Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

despre branduri


Lucas Pheideas

Trimite mesaj
Posturi: 85
Subiecte: 6

#392283 8 iunie la 15:35

Salut, imi permiteti o parere despre branduri ?
NU merita ! Componente proaste din segmentul low-middle care crapa dupa doi ani si si zece ture de parc.
Brand vandut la noi intre 500 si 700 euro, daca faci socoteala, il scoti din bucati la jumatate, cu aceleasi piese.
Solutia: daca te pricepi cat de cat la insurubat, cauti pe net componente bune si ti le insurubezi singur.
Fara suparare pls ... :)

-6
Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1069
Subiecte: 39

#392284 8 iunie la 15:59

Fara supărare daca am înțeles ceva

Tudor L Toader

Trimite mesaj
Posturi: 124

#392285 8 iunie la 16:10

Foarte ciudat! Sunt biciclete de 1000 euro (la Canyon, de exemplu) unde numai furca costă 400 euro. Mai adaugi niste roti mavic și s-a dus dracului bugetul!
Ne poți da niste exemple?

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 258
Subiecte: 8

#392286 8 iunie la 16:20

Problema principala este cadrul. Nu prea gasesti sa cumperi cadre la pret accesibil. Cele mai multe oferte sunt pe bike discount la cadrele Cube, dar in rest nu prea gasesti iar ce gasesti sunt foarte scumpe.
Cred ca economisesti maxim 1000 lei la o bicla de 5000 lei (in magazin) folosind cadre Cube. Si asta cu conditia sa iti faci singur rotile.
Daca prinzi ocazii si oferte de reduceri pe diverse situri, atunci chiar se merita, insa e complicat cu transportul.
Cel mai bine iesi daca ai pe cineva afara unde sa trimiti colete de pe bikediscount si RCZ prinse la reduceri ca sa iesi cu transport mai ieftin. Faci pândă toată iarna și în primăvară te poți apuca de asamblat.

In general, cu cat e pretul mai mare, cu atat iesi mai bine daca iti faci singur bicicleta. Ma indoiesc insa ca iti faci bicicleta de 700 euro la pret de jumatate cu componente noi. Marja de profit a firmelor este mica la bicicletele mai ieftine.

Ideea de baza este ca producatorii isi procura componentele mult mai ieftin in relatie directa cu producatorii mari (Shimano, Sram) si isi pun diferenta in profit. Tu cumperi la pret final, adica scump si nu ai cum sa iesi mult mai ieftin decat producatorul.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1784
Subiecte: 6

#392289 8 iunie la 17:20

Va dati seama ca un incepator ramane cu ideea FALSA ca iese mai ieftin cu bicicleta pe piese...


In legatura cu piesele entry-level, am mers prin oras 7 ani pe tourney si n-a crapat..
Nu ca recomand tourney, dar ca idee, prin oras rezista

ultima modificare: 8 iunie la 17:34

+1
Tudor L Toader

Trimite mesaj
Posturi: 124

#392292 8 iunie la 17:32

Sa facem un exercițiu de simulare margine, cum spune o distinsa doamna: https://www.canyon.com/en-ro/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-6-0.html

Punem un cadru de la drag și începem să-l echipam.
300 euro cadrul chior+300euro furca. S-au făcut 600 euro. Rotile (includ doar qr): 200 euro. Iaca 800 euro.

+2
Tudor L Toader

Trimite mesaj
Posturi: 124

#392293 8 iunie la 17:33

Exercițiu de imagine am vrut sa scriu...

Lucas Pheideas

Trimite mesaj
Posturi: 85
Subiecte: 6

#392294 8 iunie la 17:44

am un trekking de la merida. dupa 2 ani de alergat prin parc, am schimbat butucii, rotile, franele, lantul, pedalele si continua ... :) cadrul e lifetime. asa zic ei. de curiozitate, am cautat piesele cu care a venit echipata ... 40 lei + 50 lei + 30 lei ... toate shimano. ieftin taticu' . of, pe sputnik am alergat 10 ani si n-am schimbat decat un cauciuc si o vaselina.

ultima modificare: 8 iunie la 17:48

Tudor L Toader

Trimite mesaj
Posturi: 124

#392295 8 iunie la 17:46

Cu mentenanta cum stai?

Lucas Pheideas

Trimite mesaj
Posturi: 85
Subiecte: 6

#392299 8 iunie la 18:15

bine

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2027
Subiecte: 12

#392301 8 iunie la 18:59

Cu coerenta stai insa mai prost. Parere despre branduri? Exista si componente/biciclete non brand? Ne poti arata unele sa intelegi si noi ce balmajesti?
Ai construit vreodata o bicicleta de la zero? Da-ne o lista cu costuri sa discutam. Cum ti-a spus cineva mai sus, rar poti construi o bicicleta de la zero in buget de sub 1000euro care sa iasa mai ieftina decit una noua identica.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 258
Subiecte: 8

#392302 8 iunie la 19:01


am un trekking de la merida. dupa 2 ani de alergat prin parc, am schimbat butucii, rotile, franele, lantul, pedalele si continua ... :) cadrul e lifetime. asa zic ei. de curiozitate, am cautat piesele cu care a venit echipata ... 40 lei + 50 lei + 30 lei ... toate shimano. ieftin taticu' . of, pe sputnik am alergat 10 ani si n-am schimbat decat un cauciuc si o vaselina.

La un produs de prestigiu platesti acest prestigiu. Se intampla peste tot si nu are legatura in mod obligatoriu cu ceva mai bun calitativ fata de un alt produs similar mai putin renumit si mai ieftin. Pe de alta parte beneficiezi de o calitate minima garantata sa zicem. Poti sa iti iei o bicicleta de talcioc si mai schimbi cate ceva si vei fi ok, la un pret mult mai mic. Dar na, te dai cu stil, pe Merida. Desigur 90% de cei aflati in parc nu au nici o idee care e treaba, dar pentru 10% e important :)

Preturile mari la biciclete au diverse cauze, dar un motiv principal il reprezinta cererea. Bicicleta este primul lucru pe care il ai ca si copil si care iti confera lucrurile dorite: independenta, viteza, statut. Dupa ce crestem achizitionand biciclete cat mai frumoase, moderne si performante sub imboldul trairilor din copilarie. Majoritatea nu folosim decat partial potentialul unei biciclete moderne, dar ne place sa le admiram, sa le folosim, sa le ingrijim. Este o pasiune si este exploatata de piata prin pret.

Referitor la subiectul intial, sunt convinsa ca se poate cu doua achizitii principale care trebuie pandite pe reduceri, respectiv furca si rotile. Restul le ei pachet de pe un site bun cum este bike-discount si cred ca iesi bine. Bineteles trebuie sa te documentezi bine referitor la ce poti monta pe bicicleta in functie de cadrul folosit si aici ma refer in principal la monobloc pedalier, butuci si travelul furcii. Avantajul unei biciclete custom este evident: poti sa o configurezi exact cum vrei, poti spre exemplu sa iti pui o furca mai buna pe o transmisie de mid level. Ai libertate totala.

Oricum esti in dezavantaj mare fata de producatori. Ei probabil iau componentele de pe biciclete la 50-60% din pretul pietei. Greu de batut dar eu zic ca se poate cu putin efort.

ultima modificare: 8 iunie la 19:02

boris bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3107
Subiecte: 12

#392303 8 iunie la 19:10

Imi permit si eu o parere despre branduri: merita! Pentru ca iti ofera, printre altele, cum s-a spus mai sus, o ”garantie”, o baza stabila a calitatii si a raportului pret/produs.

Presupun ca discutia pleaca de la echivalarea brand=cadru, si e corect, pentru ca un cadru face bicicleta. Restul sunt consumabile....

Dar sa nu uitam ca si echiparea cadrelor o face tot un brand! Sau Shimano n-o fi brand??? Refuz sa cred ca o piesa Shimano cedeaza dupa o utilizare de 2 ani daca a fost folosita conform instructiunilor.

PS.
Daca iti cumperi Chinarello de pe aliexpress si te bucuri ca iesi mult mai ieftin decat adevaratul Pinarello, esti doar un prost. Discutia nu are sens.

ultima modificare: 8 iunie la 19:14

+1
Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 624
Subiecte: 9

#392306 8 iunie la 19:38

Lucas Pheideas: ......am schimbat butucii, rotile, franele, lantul, pedalele si continua ... :) cadrul e lifetime. asa zic ei. de curiozitate, am cautat piesele cu care a venit echipata ... 40 lei + 50 lei + 30 lei ... toate shimano. ieftin taticu' . .

Deci din afirmatia de mai sus cum reiese ca nu renteaza sa achizitionezi produse de la firmele mari???
Chiar tu ai scris ca ai garantie pe viata de la MERIDA pt cadru. deci unde e problema? Cadrul e singura componenta facuta de ei, deci de ce arunci cu kkt in ei ? Aaaaa , ca ti-au echipat-o cu componente slabe Shimano...etc, asta e, da-le mail celor de la Shimano si cearta-te cu ei ca fac piese de kkt, sau scoate banu si ia-ti o bicicleta mai bine echipata.

Nu cred ca exista cineva care nu stie ca achizitionand branduri mari platesti prima data numele, dar daca nu vroiai asta puteai sa mergi pe BTWIN.
Si cu parere de rau te anunt ca nu ai dreptate in afirmatiile tale, nu poti sa-ti faci o bicicleta mai buna pe piese, cel putin nu in jurula valorii de de 1000e, daca urci la 2000 acolo e alta poveste, dar trebuie sa cunosti bine domeniul.
Revenind la situatia ta, fara niste date concrete si poze, ca sa ne facem o idee de model, daca ai luat-o noua sau SH, cum ai exploatat-o/maltratat-o, sunt doar vorbe aruncate in vant, fara nici o baza

Tudor L Toader

Trimite mesaj
Posturi: 124

#392309 8 iunie la 20:12

Cat de bine? Bănuiesc că ai crossway 20d, un model de aprox. 500 euro.
Dacă spui că stai "bine" cu mentenanta, ai făcut vreo revizie totala in cei doi ani? Desfăcută complet, curățată, gresata, centrare roti etc. Eu fac asta in fiecare an, inclusiv cu o bicicleta de peste 10 ani (și atunci luată sh)

Lucas Pheideas

Trimite mesaj
Posturi: 85
Subiecte: 6

#392339 9 iunie la 11:15

http://www.merida.com.au/en_au/bikes/recreational/hybrid/2015/crossway-20-v-3300.html
gasiti si componentele la info

Lucas Pheideas

Trimite mesaj
Posturi: 85
Subiecte: 6

#392340 9 iunie la 11:27

Pentru cei care au dificultati cu coerenta. Parerea mea este ca o bicicleta de brand (pana in 500 - 700 euro), luata de noua, nu face banii. din doua motive: primul - daca aduni ce e pe ea, 200 e cadrul si furca si 200 restul pieselor.. La pret de productie bineinteles. Si al doilea - dupa doi ani de dat prin parc (in total nu mai mult de 600 km) am inceput sa schimb - butuci, roti, pedale, lant si lista continua. Nu contest ca o bicicleta la 2000 de euro este mai bine echipata. Dar si asa, sunt convins ca jumatate face brandul. Referitor la cadru, din cate cunosc, e cam jumatate din pret. Concluzie: daca ti-o faci singur, iesi mai ieftin si mai bine.

ultima modificare: 9 iunie la 12:00

-1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 258
Subiecte: 8

#392341 9 iunie la 12:19

Bicicleta de renume, are renume dintr-un motiv. Se investește în cercetare, merg la competiții, sponsorizează sportivi. Banii trebuie recuperați. Dar cel mai bine ar fi să scoți niște prețuri de pe Bikediscount și să faci un calcul. Apoi ne arăți și nouă.
Spre exemplu, ia un model de Cube pentru că găsești și cadrele noi separat și fă aceeași configurație singur și vezi cum ieși. Pune cadru, transmisia, roți, furcă, șa, ghidon, cuvete, monobloc, roți, cauciucuri, lanț, casetă, schimbătoare, shiftere, frane, discuri, axe qr/through axe ...... Sper că nu mi-a scăpat nimic.
Ai grijă la compatibilitate și da-ne rezultatele. Ce așa multă vorbă.

Tudor L Toader

Trimite mesaj
Posturi: 124

#392343 9 iunie la 12:29

Dacă în 600km de parc ai reușit să bușești rotile, butucii, lanțul, pedalele etc. înseamnă că ai exploatat-o fara nici un fel de reglaj!
Sau că ai.mai multe kg decât prevede producătorul...

+1
Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1069
Subiecte: 39

#392344 9 iunie la 12:34

Daca se cauta se poate gasi si face o bicicleta buna pe bucati dar nici un caz cu 400 euro cum abereaza individul,

Groupset tiagra 300 euro in germania
cadru +furca UK 700 lei cu transport

roti custom 230 euro se poate si mai iefrin mavic la 140 euro

Total asa rotund 750 euro

Si mai dai 200-250 euro pe restul, tija sa, sa, pipa, cuvete, ghidon, cauciucuri etc asta in cel mai fericit caz

Vorbesc de cursiera

Si aduni in jur de 1000 euro si in final te alegi cu o bicicleta bunicica dar daca luai gata facuta cu 1000 euro gasesti canyon cu 105 2x11

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 815
Subiecte: 6

#392345 9 iunie la 12:43

O comparatie "back-to-back" pe caz real. Eastway-ul meu de la profil avea pret de lista ~750 lire. Am cumparat cadrul si rotile stoc la SH din Romania si l-am echipat cu componente noi, cumparate din magazin. Stii cat m-a costat? Tot vreo 750 lire, poate chiar putin mai mult. Si tine cont ca am luat cadru si roti SH.
Magellan Serpens facut pe piese acum multi ani - totul nou din magazin - ~1000Eur cu o echipare aproape mid-level (transmisie Deore, frane Stroker, furca Dart 3, roti custom nu prea scumpe).
Sa-ti mai zic cat m-a costat FS-ul facut pe piese din bazar? Mai bine lasa... :)
Nu vei scoate niciodata o bicicleta pe piese la juma' de pret fata de magazin in zona entry-mid level.
Si nu, nu crede nimeni ca ai stricat complet o Merida in 600km, in conditii de exploatare corecte. Poate doar daca mai avea vreo 6000km facuti cand ai luat-o tu. Nici DHS-urile alea proaste nu se strica atat de repede.

ultima modificare: 9 iunie la 16:40

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 531
Subiecte: 4

#392351 9 iunie la 14:59

Orice bicicleta construita de o firma cu renume are avantaje si dezavantaje. Garantia e unul dintre avantaje, sa nu uitam de ea. Pretul e alt avantaj: nu poti construi aceasi bicicleta din piese la un pret mai mic sub nici o forma. Iar daca bicicleta are reducere diferenta dintre pretul redus si costul tau e f mare. Dezavantajele apar doar cand ai deja o parte din componente, de o calitate mai buna decat ce-ti ofera bicla stock, sau daca gasesti vreo componenta cheie redusa la un pret uluitor, one in the life time. Din cauza asta multe companii ofera echipari diferite ale aceluiasi cadru, dar in cazul entry-mid-level orice bicla de firma e construita corect si f eficient economic. Nimeni nu isi permite sa ceara mai mult decat trebuie pe o bicla entry-level pentru ca concurenta nu sta cu mainile in san... e ca si cum ar vrea cineva sa vanda o masina similara daciei cu un pret dublu... toti se vor alinia la pretul cel mai mic si vor livra un produs cat mai bun in limita pretului...

ultima modificare: 9 iunie la 15:04

+1
Lucas Pheideas

Trimite mesaj
Posturi: 85
Subiecte: 6

#392409 11 iunie la 14:06

Facut mentenanta, desfacuta, gresata, ca am timpan de mecanic vechi. :) Doar m-am dat prin parc cu ea, fara DH si alte prostii, ca nu tine nici ea, nici corazonu. N-a fost bicla de top, super-echipata, ca vindeam masina. Am vrut una decenta, care sa tina 100 kile. Asta e ! Mi-a mai zis cineva .. Ce vrei dom'le, la 500 de euro ... ? Acu nu stiu cat m-ar fi tinut una de la Decathlon, dar am feelingul ca tot atat. Si nu cred ca s-ar fi rupt cadrul, si nici p'aia de se dau pe ele nu i-am vazut cocosati. In fine, ata ete .... data aviatoare, fac io rost de un cadru si pun pe el piese adevarate pe rulmenti. Macar nu imi pare rau. Merci pt critici si incurajari ! :)

Andy Andrei

Trimite mesaj
Posturi: 49
Subiecte: 9

#392411 11 iunie la 14:55

100 de kg... daca nu ai 2 metri sau nu esti culturist asta zice multe despre tine. Ia si slabeste si nu mai da vina pe biciclete, ele sunt facute pentru oameni normali, nu pentru grasi

ultima modificare: 11 iunie la 14:56

-1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 815
Subiecte: 6

#392412 11 iunie la 15:12

Andy Andrei: 100 de kg... daca nu ai 2 metri sau nu esti culturist asta zice multe despre tine. Ia si slabeste si nu mai da vina pe biciclete, ele sunt facute pentru oameni normali, nu pentru grasi
That was rude!!! Sunt atatia oameni cu astfel de situatie care se dau pe bicicleta. Unii chiar incep sa bicicleze tocmai pentru a slabi. Chiar era un thread relativ recent legat de treaba asta.
Am un vecin care are 130kg pe putin si care merge in fiecare zi pe bicicleta (o panarama din obor) tocmai cu scopul de a face miscare si a mai da jos kg. Ce-ar trebui sa le spunem omenilor astora? Ca n-au ce cauta pe bicicleta pana nu ajung la 70kg? Ca nu-s "normali" (dupa cum te-ai exprimat tu)?
De felul meu nu-s o persoana politically correct. Din contra, sunt exact de partea cealalata a baricadei. Dar personal cred ca ai depasit o oarecare limita.

@ Lucas: indiferent de motivul pentru care ai 100kg, indiferent de bicla pe care te dai si de rentabilitatea unui custom fata de un stock, nu pot decat sa-ti spun sa-i dai bataie-n continuare. Pentru ca bicicletele sunt pentru TOATA LUMEA!

ultima modificare: 11 iunie la 15:13

+3
Lucas Pheideas

Trimite mesaj
Posturi: 85
Subiecte: 6

#392413 11 iunie la 15:29

Am 190. Multumesc ! :)

Tudor L Toader

Trimite mesaj
Posturi: 124

#392414 11 iunie la 15:37

posibil sa fie cam mult 100kg pentru roti...
la garantie cum a mers treaba?

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2027
Subiecte: 12

#392415 11 iunie la 15:38

Camil Badulescu: Andy Andrei: 100 de kg... daca nu ai 2 metri sau nu esti culturist asta zice multe despre tine. Ia si slabeste si nu mai da vina pe biciclete, ele sunt facute pentru oameni normali, nu pentru grasi
That was rude!!! Sunt atatia oameni cu astfel de situatie care se dau pe bicicleta. Unii chiar incep sa bicicleze tocmai pentru a slabi. Chiar era un thread relativ recent legat de treaba asta.
Am un vecin care are 130kg pe putin si care merge in fiecare zi pe bicicleta (o panarama din obor) tocmai cu scopul de a face miscare si a mai da jos kg. Ce-ar trebui sa le spunem omenilor astora? Ca n-au ce cauta pe bicicleta pana nu ajung la 70kg? Ca nu-s "normali" (dupa cum te-ai exprimat tu)?
De felul meu nu-s o persoana politically correct. Din contra, sunt exact de partea cealalata a baricadei. Dar personal cred ca ai depasit o oarecare limita.

@ Lucas: indiferent de motivul pentru care ai 100kg, indiferent de bicla pe care te dai si de rentabilitatea unui custom fata de un stock, nu pot decat sa-ti spun sa-i dai bataie-n continuare. Pentru ca bicicletele sunt pentru TOATA LUMEA!


Lasind la o parte faptul ca Andy Andrei e un bou, 100kg + componente ieftine nu pot sa duca nicaieri. Am avut undeva la 125kg la 190/191cm inaltime si nu am stricat ceva si ma dadeam cu roti de 1600gr si componente de carbon. Mi-am asumat riscul sa fac praf roti de 4-500euro. In mod sigur daca foloseam ceva prostii ieftine erau oale si ulcele de mult. Din pacate exact asta e situatia in cazul lui Lucas, componente la kilogram combinate cu o greutate peste media duc la situatia de fata.

+1
Andy Andrei

Trimite mesaj
Posturi: 49
Subiecte: 9

#392417 11 iunie la 15:42

In orice caz, orice bicicleta are o greutate maxima admisa (ma rog, recomandata). Spre exemplu la bicicleta Btwin Rockrider 540 greutatea biciclistului + greutatea bicicletei nu trebuie sa depaseasca 120kg.
Imi cer scuze daca am fost "rude" in raspunsul anterior.
@Camil Badulescu Recomanda-i vecinului tau o dieta bazata pe deficit caloric. Bicicleta poate fi folosita ca o unealta pentru a slabi, dar dieta este pe primul loc.

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2027
Subiecte: 12

#392418 11 iunie la 15:50

Toate dietele sint bazate pe deficit caloric. Nu mai jongla cu notiuni pe care nu le cunosti doar de dragul de a parea cult.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro