Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Cannondale Trail 2 / Cube Race ONE / Cube Reaction Race


An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396253 28 octombrie la 17:17

Hello :)
Am un Devron d5.7 2015 cu cadru fisurat, si ma gandesc sa imi iau alta bicla. Vreau sa trec la 29", si la un cadru de 20-21". Pe Devron aveam 19.5", dar imi e putin mic, am 1.92m.

Cel mai mult fac XC, cu urcari si coborari prin munti, dealuri, dar mai urc si cobor din cand in cand si pe poteci mai tehnice, prin padure.
Initial mi-am facut o lista cu vreo 30 de bite, dar pana la urma am ramas la 3:

Cube Race ONE 21" - https://www.cube.eu/en/2018/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-race-one-2018/
Cube Reaction Race 21"- https://www.cube.eu/en/2018/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-race-orangenred-2018/
Cannondale Trail 2 XL - https://www.cannondale.com/en/USA/Bike/ProductDetail?Id=17cb9cbc-fffc-4197-830a-87db38ca505e

Toate modele 2018, la cam acelasi pret. Nu cred ca o sa cumpar din Romania, am ceva cunostiinte in Germania.
Rapoartele le-am calculat, sunt exact ce imi trebe.
Furca de pe Cannondale este mult mai buna ? Observ ca damperul este tot TK, la fel ca si la cele 2 RockShox-uri de pe Cube.
Cum se compara Sram GX cu Shimnao XT ? Care este mai durabil, si "schimba mai bine" ?

Dilema cea mare e la geometrie: Cannondale are reach-ul destul de mult mai mare, chainstay mai lung, HA mai mic ... deci wheelbase mai mare. Lucrul acesta ar face urcarile mult mai dificile ? De asmenea, ma gandesc ca poate nici pozitia pe sa, mai aplecata, nu ar fi prea comoda. Nu stiu pipa ce lungime are.
Sunt diferente de geo si intre Cube-uri, dar mai mici.
Ce mi-ati recomanda ?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 424
Subiecte: 1

#396254 28 octombrie la 18:36

Echiparea poate fi asemanatoare dar geometria e mai buna la Cannondale. Ai putea sa-ti iei doar un cadru si sa muti piesele de pe Devron daca nu sunt foarte uzate. Nu trebuie sa refolosesti neaparat rotile daca vrei 29. Cadru iti trebuie 20-21, clar. Chainstay-ul scurt te ajuta la acceleratie, insa nu compara 27.5 cu 29. Pe 26 ai in general 435 mm. Wheelbase mare e ok la XC.

ultima modificare: 28 octombrie la 18:57

+1
An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396255 28 octombrie la 19:01

Mersi Vlad !
Referitor la mutatul pieselor...cu ocazia necazului cu cadrul fisurat, ma gandeam sa fac si un upgrade(minor, stiu), deci voi lua o bita noua. O sa caut si un cadru pentru Devron, i-o voi lasa fratelui meu. Am schimbat in iarna drivetrain-ul, am servisat recent furca, ar fi pacat sa nu o "repar". M-am uitat putin prin magazine si nu prea am gasit cadre de schimb... dar de asta ma voi ocupa dupa ce termin cu bita noua.

On topic, am inceput sa citesc despre geometrie recent, deci nu sunt foarte luminat inca. Geometria la Cannondale, e mai buna si la altceva in afara de coborari/viteze mari? La urcare/ prin oras/ pe teren drept are vreun beneficiu ? Eu ma gandeam ca reach-ul/top tube-ul mai scurt de la Cube fac bita mai comoda cand stai pe sa, intrucat stai cu spatele mai drept.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 424
Subiecte: 1

#396257 28 octombrie la 20:03

Cadru vezi pe bazar si ebay, noi sunt scumpe. Printre putinele cadre accesibile noi sunt On One si PlanetX.

Da, geometria Cannondale si GT e mai buna si la urcari. Daca vrei 29 sigur nu ai sa te dai pe trasee foarte tehnice cu multe viraje bruste. Pentru aia exista biciclete de trail cu roti de 27.5+ si transmisii 1x cu care nu prea ai ce cauta pe asfalt. Pe drept si pe coborari, geometria lunga si joasa are beneficiul unei stabilitati mai bune si posibilitatea de a controla mai bine si mai sigur bicicleta. Daca vrei bita mai comoda ia-ti o bicicleta de trekking sau adventure/gravel, gen Salsa Journeyman, Kona Sutra Ltd, insa acelea nu sunt pentru facut giumbuslucuri si dat agresiv la vale pe bolovani si radacini, ci pentru dat responsabil pe drumuri cu suprafete variate sau pe carari. Reach-ul si top tube-ul mai scurt fac doar economii de material si de marimi producatorilor. Riderilor le dau doar dureri de spate si biciclete care se manevreaza prost. Unii producatori de biciclete de masa germani (Cube, Bulls) si Giant sunt campioni la astfel de biciclete. Daca vrei musai bita germana, mai bine cauta Bergamont, Stevens sau Radon. Dorel Industries, detinatorii brandurilor GT si Cannondale fac deasemenea biciclete cu geometrii reusite.

ultima modificare: 28 octombrie la 20:34

+2
Andrei Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 1

#396264 28 octombrie la 22:18

După mine acel Race One ar trebui evitat deoarece nu prea se găsește in România la vreun magazin să-l cumperi și este aceasi tehnologie la cadru ca și un Cube Acid și furca este tot la fel doar ca are gât conic și componente full xt .
La cannondale doar fata este boost iar spatele cadrului este qr de 9 ,iar la acel Reaction Race cu 12 viteze Eagle si frânele deore cu cadru boost și fata spate este foarte bun raport calitate/pret ,dar ce buget ai ?
Iar dacă faci mai multe drumuri prin oraș pe asfalt și foare rar pe off road intereseazate de o bicicleta de trekking.

+1
An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396265 28 octombrie la 23:14

@Vlad
Chiar ma uitam recent la Devron Zerga d3.7, interesanta geometrie si echipare la banii aceia, dar categoric overkill pentru mine. In ultimele zile cand am facut research am trecut prin toate brandurile de la magazinele din Ro+Germania. In selectia mea initala cu 30 de bite avem modele de la Orbea, Mondraker, Ghost, Focus, Trek, Gt, Cannondale, Scott, Cube, Devron, Canyon si Radon. Toate pe marimea mea, cu furca pe aer Rock Shox, frane Shimano(mai putin Radon), drivetrain SLX/ XT/ NX/ GX.

Am mai trecut odata prin ele, sa verific geometria: Cannondale are cel mai lung wheelbase. Oarecum aproape mai ajungea Canyon, Radon si Scott.
Pana la urma cred ca o sa raman cu Cannondale.

@Constantin
Am vazut si eu ca are ceva raritate de butuc pe spate. Nu cred ca e QR simplu, mai ma uit acum. Daca voi avea probleme, gasesc oare piesele de schimb usor ?

Boost nu prea ma intereseaza, nu cred ca o sa folosesc cauciucuri mai mari de 2.4" - 2.5".
Buget maxim 5000 ron.

ultima modificare: 28 octombrie la 23:16

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 424
Subiecte: 1

#396269 29 octombrie la 07:23

Are 142 pe spate. Pe mine personal ma lasa rece argumentele gen ”n-are boost" la biciclete fara 12 viteze si roti 27.5+ sau 29+. Piese gasesti mai usor pentru 135 si 142 dar in viitor situatia se poate schimba daca modelele high end trec toate pe boost. Probabil ai sa gasesti piese noi doar din gama buget. Vorbim de 10-15 ani. Una peste alta QR-ul de la butucii cu latime de 135 si 142 iti permit sa scoti si sa pui la loc mai usor roata, fara sa trebuiasca sa aliniezi gauri ca la through axle.

https://m.pinkbike.com/news/12x142-explained.html

ultima modificare: 29 octombrie la 09:30

+1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#396272 29 octombrie la 10:34

Eu as completa ce a zis Gelu cu părerea că boost se merită la biciclete care sunt destinate la abuz (trail, enduro) sau cele de competiție unde ai nevoie de rigiditate mare a cardului când forțezi pe urcări. Are avantajul că la scoaterea roții nu trebuie să recentrezi frânele (dacă am înțeles corect) așa cum se întâmplă de obicei la qr clasic.

+1
An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396289 29 octombrie la 15:25

Am QR clasic pe Devron, si rareori trebuie sa recentrez etrierii cand scot rotile.
Am dat comanda pt Cannondale, am avut norocul sa o gasec la un magazin din Bucuresti la 4500 lei. La alte magazine de la noi/ din Germania mai e doar la 5000-5600 lei.
O sa deschid diseara un topic despre cadru fisurat/cadru nou.

Multumesc tuturor pentru ajutor :)

+1
ionut mtb

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#396307 30 octombrie la 08:24

Salut. Am eu Cannondale Trail 3, care in mare parte e aproape la fel cu Trail 2 si pot sa iti dau cateva impresii dupa 1100km facuti cu ea:

- cadrul foarte bun
- furca rockshox Judy la mine e silver, merge ok, dar dupa fiecare tura am o pelicula de ulei ramasa pe tijele culisante. Dupa ceva investigatii am inteles ca e ok la inceput
- butucul spate este Boost cu QR, insa e de foarte proasta calitate, dupa 500km a devenit zgomotos, iar acum e chiar nasol. Nu cred ca o sa ma chinui sa il schimb in garantie, imi vor da probabil acelasi lucru si va dura ceva timp, cred ca o sa trec pe un DTSwiss 350. Exista conversie de la 148x12 (end caps).
- Franele - iti recomand upgrade la disc de 180 si pe spate
- Ghidonul e f misto ca e lat

Spor la pedalat! O sa fii multumit de ea, mai putin butucul spate :)

An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396313 30 octombrie la 10:28

Mersi Ionut. Cadrul e acelasi pe totata seria Trail cred. Cum 'se simte' geometria ? Este mai incomod decat un cadru mai scurt gen Cube?
Furca nu cred ca o sa faca vreo diferenta la mine. Vei schimba doar butucul, sau si caseta/ janta ? In afara de acel DTSwiss mai sunt si alte variante ?

An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396350 31 octombrie la 15:22

A ajunsa azi bicicleta, prin Fan Courier. Cutia nu arata grozav, din partea de jos iesea printr-o gaura in cutie un brat al angrenajului...
Inafara de asta, saua era langa roate spate in cutie. Proabil de la manipularea abuziva s-au presat una pe alta, deoarece roata are niste opturi.
Nu am apucat sa ma uit atent la bita, ca am plecat la munca. Ce am remarcat si mi se pare penibil e ca cablul de frana e prins de cadru cu zip tie-uri, in loc de cleme de plastic.

ionut mtb

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#396422 3 noiembrie la 18:04

@An Stj - Cadrul e mult mai larg, fata de Cube are un reach foarte generos. Eu sunt f multumit.
De schimbat voi schimba doar butucul si spitele. Caseta e super ok, janta la fel, suficient de solida. Mai sunt alte variante de butuc, Hope pro 4 care e si mai scump, e posibil sa se gaseasca si de la Novatec dar am inteles ca nu sunt prea durabile. Daca tot dau un ban prefer sa stiu ca daca tot fac o treaba macar sa fie de durata.

Pacat ca nu ai cautat in BV o firma locala (sunt convins ca sunt cel putin 3 magazine mari care comercializeaza biciclete) care sa iti aduca si livreze acest model. Scapai de bataia de cap cu transportul si montajul, plus aveai service local.

Cablurile sunt prinse cu zip tie pentru ca alea rezista si nu sar. Sotia are un SCOTT care avea cablurile prinse in clipsuri, ghici ce, au sarit unele la prima tura, s-au pierdut si tot la zip-tie am ajuns.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 424
Subiecte: 1

#396424 3 noiembrie la 19:01

Nu te-ai dat inca cu ea inca? A fost cald saptamana asta, eu acum doua ore am sosit din tura.

Zip-urile tin. Sunt duct tape pentru ciclisti. Chiar azi i-am legat colegului de tura conducta de frana cu un fir de rafie rosie de la balonul spart al unui copil, gasit pe jos pe marginea drumului. Am avut noroc ca am gasit firul. Conducta era fixata cu niste porcarii de clipsuri din plastic prinse fiecare pe o baza cu adeziv, care evident ca s-au dezlipit si ii freca roata din fata pe conducta de frana. Ironia face ca si eu am cablul fixat cu clipsuri din alea, dar nu m-am putut abtine si i-am tras si doua zip-uri pentru orice eventualitate. De acum imi pun zip-uri in geanta de sa.

ultima modificare: 3 noiembrie la 20:03

An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396446 4 noiembrie la 19:33

@Ionut
Cred ca si sram 900 este o varianta, citisem zilele trecute pe un forum.
Din magazinele din Brasov doar unul comercializeaza Cannondale(Playbike). Am vorbit cu ei, dar nu aveau marimea mea.

@Vlad
Nu m-am dat inca cu ea... cum ziceam in postarea anterioara, a venit cu niste probleme si am gasit si altele intre timp:

- ambele roti descentrate
- discul fata si el cu opturi, atinge placutele in continuu. Nu se poate rezolva prin reglarea etrierului.
- foaia mare(sau spider-ul, sau axul...) nu e perfect dreapta, se misca orizontal 1-2mm cand pedalez.Astfel, nu pot regla schimbatorul fata perfect
- rulmentii de la BB se invart greut, poate sunt doar plini de vaselina
- la fel si freehubul. pe langa asta, cand pedalez in spate(cu bicicleta in stand), roata incepe sa se invarta usor in spate. Poate iarasi prea multa vaselina

Ultimul lucru: Ceva in genul: https://www.youtube.com/watch?v=VKMlP1zjdPU . Aveam si pe bicicleta veche, credeam ca am probleme la butuc, dar recent am citit ca e normal. Nu stiu ce sa cred.

Am vorbit cu cei de la magazinul de unde am luat-o: Maine o voi duce la Playbike, pe baza garantiei, zic ei. Va tin la curent.

ultima modificare: 4 noiembrie la 19:34

An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396562 saptamana trecuta joi la 20:58

Am luat-o de la service. Jantele par ok, se pare ca cauciucul pe spate e deformat. Discul atingea ceva mai putin, dar l-am mai indreptat eu un pic. La foi,BB si caseta nu s-a umblat.
In weekend cred ca fac prima tura.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#396567 saptamana trecuta joi la 23:56

Nu prea cred că este un cauciuc nou deformat. Cred mai degrabă că nu a fost montat corect. Mergi la o vulcanizare, dezumfla-l un pic, bagă apa cu săpun pe jantă (ambele părți) și umflă la loc de la compresor până se aude acel pocnet sau până la vreo 3 bar (aprox. 45psi). Apoi îi scoți aer și îl lași la presiunea de utilizare, 25-30psi. Cauciucul trebuie să se așeze corect pe jantă. Uneori când umfli la pompa nu se așează cum trebuie și zici că este deformat.

+1
An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396751 ieri la 21:01

Vlad, este cum ziceai, nu era bine montat cauciucul. L-am dezumflat complet, l-am umflat inapoi si acum sta bine.
In schimb, alta problema descoperita zilele trecute: https://www.dropbox.com/s/1kvc4373ev4jegq/20181111_184342.mp4

Bicicleta a venit cu suruburi doar in gaurile de pe seat tube, nu si in cele de pe down tube. Vroiam sa montez un suport cu suruburile de pe bita veche(tot M5), cand am observat ca o gaura are filetul distrus... alta bucurie.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#396754 ieri la 22:11

Mie îmi pare mai degrabă o gaură la o cotă mai mare, parcă întră prea ușor. Oricum, e foarte neplăcut.
Nu prea văd posibil să lărgești gaura și să refaci filetul pentru un șurub mai mare deoarece nu se va potrivi cu suportul pentru bicicletă. În plus s-ar putea să fie probleme și cu cadrul deci mai bine nu.
Eu văd două soluții:
1 să folosești un helicoil potrivit pentru filetul stricat. Caută pe YouTube despre helicoil și vezi dacă poți să rezolvi așa problema.
2. Folosește bandă dublu adezivă, spre exemplu bison și în plus fixezi suportul cu șurubul pentru care filetul este bun. Ar trebui să țină fără probleme. Banda dublu adeziva o pui între suport și cadru. Practic nu se va vedea.

L.E. totuși de amorul mecanicii încearcă cu un șurub cu diametru mai mare. Nu se vede cum este filetul din filmarea ta dacă totuși este stricat asta e.

ultima modificare: ieri la 22:13

boris bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3162
Subiecte: 12

#396755 ieri la 22:14

Adica tu ai dat 4500Ron pe o bicicleta noua, din magazin, si a venit cu atatea probleme???!!!

Edit>
Si de ce nu te-ai folosit de garantie? Sau sa o returnezi???

ultima modificare: ieri la 23:32

An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396757 ieri la 22:36

@Boris
Da, exact. Nu sunt eu cel mai norocos.

@Vlad, initial si eu m-am gandit ca ar putea fi gaura mai mare. Apoi am zis ca un producator de biciclete nu are cum sa faca aceasta greseala, si nici nu am mai incercat cu un surub mai mare. Incerc maine si vin cu un raspuns.

Suruburile sunt infiletate in rivnut-uri , piulite nit cred ca le spune pe romana. Se pot schimba din cate am vazut pe net, dar e mai complicata inlaturarea lor.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#396761 acum 21 ore si 13 minute

Nu știam de rivnut-uri.
Poți să încerci cu bandă dublu adezivă până găsești rivnit-ul potrivit. Dacă ai de gând să te ocupi de acel rivnit izolează bine zona din jurul său să nu zgârii din greșeală cadrul.
E posibil să fi stricat filetul chiar la montaj, având în vedere cum se montează.
În principiu nu pare greu de schimbat.

ultima modificare: acum 21 ore si 13 minute

Laurentiu Laurentiu

Trimite mesaj
Posturi: 8

#396763 acum 12 ore si 5 minute

Este o piulita sertizabila.
Se poate da jos si inlocui. Exista aparate manuale sau pneumatice pentru tras piulite.
Va diferi culoarea, deoarece acele piulite sunt zincate alb sau galben...

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 432
Subiecte: 2

#396764 acum 11 ore si 49 minute

Brandurile astea "dinozaur" in ale ciclismului isi permit de prea multe ori sa faca niste petarde ... la niste preturi exorbitante.
Daca alegeai un Cube si se prezenta in halul ala era decimat brandul.

Legat de surubul ala, banuiesc ca in cealalta gaura ai folosit un surub pereche, deci cel mai probabil e dus. Gasesti tu ,sau in service, o peticeala pentru filetul ala si in rest ... asa moare bicicleta.

Legat de celelalte probleme constatate, sunt inerente pe piata de piese/biciclete low end ... cu mentunea ca pretul nu e tocmai low end, Cannondale fiind.
La bani apropiati(1087euro) este un Cube super pe CRC. Dar dooh nu o sa ai geometria Cannondale(oricum 90% din oameni confunda geometria cu felul cum arata cadrul si cum e branduit) de care nu o sa te bucuri oricum pentru ca daca ii dai drumu un pic pe o poteca se dezbina tot la bitza aia.

ultima modificare: acum 11 ore si 48 minute

Laurentiu Laurentiu

Trimite mesaj
Posturi: 8

#396765 acum 11 ore si 31 minute

problema la Cube este ca are componente personalizate (ghidaje de cabluri, urechi etc.).

An Stj

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 9

#396766 acum 10 ore si 22 minute

Poate nu este vina producatorului, poate s-a intamplat ceva in magazin...dupa ce am cumparat-o(online) am aflat ca a fost expusa in showroom. Mi s-a parut ciudat si faptul ca nu avea suruburi in gaurile de pe down tube. Am vorbit cu cei de la magazin, si nu stiau nimic, evident.

Am incercat cu surub M6 si nu intra.

Tot topicul este despre problemele bicicletei. Trebuie si sa zic ca in afara de cele mentionate mai sus, sunt foarte multumit de bicicleta. M-am obisnuit cu ghidonul mai lat si reach-ul mai mare. Drivetrain-ul, furca, franele merg toate foarte bine. Opturile la foaie mare descoperite mai de mult sunt insesisabile cred.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 432
Subiecte: 2

#396767 acum 10 ore si 13 minute

In functie de cat e de gros acel rivnut, pot poti baga un tarod de 6?

Scoate-o la o tura :)

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 424
Subiecte: 1

#396769 acum 9 ore si 11 minute

https://www.parktool.com/blog/repair-help/water-bottle-fittings

@Ionut Tanase: Alaturi de GT Avalanche, Trek X-Caliber, Scott Scale si probabil ceva Specialized e printre putinele optiuni decente disponibile pe piata romaneasca la banii aia. Am uitat de Focus, desi au si aia destule cadre cu reach de toata jena, numai bune de trimis la topit. Cat despre branding e cam oribil si la Dorel Industries: verde crud, portocaliu si alte culori mizerabile, scris cu alta culoare etc. Cam ca si la Cube, cu diferenta ca daca ai noroc gasesti si o bicicleta gri, neagra, alba sau bleumarin.

E cam aiurea ca i-a venit in starea aia, insa parte din vina o poate avea magazinul si firma de curierat. Poate n-ar strica sa scrie si de la ce magazin ai cumparat-o, asa ca fapt divers.

Am gasit recenzie aici la modelul cu roti de 29", in caz ca se mai uita si altii interesati la acest topic:
https://www.freerider.ro/teste/cannondale-trail-4-2018-133825.html

ultima modificare: acum 8 ore si 1 minute

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro