Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Pareri bicicleta MTB


Radu Marin

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#391446 13 mai la 03:18

Salut,

As vrea si eu sa imi iau o bicicleta noua MTB. Am si voucher de la primarie in acest sens.
Nu am buget foarte mare, cam ~ 2000 lei, insa obisnuiesc sa mai merg ocazional si la unele competitii MTB (amator).

As vrea ceva sfaturi pentru ca nu sunt foarte informat cu detalii tehnice.
Dupa careva cercetari pe net mi-au atras atentia:

CANNONDALE Trail 6 - 1975 lei
Devron Riddle Men H2.7 - 1724 lei
GT Karakoram Sport - 1707 lei
Devron Riddle Men H3.7 2016 - 1937 lei

Stiu ca am un buget mic in acest sens, dar totusi as vrea sa scot maxim din cat am.

Multumesc.

ultima modificare: 13 mai la 03:40

Radu Marin

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#391491 14 mai la 14:47

Un sfat ceva, va rog?

Paul Suiugan

Trimite mesaj
Posturi: 94
Subiecte: 5

#391493 14 mai la 15:39

Salut, Devron H3.7 e alegerea ideala pana in 2000lei, la banii aia o bicicleta asemanatoare ca si echipare nu gasesti nici macar SH! :) O poti lua fara ezitare, merita toti banii.. doar sa ti cont de marime si sa cumperi marimea potrivita!

ultima modificare: 14 mai la 15:39

+1
Radu Marin

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#391496 14 mai la 18:47

Multumesc, am contactat magazinul respectiv si din pacate nu accepta vouchere de la primarie..

Taner Mustafa

Trimite mesaj
Posturi: 140
Subiecte: 2

#391498 14 mai la 19:33

Cauta GT Avalanche Comp, sau Karakoram Comp, sau uite aici o reducere:
https://www.marosbike.ro/mtb-xc-hardtail-27r/bicicleta-gt-avalanche-elite-27-5-gtw-2016.html

ultima modificare: 14 mai la 19:34

Radu Marin

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#391568 16 mai la 19:31

Multumesc! As dori totusi ceva cu furca Rock Shox.. Din variantele astea 2 care ati recomanda?

DEVRON ZERGA D4.9 2016
DEVRON RIDDLE MEN H3.7 2016

Zerga e cu 300 lei mai scumpa.

Sau poate orice altceva cu rock Shox in apprx 2500 lei

Sergiu Paune

Trimite mesaj
Posturi: 25

#391582 17 mai la 07:46

Salut, evident ca recomandarea este pentru ce amai scumpa. Echiparea este mai buna cu destul de mult fata de cealalta, mai ales daca vrei sa mergi la competitii.
Daca pe tine te intereseaza doar furca, poti sa-ti iei orice MTB pana in 15 mil, si sa-ti iei o furca de 10 mil de la rockshox care o sa fie foarte buna comparativ cu ce are acel devron pe el...

+1
Radu Marin

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#394282 27 iulie la 17:10

Saut tuturor si merci pentru sfaturi.
Am ales si mi-am luat inca din mai un Devron Riddle Race 7.7, model 2015
Era la promotie: https://www.afisport.ro/biciclete/bicicleta-devron-riddle-race-r7-7-2015.html

Ideea este ca am mai participat la cateva competitii de atunci, și simt ca pozitia corpului nu e corecta, ghidonul mi se pare prea ingust, imi obosesc umerii si spatele, si e o diferenta mare fata de bicicleta mea precedenta, referitor la confort

Mai are cineva acelasi model si ar putea sa imi recomande careva îmbunătățiri sau vreun sfat?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1929
Subiecte: 6

#394283 27 iulie la 18:12

Ce inaltime ai, ce marime ai luat ?

E clar ca acel ghidon e prea mic, 600mm e pt oras... recomand de ~710mm
Posibil trebuie si o pipa mai scurta.

In legatura cu umerii/ spatele, poti incerca sa ridici/ cobori ghidonul, asta o faci cu distantierele/ inversezi pipa (unghiul in jos) si vezi cum te simti.
Daca simti ca stai prea intins pe bicicleta trebuie pipa mai scurta, si daca iei si ghidon mai lat, mult mai scurta.

ultima modificare: 27 iulie la 18:28

Radu Marin

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#394286 27 iulie la 21:13

Am luat marimea M, cea mai mica.. am 171 inaltime

Stii cumva vreun service in bucuresti care m-ar putea ajuta cu o alegere corecta?

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 356
Subiecte: 10

#394299 29 iulie la 08:59

Nu știu dacă există în București un service pentru bike fitting dar dacă există, cu siguranță este destul de scump. In plus nici nu este sigur că vei rezolva foarte mult. Un stem lung/scurt îți schimbă un pic pozitia dar îți afectează masiv manevrabilitatea.
Ghidonul mai lat/îngust iarăși este relativ. Eu am avut 680mm și am scurtat la 660mm. Mai lat îți trebuie în general la disciplinele de coborâre și mai îngust la cele de XC. Dar cât de lat sau îngust este greu de spus. Poziția șeii este iarăși posibil să o schimbi eventual cu o altă tija de sa cu offset mai mare.
Cel mai simplu este să schimbi pozitia ghidonului așa cum a spus Călin mai sus.
Mai ai bicicleta veche, cea pe care te simțeai foarte bine?
Eu zic să faci o poză din lateral cu tine pe bicicletă (te ajută cineva) de preferabil din mers și pe acea poză faci o analiză, măsori in special unghiuri, distanțe e.t.c. Poți folosi gimp, dacă nu te descurci te pot ajuta.
Dacă ai avea bicicleta veche ai putea să faci comparație.
Altfel nu îți rămâne decât să testezi diverse combinații ghidon, pipă, înălțare, coborâre e.t.c.
Zic să faci o poză pentru că este posibil că din analiza imaginii să fie o geometrie a cadrului foarte nepotrivită și atunci probabil că cel mai bine ar fi să vinzi bicicleta. Toate reglajele de pipă, ghidon, tija sa sunt relativ minore dacă geometria este greșită.

L.E. Este posibil să nu îți priască o eventuală poziție de race (dacă numele bicicletei corespunde cu ce face). O astfel de poziție înseamnă să stai mai aplecat spre in față. Nu este o poziție comodă pentru că bicicleta de curse nu este gândită pentru confort.

ultima modificare: 29 iulie la 09:08

Radu Marin

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#394319 30 iulie la 01:28

Multumesc pentru sugestii. O sa incerc, oricum ghidonul mi se pare mult prea ingust, de la asta si vine disconfortul... mai ales pe distante mai lungi mtb. Am citit si un review pe freerider la aceasta bicicleta, si autorul la fel recomanda schimbarea ghidonului cu unul de cel putin 660-680mm.

Mai am bicicleta veche, o sa incerc sa fac o comparatie.

Dan Buzdugan

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 1

#394414 3 august la 09:17

Am si eu un Devron si ma tot joc cu ajustarile. Mi-am intors pipa si am scos distantierii ( pozitionat deasupra pipei - inca nu tai din tija furcii ). Cati km ai cu bicla, inca te mai dor umerii?

+1
Stefan Toma

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 2

#394416 3 august la 12:08

După ce am comandat un devron h3.7. Primii 5 km au fost ok, dupa aceea...oribil. Șa foarte inconfortabilă..pozitie testul de aplecata parerea mea, am dureri de spate dupa cativa km trasi mai tare. Parerea mea e urmatoarea despre devron, piese bune intr un buget redus pt o geometrie ce lasa de dorit.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1929
Subiecte: 6

#394421 3 august la 15:38

Uff, mai reglează și tu la ea , poate șaua e într-adevăr nepotrivită pt tine sau e prea jos/ sus, prea inclinata, prea in față/spate.

Ghidonul nu știu dacă se poate ridica dar exista și acolo variante.

Pune o poza cu bicicletă din lateral să ne facem o idee.

Stefan Toma

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 2

#394428 5 august la 03:24

Am dus o in garantie, dupa zeci se reglaje la frane care dupa 30 de km, frana spate scotea un sunet oribil, frana fata nu putea fi reglata dupa fiecare 5km trebuia reglata iar altfel placutele atingeau discul. Simteam o vibratie in pedale/butucul pedalier la accelerari foarte usoare. Schimbătorul fata , n am reusit sa l reglez in niciun caz , ca sa mearga pe foaia 3/2 si pinionul mic fara ca lantul sa atinga schimbatorul. Nu au acceptat retur pt ca transmisia ar fi uzata. Acum intrebarea mea este, dupa 40 de km, exista urme de uzura ale transmisiei? Pt ca am o bicicleta first bike care zace in garaj , are 10-11 ani, si inca imi schimba pinioanele bine , fara sa sara lantul de pe unul pe altul in timpul mersului. Precizez ca la 10 ani o foloseam prin toate santurile si gropile , e "full suspension" totusi ::)))

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1929
Subiecte: 6

#394429 5 august la 08:23

Cum reglezi frânele ?

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 356
Subiecte: 10

#394430 5 august la 08:39

Schimbătorul fața mi se pare și mie greu de reglat. Dar se reglează până la urmă. Vezi să fie direcția paralelă cu lanțul. De asemenea poți să umbli și la reglajul vertical.
Semne de uzură sunt după 40km, dar nu așa încât să sară lanțul. Nu știu de cât timp ai bicicleta și care sunt exact prevederile legale dar în termen de 30 de zile parcă ai dreptul să returnezi un produs chiar dacă are urme de utilizare.
Pentru vibrații, vezi să nu fie lanțul de vină. Am pățit eu cu lanțuri ieftine să văd că erau uzate după distanțe mici parcurse. Acum am luat un kmc care pare ceva mai competent. Uzura lanțului s-ar corela și cu eventuala problemă a săritului lanțului.
Că idee generală produsele sunt gândite acum că să te ducă la preturi de achiziție cat mai mari. Nu cred că vei rezolva nimic cu garanția, va trebui să te descurci singur. Totuși cam multe probleme, posibil să nu te descurci tu cu reglajele.
Nu ai acces la un service, prieten sau colegi de pe forum pricepuți?

Stefan Toma

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 2

#394431 5 august la 13:43

Desurubat etrier, actionat frana, strans. Solutia pt 5km de mers dupa iar atinge, am incercat sa imping pistoanele, la fel. 14 zile drept de retur, dar pt ei returul inseamna ca bicicleta sa fie inca cu acele subtiri crampoane pe cauciuc :) adica doar sa o tin de frumuseze, nu sa o testez. Nu am probleme cu saritul lanțului. Acea vibratie nu mi se pare normala, iar daca este de la lant, mi se pare normal sa fiu avertizat ca asta se va intampla. Baiatul de la magazin cand i am spus de sunetul foarte naspa adus de frana de spate, mi s a zis "asa fac ele" . Sa fiu sincer...cu first bike ul ala cu frane mecanice pe disc, n am avut o problema 4 ani de zile. Nu este normal sa platesc pt o bicicleta cu probleme. Retur nu au acceptat, am bagat o in garantie semnaland probleme, nu se rezolva dupa 30 de zile de service si apar iar probleme iar ei tot nu accepta sa mi dea banii inapoi, pot rezolva ceva cu OPC-ul?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 461
Subiecte: 1

#394437 5 august la 23:14

Cu OPC-ul rezolvi doar ca le faci rau comerciantilor, pentru ca aia merg si le dau amenzi daca constata nereguli. Incearca totusi sa te intelegi cu ei chiar daca in cel mai rau caz posibil ii ameninti cu OPC-ul. Ce poti sa faci e s-o duci in garantie in mod repetat pana se satura in cele din urma de tine si accepta returul doar ca sa nu-i mai freci la cap.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1929
Subiecte: 6

#394444 6 august la 08:18

Deraiorul fata e dificil de reglat daca n-ai experienta...as merge intai la un service, pt reglaje mergeam la un atelier mic de pe o strada laturalnica, magazinele mari de multe ori n-au timp/ rabdare de asa ceva.. plus pret mai mare.

In ce priveste franele, n-am mai auzit sa le reglezi iar dupa 5km iar sa atinga.. e ceva acolo, nu-s stranse discurile.. sa se uite la service,

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 950
Subiecte: 6

#394448 6 august la 10:24

Schimbatorul fata tre' sa fie paralel cu foile si sa stea la 3-4mm deasupra foii mari. Dai cablul jos, il lasi sa cada pe foaia mica si schimbi pe spate pe pinionul mare. Reglezi surubul de limitare low in asa fel incat sa ai cam 1mm intre lant si lamela interioara a schimbatorului. Schimbi pe spate pe pinionul mic si pe fata pe foaia mare, dupa care reglezi surubul de limita high in asa fel incat sa stea lamela exterioara a schimbatorului cam la 1mm distanta de lant. Il lasi sa cada din nou pe foaia mica, pui cablul si ii tai slack-ul din barrel adjuster-ul de pe maneta. Eventual daca iti e greu sa il tii pe foaia mare fara cablu atasat, ii pui cablul inainte sa muti pe foaia mare - in situatia asta e posibil ca tensiunea din cablu sa-ti limiteze gradul de libertate al schimbatorului si atunci va trebui sa te joci atat cu surubul de low cat si cu reglajul de tensiune concomitent.

Sau te uiti pe iutub.

Legat de frane:
Ce frane sunt? DB3?
Iti ating placutele de disc in mod continuu, sau intermitent?
Daca iti ating doar intermitent, trebuie sa verifici intai daca discul e drept si daca e strans corect. Pune thread-locker pe suruburile de la etrier si pe cele de la disc (in caz ca nu au) si strange-le bine (dar cu grija sa nu strici filetele) - vezi ca suruburile de la disc se strang in stea, si cu forta crescuta gradual.
Daca iti ating in mod continuu, probabil suferi de sindromul Avid :) - franele Avid cu tehnologie taperbore (mai ales seriile entry) sunt notorii pentru asemenea probleme, mai ales cand sunt expuse la caldura - de obocei se rezolva cu o aerisire la sange, facuta cu simt de raspundere si rabdare (multa).

Stefan Toma

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 2

#394464 6 august la 16:17

Am petrecut timp pe youtube intr-o zi cat n-am petrecut pt bacalaureat pentru schimbatorul fata, nici o sansa. Da, dupa 5--7km sa zic incepeau iar sa atinga placutele discul continuu. Franele sunt Tektro, MD-M290 . Avand in vedere ca e treaba lor sa o regleze de cand o iau, nu m am mai chinuit sa servisez si frana ca la schimbatoare. La schimbatoare am inteles ca se mai alungeste cablul. Dar schimbatorul fata nu a functionat ok de la inceput in orice caz. Acum astept sa ma sune sa o ridic din nou de la ei din Bucuresti. Pe langa aceste probleme sper sa nu dau de altele ulterior :))

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro