Hardtail-uri agresive de trail/all mountain/enduro


Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#396787 17 noiembrie 2018 la 16:42

... sau ce a fost odata extrem devine acum mainstream!

Chromag, cel mai tare producator canadian de hardtailuri, a strecurat de curand pe un forum cateva informatii despre modelul Rootdown de anul viitor. Rootdown este exemplar pentru directia in care se indreapta lumea hardtailurilor, modelul curent (2018) fiind vandut ca un cadru de allmountain proiectat pentru roti de 27.5+/29 cu HTA de 65°, STA de 75°, reach de 473mm pt. size L. Toate dimensiunile statice. Versiunea 2019 va avea HTA mai mic, STA mai mare, seat tube-ul mai scurt per size si acelasi reach ca modelul din 2018.



Realitatea este ca hardtailurile agresive, de trail, allmountain, enduro sau cum le mai numesc producatorii acum, au evoluat mult in ultimii ani, lent, cu suisuri si coborasuri, cumva in undergroundul scenei, propulsate de companii putin cunoscuite marelui public precum BTR, Nicolai sau Chromag. Brusc, catre finalul anului 2018, marea masa a producatorilor de hardtailuri, care statea cumva in expectativa, a hotarat ca e momentul sa se suie in acest bandwagon. Ca urmare, in viitor unghiurile head tube-ului de 63-65° vor deveni norma, cele ale seat tube-ului vor trece bine de 76° iar reach-urile de 475mm vor fi printre cele mai mici, la size L. Rotile vor fi in general de 27.5+/29.

Daca vrei sa-ti faci o idee despre hardtail-urile prezentului si viitorului apropiat uita-te la Pole Taival, Sick Bicycles, 18Bikes, Cotic SodaMax si Bfe, Stanton Switch9er 631, Bird Zero 29, Pace RC627, Identiti AKA, Airdrop Bitmap, Nordest Bardino, dar si la mai vechile BTR Ranger, Chromag Rootdown/Primer, Kingdom Vendetta, Pipedream Moxie sau Nicolai Argon GLF, biciclete care au stabilit trendul in ultimii ani...

ultima modificare: 4 septembrie 2019 la 00:29

+6
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3908
Subiecte: 4

#396799 18 noiembrie 2018 la 12:53

Mai e Octane One Prone pentru buget mai modest. In jur de 210 eur sau asa plus transport. Tot din alu evident. E si cineva care vinde pe bazar cu factura si garantie. Mie personal imi plac mai mult modelele de la Cotic, toate hard tail-urile fara exceptie. Mi se par foarte reusite. Pacat ca iese UK din UE si or sa fie incarcate si alea cu taxe.

ultima modificare: 18 noiembrie 2018 la 13:21

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#396802 18 noiembrie 2018 la 14:52

In zona asta mai ieftina sunt mai multi, Dartmoor Primal/Hornet, On-One DeeDar, Nukeproof Scout, NS Bikes, pe langa Octane One... brandurile astea au insa geometrii mai vechi fata de ce se ofera acum la varf, probabil ca vor schimba si ei in curand geometriile daca vor sa ramana relevanti.... ideea e ca bicicletele de trail care acum cativa ani aveau unghiuri HA de 65-68 grade acum au 63-65 grade, unghiuri rezervate biclelor de DH, pe vremuri... iar ceva ce are acum 67-68 grade pe fata e considerat doar un XC agresiv, downcountry, etc...

ultima modificare: 16 august 2019 la 10:42

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#397884 8 februarie 2019 la 11:16

Nici nu a inceput bine anul si Chromag a lansat inca un model de hardtail agresiv, Doctahawk. Travel 160-180mm, HTA 62°, STA 77°.

Mai multe aici http://www.chromagbikes.com/bikes/doctahawk

ultima modificare: 16 august 2019 la 10:43

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#397887 8 februarie 2019 la 12:52

Arata comic, prea extrem HTA-ul.. maxim 65 pt hardtails imo, ca cel de sus.

+1
Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#397888 8 februarie 2019 la 13:13

Eu am 63 grade la HT si nu este comic deloc, este ce trebuie. Cifrele astea sunt fara sag, cu sag ai peste 65 grade si la bottom out ai 67-68 grade sau chiar mai mult, cam cat o bicla de trail/xc... astea sunt bicle cu care te dai tare la vale pe orice traseu si urci aproape orice, in sa...

Edit: Cam asta e environmentul pentru care e facuta bicla asta...
https://www.instagram.com/p/BodL42sHKDU/?utm_source=ig_web_copy_link

ultima modificare: 12 mai 2019 la 14:56

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 6171
Subiecte: 68

#397891 8 februarie 2019 la 15:31

Călin, dacă te-ai da prin locuri din ăstea cu biciclete noi și fun cred că ai înțelege de ce e bine să ai unghiuri și lungimi din ăstea, pe bune. :)

+1
Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#397961 11 februarie 2019 la 20:54

Un bike test recent gasiti aici
https://enduro-mtb.com/en/best-hardcore-hardtail/

ultima modificare: 11 februarie 2019 la 20:55

Un fost membru
Posturi: 89
Subiecte: 2

#397962 11 februarie 2019 la 21:08

Ce bine arata Stanton-ul!! ,dar are si un pret pe masura!

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#398082 15 februarie 2019 la 08:14

Si inca un articol despre hardcore hardtails, proaspat aparut aici...
https://m.pinkbike.com/news/5-more-hardtails-with-extreme-geometry.html

ultima modificare: 15 februarie 2019 la 08:19

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#398596 9 martie 2019 la 14:38

Longer, lower and slacker all the way! :)) ... Cei de la Sonder si-au upgradat modelul Transmitter pentru anul 2019. Transmitter devine astfel unul dintre cele mai ieftine hardtail-uri cu adevarat avansate din ultimii ani: cadrul costa doar 300 GBP...



https://singletrackworld.com/2019/03/2019-new-sonder-transmitter/

ultima modificare: 10 mai 2019 la 13:12

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#399875 10 mai 2019 la 12:37

New entry de la Myth Cycles in categoria trail/all mountain/enduro: Slaypnir este prezentat ca un log-travel 29er, cu HTA 64° static, STA 75.5° static, effective chainstay 418mm, reach 490mm/size L, 148×12 Boost, 29 x 2.6 tires, travel optim 160mm.





ultima modificare: 11 mai 2019 la 11:54

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#399876 10 mai 2019 la 12:49

Inca un new entry, de la BTR: Ranger Plus, un short travel 27.5+ cu HTA 64° static, STA 75° static, effective chainstay 430mm, reach 460mm/size L, 148×12 Boost, 27.5 x 3.0 max. tires, travel optim 120mm.




ultima modificare: 11 mai 2019 la 11:56

+1
Alin Romulus Paul

Trimite mesaj
Posturi: 71
Subiecte: 3

#399887 10 mai 2019 la 16:13

Mie imi plac si astia
https://sickbicycle.co/collections/frames/products/shrike-4130-29er-frame

Dragos Bahna

Trimite mesaj
Posturi: 379
Subiecte: 1

#399889 10 mai 2019 la 16:30

Aia care iau banii si nu fac refund dand vina pe paypal?

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#399890 10 mai 2019 la 16:34

Da, aia sunt. Sick face niste superbiciclete, am scris si eu de ei in primul post. Treaba e insa ca tipii sunt acum in mijlocul unui scandal teribil, se pare ca au vandut mai multe biciclete decat puteau produce si au intarzieri mari fata de clienti.. intamplator ieri au aparut doua articole despre asta, pe Pinkbike si pe Singletrackworld... bicicletele lor insa, sunt f interesante...

ultima modificare: 11 mai 2019 la 11:50

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#399895 10 mai 2019 la 20:39

Pace RC529, modelul imbunatatit din 2019: roata de 27.5+ spate/29 fata, HTA 66° static, STA 76° static, effective chainstay 430mm, reach 483mm/size L, 148×12 Boost, 27.5 x 2.8 max. tires, travel optim 120-140mm.



https://singletrackworld.com/2019/05/first-look-this-2019-pace-rc529-hardcore-steel-hardtail-is-65mm-longer-than-last-year/

ultima modificare: 10 mai 2019 la 20:45

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#399946 14 mai 2019 la 08:37

Pipedream Cycle a lansat recent versiunea V2 a modelului Moxie. Bicicleta este prezentata ca un enduro hardtail cu roti de 27.5+ /29", HTA 64° static (cu o furca de 140mm ajunge la 65.5° sagged), STA 77.5° static (79° sagged). Unghiul HT poate fi ajustat pana la 62° cu ajutorului angleset-urilor, in cazul in care vrei ceva si mai slack si mai long. Seat tube universal 420mm (lungimea ST se ajusteaza cu ajutorul dropper postului), chainstay 425-441mm, ajustabil, fork travel 140-160mm. Cadrul se vinde in doua variante, Long si Longer, in functie de stilul de dat. Reach 470mm/ Long, 510mm/Longer, static.



ultima modificare: 14 mai 2019 la 10:03

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1277
Subiecte: 3

#399950 14 mai 2019 la 09:26

Eu as denumi cele 2 versiuni ale cadrului .. Long si Too long! :)

+2
Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#399951 14 mai 2019 la 09:44

In orice caz multi spun ca reach-ul de 470-475mm e un fel de sweet spot, daca vrei sa folosesti bicla polivalent si nu esti vreo gorila de 2 metri inaltime.

ultima modificare: 16 mai 2019 la 03:28

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#400851 19 iunie 2019 la 15:29

Compania Specialized se misca si ea in directia buna: bike-ul lor de trail, Fuse, pe care tocmai l-au modernizat si lansat in varianta 2019, are roti de 29x2.6", geometrie progresiva, furca de 130mm, reach de 460/ size L, 148×12 Boost, chainstay variabil si costa intre 1300 si 1650 £, in functie de echipare. Cadrul e din aluminiu si se vinde separat numai in USA, la pretul de 800$. Mai multe aici: https://www.specialized.com/gb/en/fuse-expert-29/p/171068?color=263307-171068



ultima modificare: 28 septembrie 2019 la 09:32

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3908
Subiecte: 4

#400852 19 iunie 2019 la 15:52

Apropo, chiar azi am vazut clipul promotional pentru Fuse:

https://youtu.be/j0A_Ien011M

ultima modificare: 19 iunie 2019 la 15:53

+1
Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#400877 20 iunie 2019 la 10:21

Da, cadrul are un pret cam mare.... la banii astia iti poti lua un cadru din otel de calitate, un Pipedream, un Stanton, un Nordest sau un Pole, toate cu o geometrie mult mai progresiva... poti lua un cadru de Commencal META HT AM la doar 400 euro, sau un Bird Zero 29 la 550 euro, si capeti cam acelasi lucru mai putin dropout-urile variabile... dar Fuse este mai frumos, probabil cel mai frumos cadru de trail/all mountain de aluminiu de pe piata, in clipa asta...

ultima modificare: 20 iunie 2019 la 13:54

Cristian Voina

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 3

#400878 20 iunie 2019 la 11:44

Uite si aici o oferta faina :)

https://nordestcycles.com/en/product/bardino-kit

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#400886 20 iunie 2019 la 13:46

Exact!

Si Pole are una interesanta: cadrul la 700€ si un complete build, varianta TR, la 1550€
https://polebicycles.com/polestore/product/taival/



ultima modificare: 20 iunie 2019 la 13:53

dan speedan

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#401091 28 iunie 2019 la 18:44

Ce parere aveti despre această bicicletă? https://www.wiggle.co.uk/vitus-nucleus-275-vr-mountain-bike-2019/

dan speedan

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#401092 28 iunie 2019 la 18:48



ultima modificare: 29 iunie 2019 la 12:07

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#401095 29 iunie 2019 la 12:56

e ok

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#401121 30 iunie 2019 la 12:47

Cadrul si rotile sunt ce trebuie pentru un all mountain/trail bike... franele si furca nu... dar la banii astia nici nu ai cum.... pentru un incepator care vrea sa se dea pe munte e o optiune valabila pt ca poti, si merita, sa faci upgrade in timp... dropper, frane, furca, un drivetrain mai simplu, rotile tubeless...

In 5 ani poti avea pe bicla asta o furca Rockshox Sektor 130mm, niste frane Shimano SLX sau Magura MT5, un drivetrain Sunrace 1x12 sau un dropperpost Brand-X de 150mm... fara sa spargi banca....

ultima modificare: 16 august 2019 la 10:45

+2
Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#401286 6 iulie 2019 la 21:39

Shand Cycles, unul dintre cei mai respectati constructori britanici de biciclete custom - defapt scotian - a intrat in ultimii ani in parteneriat cu Trillion, un brand nou si foarte ambitios, in urma caruia au rezultat doua hardtailuri de trail care au starnit multa valva printre connoisseurs, Prime si Shug. Trillion a tintit de la inceput foarte sus cu primul lor model, Prime, au dorit sa se pozitioneze in topul constructorilor britanici de hardtailuri de otel ca brand de lux, insa nu au reusit prea multe, lipsa de experienta in constructia de biciclete si pretul fiind probabil printre motivele esecului. In consecinta, s-au aliat cu Shand Cycles, care i-a ajutat sa rafineze bicicleta si sa proiecteze un al doilea model, Shug. Shand Cycles, care are niste standarde de calitate incredibil de inalte, a preluat de asemenea intreaga productie a bicicletelor Trillion. Din pacate pentru Trillion, se pare ca nici asa nu a mers treaba astfel incat la sfarsitul anului trecut Trillion Shug a (re)devenit Shand Shug, si-a schimbat culoarea din rosu in galben si a aparut la vanzare pe site-ul celor de la Shand... De fapt nu este doar galben, au o oferta de vreo 20 de culori si finisaje, si nu este la vanzare, comenzile initiale au fost atat de numeroase incat, in clipa de fata, ei nu mai preiau alte comenzi pana nu termina prima transa de cadre...

Acestea fiind spuse, Shug este un hardtail din otel Reynolds 853, poate avea roti de 29x2.6" sau de 27.5x3.0", are 148x12mm rear spacing si o geometrie foarte progresiva si interesanta: HA 64º, SA 75º, reach de 470mm la size L, chainstay de 435mm si wheelbase de 1238mm! E o bicicleta foarte lunga dar cu o cursa foarte scurta a furcii, de doar 130mm, ceea o face atipica si destul de rara in peisajul hardtailurilor de azi. Pretul este de £1595 pentru un kit, cadrul si furca Cane Creek Helm setata la 130mm, dar pentru ceva extra cash poti sa customizezi bicla in orice fel, geometrie, finisaje, culori, etc.

Mai multe aici https://www.shandcycles.com/bikes/shug/




ultima modificare: 9 iulie 2019 la 00:02

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×