Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Sfat Achizitie Sa Bicicleta


Benedek Eduard

Trimite mesaj
Posturi: 45
Subiecte: 9

#393614 10 iulie la 14:10

Salut,
As dorii sa imi achizitionez o sa pentru oras, voi ce sei folositi?
Poate conteza precizarea, folosesc anvelope Continental slick 700x28 mm.
Astept cu nerabdare raspunsurile si experientele voastre.
Mersi Edy

ultima modificare: 10 iulie la 14:52

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 260

#393615 10 iulie la 14:57

Fizik Gobi, Brooks Cambium, San Marco Ponza.

Fizik Gobi e ok dar dupa o vreme incepe sa ma doara fundul de la ea. Daca te dai zilnic nu e o problema asa mare pentru ca te obisnuiesti si nu mai doare. Oricum faci drumuri scurte in oras. Un plus e ca nu spargi banca ca sa-ti iei o sa dinasta pentru ca o gasesti relativ usor second hand. Cred ca am una cu sina de titan si o alta cu cromo. Ambele sunt modelul vechi, Wing Flex.

Brooks-ul are multe neajunsuri, insa mi se pare singura sa care se poate folosi mai mult de 20 km cu pantaloni obisnuiti. Minusuri: iti roade blugii in ultimul hal, se roade si textura de bumbac de pe ea, e scumpa si de fite, deci e super atractie pentru hoti. Daca ai si o tija de sa scumpa, te alegi instant cu paguba seminificativa. Sunt mai multe latimi deci ai de unde alege. C17 e cea mai comuna, C15 e modelul mai ingust, C13 mi se pare ca se fabrica doar cu sine de carbon.

Si Fizik si Brooks sunt branduri ale companiei Selle Royal spa.

Am mai folosit San Marco Ponza decupata, care la prima aparenta arata a sa de curse, insa e relativ confortabila. Cam la fel de confortabila ca si Fizik Gobi insa mult mai ieftina. Mi se pare ca scartaia sau am inlocuit-o cu Gobi din ceva motiv aberant.

https://www.sportaddict.ro/sa-selle-san-marco-ponza-open-alba

ultima modificare: 10 iulie la 15:30

Adrian Avram

Trimite mesaj
Posturi: 49
Subiecte: 1

#393616 10 iulie la 15:04

Se discuta pe softpedia la sectiunea ciclism. Daca este considerata reclama va rog sa stergeti!

Benedek Eduard

Trimite mesaj
Posturi: 45
Subiecte: 9

#393617 10 iulie la 15:33

@Gelu
1. SA Brooks B17 Standard am citit pe forumuri cat este de buna, cum s-au dat unii cu ea 11000km, eu am folosit-o 50 km dupa care am vandut-o, prea tare, inconfortabila pentru drumurile noastre.
2. SA SQlab 611 Race ergonomic, tot asa povesti ca s-a facut inconjorul lumii cu ea, am cumparat si eu una second, foarte putin folosita, nu mi s-a parut stralucita, nu simt nici un fel de confort cu ea, dupa 3-4 km ma deranjeaza dungile de la buzunarele pantalonilor atit este de tare. Acum probabil vor spune unii de pantaloni cu blazon, dar nu merge ca folosesc bicicleta la mers la lucru .Cred ca nu eu sunt problema am doar 75 Kg. Sincer m-am saturat sa arunc cu banii pe branduri si reclame, nu mai vreau sa dau pe o sa 300 lei.
In urma cu cativa ani am cumparat o sa cu 60 lei la recomandarea vanzatorului, foarte confortabila si buna, din pacate nu mai stiu ce brand si nici de unde am luat-o :)

@Adrian, am sa citesc si discutiile de pe softpedia.
Multumesc.

ultima modificare: 10 iulie la 16:03

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2029
Subiecte: 12

#393620 10 iulie la 16:02

Nu exista sei care sa devina comfortabile dupa 3-4-5-50km. Eu de exemplu am timp de pedalat doar in weekenduri si bag in general undeva la 2 ture de circa 60-70km fiecare. Daca iau pauza un weekend deja simt la bucalau si saua iar mi se pare incomfortabila. Faptul ca este tare nu este important, merg cu cineva care foloseste o Selle Italia SLR Flow Team Edition si mereu se simte bine. Aia este o sa de sosea cu padding minimal si este folosita la XC. Asta spune multe despre acomodarea cu o sa.

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 260

#393621 10 iulie la 16:15

E cam aiurea sa ceri recomandari pentru sei pentru ca va fi o cautare eterna. Ceea ce se potriveste pentu altcineva nu se potriveste pentru tine. Singura metoda e sa incerci pana gasesti ceva ok si sa folosesti saua respectiva zilnic. Daca iei o pauza mai mare de cateva zile, va fi iar chinul de pe lume pana te acomodezi iar cu ea. Eu inca mai incerc sei, dar cele amintite mai sus au functionat pentru mine. Saua de piele n-ai folosit-o corect pentru ca trebuia formata, lucru care necesita sa faci cu ea minim 300 km si s-o tratezi cu Proofide. Eu n-am rabdare de asa ceva, motiv pentru care folosesc Cambium. Avem si un B17S de femei pe bicicleta ei, insa si aia e tare pentru ca n-a fost niciodata formata.

ultima modificare: 10 iulie la 16:19

Benedek Eduard

Trimite mesaj
Posturi: 45
Subiecte: 9

#393622 10 iulie la 16:43

@JDM Al Khalid saua de la SQlab o folosesc deja de o vreme, cred ca am mers cu ea 500km si nu m-am acomodat cu ea, vreau sa o schimb. Prietenul tau se da cu o sa Selle Italia SLR Flow Team Edition care costa 140 Euro, oricum iasa din discutie.
@Gelu Vlad Nu mi se pare aiurea sa intreb ceva, daca nu ne punem intrebari si nu cautam raspunsuri, ce rost mai au aceste forumuri?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 260

#393623 10 iulie la 17:16

Voiam sa zic ca nu e foarte relevant, e ca si cum ai intreba ce pantofi poarta altii si cand ti-ai cumpara si tu aceeasi marca si model, te-ar jena. Asta pentru ca nu toti avem la fel partile corpului. Eu nu mi-am cumparat niciuna dintre sei noua, nu-s nebun sa dau 140 de euro pe o sa.

Dar daca vrei recomandari, Fizik Nisene mai zice lumea ca e buna iarasi, are un prieten care de cand si-a cumparat bicicleta n-as schimbat-o.

ultima modificare: 10 iulie la 17:17

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1741
Subiecte: 2

#393624 10 iulie la 17:20

JDM Al Khalid: Nu exista sei care sa devina comfortabile dupa 3-4-5-50km....Faptul ca este tare nu este important, ...
Ba te contrazic.
Și șeile, ca multe alte componente, sunt concepute pentru diferitele discipline velo. Corect ?! Sunt șei pentru cursiere, pentru DH, pentru XC etc. Fiecare tip de șa are anumite caracteristici cu rol de a crește performanța, eficiența, stabilitatea, confortul biciclistului.
Evident, există și șeile recomandate pentru ciclocross sau city, respectiv acelea ceva mai late, peste 14 cm, și mai ”cărnoase”. Mai groase. Rolul lor este de a oferi un plus de confort pe distanțe scurte, fie că o fac printr-o pernă de burete mai groasă, prin pernițe cu gel poziționate ”strategic”, prin arc, prin elastomer. De ce spun ”pe distanțe scurte” ? Lățimea șeii face ca oasele fundului să nu se așeze optim pe ea, șaua preia o suprafață mare din fund, astfel că, după câțiva km, începi să simți cusăturile de la pantaloni sau manșeta chilotului, care pun presiune pe buci. În plus, ele sunt mai late și în partea din față, iar un biciclist mai bulănos va avea probleme cu frecatul bulanelor de șa. Te freacă între picioare de te ustură ficații.
Deci, din experiența proprie, o șa de city este confortabilă pe distanțe scurte, parc, casă-serviciu, 5-10 km maxim, apoi începe să apară disconfortul, amorțește fundul, amorțesc picioarele pentru că sângele nu mai circulă cum trebuie.
În schimb, o șa de cursieră, care este mai tare, nu are nicio treabă cu confortul pe distanțe scurte, ea este gândită să ofere un plus de eficiență și o poziționare corectă a oaselor tocmai pentru a nu avea probleme cu circulația sanguină și/sau amorțeala din buci. Unii, mai dăștepți ca mine, zic că fundul începe să se obișnuiască cu șaua abia după niște zeci de km de stat pe ea. Așa o fi, eu nu am încercat, m-am ținut departe de șeile tip ”scândură”. Deci, o astfel de șa va fi absolut inconfortabilă pentru naveta la serviciu sau o plimbare prin parc, în ciuda faptului că văd o grămadă de cicliști cu ele prin oraș.
Una peste alta, cel mai important este să alegem șaua potrivită/recomandată pentru disciplina pe care o practicăm. Cu siguranță că mulți dintre noi am încercat mai multe șei până am reușit să identificăm una care ne satisface cât mai multe pretenții. Nici eu nu fac excepție, am încercat 7-8 până acum și, deși am găsit una ceva mai potrivită pentru mine, continui să caut. Alegerea mea actuală pentru city: o șa de XC ceva mai cărnoasă, dar nu foarte lată, o mixtură între șa de XC și șa de city. O recomand și altora ? Nu, pentru că fiecare e cu curul lui, ce mi se potrivește mie pentru altul poate fi un calvar. Însă, din experiența personală, pentru oraș/navetă merge o șa mixtură între XC și city.
Un alt aspect deloc de ignorat privește reglarea corectă a șeii. Și aici de poate câștiga sau pierde din confort sau performanță. Este important atât reglajul corect al tijei de șa pe înălțime, dar și reglajul șeii atât pe orizontală - mai în față sau mai în spate, cât și gradul de înclinare în raport cu solul - paralelă cu solul, cu vârful ușor aplecat spre sol și spatele ridicat sau învers, cu spatele mai spre sol și vârful ridicat.

+2
Benedek Eduard

Trimite mesaj
Posturi: 45
Subiecte: 9

#393670 11 iulie la 14:11

@Vladone asta da teorie despre sei, ce sa folosesti pentru mers prin oras (XC ), ce model este?
Nu sunt adeptul unei sei de 1 kg, sa stai pe ca si in fotoluiu, dar nici cu caramida sub cur, sa sari in sus la fiecare gura de canal. Am o sa care imi place si o plimb pe fiecare bicicleta, este un Bontrager Race Lite lux, nu este nici foarte grea are 260g, ca si textura nici prea tare nici prea moale, are aspect sport si este destul de comoda.
Nu mai gasesc modelul acesta, nu se mai fabrica, este absolete.


Multumesc pentru raspunsuri voastre, mai astept exemple si recomandari.

ultima modificare: 12 iulie la 12:26

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 260

#393704 12 iulie la 10:48

Ce ai tu seamana cu San Marco Aspide, doar ca aia e varianta mai sport (adica mai tare). Sunt mai multe variante de Aspide, dintre ele FX si Supercomfort au cel mai mult padding.

FX:
https://www.bricklanebikes.co.uk/selle-san-marco-aspide-saddle
https://www.bikeradar.com/gear/category/components/saddles/product/review-selle-san-marco-aspide-fx-10520/

Supercomfort (si mai mult padding):
http://road.cc/content/review/223554-selle-san-marco-aspide-supercomfort-racing-saddle

Vezi daca nu gasesti vreunul dintre modelele astea second. Nici noua nu e exagerat de scumpa, dar e peste 200 lei.

Mai au o varianta asemanartoare cu Aspide dar mai ieftina, ii spune Spid, dar si aia e cam sport. E cam ca si Ponza. Cu padding de genul seii pe care o ai, poti incerca San Marco Ischia:

https://www.bikexcs.ro/sa-selle-san-marco-ischia.html

Sau asta de mai jos, care cred ca e tot un Aspide mai vechi, dar mi se pare cam scumpa pentru un sh. Poate gasesti una identica in alta parte:

http://www.drbike.ro/sa-san-marco.html

Toate astea sunt sei de cursiera/XC, deci pozitie cu spatele la 30-50 de grade.. Cele de care zice Vladone late, pt city bike sunt adaptate unei pozitii mai verticale, cu spatele drept.

ultima modificare: 12 iulie la 12:37

Benedek Eduard

Trimite mesaj
Posturi: 45
Subiecte: 9

#393708 12 iulie la 12:26

@Gelu mersi frumos pentru recomandari, am sa studiez variantele recomandate de tine.

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1741
Subiecte: 2

#393711 12 iulie la 13:20

Uite ceva asemănător cu ce ai tu: https://www.bikenature.ro/componente/sei-bicicleta/6772-sa-bicicleta-bikefun-vienna-sport-2222222016432.html
Cred că și așa ceva ar fi ok: https://www.bikenature.ro/componente/sei-bicicleta/1547-sa-bicicleta-selle-italia-dragon-gel-flow-7568000059631.html
Eu o am pe asta: https://www.veloteca.ro/sa-bikefun-basel confortabilă, dar puțin cam lată pe partea din față.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 260

#393713 12 iulie la 13:32

@Eduard, daca vrei am o Ponza Open ca si cea din link-ul de la primul meu post, pe care ti-o pot imprumuta sa vezi daca iti place. Momentan nu e montata pe nimic. De vandut n-as vinde-o pentru ca imi place si mi se pare comfortabila, dar gasesti sa-ti iei una noua pe la 70-80 lei.

Alex Simion

Trimite mesaj
Posturi: 3

#393719 12 iulie la 14:45

Cel mai bine m-am impacat cu SMP TRK. Or fii si mai bune la preturi mai mari dar atat mi-am permis. De pana la 200 ron asta a fost saua cu care m-am impacat cel mai bine.

+1
Benedek Eduard

Trimite mesaj
Posturi: 45
Subiecte: 9

#393737 13 iulie la 11:55

@ multumesc Gelu pentru amabilitate, dar am incercat deja o sa cu despicatura era pe la 75 lei, am avut de la inceput o senzatie sinistra, parca nu imi gaseam locu pe ea, nu ma puteam fixa, eram ba in stanga, ba in dreapta, in final am returna-to :)

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 260

#393830 16 iulie la 10:26

Depinde de sa. Si eu am avut o Selle Italia SL pe care am dat-o jos dupa o ora si am pus-o la vanzare si nici macar nu era cu despicatura. Nici mie nu-mi plac cele decupate.

ultima modificare: 16 iulie la 11:38

Sorin Pintiliasa

Trimite mesaj
Posturi: 31
Subiecte: 2

#394262 26 iulie la 15:46

Confortul pe sa se schimba radical in functie de cum e setata bicicleta, daca ai ghidon prea jos, stai cu partea din fata mai mult pe sa si daca saua nu e prevazuta sa fie "race" iti va rupe fundul. Sau invers. Eu din experienta proprie va spun, fiindca am schimbat foarte multe sei, majoritatea fara rost. Am realizat ca o sa ce e incomoda pe o bicicleta poate fi extrem de comfortabila pe alta, din cauza geometriei si modului in care stai pe bicicleta.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro