Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Hardtail-uri agresive de trail/all mountain/enduro


Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#405518 3 aprilie 2020 la 15:18

@George: Cel mai bine iei negre. Sunt si cele mai ieftine plus ca nu ai cum sa gresesti cu negre pe negru. Si nu e musai sa le faci acum. Prinde-le cu bride negre de chainstay. Normal ca atinge cauciucul daca atrana libere si le poate tensiona orice.

@Edi: sunt curios si eu de Big Al. Ma uitam si eu la Marely in toamna dar ma dispera culorile de anul asta si mi se pare cam agresiva pentru mine, desi cica e pentru amatori. Sunt curios cum urca. Daca nu urca ok e turn off total ca am de urcat cam 250..500 de metri diferenta de nivel pana pe Feleac.

ultima modificare: 3 aprilie 2020 la 15:26

Bogdan spoE

Trimite mesaj
Posturi: 169
Subiecte: 9

#405519 3 aprilie 2020 la 16:04

George vad că ești din București. Când trece nebunia asta sper sa ne întâlnim, tare as vrea sa o vad live

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#405520 3 aprilie 2020 la 16:05

Sau la Sinaia, sa nu mai pierdem timpul.

ultima modificare: 3 aprilie 2020 la 16:10

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#405521 3 aprilie 2020 la 17:01

Bogdan spoE: George vad că ești din București. Când trece nebunia asta sper sa ne întâlnim, tare as vrea sa o vad live

La Sinaia ne vedem...stau in afara Bucurestiului si nu o sa merg cu ea in parc :). Doar in padure la Snagov atat

PS: moooorrr, mi s-au intors butucii in China. Astia de la posta nu m-au avizat din 16 martie - fuck :(

ultima modificare: 3 aprilie 2020 la 18:20

Edi Cucu

Trimite mesaj
Posturi: 97
Subiecte: 4

#405537 4 aprilie 2020 la 16:13

" />
@Gelu Vlad
Imediat ce termin build-ul o sa scriu.
La o primi impresie, terstat in casa, fara componente pe ea, mi se pare destul de lunga bicicleta.

Si eu am optat pentru un Yari 29 cu offset de 42 la fel ca Maximilian.
Din ce am citit ar fii ceva mai manevrabila bicla in configuratia asta, dar pana nu o asamblez si o scot la tura nu am de unde sa stiu. Plus ca yari-ul meu are cursa 150mm... posibil sa trebuiasca sa-i scad cursa...

Sper ca intr-o saptamana sa fie gata.

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#405542 4 aprilie 2020 la 19:26

Eu m-am dat la un moment dat cu un 29er cam ca Big AL Era un pic mai scurt si a venit echipat cu un Sektor de 140mm... dupa un an am inceput sa ma dau mai tare si am scurtat furca la 120mm in combinatie cu niste roti de 27.5 X 2.6"... cu combo-ul asta a fost mult mai bine pentru ca bicla a devenit mai lunga si mai predictibila... in ultimii 2 ani m-am dat cu un hardtail de 27.5 cu furca de 130mm, dar cadrul are un WB lung si unghiuri foarte agresive (HA 62.5) ... eu cred ca pentru o bicla de trail un travel de 130-140mm e suficient, 160mm doar daca ai un cadru foarte lung, gen Hello Dave... insa pana la urma e chestie de preferinta, depinde cum te dai si 160mm poate sa fie foarte bine pe anumite trasee...

O poza cu bicla mea, acum 2 ani, la Ciocanu...



ultima modificare: 4 aprilie 2020 la 19:30

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1062
Subiecte: 2

#405543 4 aprilie 2020 la 20:02

Dan Dinoiu: ... cu combo-ul asta a fost mult mai bine pentru ca bicla a devenit mai lunga si mai predictibila......


Daca ai scurtat cursa de la 140 la 120, bicla a devenit mai scurta si cu asta probabil mai manevrabila. Predictibila, nu as numi o bicla cu wheelbaseuri cum au aceste biciclete.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#405544 4 aprilie 2020 la 20:29

Ionut, reach-ul a devenit mai lung, scuze pentru exprimarea neclara.... altfel: cu cat ai o modificare mai mica/mai putin brutala a geometrie bicicletei la compresia furcii cu atat bicla e mai predictibila, dar cum zici tu...

ultima modificare: 4 aprilie 2020 la 20:31

+2
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1062
Subiecte: 2

#405545 4 aprilie 2020 la 23:42

La cum zic eu ..la o bitza de lungimea asteia din poza, presupunem ca are 470mm reach ... scotand 20mm din furca estimezi ca ai castigat mai mult de 1-2mm in reach? fac diferenta adunati la ceilalti 470?
Mie imi par neglijabili pe langa ce ai pierdut din wheelbase?! Factoru de muliplicare asupra wheelbaseului fiind mult mai mare avand in vedere lungimea furcii ..

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#405546 5 aprilie 2020 la 01:14

Nu e vorba de cadrul din poza. Cel din poza e construit pentru o furca de 120-130mm, are alt reach, ma rog, nici o legatura cu ce vorbim aici.

Reachul s-a marit cu 1 cm prin micsorarea cursei. Cu un reach mai lung SI o cursa de 120mm in loc de 140mm, geometria unei bicle variaza simtitor mai putin la bottom out.

ultima modificare: 5 aprilie 2020 la 14:01

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#405650 9 aprilie 2020 la 13:37

In continuarea unor postari de pe grupurile mtb de pe Facebook, va prezint o colectie de biciclete aparte: cele construite in garajele/hambarele proprii, asa numitele home made bikes. Evident, biclele nu sunt facute toate in 2019, dar sunt toate hardtailuri agresive.

Genul asta de biciclete apar mai des in lumea anglo-saxona (in special in UK, Canada/USA, Noua Zeelanda) dar si in alte tari cu traditie industriala precum Germania, Elvetia, Polonia, Slovacia, Finlanda sau Olanda. In fapt, multi dintre constructorii care au contribuit major la revolutionarea hardtailurilor in ultimii 8-10 ani au inceput in propriile garaje. Paul Burford and Tam Hamilton de la BTR Fabrication si-au lansat compania in hambarul propriu, Jordan Childs si Tim Allen, fondatorii brandului Sick Bycicle Co, au pornit nu dintr-un garaj ci dintr-un atelier de tatuaj iar Peter Verdone de la PVD lucreaza si azi in garajul lui...

Multi dintre acesti constructori viseaza sa se lanseze pe piata, unii au chiar si branduri proprii sub care isi prezinta/vand cadrele, insa foarte foarte putini reusesc sa treaca de 10-20 cadre construite... Cei de la BTR, de exemplu, de departe cei mai de succes constructori de genul asta, abia anul asta au trecut de cadrul cu numarul 200, dupa opt ani de existenta, si deja unul dintre cei doi baieti a trebuit sa plece din companie pentru ca nu puteau trai amandoi din profitul obtinut... cei de Sick Bycicle Co aproape ca ajunsesera sa se bata cot la cot cu branduri de prestigiu precum Stanton sau Chromag, dupa care s-au prabusit cu zgomot inapoi in anonimat...

Cateva cuvinte si despre materiale: cu o singura exceptie (bicicleta din lemn care e o bizarerie), toate cadrele sunt facute din otel. Otelul este accesibil si mai usor de sudat decat alte metale. In plus, este relativ usor daca este de calitate si absoarbe excelent vibratiile. Aceasta sunt motivele pentru care deopotriva amatorii si companiile de nisa folosesc tuburi de otel pentru fabricarea cadrelor.

Si acum bicicletele:

Un klunker style bike din Canada




Un hardtail britanic, autorul isi prezinta cadrele sub "brandul" STB; mai nou face prototipuri full sus de carbon..


Unul din putinele cadre cu cutie de viteze nu putea veni decat din... Germania :))


PacientZero, hardtailul unui arhitect olandez care isi vinde biclele sub numele Project12 Cycleworks; tipul este printre putinii constructori de garaj care pare sa construiasca cat de cat constant in ultimul timp (cateva biciclete pe an probabil... ).






Tot in Olanda, un hardtail din lemn...


Cadrul facut de un pusti de 23 de ani din UK


The Rig V1 este un prototip facut in Finlanda


Un hardtail super agresiv, facut in Canada




Cascadia Cycles, un "brand" american disparut intre timp care nu a existat niciodata... tipul face acum prototipuri full sus, probabil cu speranta ca va deveni mai profitabil in viitor decat a fost pana acum...






Primul prototip facut vreodata de cei de la Sick Bicycle Co, construit de Downland Cycles in 2016...


Un prototip facut de Peter Verdone prin 2016...


Un Belter in faza de prototip facut de cei de la BTR pe la inceputurile lor, prin 2011...


Si niste clipuri de prezentare al celor doi unde puteti vedea hambarul lor
https://www.youtube.com/watch?v=KXzKv3zkqAo
https://www.youtube.com/watch?v=gYZICbPAXWk

ultima modificare: 17 mai 2020 la 08:12

+4
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#405657 9 aprilie 2020 la 15:08

Foarte taine, dar nu prea pricep ce treabă are prima cu un Klunker...

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#405658 9 aprilie 2020 la 15:11

Ma rog, designul triunghiului fata - dublarea top tubeului - e specific klunkerelor...

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#405664 9 aprilie 2020 la 15:43

Guys, steal alert:

https://nordestcycles.com/en/product/britango-tr-frame

Must resist. Si trebuie sa scap urgent de Inbred ca mi-am facut rezolutie sa nu mai iau iau nimic pana nu vand doua bike-uri.

ultima modificare: 9 aprilie 2020 la 16:57

+1
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#405665 9 aprilie 2020 la 15:49

wowww ce pret cu transport inclus

Edi Cucu

Trimite mesaj
Posturi: 97
Subiecte: 4

#406130 25 aprilie 2020 la 18:39





edgar allan poe sonnet" />

Gata si a mea :)

+9
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#406529 5 mai 2020 la 19:05

Mai mult travel, mai agresiv, mai distractiv... sub acest slogan GT si-a lansat ieri noul model de hardtail agresiv, numit Zaskar LT. Internal routing, 130-140mm fork travel, roti de 29x2.4-inch maximum, rear boost, 66° HA, 79.4° SA, 465mm reach, 450mm CS, 1229mm WB pentru size L, probabil static. Restul gasiti aici https://www.vitalmtb.com/news/press-release/The-All-New-GT-Zaskar-LT,3583

si aici

https://www.gtbicycles.com/usa_en/news/zaskar-lt/



ultima modificare: 7 mai 2020 la 05:54

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#406543 6 mai 2020 la 00:47

Azi am primit și eu mail-ul ăsta și eram ”hmmm...”.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#406554 6 mai 2020 la 12:45

Da... Nu m-am prins cat costa insa...

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#406560 6 mai 2020 la 13:23

Ah, mie mi se par teribil de urâte Zaskar-urile ăstea, o jignire pentru istoria Zaskar-ului. Dacă aș primi așa un cadru l-aș decapa direct, nici nu m-aș gândi. Plus că ”noul” Triple Triangle arată groaznic. Încep să mă întreb dacă există cadru de XC de Zaskar cu Boost pe spate, pe designul vechi.

Ah, și încă o întrbare, că nu mi-e clar cum e cu Boost-ul pluii pe 141: ăsta e practic un spate de 135/142, dar cu aliniere Boost a frânei? Ce naiba de butuci mai buni merg puși acolo? Habar nu am cum arată în detaliu, dar tind să cred că 148 Boost nu încape. Atunci ce?

Mx

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3810
Subiecte: 14

#406561 6 mai 2020 la 13:35

Incap butuci 148 cu adaptoare qr de la DT sau Hope, vezi online care modele merg adaptate.

https://www.youtube.com/watch?v=3ayWLFJAglw

ultima modificare: 6 mai 2020 la 13:36

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#406565 6 mai 2020 la 14:25

@Max: Nici mie nu imi place estetica dar geometria au nimerit-o, pentru ceea ce este bicla. Haha, nu e o idee rea asta cu decapatul! Mai jos e un Chromag Rootdown nou-noutz, pe care unul l-a decapat din prima zi... era furios ca bicla arata prea fancy pentru gusturile lui. S-a chinuit un pic, pt ca vopseua de pe Chomaguri e super rezistenta, dar acum e multumit...






ultima modificare: 7 mai 2020 la 05:55

+3
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#406569 6 mai 2020 la 15:07

Dan, just my kind of guy! Rats!

+1
Bogdan Ciupe

Trimite mesaj
Posturi: 76
Subiecte: 1

#406577 6 mai 2020 la 23:39

Legat de GT Zaskar LT :
Exista 2 variante: Elite (dark blue) la 999GBP si Expert (verde) la 1299GBP
Elite: https://www.wiggle.co.uk/gt-zaskar-lt-al-elite-hardtail-bike-2021/
Expert: https://www.wiggle.co.uk/gt-zaskar-lt-al-expert-hardtail-bike-2021/

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#406578 7 mai 2020 la 05:50

Voila! Arata cum arata, componentele sunt care sunt, dar la pretul asta capeti o bicla cu un cadru cu geometrie progresiva si echipat corespunzator, un all-round trail bike agresiv si rapid, probabil ca in cativa ani toti marii producatorii vor avea o asemenea bicicleta in inventar, daca nu au deja... nu e rau, oamenii vor avea de unde alege...

ultima modificare: 7 mai 2020 la 05:51

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#406579 7 mai 2020 la 06:27

Eu tot Ragley Big Al as alege: pretul e mai bun, arata mai fain cadrul si geometria e matura cu CS-uri scurte. Astept sa se ridice starea de urgenta sa ne impartaseasca Edi impresiile lui.

ultima modificare: 7 mai 2020 la 06:31

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#406592 7 mai 2020 la 13:15

Cred că toată lumea va avea, corect. Și poate GT o să învețe să facă din nou culori faine, că momentan îi bate Cube la curul gol. Sincer.

Mx

ultima modificare: 7 mai 2020 la 13:30

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#407010 16 mai 2020 la 10:01

Domnilor, ieri am scos Dave-ul la plimbare acolo unde ii "sade" mai bine: Sinaia - Happy Bear ( Fairy Trail este distrus ).
Am vrut sa evit aglomeratia de azi si m-am dus chiar daca gondola nu functiona.

Asa ca m-am echipat fara protectii, mi-am luat casca si manusile si am inceput urcarea pe sosea de la 1000 la 1400 - sunt aprox 8.2 km cu 440 m diferenta de nivel - dupa care am inceput coborarea pe Happy Bear.
In total am reusit sa fac 3 astfel de ture complete - de la 11.30 la 18.30 - fuck yeah :).

Pareri:
- pe urcare singurul inconvenient au fost cauciucurile 3.0 si reach-ul destul de scurt Dave-ul fiind marimea cea mai mica.Am urcat inclusiv ultimele bucati pietruite pana la gondola - exceptional s-a comportat

- pe coborare: repet si spun ca bicicleta cu aceste cauciucuri de 3.0 se simte ca una full suspension. Singurele bucatil in care te mai trezesti la realitate, sunt cele cu zeci de radacini iesite din pamant.
In rest, "duamne",maine,picioare si pricepere sa ai pentru ca se duce singurica la vale in cel mai frumos si fluent mod.
Eu nu inteleg cum un hardtail sa se simta asa de comfortabil si sigur mai ales pe Happy Bear.
Yari-ul - impecabil cu tot cu acel offset de 51. Pentru nivelul meu de pregatiure este mai mult decat suficienta
Batranele etriere XTR 975 la orima tura s-au chinuit insa in urmatoarele si-au intrat in grip
Discurile ZTTO cu racire - jos palaria
DHR&DHF 3.0 - momentan stau pe niste DUROC 30 , inca nu am reusit sa fac rotile finale - la urcare sunt o pacoste ( este si normal la aproape 1.2 kg ) dar la vale sunt foarte aderente si "plush" - merita toata urcarea cu ele :)

In final doresc sa va multumesc pentru acest thread si pentru update-urle permanente. Da, sunt niste hardtailuri radicale insa senzatia este pe masura.

Multumesc inca o data !




PS:Maxi - iti voi urma sfatul si Merida de XC va fi inlocuita de un full 29 otel facut de Marino - daca nu reusesc anul asta, la anul in primavara voi fi man of steel ! :)

ultima modificare: 16 mai 2020 la 10:04

+6
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#407021 16 mai 2020 la 12:50

George Romanescu: DMaxi - iti voi urma sfatul si Merida de XC va fi inlocuita de un full 29 otel facut de Marino - daca nu reusesc anul asta, la anul in primavara voi fi man of steel ! :)

Hai, că mă faci să roșesc! Îmi pare bine că te bucui de biță, eu încă nu am apucat anul ăsta.

Altfel, văzut Kona Honzo nouă în magazin. Mmmmmhhh!

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#407046 17 mai 2020 la 07:45

Honzo e surprinzator de stabila pentru ce este, un 29er trail bike clasic, pt ca are pedalierul destul de jos (BB drop 55mm) si mult spatiu de manevra (reach-ul e 475mm size L), si in ciuda faptului ca nu se compara cu Dave poti sa te dai linistit pe orice traseu de la noi cu un Honzo, desi nu la aceasi viteza... acum cativa ani un prieten se dadea pe Happy Bear cu un Honzo de otel, ce-i drept insa avea pe ea o furca de 140mm...



ultima modificare: 17 mai 2020 la 10:33

+3

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro