Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

trecere la 27.5


Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395295 13 septembrie la 15:29

Am o bicicleta Univega HT-LTD din 2013, roti 26". Am luat-o de la Maros Bike, marimea 48 (dupa indrumari online...)

As fi interesat sa iau una de 27.5". Ma plimb prin paduri, sosea, nimic extrem, dar totusi trekking nu ar fi ok, de aceea raman la MTB. La inaltimea de 182cm si 82cm intre picioare (masurat cu cartea la perete) sa caut ceva tot pe 48cm? La bicicleta actuala ridic saua cu 1-2 cm peste limita inscrisa pe ea, deci probabil ar merge si pana in 50cm?

Piata 2nd hand e tentanta dar nu am un ochi ager sa-mi dau seama daca totul e ok sau nu, mai vedem, poate daca e din Oradea si putem merge impreuna intr-un "service autorizat'. Bugetul va fi de 3000 - 4000 lei, daca e ceva ce merita, intotdeauna pot plusa un pic :).

Daca iau tot de la un magazin online...iar nu o pot proba, de asta am deschis aici un topic. Ce am acum e in poza atasata, nu e rulata prea mult, nu are mai mult de 600 - 700km...dar vreau sa incep sa ma dau mai mult, macar o data pe saptamana.



https://imgur.com/a/j11YD2k

ultima modificare: 13 septembrie la 15:30

Dragos Bahna

Trimite mesaj
Posturi: 206
Subiecte: 1

#395296 13 septembrie la 15:39

Ce te nemultumeste la cea pe care o ai?
Nu are cum sa fie 27,5 vs 26 motivul.

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395297 13 septembrie la 15:47

Cand mai merg pe sosea, de exemplu 35km...cred ca e mai "avantajos" cu o bita cu roti mai mari (da...o cursiera e si mai ok). Si apoi, vreau ceva mai ok, un upgrade.

Dragos Bahna

Trimite mesaj
Posturi: 206
Subiecte: 1

#395298 13 septembrie la 15:52

Pe sosea da. Rotile de 28 dupa cum ai zis sunt si mai ok.
Asa daca preponderent e asfalt si drum forestier (nu poteci sau trasee tehnice) te poti uita si la 29. Asta daca vrei neaparat mtb. Teoretic poti baga si roti de 27.5 in cadrul tau, dar cu cauciucuri mai mici. Ca sa iti faci o idee despre 27,5. Poate gasesti sa imprumuti de la cineva.

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395299 13 septembrie la 15:57

Sosea/paduri ar fi 50/50, drumurile au fost pietruite, urcari, coborari (cu prea multe frane..de frica :), dar tot imi place). Ok, merci.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 426
Subiecte: 1

#395302 13 septembrie la 19:01

Marius Dan: Cand mai merg pe sosea, de exemplu 35km...cred ca e mai "avantajos" cu o bita cu roti mai mari (da...o cursiera e si mai ok). Si apoi, vreau ceva mai ok, un upgrade.
Nu e bun MTB-ul ca ruleaza greu pe sosea? Vezi atunci un trekking cu roti de 29”, furca fixa si pastreaza MTB-ul. Gen Cube Travel sau Corratec C29:

http://www.bikexpert.ro/bicicleta-cube-travel-black-green-2018
https://www.supremebikes.ro/biciclete-oras/2239-bicicleta-corratec-c-29-base-gent.html

Marimea 53-54. Eu am 1.73 si folosesc 52. Nu stiu de ce va luati MTB-uri cand aveti de fapt nevoie de altceva. Cu ala macar o sa te dai mai des ca nu e incomod ca si MTB-ul. Vezi ca este unul si pe bazar marimea 54 in Timisoara. E nou. Te poti duce da-l probezi ca nu e departe. O sa blestemi ziua in care ti-ai luat MTB ca sa te dai cu el pe sosea, poteci si drumuri forestiere.

MTB-ul e pentru asa ceva:
https://m.youtube.com/watch?v=x0hLPoQVQUM

Daca nu te dai prin locuri de genul ala cu viteza aia, atunci nu ai nevoie de de MTB ci de trekking sau adventure bike.

ultima modificare: 13 septembrie la 19:57

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395308 13 septembrie la 20:24

Sa stii ca ma plimb si prin zone cu teren mai prost decat in acel video, ultima data am fost acum 2 saptamani in zona Arieseni si am urcat un pic de imi sarea inima din piept :). Deci voi ramane la MTB, poate raman la asta iar pt sosea imi iau un trekking, e greu cand nu esti hotarat... Referitor la coborari, cobor dar mai ating si frana :), nu mai sunt ca si la 20 de ani cand nu prea aveam frica.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 356
Subiecte: 10

#395309 13 septembrie la 20:35

Eu îți recomand mtb totuși. Drumurile pietruite le suporți mai ușor. Acum depinde și de drumuri, eu am niste drumuri pietruite teribil de proaste. Dar am mers și pe drumuri compactate și acolo da, ar merge ceva gen gravel.
Deci daca ai drumuri pietruite și proaste atunci mergi pe mtb. In plus daca faci ture lungi pe drumuri circulabile, caută roți de 29. Dacă te dai tare pe coborâri tehnice atunci mergi pe bicicletă de trail cu roți de 27.5, deși am văzut că din ce in ce mai mult se merge pe roți de 29, cel puțin la mărimile mari.
Trekking dacă mergi relaxat, la plimbare, cu viteză mică.
Într-adevăr, mtb nu este pentru șosea, dar dacă ai trasee combinate, e mai ușor cu mtb-ul pe sosea decât cu trekking pe un drum prost. Cum nu le poți avea pe amândouă, eu cred că este simplu de ales. Dar cel mai bine știi singur ce fel de drumuri ai și câtă zdruncinătură iei.

ultima modificare: 13 septembrie la 20:36

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#395310 13 septembrie la 20:40

In ultimul timp am pus bita pe masina si am mers pe la munte cu ea, normal ca mai ajung si pe sosea, dar prefer prin padure si pe drumuri mai rele. O sa ma decid si voi posta aici. Merci pt. pareri.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 356
Subiecte: 10

#395312 13 septembrie la 20:47

Atunci, dacă te tentează zona aceasta, îți recomand ceva din zona de trail, desi sunt scumpe, pentru că au furci cu travel mare. Cert este că nu poți face coborari mai agere pe trasee de munte cu furcă de 100mm.
Acuma, în sfârșit, merge și cu furcă de 100, ceva gen ce a pus Gelu. Dar acolo e vorba de XC competițional, pe ăla îl interesează să câștige, nu să meargă cat de cât confortabil.

ultima modificare: 13 septembrie la 20:49

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 426
Subiecte: 1

#395313 13 septembrie la 22:53

Intre 26” si 27.5 e diferenta destul de mica, deci n-ai sa simti mare diferenta pe sosea. Cu trekking-ul nu te plimbi nicidecum incet, nu pe asfalt si pe drumuri cu suprafete compactate oricum, ci pe teren accidentat si trasee tehnice, acolo unde exceleaza MTB-ul. Sa te gandesti ca are transmisie cu rapoarte intre un MTB si o cursiera. Adica urci usor pante cu el, dar ii si poti da blana la drum intins. Diferenta fata de MTB-uri si cursiere e ca sacrifica din manevrabilitate si aerodinamica pentru stabilitate excelenta, confort si utilitate.

ultima modificare: 14 septembrie la 00:05

Silviu Jors

Trimite mesaj
Posturi: 3

#395942 16 octombrie la 15:27

Vlad Fratiman:
Într-adevăr, mtb nu este pentru șosea, dar dacă ai trasee combinate, e mai ușor cu mtb-ul pe sosea decât cu trekking pe un drum prost. Cum nu le poți avea pe amândouă, eu cred că este simplu de ales. Dar cel mai bine știi singur ce fel de drumuri ai și câtă zdruncinătură iei.


Salut, folosesc de 3 ani un Specialized Crostraill, care estre o bicicleta de trekking.
Ca multe alte bicicleta de acest gen are un cadru destul de permisiv. Pentru plimbari la munte/offroad am un set de roti de 27.5' si gume de 2.1
Pentru sosea am alt set de roti 28' cu 25mm.
In mai putin 3 minute se poate transforma din bicicleta de sosea in XC. Ca si pret, cred ca e mai ok sa tin doua seturi de roti decat sa tin doua biciclete.




Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 356
Subiecte: 10

#395948 16 octombrie la 16:38

Este ok ce zici, dar așa cum ai menționat, este pentru plimbări. Pe sosea este ok, dar evident că este grea pentru ceea ce înseamnă o bicicletă de șosea. Însă ture de câțiva zeci de km se fac ușor cu ce ai tu. Pe off-road, iarăși este ok, dar furca aceea își va arăta repede limitările dacă mergi mai tare. Ai totuși in travel de 55mm, adică aproape nimic. Că să nu mai zic de rapoarte, pe urcări mai serioase nu poți să urci cu foaie de 32 și pinion de 36. Este o bicicletă ok pentru navetă pe sosea sau drumuri pietruite (compactat), fără urcări grele și lungi.

L.E. am reusit sa vad pozele ulterior, dar parca nu este echiparea standard. Mi se pare ca pe fata ai triple crankset, iar pe spate ai 9s. BB-ul pare un hallotech. Pe pagina oficiala, varianta triple crankset este cu BB pe ax patrat.

ultima modificare: 16 octombrie la 17:29

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 426
Subiecte: 1

#395952 16 octombrie la 17:50

Exista si Salsa Journeyman, cursiera road plus care se poate echipa cu roti 700Cx42 sau 650Bx2.1. Groupset SRAM Apex, Sora sau Claris, specific pentru cursiere.

https://salsacycles.com/culture/introducing_journeyman

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 356
Subiecte: 10

#395953 16 octombrie la 18:42


Exista si Salsa Journeyman, cursiera road plus care se poate echipa cu roti 700Cx42 sau 650Bx2.1.

Interesant. Oricum, pentru mine este clar, genul acestea de biciclete merg la drumuri neasfaltate bune, adica piatra compactata, sau pietris pe pamant. Eu in zona mea am niste porcarii de drumuri pietruite, ca uneori iti vine sa te dai jos de pe bicicleta. Piatra mare aruncata aiurea care s-a fixat in diverse pozitii in sol, un adevarat calvar. Deci in nici un caz furca fixa, ma gandesc des daca nu mi-ar trebui FS de XC. Dar la cat costa, mai bine merg mai incet pe pietroaie :)

Silviu Jors

Trimite mesaj
Posturi: 3

#396168 25 octombrie la 13:11

Vlad Fratiman: Este ok ce zici, dar așa cum ai menționat, este pentru plimbări. Pe sosea este ok, dar evident că este grea pentru ceea ce înseamnă o bicicletă de șosea. Însă ture de câțiva zeci de km se fac ușor cu ce ai tu. Pe off-road, iarăși este ok, dar furca aceea își va arăta repede limitările dacă mergi mai tare. Ai totuși in travel de 55mm, adică aproape nimic. Că să nu mai zic de rapoarte, pe urcări mai serioase nu poți să urci cu foaie de 32 și pinion de 36. Este o bicicletă ok pentru navetă pe sosea sau drumuri pietruite (compactat), fără urcări grele și lungi.

L.E. am reusit sa vad pozele ulterior, dar parca nu este echiparea standard. Mi se pare ca pe fata ai triple crankset, iar pe spate ai 9s. BB-ul pare un hallotech. Pe pagina oficiala, varianta triple crankset este cu BB pe ax patrat.


Stock la bicicleta mea... e cadrul si tija sa, e triplu 26-36-48 cu 10 pe spate (11-42 pentru rotile de padure si 11-36 pentru rotile de sosea), furca e un xcr air cursa de 100.
Are 11 kg cu rotile de sosea, nu e usoara, dar nici grea nu se poate considera ca e.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 356
Subiecte: 10

#396170 25 octombrie la 13:55


Are 11 kg cu rotile de sosea, nu e usoara, dar nici grea nu se poate considera ca e

Asa este, dar pentru standardul bicicletelor de sosea este grea. Pentru trekking este absolut ok, pentru mtb este excelent. Furca este ok pentru XC. Ai o biciclet a excelenta.
Pana la urma greutatea este mai relevanta doar la competitii. Mergi cu ce iti place. Cand ai sa ajungi la limite si ai sa vrei mai mult ai sa iti dai seama ce iti trebuie singur. Daca nu ajungi in faza asta, fie esti ok cu ce ai fie trebuie sa tragi mai tare.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro