Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Rockrider 520 sau 540


Sergiu Birau

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#387870 saptamana trecuta miercuri la 12:44

Salut!
Ideea e urmatoarea: stiu ca RR 540 e mai bun ca 520, dar imi pun aceasta intrebare pentru ca in viitor vreau sa-i fac upgradeuri la schimbatoare, frane etc.
M-am gandit ca daca as lua rr 520, cu difetenta de bani pana la 540 (cam 800lei) nu as putea face niste upgradeuri care sa-mi plaseze bicicleta mai sus ca ub rr 540 dpdv al componentelor?
Alta idee ar fi sa mi iau 540 il las asa cum e si pe parcurs mai schimb cate ceva la el.
Alta intrebare ar fi, care cadru e mai bun? Sau subt la fel?
Vreau ca bicicleta sa poate suferi modificari in viitor, nu sa ma trezesc ca nu pot schinba nimic pe ea. Ar mai fi altr variante geb Focus, GT, KTM si altele care au niste biciclete pana in 2000 lei, merita una fin astea in detrimentul rr?
Bicicleta o folosesc pentru oras, drumuri pietruite si poate padure, mai rar.
O ultima intrebare, daca as vrea sa schimb ghidonul unui rr cu unul de 760 sau 800 chiar, s ar putea? Sau nu se potriveste pe bicicleta un asemenea ghidon?

dani golea

Trimite mesaj
Posturi: 51
Subiecte: 4

#387874 saptamana trecuta miercuri la 17:33

nu prea stiu eu rockriderurile , dar eu te-asi sfatui sa iti cumperi ceva sh , la banii astia gasesti biciclete cu super echipare, am in prieten care si-a luat cu 1800 lei in diamant cu transmisie xt , fane tk. Auriga si furca rst first gold solo air... si merge struna... chiar am vazut cateva biciclete destul de ok in bazar zilele astea

-2
Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 505
Subiecte: 8

#387876 saptamana trecuta miercuri la 22:50

Diamantul acela a venit "cu dedicatie da pa Norvegia da la varumio' care sio luato prea mare pt el" si cu acte?

On topic: daca vrei ceva nou + garantie buna, bicicletele RR520/40/60 ofera cel mai bun raport echipre/pret.
RR540 e bestbuy

+3
Sergiu Birau

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#387877 saptamana trecuta miercuri la 23:15

Multumesc pentru raspunsuri! Stiu ca bicicletele SH POT sa aiba un avantaj, sa le gasesti la preturi mai bune cu echipare mai buna. Problema e ca nu stiu a cui a fost respectiva bicicleta, nu o stiu analiza si ma gandesc ca e posibil sa o iau la pret bun si sa cada unele chestii in prima luna si sa bag in ea bani de ma satur, si atunci care e afacerea...Poate daca m-as pricepe. Dar despre alte biciclete in banii atia? Am vazut tot felu de Focus, GT care vin cu niste schimbatoare Alivio, care sunt peste Altus de la RR, nu?
Dar despre cadrul RR e bun? Pot sa aduc in viitor daca as vrea modificari bicicletei? Precum schimbatoare, ghidon(ce parere aveti, pot sa montez in ghidon lat pe un rr? Franele se pot schimba?Pot pune discuri mai mari?)

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1353
Subiecte: 3

#387878 saptamana trecuta joi la 04:48

Ia bicicleta cât mai bună/ scumpă.
Daca iei ieftin si te apuci sa upgradezi ajungi usor la preț DUBLU vs una similară nouă.
Fiindcă tu cumperi o data echiparea slabă, si apoi platesti RETAIL piese superioare.. plus manoperă.
Producatorii de biciclete cumpără piese la preturi mult mai mici, iau cantități mari bulk.

Dacă ai 1000€ mai bine iei bicicletă de acei bani decât una de 500€ + upgrade-uri de 500.

Ca si comparație, daca iei Logan oricat ai upgrada tot Logan e... nu o faci Audi, înțelegi ?
Nu ca Logan e proastă dar e Logan.

Recomand sa te gandesti ce nivel de echipare e ok pt tine, și pe care ti-l permiți !
Aș zice ca 540 va merge un timp, daca nu esti obisnuit cu piese high-end.
Cine n-ar vrea sa mearga pe XTR si furcă de 1000€, dar costurile ne opresc.

Nu te apuca să schimbi că nu merită... Un ghidon mai lat, pedale mai bune, da, dar cam atât.
Pe 520/540 schimbi furcă mai greu, n-au gat conic, de la 560 ai așa ceva...

Oricum la ce o vei folosi nu-ți trebuie ghidon lat, de fapt nici nu-ți trebuie mtb, ...din păcate mtb-ul ÎNCĂ e văzut de majoritatea ca mijloc de transport urban.

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 06:03

+3
Sergiu Birau

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#387879 saptamana trecuta joi la 10:08

Mai vad biciclete gen kross sau sprint in aceeasi bani care au schimbator mai bun ca 540, adica au alivio sau chiar deore dar furca r mai slaba ca la 540, adica e suntour xcmp pe cand la 540 e xcr. Deci ce e mai bine 540 cu furca suntour xcr si transmisie altus si microshift sau un Kross, sprint sau alta bicla in 2000 lei cu fueca suntour xcm si transmisie o idee mai buna?
Multumesc pentru raspunsuri!

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1353
Subiecte: 3

#387880 saptamana trecuta joi la 11:11

Pune linkuri sa vedem și noi.
Dacă e ceva redus serios poate merită.

Sergiu Birau

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#387881 saptamana trecuta joi la 11:20

Un exemplu: http://freestylesport.ro/biciclete/xc+hardtail/275/bicicleta+focus+whistler+evo+27+24g+royalblue+2017_p3654 sau un Rockrider 540?
https://www.marosbike.ro/mtb-xc-hardtail-27r/bicicleta-gt-avalanche-comp-27-5-gry-2016.html
https://www.marosbike.ro/mtb-xc-hardtail-27r/bicicleta-sprint-apolon-pro-27-5-negru-mat-verde-lime-2016.html - asta are deore pe spate, dar are furca xcm.
La RR vad ca furca e un avantaj, am inteles ca XCR este peste XCM

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1353
Subiecte: 3

#387884 saptamana trecuta joi la 16:12

Gt e bun dar mai au doar marime mare.

Sergiu Birau

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#387887 saptamana trecuta joi la 22:39

Oare prin Ianuarie se vor schimba si modele din 2017 la Decathlon? As putea lua un RR 540 mai ieftin? Sau sa vad echiparea la RR 540 modelul nou si pretul si poate merita ala mai mult ca cel din 2017, chiar daca acesta ar fi redus?
De obicei prin ce perioada sunt reducerile la biciclete?
Ideea e ca orice bicicleta voi alege (sper eu una buna) vreau sa ma ocup de ea, sa-i fac revizii la timp, sa mai merg cu ea la "control", si sa ii prelungesc durata de viata cat de mult pot. Eu as spera la transmisie Alivio, as fi multumit cu atat, si furca sa fie XCR de la Suntour.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 6

#387888 saptamana trecuta joi la 23:01

Furca la RR520 este praf. Deci daca iti iei RR520 trebuie sa schimbi furca. Ce nu mi-a mai placut in dotarea originala RR520 era schimbatorul spate (Sram X3). Nu avea in sine o problema, mergea foarte bine, dar rotitele nu sunt demontabile. Se aduna mizerie si in timp incep sa se miste greu ceea ce nu are cum sa fie ok.
Despre upgrade-uri nu stiu ce sa zic, depinde ce vrei in final. Daca vrei bicicleta cu valoare mare la revanzare atunci nu faci upgrade-uri la un RR520/540, ca nu vei recupera banii. Daca vrei bicicleta buna pentru tine atunci eu zic ca se merita. Pentru ca poti prinde ocazii excelente pentru diverse componente la preturi foarte bune. Spre exemplu pe bazar sau pe RCZ.
Este o problema relativa gatul drept pentru ca nu prea se gasesc furci pe gat drept, ceea ce este destul de curios avand in vedere ca sunt foarte multe cadre cu gat drept, dar na, strategie de marketing. Cu un adaptor se poate rezolva, dar atentie ca iti schimba distanta ax-coroana (axel to crown). Daca mai adaugi si o furca standard de 100mm care are distanta ax-coroana mai mare decat ufit-ul original de pe RR520, atunci se schimba un pic cam mult geometria. Alternativ cauti un RS seria XC30 sau 30 ca au variante cu gat drept. Eu mi-am luat un RS 30 gold, sunt multumit dar sincer nu inteleg de ce costa asa de mult furcile. Ma depaseste sa inteleg preturile astea pentru niste pistonase de plastic cu oringuri, dar in sfarsit.
Una peste alta eu mi-am schimbat deraiorul spate cu Sram X5 ( a fost for free), am pus furca pe aer RS 30 gold, mi-am luat pedale mai late (inca nu au ajuns din China), cauciucuri de 2.25 si momentan am sa ma opresc aici. Pe viitor probabil am sa schimb cumva foile ca nu prea folosesc foaia mare, sa trec la 2x10, dar dupa ce se uzeaza foile actuale.
Se merita? Pentru mine da, deoarece imi place bicicleta si o voi pastra. Pentru cateva luni de vara cand o folosesc mai des in plimbari nu se merita nimic mai scump. Pentru altii evident ca nu, mai ales cei care participa la competitii sau practica un ciclism intens.
Despre costuri si variante? Parerea mea este ca ce gasesti pana in 2-3000 de lei e cam aceeasi poveste. Oricum, pana in zona de 4000 nu vei gasi model cu furca pe aer si marea problema la mtb-urile entry o reprezinta suspensia nu schimbatoarele. La ce descrii tu ca vei folosi bicicleta, este fix egal Alivio, Altus, X3, X5, ...... Toate sunt entry spre medium, nu o sa simti nimic special.

Are dreptate un coleg mai sus. Daca folosesti mai mult urban bicicleta este gresit sa ieie MTB. Chiar daca mergi la padure ocazional nu se merita pentru ca iti iei ceva entry, furca proasta, pe drumuri denivelate nu ai mare comfort fata de cazul unei furci rigide. Daca visezi sa mergi tare prin padure atunci mai strangi bani.

XCR-ul este peste XCM. Am avut o discutie cu un coleg de pe forum si mi-a explicat ca se poate trece XCR-ul de pe vaselina pe ulei si devine foarte confortabila. Am stat sa ma gandesc destul de mult la ce varianta sa aleg (arc sau aer) dar pentru ca am prins o ocazie speciala am luat pe aer. Altfel eram hotarat sa iau un XCR pe arc. Nu iti va trebui mai mult pentru nivel amator. Aproape zero mentenanta si este calitate ok, mai ales varianta XCR 32.

Oricum, daca nu te tin picioarele pe o bicicleta de 2000 de lei, nu te vor tine nici pe una de 4000. :)

In final, parerea mea este catre RR540 (de vrei musai MTB). Daca vei simti pe viitor nevoia de mai mult atunci strange bani si ia ceva de pe la 4-5000 de lei. Abia acolo incepe sa se simta calitatea in ansamblu (geometrie cadru, furca, butuci, frane, schimbatoare, ....).
Si binenteles vorbim de MTB de XC, nu trail, enduro sau alte minunatii, deci grija cum vei folosi bicicleta.

OMG cat am scris!!! :)

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 23:07

+3
Sergiu Birau

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#387889 saptamana trecuta joi la 23:30

Iti multumesc pentru raspuns, Vlad Fratiman!
Am sa merg si eu pe un RR540, inca nu sunt lamurit cum e cu modelele... se termina 2017, poate baga modelul 2018, ce va merita sa iau, modelul nou sau asta din 2017 poate la o reducere?
Furca e XCR, deci dupa ce mi-ai spus e o furca buna. Schimbatoarele le voi tine pana se vor uza si probabil voi face un upgrade la ceva cat de cat mai sus(un Deore poate). Upgradeurile vreau sa le fac pentru mine, treptat, deci nu ca sa o vand mai apoi.
Spuneai ca la RR520 rotile nu sunt demontabile, la 540 sunt, banuiesc, nu?

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 6

#387890 saptamana trecuta joi la 23:54

Din ce poze vad pe net la shimano altus, se pare ca da. Ideea este sa aiba la acele rotite (jockey) suruburi, de obicei cu cap pentru chei allen (hexagonal interior). Mai bine sa cauti un service manual pentru shimano altus, vezi ca sunt diverse variante si acolo specifica daca au surub sau nit. Oricum, parca si tourney are surub, numai la sram x3 este prostia de nit, nu inteleg de ce.

Nu conteaza 2017 sau 2018 la Rockrider, pentru ca au acelasi cadru de cativa ani si putin probabil ca il vor schimba. De obicei pe aceste modele anuale se bate moneda la firmele de prestigiu, dar si acolo e mai mult marketing, ca na, trebuie sa convinga cumva sa cumperi. Cert este ca s-au scumpit modelele, inclusiv RR. Acum 2-3 luni, un RR540 era cam 1800 lei. Acum se duce la 2000. Deci daca vrei, poti sa mai astepti, dar este posibil sa creasca preturile, nu sa scada.
Tine cont ca majoritatea componentelor (pedalier, frana, furca, schimbatoare) au vechime de productie de cativa ani buni. Producatorii de prestigiu umbla la cadre, ca alea tin de ei. Mai scurteaza cu 1 mm o chestie, mai schimba cu 1 grad vreun unghi si gata bicla. O testeaza vreo doi pe youtube si spun ca e super apoi hop si cumparatorii buluc.
In sfarsit, sunt un pic rautacios. Se investeste in cadre, dar amatorii nu vor simti aceste lucruri. Doar profesionistii. Deci pentru tine (sau pentru mine) va fix la fel versiunea 2017 sau 2018. Nu te astepta la schimbari de calitate a componentelor, daca eventual la asta te gandeai.

+2
Sergiu Birau

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#387896 saptamana trecuta vineri la 09:48

Multumesc! Raman la un rr540, sper sa nu creasca preturile totusi :))

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 6

#387905 saptamana trecuta vineri la 20:18

E o variantă absolut ok, mai ales dacă ai decathlon in oraș. Însă îți recomand să înveți singur să îți întreții bicicleta. Mă refer aici a reglajul schimbătoarelor și frâne, mai ales că ai hidraulice și este un pic mai special. Inclusiv furca trebuie un minim de întreținere. In rest, baftă și să te bucuri de plimbare.

Sergiu Birau

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#387907 saptamana trecuta vineri la 23:06

Cu siguranta o sa invat si o sa-mi fac o trusa de scule pentru bicicleta mea. Totusi, de cateva ori, o sa merg si eu cand imi duc bicicleta la revizie sa vad ce fac baietii, sa mai prind unele chestii, si dupa ma descurc cu youtube si ce am vazut la ei.
Problema la RR(stiu ca la 540 nu asa des, mai mult la 520) am vazut ca multi se plang ca nu le sunt bicicletele reglate bine cand le cumpara. Oare pot sa le zic la baieti sa-mi regleze tot inainte sa plec de acolo cu ea? Si sa-mi verifice daca sunt stranse suruburile, rotile tot de pe ea? Si sper ca o sa primesc o bicicleta din spaate, din depozit, nu una expusa.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 6

#387908 saptamana trecuta sambata la 07:34

Bineînțeles că poți să ceri ce dorești, doar tu ai banii. De reglat îți reglează ei, dar din experiență îți zic că ce poți face cu mâna ta este mai bine decât ce pot face alții. Desigur mă refer la activități simple nu lucruri specializate.
Bicicletele moderne sunt pretențioase la întreținere de aceea e bine să înveți singur să faci mentenanță. Eu am văzut în decatlon biciclete la revizie care arătau in ultimul hal. Adică chiar nu îmi dau seama ce pretenții mai ai când nu ai fost in stare să dai măcar o spălare mai de doamne ajută.
Dacă vrei bicicletă de navetă nu îți iei mtb. Îți iei ceva simplu, frâne pe jantă, fără schimbător sau eventual cu schimbător in butuc, furcă fixă, deci ceva cât mai simplu și robust, cu mentenanță aproape de zero. Mtb-ul, că și bicicleta de sosea (cursiera) este pretențios la întreținere, în sensul că trebuie să te mai uiți la ea. Nu poți pur și simplu să te urci și să mergi prin praf, noroaie, apă fără să o cureți, ungi e.t.c.
Găsești pe Youtube tutoriale despre întreținere, e bine să te uiți.
Nici nu trebuie să devii obsedat de întreținere că iar nu este prea bine. Bicicleta îți va spune când trebuie întreținută, vei simți după cum funcționează.

+1
Sergiu Birau

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#387911 saptamana trecuta sambata la 10:59

Am inteles, mersi de sfaturi!

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 6

#387927 saptamana trecuta duminica la 14:06

Cu plăcere!

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2017 DirtBike.ro