Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Hardtail-uri agresive de trail/all mountain/enduro


Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#403667 8 decembrie 2019 la 17:16

No problemo, multumesc de apreciere.

NS Eccentric e ok. Mai scump, Commencal-ul Meta HT AM, la 399euro. Are o reputatie buna, poti sa bagi pana la 150mm de travel fara sa-ti bati joc de geometrie si arata si destul de bine. Plus ca rosu e cu 5% mai rapid! :) https://www.commencal-store.co.uk/PBSCCatalog.asp?ActionID=67174912&PBCATID=3717853

Nukeproof Scout 290, dar tot mai scump, https://www.wiggle.co.uk/nukeproof-scout-290-mountain-bike-frame-2020/

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 03:37

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#403668 8 decembrie 2019 la 20:23

Nu mi-aș mai lua chestii de la Commencal, după cât de mizerabil s-au purtat cu mine, nici dacă ar veni Max personal și ar sta în genunchi la poartă. ;) Am vândut sau am dat cadou tot ce am avut de la Commencal, mai am stickere pe care le dau la kinderi.

Momentan NS Eccentric sună bine și culoarea aia de galaxie e superfaină! :)

Mx

+1
Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 203
Subiecte: 4

#403670 9 decembrie 2019 la 01:39

Daca permite bugetul, in acest context, mi se pare interesant Ragley BigWig 29er: http://ragleybikes.com/products/big-wig-29-frame-2019/
Dupa parerile mele senile, daca nu e cromoly, e degeaba! Chiar nu merita un ht atat de agresiv daca e din aluminiu, o sa fie ca linghishpiru pe chestii sparte si mai instabil la viteze mari fata de un cromoly. Si ce daca e putin mai greut, pune furca rigida, mai salvezi si de acolo un kil' - Surly fac niste furci cromoly mai inalte/suspension-corrected in care incap si 29x3": https://surlybikes.com/parts/krampus_fork

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 02:36

+3
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#403671 9 decembrie 2019 la 05:03

Stanton Switch9er este, în ordine cronologică, ultima aparitie din lineup-ul companiei Stanton, o companie cu foarte multi fani, aici si worldwide, care nu mai necesita nici o prezentare. Cateva cuvinte despre Dan Stanton: multi il considera destul de conservator si refractar la schimbare cu toate ca, asa conservator cum e, omul a traversat cu succes geo-revolutia ultimilor ani si se poate prezenta azi cu o lista solida de biciclete, hardtail-uri si full suss-uri, unele produse local!

Switch9er este, in opinia mea, hardtailul cel mai avansat al lui Dan, singurul pe care mi l-as lua desi orice cadru facut de el merita toti banii. Cadrul este prezentat ca un enduro hardtail din otel Reynolds 631 sau titan, facut evident pentru roti de 29" si travel de 120-160mm. Geometria standard are reach de 483mm, chainstay de 428mm, wheelbase de 1236mm, HTA 65.5°, STA 74.4°, totul in size L cu travel de 140mmm si cu sag de 25%. Firma iti ofera posibilitatea customizarii geometriei, culorilor si dropouts-urilor, pt 12 x 148, 12 x 142, 10 x 135 sau orizontal, evident for the right price. Un cadru de otel costa intre 699 si 899£, in functie de optiuni iar unul de titan intre 2000 si 2200 £.

Mai jos sunt vreo cateva edituri cu Darren Evans pe Switch9er si doua cadre Ti, construite custom...
https://www.youtube.com/watch?v=pajiVcKlRp4
https://www.youtube.com/watch?v=h-pNDSZXq9Y
https://www.youtube.com/watch?v=gQVhnB_H4JE




ultima modificare: 6 iunie 2020 la 06:36

+2
Edi Cucu

Trimite mesaj
Posturi: 97
Subiecte: 4

#403696 10 decembrie 2019 la 17:08

@Maximilian Munteanu - ce ai patit cu cei de la Commencal?

@Dan Dinoiu @all - Intre (cadre) Commencal Meta HT AM si Nukeproof Scout 290 ce ati recomanda?

Ambele au pret si geometrie asemanatoare.
Scout parca imi surade mai mult pentru ca suporta cauciucuri mai mari si are BB de 73,
dar pare ca are BB drop destul de mare si asta ma sperie putin (-70 la Scout fata de -40 la Meta) pentru o bicla de trail/trasee lungi, nu trail agresiv sau dh.

Multumesc.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#403701 11 decembrie 2019 la 02:25

Nici una nu este facuta pentru trasee lungi, propriu-zis, ci pentru allmountain. Sunt mult mai bune la coborari decat un XC, in orice caz mai fun, si avand roti de 29 si geometria pe care o au cred ca poti conta pe ele si pe urcari/ ture lungi, dar nu la viteza unei bicle de XC. Nu m-am dat insa cu nici una din ele, deci considera ca tot ce scriu e doar o opinie neverificata.

De departe diferentele dintre ele par mici, dar sunt. Commencal are travel de 150mm, Nukeproof doar 130mm. Commencalul e clar mai bun pe coborari tehnice in forta, Scoutul pare mai bun pe trasee rapide, liniare. In plus pare sa primeasca cauciucuri mai groase, 2.6", ceea ce da un pic de confort suplimentar in regim de trail. Daca folosesti Commencalul pentru trail, atunci merge si un travel de 130mm (eu asta as pune). Atunci BB-ul va fi un pic mai mic, bicla ceva mai lunga si, ce este mai important, unghiul seat tube-ului va fi ceva mai mare decat la Scout, peste 75 cred. Asta iti da, dupa experienta mea, un mic avantaj pe urcari. Nu mi-as face probleme cu inaltimea BB-ului.

Sper ca ti-am fost de folos,
Dan

ultima modificare: 11 decembrie 2019 la 04:25

+3
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#403705 11 decembrie 2019 la 12:05

Edi Cucu: @Maximilian Munteanu - ce ai patit cu cei de la Commencal?

Sorry, n-am acum timp să detaliez și din păcate doar o mână pentru scris zilele ăstea. Scurt pe doi: sunt gunoaie umane. E posibil să fie pe aici pe undeva și un thread unde am povestit experiența mea cu ei.

L.E.: Uite aici o parte din story: https://www.dirtbike.ro/forum-biciclete/discutii-tehnice/31-biciclete/26878-de-ce-commencal-si-kona-nu-mai-sunt-prezente-pe-piata-din-romania/

Cealaltă parte e că s-au purtat cu mine execrabil când am avut nevoie de o piesă pentru un cadru și mi-au trimis una folosită la suprapreț. Gunoaie, cum ziceam.

Dan, având în vedere că ai un ochi mult mai bine format pe hardtail-uri moderne, cum ți se pare că e NS-ul Eccentric de aluminiu care mi-e momentan cel mai simpatic? Menționez că pentru mine o furcă mai scurtă ar reprezenta un avantaj, fiindcă nu vreau o biță full-on de enduro, că am deja un full așa, și o furcă mai mică e teoretic mai ușoară și mai ieftină, mă gândeam la ceva Recon. Cum sună?

Mx

ultima modificare: 11 decembrie 2019 la 12:24

Edi Cucu

Trimite mesaj
Posturi: 97
Subiecte: 4

#403706 11 decembrie 2019 la 20:01

@Dan Dinoiu - multumesc pentru raspuns. O sa te mai deranjez cu intrebari de genul asta.

@Maximilian Munteanu
Cred ca ar trebui cu totii sa povestim experientele noastre, bune sau rele, pe scurt sau detaliat, legate de industria ciclismului.
Stiu ca necesaita timp si putin efort, dar ne ajuta pe toti sa primim informatii, mai greu sa le dam.

Nu, nu te acuz de nimic. Incerc sa ma motivez sa fac si eu asta. :)

Personal imi spun de cateva luni de zile ca o sa povestesc de interactiunea mea cu RoseBikes
de anul acesta si ca o sa pun o recenzie despre ei pe DirtBike, dar nu am facut nimic pana acum.

De aceea, promit ca pana la sfarsitul saptamanii o sa fac o recenzie despre RoseBikes.de.

Danke,
edi

ultima modificare: 11 decembrie 2019 la 20:01

+2
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5939
Subiecte: 67

#403707 11 decembrie 2019 la 21:53

Edi, nu vreau să deturnez thread-ul fain al lui Dan, that's all. Pe scurt e așa: noi aici am muncit mult pentru ei timp de vreo 4 ani și când am avut nevoie de un lucru simplu s-au pișat pur și simplu pe mine. Zilele ăstea când aud că vrea să-și ia cineva Commencal, încerc să-l conving să nu-și ia. :)

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#403708 12 decembrie 2019 la 00:08

@Max, scuza-ma, sunt in Coreea de Sud pe partea cealalta a globului, e un decalaj de 7 ore.... :)) Eccentric-ul ala albastru cu puncte albe arata foarte fain, ma gândeam si eu sa-l iau, la banii cu care il vindea CRC acum ceva timp era pomana... am renuntat pt ca eu aveam disponibil in momentul ala un set de roti cu butuc de 142mm pe spate, si devenea totul prea scump ... cadrul are o geometrie f buna pt trail, încap cauciucuri destul de groase in el, ceea ce e important la aluminiu, ca mai amortizeaza si ele un pic, si la o cursa de 120-130mm eu zic ca poti face fata oricarei situatii, oricât ai fi de greu si de agresiv... cadrele astea moderne nu mai au nevoie de curse asa de mari daca geometria e ok, te scoti si cu 120mm... eu am un Recon nou pe un alt cadru de aluminiu, e f ok furcă si din nou, e pomana la banii aia,... da, e mai flexibila, nu e Pike sau Lyric, si nu poti sa dai dropuri cu ea... dar una peste alta isi face treaba pe o bicla de trail, IMO...

Ai aici un review cu NS-ul, ar putea fi de ajutor...

https://www.mbr.co.uk/news/how-to-build-up-a-hardtail-part-2-381404

ultima modificare: 13 decembrie 2019 la 08:10

+2
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#403709 12 decembrie 2019 la 06:57

Revin si cei de la Nordest cu noul Bardino



https://m.pinkbike.com/news/nordest-cycles-introduce-new-bardino-2-steel-enduro-hardtail.html

ultima modificare: 13 decembrie 2019 la 09:55

+3
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#403710 12 decembrie 2019 la 14:20

PlanetX revin cu On One Big Dog, acum si in culoarea Raw Phosphate care rugineste. E practic urmasul Inbred-ului de 29", insa fara wishbone seatstays, cu spatiere boost 148, through axles si rutare pentru dropper, HTA de 65*, chainstay-uri lungi de 444 mm. E disponibil separat ca si cadru, compatibil cu furci cu cursa de 120-130 mm. Practic e un fel de do-it-all soft trail bike pentru ciocaneala.

https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOBDSX/on-one-big-dog-sram-sx-mountain-bike



PS: Nu mi-e foarte clar daca are una sau doua monturi pentru bidon de apa. In fotografiile cu toata bicicleta apar doua, in cele cu cadrul doar una. Am citit pe un forum german ca au fost ceva probleme cu livrarile cadrelor, ca de obicei. Am un Inbred de 26 care e foarte jucaus, cel putin raportat la ceea ce am folosit pana acum. Pare construit cam din topor fara prea multa atentie la detalii si strict ca sa indure abuz.

ultima modificare: 12 decembrie 2019 la 14:27

+3
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#403711 13 decembrie 2019 la 06:04

On One Big Dog pare sa fie cea mai buna/ieftina varianta de 29er de otel pentru allmountain entry level. Ma rog, iti mai trebuie un dropper post, niste cuaciucuri mai bune, o pipa mai scurta, niste frane daca te dai mai tare, dar totusi misto!

ultima modificare: 15 decembrie 2019 la 07:30

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2653
Subiecte: 4

#403712 13 decembrie 2019 la 08:39

Da, ajungi la 1000 euro si daca iei restul pieselor de la PX. Build-ul lor e destul de ok, nu stiu daca as schimab ceva la el, cel putin nu in primul an. Au pus piese ok si de bun simt. Are si strictul necesar si pentru bikepacking/touring. I-ar mai trebui macar o montura de bidon sub downtube si cea de pe seat tube daca nu o are deja (?), insa in rest are cam tot si cred ca merge si o furca de Surly KM pe ea daca vrei s-o reconfigurezi pentru touring. Mie in cadrul de Inbred M imi intra prefect un half frame bag M de la Alpkit.

Ah, cadrul e fabricat in Vietnam in caz ca e cineva curios. E comparabil cu Surly, dar cu finisaje mai slabe si vopsea mai plictisitoare, insa costa sub jumate fata de Surly, cel putin in Europa.

Alte variante ceva mai scumpe sunt Kona Unit-X dar n-am gasit pe stoc nicaieri in EU, cel putin nu marimea mea si Marin Pine Mountain, insa sunt ambele cu HTA mai mari si curse pana in 120 mm.

ultima modificare: 13 decembrie 2019 la 09:54

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#403713 13 decembrie 2019 la 09:54

On-One vad ca merg mai departe cu Hello Dave - HT 62 si cursa 150 mm 29 inch. Mi se pare totusi putin cam lung cadrul si mai ales Chainstays 458 mm



https://www.planetx.co.uk/i/q/FROOHD/on-one-hello-dave-frame


Cum o fi ? renunt la Santa Cruz Nomad V1 :) ?

ultima modificare: 13 decembrie 2019 la 18:06

+4
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#403714 13 decembrie 2019 la 11:06

E un hardtail de enduro. Viteza la vale si urcat orice deal. Insa pare ca trebuie sa te grabesti daca vrei asa ceva, vad ca este editie limitata...
Edit: Zvonurile sunt ca On-One Hello Dave sunt Sick Bikes Shrike leftovers, comandate unui producator taiwanez si ramase neplătite.

ultima modificare: 10 ianuarie 2020 la 09:16

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#404028 9 ianuarie 2020 la 15:42

Dragilor , eu nu m-am putut abtine si am luat un Hello Dave sau mai bine zis Sick Bikes Shrike - marime M ( 400 )....si la un Yari 29+ combinat cu un DHF 29x3.0.

Chiar nu am putut la HT 62 si ST 77 iar otelul e prima e prima iubire si singura.

PS: Hai Dan si tu :)

ultima modificare: 9 ianuarie 2020 la 16:02

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#404029 9 ianuarie 2020 la 17:40

Stiu, o sa imi para foarte rau... Am insa problema de care ti-am zis...:))

In plus, am deja doua hardtailuri, unul la care nu renunt eu iar celalalt care nu ma ajuta cu nimic nici daca l-as vinde nici daca l-as dezmembra pentru piese. Singura solutie ar fi sa cumpar cadrul si sa il tin pe perete pana cand as avea banii sa il construiesc... un pic cam prea multa nebunie...:(

Au aparut deja builduri ca lumea cu Hello Dave. Bicicleta este un hardtail de enduro de prima clasa, la un pret de nerefuzat.







ultima modificare: 10 ianuarie 2020 la 18:14

+2
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#404030 9 ianuarie 2020 la 18:10

Superba ! extraordinara ....waiii...e SICK :)

Bogdan spoE

Trimite mesaj
Posturi: 169
Subiecte: 9

#404033 10 ianuarie 2020 la 01:22

Arata Intr un mare fel ....❤️

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#404035 10 ianuarie 2020 la 09:26

Dap. Nu e pentru oricine, asta e clar, dar pare f capabila pentru ce este. Anticipez ca iti trebuie un stil dinamic si ceva tehnica in alegerea trasei, având în vedere că la vale trebue sa fie f rapida... are si limite genul asta de bicla, dar are un pret de pornire si de mentenanta ceva mai mic decat un full-sus si un cu totul alt feeling...

ultima modificare: 10 ianuarie 2020 la 18:15

Alin Romulus Paul

Trimite mesaj
Posturi: 71
Subiecte: 3

#404038 10 ianuarie 2020 la 17:38

Off, chiar arata bine Hello Dave-ul asta, imi cam da de gandit, ma pun pe studiu de caz.... Si eu care ma gandeam la un Norco Sight de 2020 ca next build ????

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#404114 24 ianuarie 2020 la 22:26

A venit Dave si Yari 29+ si spre fericirea mea intra Maxxis DHF 29x3.0 si pe spate....weee. ce suspensie spate vs un DHR II 3.0 .
La Yari 29+ ar intra si 4.0 :)
Va tin la curent...







ultima modificare: 24 ianuarie 2020 la 22:34

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#404116 25 ianuarie 2020 la 08:50

Hm, foarte promitatoare constructia. Pe ce jante ti-ai pus cauciucurile?

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#404117 25 ianuarie 2020 la 09:24

Momentan pe niste Ztr Crest cu 23 mm latime int dar Maxxis urile vor ajunge pe Funn Phantom AM30 cu 25 mm latime.

Ps: mi a luat cel putin 20 de minute sa montez cauciucul pe Crest si sunt mai joase...pr Phantom nici nu vreau sa ma gandesc cum va fi si cat imi va lua

ultima modificare: 25 ianuarie 2020 la 09:25

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1062
Subiecte: 2

#404118 25 ianuarie 2020 la 10:01

Ai nevoie de jante mai late, macar 30mm intern daca vrei gume de 3.0, 35mm ID ar fi mult mai potrivite.
Din poze zici ca e un dhf de 2.3.

+1
Bogdan Action

Trimite mesaj
Posturi: 114

#404119 25 ianuarie 2020 la 10:35

Mi se pare o chestie absolut rizibila sa pui gume de 3 pe jante de 23.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 206

#404120 25 ianuarie 2020 la 10:57

Da, ar fi mai bine o janta cu 30mm intern, altfel pierzi avantajul de a rula la presiune mai mica. Pe jante prea inguste cauciucurile late si moi se deformeaza rau, pierzi stabilitatea in curbe si ciupesti si cauciucul...

Eu folosesc o strategie complet opusa, DHRII/DHF-uri de 2.3/2.5" pe jante cu 35mm intern... combo-ul asta e perfect pentru mine, chiar daca la carte janta de 35mm e recomandata pentru cauciucuri mai late...

ultima modificare: 25 ianuarie 2020 la 13:01

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1062
Subiecte: 2

#404121 25 ianuarie 2020 la 11:01

Dan, Maxxis recomanda janta cu ID 35mm pentru toate anvelopele WT, inclusiv de 2.4 si 2.5. Tot ei recomanda ID 35mm pentru orice Maxxis de la 2.6 in sus(pe care tot ei il considera WT chiar daca nu vine cu indicativul asta).

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 968
Subiecte: 11

#404122 25 ianuarie 2020 la 11:19

Baieti, testul de latime l am facut pe Crest 23 mm pt ca asa mi a fost la indemana sa il fac. Momentan,pentru ca am ramase jantele Funn complete,voi merge pe ID 25 mm. Cu siguranta dupa ce incep sa ma dau voi schimba jantele .....:) - fac si eu build up ul cu ce mai mai prin garaj ca altfel dorm pe pres cu bicicletele

+2

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro