transport la biciclete (cica e mare volumul), plus ca nu livreaza anumite marci in afara Germaniei. Vezi hibike.com sau bike-discount.de sau probikeshop.com. Ghost si Bergamont mi se pare ca sunt cele mai accesibile, urmate de Cube si Focus. Toate marcile astea sunt foarte bune pe touring - nemtii au experienta vasta pe categoria respectiva. Cam de asa ceva ziceam:

https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-touring-hybrid-one-500-black-n-blue-769489

Anvelope 47x622 sunt aproape de 29er. Sigur iti intra 50 (2.0" ) cu aparatori sau 56 (2.2" ) fara. Banuiesc ca exact ture gen cea din filmul promotional te intereseaza sa faci cu ea. Are si 23 kg deci numai bine sub limita de la Thule Proride daca vrei s-o pui pe masina, desi eu iti recomand portbagaj pe carlig.

Daca ai rabdare pana la sfarsitul lui august si te uiti dupa reduceri, sigur te incadrezi in buget.

ultima modificare: 18 februarie 2019 la 11:04

Laurentiu Luton

Trimite mesaj
Posturi: 64

#398174 18 februarie 2019 la 10:57

Ăștia nu iau bani pentru transport???
La bike-discount e mișto daca te înregistrezi că firma. Plătești fără TVA!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398176 18 februarie 2019 la 13:08

Ba iau, dar iau 10-15 euro, nu 110 daca e colet mare (bicicleta).

ultima modificare: 18 februarie 2019 la 13:08

Laurentiu Luton

Trimite mesaj
Posturi: 64

#398177 18 februarie 2019 la 13:53

Am simulat la bike discount și transportul costa fix 119.95 euro.

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398182 18 februarie 2019 la 15:21

Simulare de pe hibike.de: https://ibb.co/1Qp9p26

ultima modificare: 18 februarie 2019 la 15:21

mihai i

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 4

#398188 18 februarie 2019 la 16:19

Inca nu sunt convins ca alegerea potrivita este trekking vs MTB
Sincer sa fiu, nici nu stiu cat de rezistenta ar fi un trekking la bordurile din bucuresti, cu atat mai putin pe un drum prost afara (cum ziceam, nu vreau sarituri si mers pe o roata, dar nici nu as vrea sa se indoaie daca urc o bordura)

imi este destul de greu sa inteleg anumite concepte, dar ma straduiesc sa invat

presupun ca rotile mai mari sunt pt oras (29), iar rotile de 27.5 - 26 sunt pt MTB-uri?

ma gandeam ca avand o baterie si un motor as putea lua o bicicleta mai ineficienta pt commuting, dar pe care sa o pot folosi si pe altceva decat sosea

ultima modificare: 18 februarie 2019 la 16:22

Laurentiu Luton

Trimite mesaj
Posturi: 64

#398192 18 februarie 2019 la 17:13

Probikeshop nu livreaza in romania.

Hibike e singurui care costa 12 euro cu DHL.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#398195 18 februarie 2019 la 18:50

Rezistenta la borduri n-are legatura cu tipul bicicletei, ci cu modul in care o abuzezi. Majoritatea celor care fac commuting pe lumea asta folosesc hibride si cauciucuri cu balon de 28-32 (poate chiar mai subtiri) si, cu toate astea, nu indoaie rotile si nu rup cadrele in borduri sau alte gropi.
Mai exista si nisa celor care se dau pe gravel intr-un mare stil, cu bicle specifice disciplinei. Nici acolo nu prea se rup bicicletele din senin.
Deci nu te gandi ca MTB e mai rezistent la borduri decat trekking-ul pentru ca e MTB. E ca si cum ai zice ca Octavia Scout e mai rezistenta la gropi decat Octavia normala pentru ca e 4x4. In realitate le vei face zob pe ambele daca dai in gropi ca taranul.

ultima modificare: 18 februarie 2019 la 23:19

+2
Andrei N

Trimite mesaj
Posturi: 107
Subiecte: 3

#398197 18 februarie 2019 la 20:21

Laurentiu Luton: Cu 800 euro: https://www.bike24.com/1.php?__qf_product-list-order-by=&orderby=2&content=7&menu=1000%2C173%2C314&mid=0&pgc=0

Cu 1700 euro (bugetul tau): https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=296383;menu=1000,173,314;mid=0;pgc=0;orderby=2


De curiozitate intreb. De ce ar lua de afara cand ar putea sa ia din tara, tinand cont de transport, iese si la un pret mai bun.

Laurentiu Luton

Trimite mesaj
Posturi: 64

#398200 18 februarie 2019 la 21:02

De la 1000 euro pornește devron-ul.
Ai alte exemple?

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398213 19 februarie 2019 la 10:54

Mihai: Rezistenta la borduri? Serios.

Andrei: te invit sa gasesti in tara ofertele mai bune. Eu n-am reusit. Eventual pe olx, cu provienienta indoielnica.

ultima modificare: 19 februarie 2019 la 17:50

mihai i

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 4

#399675 1 mai 2019 la 16:20

Gelu.. nu ma pricepem absolut deloc la biciclete si nu pot aprecia rezistenta lor. Acum multi ani (vreo 15-20) am avut un DHS entry level cu rotile mereu descentrate.. nu stiu daca era calitatea indoielnica a bicicletei sau am abuzat-o eu prea mult.

am citit mult in ultimele zile.. sunt undeva intre trekking si MTB, dar sper sa o folosesc incet incet si la MTB.. M-am tot uitat zilele astea pe olx (dupa ce am ratat toate superofertele la GT Avalanche expert disponibile) ..

Ce parere aveti de cele de aici?

https://www.olx.ro/oferta/vand-bicicleta-trek-7700-hybrid-IDcmnjQ.html#981bcb4a26
https://www.olx.ro/oferta/mtb-roti-29-carbon-IDcmsx4.html#981bcb4a26
https://www.olx.ro/oferta/bicicleta-centurion-backfire-pro-800-27-5-xt-2x11-l-ca-noua-IDcmsu1.html#981bcb4a26
https://www.olx.ro/oferta/bicicleta-specialized-mtb-shimano-rockshox-xt-avid-IDcmrSl.html#981bcb4a26 (am aflat ca este model 2013)

sunt prea mici rotile de 26" ? mi se pare echipata cel mai bine
PS. bugetul nu este fix, imi permit si servisare / schimbare transmisie cand va fi cazul
PS. ignorati partea de "bafang electric" din postul initial

ultima modificare: 1 mai 2019 la 16:21

. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3526
Subiecte: 15

#399679 1 mai 2019 la 18:21

parerea mea:

1. pare ok, dar e cam scumpa pentru un model din 2011! Va avea nevoie de putin service.
2. furata...
3. pare ok si ca stare csi ca marime, dar cu o negociere la sange! E Centurion, nu Cannondale!
4. e mica, nu cred ca a masurat corect!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#399683 1 mai 2019 la 19:32

De acord cu Boris. Prima pare cea mai ok.

E ok cu roti de 26 doar daca ai 1.70 sau sub. Daca ai peste 1.85 cauta fara discutie un 29er. Altfel e bun orice. 26, 27.5 si 29 sunt roti de MTB. 28 sau 700C si 650B cu balonaje sub 50 sunt roti de sosea, touring, macadam. Cu cat sunt mai groase sunt mai de off road. Sweet spot-ul pentru naveta/cicloturism e pe la 35-42 pentru 700C si 42-47 la 650B. Jentile rotilor de 27.5 folosesc tot dimensiunea 650B doar ca sunt mai late ca sa intre anvelopa mai groasa. Similar, 700C au acelasi diametru de janta cu 29”. Hibridele iau in general anvelope situate in zona sweet spot. Sunt si cele mai ok pentru naveta si plimbari de agrement chiar si pe suprafete neasfaltate. Cauta Kona Dew sau Dr. Dew sau Dewey, Trek FX, Bergamont Vitess (favoritul meu), Stevens Lite Tour (fitness, light trekking), Cube Travel, Focus Arriba (cam sport). Avalanche-ul e MTB si e chiar unul foarte capabil. Nu e pentru oras, e ineficient pe asfalt si cam prea sportiv pentru naveta. E foarte bun pe trasee montane si de deal, ceea ce tu nu ai in Bucuresti.

Daca vrei neaparat MTB:

https://www.dirtbike.ro/bazar/specialized-29er-l-xt-m8000-2x11s-379129

Altfel:

https://www.dirtbike.ro/bazar/trekking-raleigh-disc-edition-roti-28-402187
https://www.dirtbike.ro/bazar/bergamont-sweep-8-2-eq-56cm-381260
https://www.dirtbike.ro/bazar/bicicleta-merida-spresso-800-roti-28-shimano-xt-marime-l-foarte-usoara-406102
https://www.dirtbike.ro/bazar/specialized-elite-28-410361

Sfatul meu e sa probezi Bergamont-ul. Daca ti-e bun n-ai sa regreti. Sweep-ul e mai sportiv decat Vitess-ul ce-l am eu, in ciuda portbagajului. Singurul minus e ca ia "doar" anvelope de 38C fata de Vitess pe care cred ca imi intra 42C fara aparatori.

Aici un articol scris de cineva care are modelul 2018:

https://www.inditramp.com/magazine/my-sweeping-realisation-why-is-the-bergamont-sweep-a-perfect-bike-for-me-and-maybe-for-you

ultima modificare: 1 mai 2019 la 22:30

mihai i

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 4

#399705 2 mai 2019 la 11:15

Va multumesc frumos. Am sa merg sa le vad

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro