Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Alegere optiune bicicleta trekking, oras, sub 2700 lei


Cosmin Ste

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 2

#388900 12 februarie la 22:17

Salut,

Dupa o perioada indelungata in care am tot cochetat cu idea, am decis sa imi cumpar cat mai curand o bicicleta. Ma intereseaza ceva cu care sa pot merge la birou, in Bucuresti (~5km / directie, 3-4x / saptamana) si ocazional un parc, o poteca sau o excursie in imprejurimi. Bugetul ar fi undeva pana in 2700. Dupa ce am citit destule review-uri pe acest forum si nu numai, m-am indreptat spre o bicicleta de trekking, si am restrans pana acum la urmatoarele:

1. http://www.bikexpert.ro/bicicleta-cross-quest-cr-man-28-2017, 3x9, furca suspensie;
2. https://www.marosbike.ro/touring/bicicleta-cross-quest-urban-28-negru-albastru.html, 3x9, furca fixa;
3. https://www.biciclop.eu/bicicleta-de-trekking-merida-crossway-100-alb-gri-2017.html, 3x9 furca suspensie;
4. https://www.biciclop.eu/bicicleta-de-trekking-romet-orkan-5m-negru-2017.html, 3x10, furca suspensie;
5. https://www.veloteca.ro/bicicleta-de-cross-merida-crossway-urban-300-2017, 2x10, furca fixa;

Tinand cont de faptul ca drumul meu prin Bucuresti este destul de plin de trotoare si borduri si gropi (cel putin ce am experimentat eu pana acum - ma duc de vreo 2 saptamani pe un MTB vechi la birou) si luand in considerare ca nu caut in mod special sa fac ture foarte lungi (>30-40km / zi), nu sunt inca decis intre furca fixa si cea cu suspensie si cat de mult merita confortul pentru Bucuresti fata de 1.5kg in plus.

Asadar, v-as fi recunoscator pentru ceva sfaturi legate de furca si suspensiile de mai sus, sau orice alte sugestii.

Mersi,
Cosmin

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1700
Subiecte: 2

#388901 12 februarie la 23:01

Am testat o Merida Crossway, nu mi-a plăcut. Rigidă, insensibilă și agresivă cu spatele și brațele mele, overall - NU. Deși echiparea e frumușică, eu nu recomand bicicleta asta.
Romet-ul - interesantă, un cadru cu ceva valențe sportive, dar parcă e cam subțire. Bețele alea care alcătuiesc cadrul mie nu îmi inspiră deloc trăinicie și încredere ca să o bag într-o pădure. Ce greutate ai?
Cross-ul - îmi place. Nu intru în detalii că mi-e lene să scriu, dar eu pe asta aș alege-o pentru deplasare zilnică prin oraș. Un plus pentru un offroad ușurel sunt cauciucurile cu balonaj de 50.
Echipările - cam la fel la toate cele enumerate de mine. Nu te duci la concursuri cu ele, deci contează mai puțin echiparea.
Furcile - fără doar și poate, o furcă cu suspensie aduce un plus de confort în oraș. Canale, gropi, linii de tramvai, șosele prost asfaltate, borduri etc. Crește confortul, dar scade puțin din eficiență. Acum, treaba cu furcile "minune" de 80mm de la Suntour este că sunt de proastă calitate, amortizarea lasă de dorit, este ineficientă dacă ai sub 75-70 de kile. Sunt prea rigide, prea dure, dacă nu ai greutate să apeși pe ea, nu va amortiza nimic, va culisa cel mult 1 cm, adică vax. Sigur, este posibil să te ajute pe denivelările dintr-o pădure, deși nu trebuie să ai mari pretenții la ele că vor face minuni pe offroad. Nu pt offroad sunt concepute. Furca rigidă - este de neînvins pe asfalt. Decât o furcă cu suspensie de 80 de la Suntour, mai bine o rigidă. Oricând!
Concluzia mea - acel Cross cred că te-ar coafa cel mai bine. Pentru oraș este perfectă, pentru o pădure ai anvelopele de 50 care aduc un plus de confort. Până la urmă, tu te vei deplasa în oraș, rămâne de văzut dacă ajungi cu ea la pădure.

boris bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3078
Subiecte: 12

#388903 12 februarie la 23:41

Votez cu ambele maini Romet! Are de departe cea mai buna echipare iar singurul punct slab e doar o impresie de tuburi subtiri. Fara indoiala ca inginerii de la Romet au respectat niste standarde europene de rezistenta.....ca sa nu mai zic ca e o firma veche si cu traditie in constructia de cadre!

PS.
Furca aia rigida de aluminiu de pe Cross e perfecta pentru asfalt perfect! La gropi si borduri va transmite in maine niste vibratii si socuri de o sa pui frana de aia de spaima!

ultima modificare: 12 februarie la 23:43

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 642
Subiecte: 4

#388906 13 februarie la 09:13

Daca esti genul sportiv pererea mea e ca o sa injuri bicicleta aia de trekking.

Poate ca ai putea sa iei in calcul si un Triban 520 (varianta cu flat-bar):
https://www.decathlon.ro/bicicleta-sosea-triban-520-fb-id_8322799.html

E usoara, sportiva, are furca fixa de carbon, garantie pe viata la cadru/furca si un pret absolut decent. Da, nu vine cu frane trendy-flendy pe disc, dar pentru oras si parc nici nu-ti trebuie asa ceva. In schimb vei avea o bicicleta de 10kg cu care te vei putea intrece cu toti maidanezii...
Singurul dezavantaj ar fi clearance-ul mic pentru cauciucuri - nu vei putea sa ii pui cauciucuri prea balonate. Chestia asta te poate afecta sau nu, in functie de ceea ce intelegi prin ideea "poteci" si cat de agresiv/accidentat ar fi terenul in cazul in care ai iesi cu ea de pe drum.

De altfel, simt ca am un deja-vu legat de post-ul asta, desi data trecuta parca nu ti-am recomandat Triban-ul :)

PS: Abia acum am vazut ca ai 29 de ani. Parerea mea e ca esti cam tanar pentru trekking :)

ultima modificare: 13 februarie la 10:07

Cosmin Ste

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 2

#388937 15 februarie la 15:17

Mersi frumos pentru raspunsuri. Foarte utile si informative. Da, a durat ceva sa strang tot pentru achizitie si se pare ca si in lumea bicicletelor modelele se schimba foarte repede. :)

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 642
Subiecte: 4

#388939 15 februarie la 15:53

Pai si pana la urma te-ai hotarat ce-ti iei?

Cosmin Ste

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 2

#388941 15 februarie la 17:02

Am ramas la 2 pana urma si am zis ca dau o fuga sa vad Romet-ul si Triban-ul si sa vad cum ma simt pe ele si decid pe baza asta.

Sunt curios in schimb... la ce te refereai prin "cam tanar pentru trekking"? Poate nu am inteles eu bine ce inseamna trekking...

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 642
Subiecte: 4

#388942 15 februarie la 17:39

Trekking inseamna sa te plimbi frumusel cu bicicleta prin oras, prin parc, chiar si pe distante lungi sau drumuri neasfaltate, intr-o pozitie confortabila pe o bitza la fel de confortabila, inconjurat de peisaje pline de farmec pitoresc :). Insa lipsit total de orice urma de adrenalina. De exemplu, daca te dai la vale pe drumul nou de la Piatra Arsa catre Sinaia pe o bitza de trekking vei putea sa admiri frumusetea drumului si a peisajelor din jur si marmota de Bucegi. Daca vei face aceeasi chestie pe o bitza de sosea nu vei mai avea timp sa admiri peisajul (de marmota nici nu se mai pune problema), in schimb te va trece un fior la fiecare curba in care ti-ai da seama ca ar fi fost indicat sa franezi cu (doar) o secunda mai devreme. :)
Daca mai punem in ecuatie si un drum de tip gravel treaba devine putin mai plictisitoare pe o bitza de trekking si putin mai interesanta pe una sportiva.
Alegerea intre peisaj si adrenalina e doar a ta ;)

Edit: Daca vrei, trekking-ul cu bicla e un fel de nordic walking - nici nu alergi pe poteci de munte, ca nu esti in stare, dar nici nu te plimbi ca la promenada :)

ultima modificare: 15 februarie la 22:40

+2
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1700
Subiecte: 2

#388951 15 februarie la 21:21

Cosmin Ste: in lumea bicicletelor modelele se schimba foarte repede. :)

Nu are absolut nicio relevanță ritmul în care apar modele noi. Nici tu, nici noi nu facem ciclism de performanță, ca să avem nevoie de ultimele inovații în domeniu. Și nici nu suntem la parada modei, ca să ne fudulim cu ultimele modele. Important este să alegem o bicicletă care ni se potrivește cât mai aproape de perfecțiune și să fim noi mulțumiți.

boris bibi: Furca aia rigida de aluminiu de pe Cross e perfecta pentru asfalt perfect! La gropi si borduri va transmite in maine niste vibratii si socuri de o sa pui frana de aia de spaima!
Știi și tu la fel de bine ca noi că, în momentul când îți achiziționezi o atfel de bicicletă, îți asumi și prezența acelei furci. Conștientizezi că s-a cam terminat cu urcat/coborât borduri și-n culcare și-n sculare, cu datul cu ea prin toate gropile și canalele.

ultima modificare: 15 februarie la 21:25

+1
Bogdan Butoeru

Trimite mesaj
Posturi: 88
Subiecte: 9

#389003 19 februarie la 00:11

In bugetul tau iti recomand aceasta bicicleta: https://rovelo.ro/oras/lombardo-ventimiglia-2200c-822
Merg in fiecare zi la liceu cu ea si nu am avut nici un inconvenient.
Este adevarat ca nu este facut pt. teren accidentat, dar te asigur ca atat timp cat ai putina atentie la gropi, sine si canale, nu o sa ai probleme.
Pt. Bucuresti o astfel de cursiera este alegerea cea mai buna.
+ Este foarte buna si la drumuri lungi.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro