Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

trecere la 27.5


Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395295 saptamana trecuta joi la 15:29

Am o bicicleta Univega HT-LTD din 2013, roti 26". Am luat-o de la Maros Bike, marimea 48 (dupa indrumari online...)

As fi interesat sa iau una de 27.5". Ma plimb prin paduri, sosea, nimic extrem, dar totusi trekking nu ar fi ok, de aceea raman la MTB. La inaltimea de 182cm si 82cm intre picioare (masurat cu cartea la perete) sa caut ceva tot pe 48cm? La bicicleta actuala ridic saua cu 1-2 cm peste limita inscrisa pe ea, deci probabil ar merge si pana in 50cm?

Piata 2nd hand e tentanta dar nu am un ochi ager sa-mi dau seama daca totul e ok sau nu, mai vedem, poate daca e din Oradea si putem merge impreuna intr-un "service autorizat'. Bugetul va fi de 3000 - 4000 lei, daca e ceva ce merita, intotdeauna pot plusa un pic :).

Daca iau tot de la un magazin online...iar nu o pot proba, de asta am deschis aici un topic. Ce am acum e in poza atasata, nu e rulata prea mult, nu are mai mult de 600 - 700km...dar vreau sa incep sa ma dau mai mult, macar o data pe saptamana.



https://imgur.com/a/j11YD2k

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 15:30

Dragos Bahna

Trimite mesaj
Posturi: 204
Subiecte: 1

#395296 saptamana trecuta joi la 15:39

Ce te nemultumeste la cea pe care o ai?
Nu are cum sa fie 27,5 vs 26 motivul.

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395297 saptamana trecuta joi la 15:47

Cand mai merg pe sosea, de exemplu 35km...cred ca e mai "avantajos" cu o bita cu roti mai mari (da...o cursiera e si mai ok). Si apoi, vreau ceva mai ok, un upgrade.

Dragos Bahna

Trimite mesaj
Posturi: 204
Subiecte: 1

#395298 saptamana trecuta joi la 15:52

Pe sosea da. Rotile de 28 dupa cum ai zis sunt si mai ok.
Asa daca preponderent e asfalt si drum forestier (nu poteci sau trasee tehnice) te poti uita si la 29. Asta daca vrei neaparat mtb. Teoretic poti baga si roti de 27.5 in cadrul tau, dar cu cauciucuri mai mici. Ca sa iti faci o idee despre 27,5. Poate gasesti sa imprumuti de la cineva.

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395299 saptamana trecuta joi la 15:57

Sosea/paduri ar fi 50/50, drumurile au fost pietruite, urcari, coborari (cu prea multe frane..de frica :), dar tot imi place). Ok, merci.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 264

#395302 saptamana trecuta joi la 19:01

Marius Dan: Cand mai merg pe sosea, de exemplu 35km...cred ca e mai "avantajos" cu o bita cu roti mai mari (da...o cursiera e si mai ok). Si apoi, vreau ceva mai ok, un upgrade.
Nu e bun MTB-ul ca ruleaza greu pe sosea? Vezi atunci un trekking cu roti de 29”, furca fixa si pastreaza MTB-ul. Gen Cube Travel sau Corratec C29:

http://www.bikexpert.ro/bicicleta-cube-travel-black-green-2018
https://www.supremebikes.ro/biciclete-oras/2239-bicicleta-corratec-c-29-base-gent.html

Marimea 53-54. Eu am 1.73 si folosesc 52. Nu stiu de ce va luati MTB-uri cand aveti de fapt nevoie de altceva. Cu ala macar o sa te dai mai des ca nu e incomod ca si MTB-ul. Vezi ca este unul si pe bazar marimea 54 in Timisoara. E nou. Te poti duce da-l probezi ca nu e departe. O sa blestemi ziua in care ti-ai luat MTB ca sa te dai cu el pe sosea, poteci si drumuri forestiere.

MTB-ul e pentru asa ceva:
https://m.youtube.com/watch?v=x0hLPoQVQUM

Daca nu te dai prin locuri de genul ala cu viteza aia, atunci nu ai nevoie de de MTB ci de trekking sau adventure bike.

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 19:57

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395308 saptamana trecuta joi la 20:24

Sa stii ca ma plimb si prin zone cu teren mai prost decat in acel video, ultima data am fost acum 2 saptamani in zona Arieseni si am urcat un pic de imi sarea inima din piept :). Deci voi ramane la MTB, poate raman la asta iar pt sosea imi iau un trekking, e greu cand nu esti hotarat... Referitor la coborari, cobor dar mai ating si frana :), nu mai sunt ca si la 20 de ani cand nu prea aveam frica.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 289
Subiecte: 9

#395309 saptamana trecuta joi la 20:35

Eu îți recomand mtb totuși. Drumurile pietruite le suporți mai ușor. Acum depinde și de drumuri, eu am niste drumuri pietruite teribil de proaste. Dar am mers și pe drumuri compactate și acolo da, ar merge ceva gen gravel.
Deci daca ai drumuri pietruite și proaste atunci mergi pe mtb. In plus daca faci ture lungi pe drumuri circulabile, caută roți de 29. Dacă te dai tare pe coborâri tehnice atunci mergi pe bicicletă de trail cu roți de 27.5, deși am văzut că din ce in ce mai mult se merge pe roți de 29, cel puțin la mărimile mari.
Trekking dacă mergi relaxat, la plimbare, cu viteză mică.
Într-adevăr, mtb nu este pentru șosea, dar dacă ai trasee combinate, e mai ușor cu mtb-ul pe sosea decât cu trekking pe un drum prost. Cum nu le poți avea pe amândouă, eu cred că este simplu de ales. Dar cel mai bine știi singur ce fel de drumuri ai și câtă zdruncinătură iei.

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 20:36

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395310 saptamana trecuta joi la 20:40

In ultimul timp am pus bita pe masina si am mers pe la munte cu ea, normal ca mai ajung si pe sosea, dar prefer prin padure si pe drumuri mai rele. O sa ma decid si voi posta aici. Merci pt. pareri.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 289
Subiecte: 9

#395312 saptamana trecuta joi la 20:47

Atunci, dacă te tentează zona aceasta, îți recomand ceva din zona de trail, desi sunt scumpe, pentru că au furci cu travel mare. Cert este că nu poți face coborari mai agere pe trasee de munte cu furcă de 100mm.
Acuma, în sfârșit, merge și cu furcă de 100, ceva gen ce a pus Gelu. Dar acolo e vorba de XC competițional, pe ăla îl interesează să câștige, nu să meargă cat de cât confortabil.

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 20:49

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 264

#395313 saptamana trecuta joi la 22:53

Intre 26” si 27.5 e diferenta destul de mica, deci n-ai sa simti mare diferenta pe sosea. Cu trekking-ul nu te plimbi nicidecum incet, nu pe asfalt si pe drumuri cu suprafete compactate oricum, ci pe teren accidentat si trasee tehnice, acolo unde exceleaza MTB-ul. Sa te gandesti ca are transmisie cu rapoarte intre un MTB si o cursiera. Adica urci usor pante cu el, dar ii si poti da blana la drum intins. Diferenta fata de MTB-uri si cursiere e ca sacrifica din manevrabilitate si aerodinamica pentru stabilitate excelenta, confort si utilitate.

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 00:05

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro