Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Hardtail-uri agresive de trail/all mountain/enduro


Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#407051 17 mai 2020 la 10:38

Dan, Honzo ăla nu e cumva de vânzare pe aici?

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407055 17 mai 2020 la 10:59

Nu, nu este. Din ce stiu amicul meu nu isi vinde bicla, insa dupa culoare e acelasi an, 2012. Honzo-ul din poza mea e un M. Singurele reprosuri fata de Honzo-urile din generatia asta... sunt un pic grele si sturdy, si nu primesc cauciucuri mai mari de 2.35", altfel sunt inca foarte misto ca trail bike-uri...

ultima modificare: 17 mai 2020 la 11:08

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#407057 17 mai 2020 la 11:40

Cred că 2012 ăla din bazar e o bicicletă faină la bani buni!

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407058 17 mai 2020 la 12:20

Honzo a mai evoluat de atunci insa unele lucruri au ramas exact ca in 2012, si asta spune ceva despre cat de avansata era bicicleta atunci.. HA este tot 67.5, STA tot 75, diferenta mare e ca la Big Honzo au lungit un pic cadrul si cursa furcii, de la 120 la 130mm. Ma rog, daca facem abstractie de faptul ca acum au si cadre de aluminiu si de carbon in portofoliu... Ah, si acum intra si 27"+ pe Big Honzo...








Mai multe detalii aici

https://www.konaworld.com/platform_big_honzo.cfm

si aici

https://cog.konaworld.com/category/kona-dream-builds/

ultima modificare: 18 mai 2020 la 06:38

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#407060 17 mai 2020 la 12:41

Exista Big Honzo daca vrei anvelope 27.5+ sau 29 mai groase:

The Big Honzo allows you to run up to a 27.5 x 3.0 or 2.6 x 29 tire, has 130mm of front suspension, and comes in 3 frame materials (carbon, aluminum or steel).

https://www.pinkbike.com/news/kona-announces-all-new-kona-big-honzo-hardtail.html


ultima modificare: 17 mai 2020 la 12:42

+1
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#407084 17 mai 2020 la 18:12

Este un Honzo cu acte pe olx la vanzare foarte ieftin si marime mare 22.tocmai buna


https://www.olx.ro/oferta/vand-mtb-kona-honzo-29-IDdjOmG.html

PS: ziua 2 la Sinaia....7 buc Happy si 3 OLD school- o minunatie waiii

ultima modificare: 17 mai 2020 la 18:15

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#407087 17 mai 2020 la 19:03

Mda Honzo ala e pe bani putini. E si pe bazar. Sliding dropouts, otel, yummy. Doar Explosiv si Unit imi plac mai mult. Pacat ca nu mi-e bun ca l-as lua intr-o clipita, cu sau fara degajare pentru roti de 2.5. Enjoy :)

ultima modificare: 17 mai 2020 la 19:19

Edi Cucu

Trimite mesaj
Posturi: 97
Subiecte: 4

#407093 17 mai 2020 la 21:41

" />

" />

Ragley Big Al - prima impresie

Cred ca am obtinut ceea ce cautam, un hardtail de 29 care sa vireze usor.
Cu toate ca bicla este si se simte "lunga", se manevreaza bine.
Chiar intoarce foarte usor. Nu stiu daca se datoreaza unghiului furcii, offestul-lui, lungimei pipei sau a ghidonului sau o combinatie a acestora, dar bicla e manevrabila.
Pe vechea bicla (un full size L de 27,5) aveam un reach de 440, eTT de 600, pipa de 50 si ghidon de 800.
Pe Ragley, tot L, am reach 460, eTT 645, pipa de 40 si ghidon de 800.
Este o diferenta considerabila de marime, chiar se simte mare, si am vazut alte HT-uri noi cu Reach si de 470 sau mai mult...
Eu am 1.84m, ma simt bine pe ea, dar daca as fi avut 1.80 si as fi avut de ales, cred ca as fi mers pe M...

Am facut ieri o prima iesire. Pe offroad e foarte stabila.
Nu este o bicla de XC, dar este extrem de distractiva.
Dupa primii 10Km de mers pe asfalt, pana la padure, am avut palmele amortite total.
Set-up-ul facut acasa la rece nu s-a potrivit... trebuie sa fac cateva modificari, un spacer sub pipa, saua un pic mai in fata, pozitia manetelor etc. trebuie experimentat.
In schimb, cand am intrat in padure, am uitat total de setup, a fost distractie. Bicicleta urca foarte bine si coboara si mai bine.
Mult mai rapida decat pot eu sa duc. La manevre la viteza mica este foarte usor de controlat si asta imi doream cel mai mult.

Avand in vedere ca nu am mai iesit la tura de 3 luni (si inainte de asta de 6 luni cred) am facut o gramada de greseli.
M-am ratacit de 2 ori pe traseu (traseu pe care merg de 4-5 ani), am uitat sa schimb inainte de urcari, am uitat sa schimb inainte de coborari,
era sa ma arunce in cap la 2-3 damburi pentru ca nu aveam dropper-ul lasat... (eu obisnuit cu full-suspension exclusiv de 5 ani).
HT-ul de trail nu iarta precum un full-sus, howbow dah! :)

Alte observatii.
Am incercat prima data un Sag de 30% (cum aveam pe full), nu a mers, se simtea total aiurea, asa ca am redus un pic sub 25% si a fost bine.
Am folosit aproximativ 135mm din cursa furcii (de 150) si nu cred ca voi modifica furca la 140 sau 130... nu are sens.
Franele inca nu "tin" cum vreau eu, fie mai trebuie rodate, fie trebuie sa schimb placutele cu metalice.
Ca un "minus" al cadrului, cablul/camasa de la dropper loveste uneori si cadrul si face zgomot, dar cam asa e la toate cadrele din Al cu rutare de tipul asta.
Trebuie sa caut tub din spuma (gasisem la un moment dat) sa-l bag peste camasa de la dropper.
A... si inca o chestie... de multe ori aveam impresia ca o sa lovesc cu pedala/angrenajul de pamant/diferite obstacole
(sechele de la full-sus cand se intampla sa se comprime suspensia/bascula spate), dar nu s-a intamplat deloc :)
Cam atat ca prima impresie.
Multumesc.

PS
Ce primesti in cutie daca cumperi un cadru Ragley Big Al 2020:
Cadrul, ax spate, colier tija sa, cateva abtibilduri transparente pentru protectia cadrului,
o protectie chain-stay din neopren si un mic recipient cu vopsea in culoarea cadrului pentru eventuale retusuri in caz de zgarieturi/accidente,
3 dopuri din plastic aplicate pe cardu unde intra/iese cablul de la dropper si 3 mansoane (tot plastic, nu cauciuc) pentru a ruta cablul de la dropper.

Sorry for the long post.
Have a virtual potato!

ultima modificare: 17 mai 2020 la 21:45

+6
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407097 17 mai 2020 la 22:12

Misto reviewurile, si cred ca utile celor interesati. Probabil ca aici e singurul loc de pe internet unde poti citi reviewuri despre bicle de trail/agresive in limba romana, cel putin singurul de care stiu eu. Multumesc tuturor pentru contributii.

ultima modificare: 19 mai 2020 la 16:36

+3
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407118 18 mai 2020 la 13:53

Swarf Spline, hardtailul agresiv din portofoliul Swarf Cycles a aparut acum cativa ani buni insa Adrian Bedford, tipul din spatele brandului, il imbunatateste in permanenta pe langa faptul ca ofera customizare in deep pentru fiecare cadru vandut. Altfel, Bedford este un designer extrem de cautat, una din companiile care au apelat la el fiind Cotic, pentru care a proiectat triunghiul spate al modelului full sus Cotic Rocket.

Cadrul din 2020 este facut dintr-o combinatie de oteluri Reynolds 853 si 631, dropouts 142 x 12, 148x12 sau 135mm QR, HA 66, STA 75, reach de 468mm in size L, toate dimensiunile cu sag de 25% la o cursa a furcii de 140mm. Absolut totul este customizabil si pretul de baza pleaca de la 1020£. Exista evident si varianta Spline 29, un pic mai spre trail/downcountry. In general, bicicletele care ies pe usa acestui atelier au, pe langa o geometrie foarte moderna, niste finisaje de iti pica plombele.








ultima modificare: 23 mai 2020 la 06:29

+5
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#407137 18 mai 2020 la 22:07

Splatter paint. Moda anilor '90 revine. <3

ultima modificare: 18 mai 2020 la 22:08

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407141 19 mai 2020 la 01:15

Categoric! :)

ultima modificare: 19 mai 2020 la 13:11

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#407149 19 mai 2020 la 10:49

Gelu Vlad: Splatter paint. Moda anilor '90 revine. <3

La naiba, nu trebuia să vând Karakoram-ul ăla Blacklight de '93! :(

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#407242 21 mai 2020 la 17:59

Cotic BFeMAX otel Reynolds 853, roti 29x2.6", furci cu curse cuprinse intre 120 si 160 mm, HTA 65°, HT 44 mm, STA 74.5°, ST 35 mm, CS 444 mm, 549 GBP.

https://www.cotic.co.uk/product/BFeMAX



ultima modificare: 21 mai 2020 la 18:03

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407246 21 mai 2020 la 19:48

Anuntata recent, varianta din 2020 al hardtailului 27.5" al celor de la Pace Cycles, numit Pace RC627, este intr-adevar unul dintre cele mai frumoase hardtailuri de azi. Cu o geometrie imbunatatia (tech-gnar to enduro) cadrul este construit pentru roti de maxim 27.5'x2.8", furca de 130-150mm, HTA de 64, STA de 75.5, BB drop de 63.5mm, reach de 485mm, WB de 1225mm. Geometria mi se pare exemplara pentru o bicla de trail de azi, insa ceea ce frapeaza este cat de bine arata pentru cat de agresiva este in realitate. Pretul cadrului este de 599£ si sincer, e mic pentru ce ofera. Compania are si un 29er/27.5+ in portofoliu, un pic mai potolit in geometrie, dar doar un pic, insa cu aceasi reach si acelasi travel...




Mai multe aici https://pacecycles.com/pages/rc627

si aici https://pacecycles.com/pages/rc529

ultima modificare: 23 mai 2020 la 07:31

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407250 21 mai 2020 la 21:31

Cotic BFeMAX preview..

https://www.youtube.com/watch?v=ln5SEZSiZLc&feature=youtu.be

Bogdan Ciupe

Trimite mesaj
Posturi: 76
Subiecte: 1

#407310 22 mai 2020 la 19:08

Cotic BFe are doar downtube-ul din otel Reynolds 853.
"Cotic Fm Heat Treated Cromoly throughout with reinforced Reynolds 853 down tube. Maximum strength at minimum weight"

+1
Stefan Batros

Trimite mesaj
Posturi: 6

#407313 22 mai 2020 la 19:32

Am urmat parerile din acest topic si am achizitionat acel Kona Honzo 2012 pe post de All Mountain beginner bike.

Cei de la FanCourier au pierdut cutia cu pedalele si actele. Sper sa reuseasca sa o gaseasca, daca nu o sa cer poze cu actele de la proprietar.

Bicicleta arata excelent in realitate, mult mai bine decat in poze. Prima impresie e ca e foarte mare, dar potrivita pentru inaltimea mea (1.90m), si surprinzator pare usoara pentru cat de mare e. Nu are nici o lovitura pe cadru, roti, sub pedale, it's a 9.5/10. Prezinta cateva zone mici in care e sarita vopseaua si pe care am sa le corectez.

Cateva surprize la care nu ma asteptam: BOOST pe fata, tija sa de 31.6 (credeam ca e de 27.2). Mai am max 2500lei pentru upgrade, drop post si transmisie 1x11 / 1/12 sau roti. Ma documentez zilele astea sa vad ce pot lua / ce merita schimbat.

Una peste alta, e prima mea bicla serioasa si sunt super multumit de alegere. Comparata cu biciclete noi din zona 5000lei, ce vroiam initial sa cumpar, Honzo e cateva clase peste, ca aspec, vibe, etc.


Multumesc Gelu Vlad pentru counseling.





ultima modificare: 22 mai 2020 la 19:35

+3
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#407316 22 mai 2020 la 21:39

Îmi pare super bine că a bicicleta aia a ajuns la cineva care să o aprecieze. La 1.91 m ai mei și cu un soft spot pentru oțel, a trebuit să mă tot conving să nu o iau. Motivul principal probabil că e faptul că am aici un set de roți nou pe Boost și un Yari nou de 150 mm. Am pornit pe filmul de hardtail pe ideea că vreau ca piesele să fie intercompatibile cu bița de enduro, în orice eventualitate. De fapt, am plecat de la un set de roți de rezervă pentru Foxy, apoi am realizat că am destule piese bune pentru încă o bicicletă, mai am nevoie de un cadru și de un schimbător spate în clipa asta. Îmi pare bine că am rămas la principiul inițial și repet: îmi pare tare bine că a ajuns unde trebuie bicicleta asta. BRAVO!

Ah, și thread-ul ăsta și oamenii de aici mi se par una dintre cele mai faine chestii de pe site-ul ăsta în clipa de față, chihihi!

Mx

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#407317 22 mai 2020 la 22:10

Honzo ala a fost super pont pentru ca doar pe cadru la mana a doua dadeai minim 250 GBP. Ce mi se pare upgradabil e doar deraiorul spate si caseta. Nu stiu daca poti urca rampe mai abrupte de 15% cu rapoartele pe care le are acum. Daca urci doar cu lift nu conteaza. Ah si dropper mai incolo, pana atunci poti lasa saua jos ca ai QR. Normal ca are tija de sa pe 31.6 ca altfel nu ai cum sa pui dropper cu rutare interna pe ea. Fa-i un service la furca cu schimbat uleiul si verifica lantul. Eu cand iau bicicleta la mana a doua cam schimb lantul ca de regula e intins.

ultima modificare: 22 mai 2020 la 22:20

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407323 23 mai 2020 la 06:48

Modelul asta de Honzo nu are rutare interna. Eu as face imediat un upgrade la drivetrain, as pune dropper si as pune un alt ghidon daca cel de pe bicla nu are 780-800mm. Toate astea iti maresc substantial aria si modul de folosire a biclei. Apoi treptat, as schimba cauciucurile si eventual franele, daca nu sunt ce trebuie (niste SLXuri cu rotoare de 180mm ar fi ok). Cauciucurile nu prea sunt ce trebuie daca vrei sa te dai pe trasee montane, Ardenturile alea nu au aderenta la pietre, ud, noroi, iti trebuie ceva mai beefy gen WTB Vigilante, sau chiar Maxxis MInion DHF daca o sa te dai pe trasee tehnice.

Spor,

P.S.: @Max, ai luat decizia buna, totusi. Pe langa faptul ca ar fi fost o prostie sa nu folosesti piesele pe care le ai deja, cred ca tie iti trebuie un cadru pentru o furca de 130-150mm, nu pentru 120mm....

ultima modificare: 23 mai 2020 la 10:52

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#407327 23 mai 2020 la 09:46

Dan Dinoiu: P.S.: @Max, cred ca ai luat decizia buna, totusi. Pe langa faptul ca ar fi fost o prostie sa nu folosesti piesele pe care le ai deja, eu cred ca tie iti trebuie un cadru pentru o furca de 130-150mm, nu pentru 120....

Dap, cum ziceam, intercompatibilitatea mi-era un criteriu esențial. Pe de altă parte, mă încânta și idee de bicicletă mai ușurică și cu o furcă mai mică. Gândurile mele despre hardtail newschool fun plecaseră de la un bike de XC cu geometrie mai modernă, vorbisem cu prieteni care importă ceva de un Saracen, pe care să pun roțile de mi le făcusem de rezervă. Și pe de altă parte, eu m-am dat destul de mult pe hardtail de 26” cu furcă de 110-120 mm prin pădure; acolo mi-am cules stilul de dat și aș am evoluat mult.

Mx

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407328 23 mai 2020 la 10:33

Inteleg ce spui, am doua hardailuri cu furci de 120mm... sunt adeptul short travel-ului acolo unde e posibil, si e perfect posibil sa folosesti biciclete short travel cam pe oriunde pe la noi... insa daca maresti un pic viteza, 120mm este un pic cam putin (pe trasee montane)... dar daca tii mortis, pana la urma poti schimba air shaft-ul la Yari-ul ala si cu un minim de cheltuiala si mai multa presiune in furca ai 120mm pe bicla...

P.S.: Saracen are niste hardtailuri f misto... nu stiu insa daca vand cadre...

ultima modificare: 23 mai 2020 la 10:42

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407329 23 mai 2020 la 10:49

Pe de alta parte, un Chromag Doctahawk generatia 2020 construit recent cu destul de multa atentie, un hardtail long travel care nici nu mai arata asa periculos ca altadata...










ultima modificare: 23 mai 2020 la 10:53

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#407330 23 mai 2020 la 11:16

Dan Dinoiu: Inteleg ce spui, am doua hardailuri cu furci de 120mm... sunt adeptul short travel-ului acolo unde e posibil, si e perfect posibil sa folosesti biciclete short travel cam pe oriunde pe la noi... insa daca maresti un pic viteza, 120mm este un pic cam putin (pe trasee montane)... dar daca tii mortis, pana la urma poti schimba air shaft-ul la Yari-ul ala si cu un minim de cheltuiala si mai multa presiune in furca ai 120mm pe bicla...

P.S.: Saracen are niste hardtailuri f misto... nu stiu insa daca vand cadre...


Nu am nici un motiv să fac modificări din ăstea, pentru că nu are sens să mă complic. Saracen are bițe faine, așa e. Importatorul ar fi avut acces la ceva modele de cadre, dar nu am găsit nimic cu Boost disponibil.

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407452 27 mai 2020 la 11:36

Îmi reconstituiesc incet-incet Ranger-ul... cauciucuri si frâne noi urmează să vină ...








ultima modificare: 27 mai 2020 la 11:37

+3
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#407455 27 mai 2020 la 12:19

Waii..ce frumusete ! Hai afara la zapa...scuze la dat :)

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407457 27 mai 2020 la 12:22

Pai intentionez sa ajung in we viitor in Azuga sau Sinaia... dupa o pauza de 9 luni!...

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407520 28 mai 2020 la 19:15

O gramada de Hello Dave-uri construite misto, in ultimul timp. Bicicleta asta a devenit una dintre cele mai hot hardtailuri din acest sezon...



ultima modificare: 28 mai 2020 la 19:21

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407611 31 mai 2020 la 16:41

.

ultima modificare: 31 mai 2020 la 17:11

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro