Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Hardtailuri agresive din carbon


Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 344
Subiecte: 2

#381134 saptamana trecuta joi la 14:22

In ultimii ani au aparut cateva cadre remarcabile din carbon, destinate grupului hardcore al mtb-istilor cu tehnica bine pusa la punct, care se dau pe trasee all mountain/enduro cu hardtailuri agresive, si care au si portofele suficient de generoase incat sa plateaca pe un hardtail preturi comparabile cu cele pentru full suspension.

In general e vorba de cadre de carbon cu geometria progresiva (long, low, slack) si greutatea mica, de 1400-1700 grame, proiectate pentru furci de 140mm (120mm pt unele 29ere), transmisii exclusiv 1X, boost 12 x 148mm pe roata din spate, head angle 66°, seat angle 74°, reach 420-450 mm, chain stay 420mm, facute sa primeasca roti de 27.5" sau 29" cu 2.5-2.8" latime maxima. Preturile sunt pe masura, de la 1.500$ in sus, doar cadrul.

Exemple din aceasta sa-i zicem noua categorie de biciclete sunt Canfield Brothers EPO, primii de care stiu eu, ei sunt cei care au lansat practic genul, Kona Honzo CR si mai nou Sonder Transmitter Carbon si Transition Throttle & Vanquish, ultimele doua lansate impreuna zilele astea...

Transition a avut in lista de produse o bicicleta-cult cu cadru din otel, Transition TransAM, retrasa din productie anul trecut spre dezamagirea generala a fanilor. Acum au reluat productia de hardtail-uri agresive cu noile cadre de carbon, inscriindu-se intr- un posibil trend (... ma intreb daca nu cumva in viitor, carbonul va inlocui complet aluminiu in productia de biciclete). Pana una alta, in afara de biciclete, cei de la Transition stiu sa faca filme cu atmosfera misto...

https://vimeo.com/210688401


ultima modificare: saptamana trecuta duminica la 07:47

+5
Cristian Leonard

Trimite mesaj
Posturi: 33

#381143 saptamana trecuta joi la 20:10

Mda, frumos film...

Mladen Numele contine caractere neacceptate

Trimite mesaj
Posturi: 1062
Subiecte: 7

#381151 saptamana trecuta vineri la 09:41

Dan Dinoiu: ...
head angle 66°...

Inca ii conservativ. 63-64 pare a fi sweet spot-ul.

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5009
Subiecte: 48

#381152 saptamana trecuta vineri la 10:38

Mișto thread, cheers Dan!

Dincolo de aspectele tehnice ilustrate mai sus, cred însă că avem o problemă culturală și de mentalitate. Fiindcă un mare contingent de mountainbikeri încă își cumpără biciclete de cross country ca să se dea ”all around”, iar apoi se laudă cu timpi pe urcare, valori de puls, cadență și fel de fel de prostii, dar de fapt se cacă pe ei când poteca o ia la vale. Fiindcă nu știu să se dea la vale și nu au tehnică. Cei mai mulți nu știu să dea un bunny hop. Bunnyhop, adică ăla care vine frumos ca valul și-ți face viața mai frumoasă, nu smucitul de două roți simultan din SPD-uri. Și nu spun asta la mișto sau pe un ton dojenitor, ci ca pe o constatare. E păcat, pe bune, că oamenii ăștia nu știu să se distreze pe bicicletă. Din motivul ăsta, cred și sper ca bicicleta de cross country, în forma ei actuală, trebuie să dispară și să fie înlocuită de biciclete mai distractive, la pachet cu alte mentalități. Un adevăr simplu e că decât să dai 300 EUR în plus pe echiparea bicicletei p**ii mele mai bine investești banii ăia într-un seminar de dat, unde înveți tehnică și ești mult mai fericit pe munte. Nu despre asta e vorba? Despre zâmbete în sâmbete? Noi românii, din păcate, încă suntem captivi filmului ”să fie echipare, frate”, ca în anunțurile auto ”vând BMW, ful opșăn, piele, genți magneziu, trapă, climă...”, fără să ținem cont de cel mai important lucru la o bicicletă: geometria.

Dar să revin de pe arătură! În afară de companiile (relativ) mici de sus, există și unele mai mari care par să fi înțeles să pună accent pe distracție. Și când spun astaa mă gândesc la GT-ul Helion lansat de GT acum 2 ani sau la cursierele lor de gravel. Da, am deviat un pic și nu e vorba de hardtail-uri agresive, dar e vorba despre un mindset mișto din partea unei companii mari și treaba asta merită salutată. Și cred că există potențial în gândul meu de a pune lumea pe biciclete pe care să se distreze înainte de orice altceva. Fiindcă dacă e ceva de învățat de la scena de enduro și dacă e ceva ce ea a lăsat lumii atunci asta e: biciclete cu geometrie mai faină, o atitudine mai relaxată la cap și oameni curioși să învețe să se dea mai bin și să se distreze mai mult. Că până atunci bicicletele așa-zis ”polivalente” nu erau decât niște tristeți de XC cu ceva cursă în plus, dezolant peisaj!

Una peste alta, proorocesc decesul hardtail-ului de XC. Să rămână pentru cine are chef să se chinuie și să fie ”sportiv serios”. Pentru toți ceillalți, hai liberare!

Progres!
Mx

PeEs: conservatOR :)

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 344
Subiecte: 2

#381156 saptamana trecuta vineri la 11:41

Mladen, unii fac cadre de AM cu HA de 63-64, BTR Ranger de exemplu, dar sunt inca doar avangarda... multi cumparatori, si fabricanti, se sperie de unghiurile astea...

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 344
Subiecte: 2

#381157 saptamana trecuta vineri la 11:43

.

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 11:47

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 344
Subiecte: 2

#381158 saptamana trecuta vineri la 11:46

Un adevăr simplu e că decât să dai 300 EUR în plus pe echiparea bicicletei p**ii mele mai bine investești banii ăia într-un seminar de dat, unde înveți tehnică și ești mult mai fericit pe munte.

Perfect adevarat!

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 11:46

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 313
Subiecte: 6

#381160 saptamana trecuta vineri la 12:15

Da,dar sa se dea diploma si un abtipild cu Xt, sa vada lumea cu cine se intalneste prin parc.

Mladen Numele contine caractere neacceptate

Trimite mesaj
Posturi: 1062
Subiecte: 7

#381161 saptamana trecuta vineri la 12:30

@Maxi, notat :)

Dan Dinoiu: Mladen, unii fac cadre de AM cu HA de 63-64, BTR Ranger de exemplu, dar sunt inca doar avangarda... multi cumparatori, si fabricanti, se sperie de unghiurile astea...

"... prosti, dar multi..."

Am pedalat la deal cu unghi mic la furca (63) si acet lucru nu m-a deranjat absolut deloc pe urcare, deci nu vorbesc "din auzite"

Din pacate in ciclism exista mult conservatorism si ii greu sa convingi lumea de ex. ca un ghidon lat cu o pipa scurta sunt bune si pentru urcare... sau ca nimeni nu trage de pedale in sus, sau ca un dropper post ii ceva ce ar trebui sa fie omniprezent...

+3
JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 1825
Subiecte: 11

#381162 saptamana trecuta vineri la 12:41

Mladen Numele contine caractere neacceptate:
Din pacate in ciclism exista mult conservatorism si ii greu sa convingi lumea de ex. ca un ghidon lat cu o pipa scurta sunt bune si pentru urcare... sau ca nimeni nu trage de pedale in sus, sau ca un dropper post ii ceva ce ar trebui sa fie omniprezent...


Uita-te la bicicletele celor de pe Dirtbike si spune-mi la citi vezi alt ghidon sau alta pipa decit cele stock? :) Uita-te la tona de topicuri in care multi nu pricep ce e unghiul furcii si nu vad nici o problema ca exista producatori care vind designuri de acum 5-6 ani ca modele 2017. Asa ca inlocuieste cuvintul conservatorism cu ignoranta si o sa fim mai aproape de adevar.

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 13:07

Mladen Numele contine caractere neacceptate

Trimite mesaj
Posturi: 1062
Subiecte: 7

#381164 saptamana trecuta vineri la 13:12

Hmm...
Multi dintre producatori de fapt sunt doar asamblatori. Dar bicicletele lor sunt des vandute deoarece au pret mai mic.
Ei isi permit sa aiba preturi mici deoarece folosesc cadre (si restul de piese) facute in serii foarte mari si la pret mic.
Taiwanu si China (si pe unde s-ar mai face) nu au interes direct in a schimba anual designul deoarece asta inseamna refacerea liniilor de productie deci cheltuieli.
Deci nu as numi ca ignoranta, sau ignoranta nu ii pe partea producatorilor, ci doar ii la ciclisti.

+5
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5009
Subiecte: 48

#381167 saptamana trecuta vineri la 14:08

Ușor off-topic, dar a propos de discuția cu ”dezvoltare” sau ba, am purtat deunăzi o discuție în contradictoriu cu niște băieți pe Facebook. Totul începuse de la 29ere de DH și ăștia de s-au apucat alaltăieri și cred orice dudă de marketing susțineau sus și tare că lumea care strțmbă din nas la ele ”se opune progresului”. Le-am spus, printre rânduri, că nu bicicleta contează atât de mult, cât cine stă pe ea și că mă dau cu un Enduro de '08 cu roți de 26” și merge foarte bine. Evident, discuția a degenerat și oamenii s-au supărat. Printre ultimele ”argumente”, îmbibate în complexe: că da, că așa trebuie să facă riderii adevărați, să se dea cu biciclete vechi de 10 ani, ca să arate nu-știu-ce. :))

De ce spun asta și unde vreau să ajung? De dragul oblojirii orgoliilor rănite și a păstrării cantității de șampon pentru creier în cantitiăți, am lăsat lucrurile așa și nu le-am mai frânt inimioarele plăpânde spunându-le că toată povestea cu ”sisteme de suspensii diferite, revoluționare și bla-bla-bla” e bullshit de marketing la care poate pune botul cine vrea. Și nici măcar nu e ideea mea, că nu sunt inginer de suspensii. Treaba asta a spus-o Jones de la Dirt Mag, când încă mai funcționa pe print, iar ideea de bază e că aproape tot ce e pe piață (în afară de chestii evidente, gen VPP), e doar o variațiune a monopivotului și că un monopivot bun, cu un shock de calitate pe un cadru cu geometrie bună e de preferat unui multi link aiurea. De aia fac Orange, de exemplu, biciclete faine de ani de zile.

Dar mașinăria de marketing funcționează și toți neofiții sunt dispuși să halească orice pe nemstecate. Un ultim gând: bicicleta de 2017 ar fi fost oricum mai bună decât cea de 2014, chiar dacă ar fi rămas cu roți de 26” sau cu același tip de suspensie. De ce? Fiindcă lucrurile se rafinează și e normal să fie așa. Să faci reilgie din acronime de suspensie și texte de catalog de la X producători e penibil. Oamenii ăștia și-a petrece mai eficient timpul dacă s-ar da. Sau dacă și-ar face o labă. Serios.

În fine, aici vorbim de pași înainte în ce privește geometria și mentalitățile, deci să revenim la hardtail-urile moderne de aici. Și nu pot să mă gândesc aici la vremurile faine din anii '90 când terenul de luptă nu era cel brăzdat de ”sisteme” de suspenie, ci acolo unde se duelau hardtail-urile deștepte, de la producători care interpretau creativ și într-o mie de feluri aceeași temă: hardtail-ul de XC. :)

Cu un gând bun către Joe Murray, Gary Fisher și Gary Klein, dar nu numai lor!
Mx

+1
Cristi Trifan

Trimite mesaj
Posturi: 299
Subiecte: 6

#381168 saptamana trecuta vineri la 14:14

Maximilian Munteanu: Mișto thread, cheers Dan!

Dincolo de aspectele tehnice ilustrate mai sus, cred însă că avem o problemă culturală și de mentalitate. Fiindcă un mare contingent de mountainbikeri încă își cumpără biciclete de cross country ca să se dea ”all around”, iar apoi se laudă cu timpi pe urcare, valori de puls, cadență și fel de fel de prostii, dar de fapt se cacă pe ei când poteca o ia la vale. Fiindcă nu știu să se dea la vale și nu au tehnică. Cei mai mulți nu știu să dea un bunny hop. Bunnyhop, adică ăla care vine frumos ca valul și-ți face viața mai frumoasă, nu smucitul de două roți simultan din SPD-uri. Și nu spun asta la mișto sau pe un ton dojenitor, ci ca pe o constatare. E păcat, pe bune, că oamenii ăștia nu știu să se distreze pe bicicletă. Din motivul ăsta, cred și sper ca bicicleta de cross country, în forma ei actuală, trebuie să dispară și să fie înlocuită de biciclete mai distractive, la pachet cu alte mentalități. Un adevăr simplu e că decât să dai 300 EUR în plus pe echiparea bicicletei p**ii mele mai bine investești banii ăia într-un seminar de dat, unde înveți tehnică și ești mult mai fericit pe munte. Nu despre asta e vorba? Despre zâmbete în sâmbete? Noi românii, din păcate, încă suntem captivi filmului ”să fie echipare, frate”, ca în anunțurile auto ”vând BMW, ful opșăn, piele, genți magneziu, trapă, climă...”, fără să ținem cont de cel mai important lucru la o bicicletă: geometria.

Aici ești acid. Si ce dacă-și cumpără XC cu HR monitor? Eu as zice așa: cumără-ți tată orice, pune-ți o cască pe cap si du-te și dă-te. Oriunde te-ai da numai ieși afară din casă. Apăi vezi tu dacă vrei să înveți și la vale au ba. Crezi că toată lumea trebuie sa dea un bunnyhop? Eu zic că nu.
Prin alte topicuri zici că magazinele locale nu vând destul ca să sponsorizeze concursuri, etc. Tu crezi că magazinele locale fac bani din HT-uri slack, de nișă? Eu cred că fac bani in mare parte din volume de XC-uri, cursiere etc de până in 1000€. E drept că si din modele de top dar alea se vând mai rar.
Avem vreun seminar de dat in Bv? Unde-i, că poate mă înscriu și eu. Până una alta YouTube si practica sunt baza.

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 14:16

+4
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5009
Subiecte: 48

#381169 saptamana trecuta vineri la 14:34

Cristi, da, toată lumea TREBUIE să învețe să dea bunnyhop. Indubitabil. Oamenii nu pricep că bunnyhop-ul nu e fiță, ci e piatră de temelie, e safety feature în datul cu bicicleta. Nu știi bunnyhop? Nu știi să te dai cu bicicleta, punct! Pe asta a spus-o Geza acum mulți ani și s-au supărat niște băieți, apoi i-au dat dreptate. Și, să mă scuzi, cei care scâncesc că ”lumea e rea” când li se spun lucrurile ăstea verde în față sunt cei care nu le stăpânesc și au inevitabile complexe. ;) Bunnyhop-ul stăpânit bine te ajută să te scoți din situații nasoale, să fugi mai bine de urs, poate, și să nu mori în trafic, sărind pe bordură. Despre ASTA e vorba; mă doare în papuci dacă am rănit egoul plăpând al cuiva repetând asta, dar o să o mai tot spun. Brace yourselves! ;)

Ca fapt divers, mi-a luat vreo 2 ore să-l învăț pe un prieten corporatist din București, posesor de 29er, să dea un bunnyhop decent peste un lemn într-o parcare. A plecat foarte fericit acasă.

Pe final confunzi oalele. E irelevant din ce fac bani magazinele locale. Noi vorbeam aici despre faptul că ar fi bine ca toate bicicletele să fie fun-oriented și asta se aplică în primul rând la bicicletele entry level pe care le aduci în discuție. Pe scurt: dacă marii producători ar livra magazinelor biciclete de XC entry level cu geometrie progresivă, magazinele aia ar vinde și ar fi același lucru. Dar ca de multe alte ori, trebuie stors banul din ăăăăăă... tehnologie pe segmentu high-end și apoi ajunge și la mase.

Oricum, amuzant cum te preocupă pe tine, client de Caynon, soarta magazinelor locale. :))

Seminare de dat sunt, dar eu personal nu bag mâna în foc pentru ele. Dar îți mărturisesc că lucrez cu niște prieteni la un proiect de bikeschool și vei afla de el mai mult ca sigur la momentul potrivit.

Dar să repetăm: TREBUIE să știi să dai bunnyhop. Nenegociabil! E pentru binele tău. :)

Mx

+3
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 344
Subiecte: 2

#381171 saptamana trecuta vineri la 15:32

As vrea sa va multumesc ca ati postat pe thread-ul meu, s-au spus multe lucruri interesante.

Cristi, eu ii dau dreptate lui Max apropos de problema culturala. Eu nu am nimic cu XC-istii, si nici Max nu cred ca are, insa "cultura" XC a ridicat un zid de netrecut in calea evolutiei MTB-ului de la noi, si zidul asta trebuie daramat. De fapt, asta e si motivul pentru care mai fac din cand in cand cate un thread ca asta.. revolutia care a produs datul fan, tehnic, sportiv in sensul creativ, si care revoluționează bicicletele de azi si conduc la dezvoltarea trail-urilor si bikepark-urilor de pretutindeni, a trecut pana acum pe langa noi. Este pacat, si este si o oportunitate de business ratata... noi avem un relief perfect pentru MTB si nu stim sa il folosim... daca te uiti pe siteurile de specialitate europene noi nu existam, sintem o gaura neagra... Cultura XC nu are nevoie de skill-uri noi, de revolutie in geometrie sau de infrastructura noua. Partea asta noua de MTB, de care vorbeste Max are insa mare nevoie de skilluri noi, experimente, amenajari, comunitate...

Max, eu sunt unul dintre cei care ar veni la scoala ta, ...nu stiu sa fac un bunnyhop...

Spor,
Dan

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 18:11

+3
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 344
Subiecte: 2

#381173 saptamana trecuta vineri la 15:54

@Mladen, nu ma mir ca ai urcat fara probleme cu headtubul la 63 grade. Am si eu cunostinte care se dau cu bicle slack si cu seattube angle mare.. combo-ul asta pare castigator si pe urcare si pe coborare... eu imi construiesc acum un hardtail cu HA de 63.5 grade si SA de 75 grade... vom vedea cum se descurca pe coclaurile noastre....

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 18:12

Cristi Trifan

Trimite mesaj
Posturi: 299
Subiecte: 6

#381186 saptamana trecuta vineri la 18:21

Maximilian Munteanu:
Oricum, amuzant cum te preocupă pe tine, client de Caynon, soarta magazinelor locale. :))

Seminare de dat sunt, dar eu personal nu bag mâna în foc pentru ele. Dar îți mărturisesc că lucrez cu niște prieteni la un proiect de bikeschool și vei afla de el mai mult ca sigur la momentul potrivit.

Dar să repetăm: TREBUIE să știi să dai bunnyhop. Nenegociabil! E pentru binele tău. :)
Mx

Max, nu despre mine era vorba. Remarcam doar că ce spui tu acum nu se prea leagă cu ce spui în alte contexte.
Mmmm, dar dacă tot ai adus vorba, da, o vreme am lăsat mulți bani si prin magazinele locale, inclusiv primul bike de XC l-am luat de aici și am mai si recomandat prietenilor bike-URI din magazinele locale. Personal sunt ok cu asta. În clipa în care m-am dumirit ce-i cu datul prin pădure am știut exact ce vreau iar magazinele locale n-au avut ofertă pentru ce am vrut.

Dane, înțeleg ce zice Max apropos de geometrii etc. Sunt de acord. Pe de altă parte, cum ziceam, mă gândesc că nu-i pentru toți. In fine, eu as vedea lucrurile altfel: un bikepark ar dezvolta mai bine mtb. Uite in Brasov gen. Loc e, transport de toate felurile e, localnici care se dau sunt cu grămada, sigur ar creste interesul si cererea pentru altceva decât clasicele XC-uri.
Mno, acu-i acu'. Cine investește intr-un bikepark? Bikeshop-urile. De unde au bani bikeshop-urile? Din modelele de masă. Care-s alea? XC entry? Voi spuneți că producătorii mari ar trebui să facă un push pe geometrii noi, agresive? Oare nu s-or fi gândit și ei înaintea noastră?

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 18:24

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5009
Subiecte: 48

#381188 saptamana trecuta vineri la 19:08

Cristi, ai remarcat greșit și tendențios. Se leagă foarte bine de ce spuneam. Și dacă e nevoie, mai repet: bicicletele entry level o să se vândă indiferent de geometrii. Pentru că geometriile mai newschool ajung până la urmă și pe bicicletele ăstea. Dovada? Aveți idee ce geometrie avea un bike entry level din 1989? Dar unul din 1998? Unul din 2005? Putem discuta despre asta, dacă e nevoie. ;) Ca să revin, poți spune că e ca la știrile ProTV din sport: dacă ăia dau știri din fotbal, lumea o să se uite la știri din fotbal. Dacă dau din hochei, baschet și motocros, o să se uite la hochei, baschet și motocros. La fel și cu bițele entry level: o să se vândă și dacă au TT mai lung, HA mai slack și pipă mai scurtă.

Și da, cred că s-au gândit, doar că nu au motiv să o facă, atâta timp cât ăsta poate fi muls ca feature pe niște modele mai scumpe, mai de nișă, mai cu moț. Geometria actuală pentru bițele entry level este o convenție la care s-a ajuns din inerție. Au mai împrumutat de la bicicletele mai scumpe, dar treptat, și toată lumea face cam aceeași chestie, că nimeni nu vrea să iasă din rând, ci să vândă cumințel biciclete. Dar s-ar putea că așa, step by step, cum s-a ajuns aici, să ajungem și la geometriile ălea fun despre care facem vorbire. Anul ăsta juma' de grad, la anul juma de centimetru acolo și poate că bița entry level din 2025 va fi aproape ca cele din capul acestui thread. E ca și cu prietenul gras pe care nu-l vezi timp de un an și știi că s-a îngrășat, fiindcă ai termen de comparație când era mai slab și tu așa îl ții minte. Dar el s-a văzut în oglindă zilnic și nu i se pare că s-a schimbat, fiindcă reperul lui e imaginea de ieri.

Mx

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 344
Subiecte: 2

#381191 saptamana trecuta vineri la 19:59

@Cristi: Toti trebuie sa faca push... si unii producatori ar trebui sa vada oportunitatea asta; ma gandesc ca unul dintre cele mai misto filme despre MTB si Romania e facut de doi baieti polonezi sponsorizati de un brand polonez care produce printre altele exact genul de biciclete de care vorbim aici.. polonezi! ... care nici nu stiu daca au munti :(...

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 20:02

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5009
Subiecte: 48

#381193 saptamana trecuta vineri la 20:59

Dan, să mă scuzi, dar uneori mă întreb dacă noi românii considerăm despre toate țările din fostul bloc comunist că sunt mai rupte în cur din punct de vedere geografic decât noi și că noi avem ”cea mai frumoasă țară”. Cum să nu aibă Polonia munți. Au munți de nu putem noi să-i ducem!


https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mountains_in_Poland


Voila!

+2
Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 604

#381194 saptamana trecuta vineri la 21:40

Maximilian Munteanu: Geometria actuală pentru bițele entry level este o convenție la care s-a ajuns din inerție. Au mai împrumutat de la bicicletele mai scumpe, dar treptat, și toată lumea face cam aceeași chestie, că nimeni nu vrea să iasă din rând, ci să vândă cumințel biciclete. Dar s-ar putea că așa, step by step, cum s-a ajuns aici, să ajungem și la geometriile ălea fun despre care facem vorbire. Anul ăsta juma' de grad, la anul juma de centimetru acolo și poate că bița entry level din 2025 va fi aproape ca cele din capul acestui thread

Mx


Acum ca zici, am vrut o data sa iau un cadru Stumpjumper 2004 HT, crom si am rama surprins sa vad sa e leit lafel cu rockhopperul din dotare model 2008. Intretimp in 2008 stumpjumperul era pe aliaj M5, alta geometrie,alt nivel de echipare. dar asta e lafel si la masini

Alex Hangu

Trimite mesaj
Posturi: 129
Subiecte: 4

#381196 saptamana trecuta vineri la 21:42

Nu cred ca vor iesi din productie cadrele din Aluminiu.
Dupa cum poti observa, noul trend este sa produca, iar, cadre din Otel, pentru multe tipuri de cadre. Inclusiv agresive.
Avem vecinii de la Nord, Polonezii care produc cadre HT agresive din Aluminiu si par sa ramana pe materialul acesta (Dartmoor). Ei isi denumesc Hornetul ca fiind "King of Hardtails" (http://dartmoor-bikes.com/hardware/enduro-trail/hornet-1), cu un HT angle de 65 - 65.5 grade. Personal detin un Hornet din 2012-2013 care as vrea sa il schimb cu unul din 2016 pentru ca nu vreau sa renunt, inca, la rotile de 26".
La Sud, avem Bulgarii care am vazut ca fac ceva HT agresive din Otel. Aici ma refer la Drag, care au modelul Shift (https://dragbicycles.com/ro/bike/shift-enduro-pro/).
Cand am gasit Shift-ul, am inceput sa am dubii ca vreau Hornetul. Sunt fan al Otelului...
Atata timp cat banii sunt un factor in cumpararea unei biciclete, nu cred ca va disparea Aluminiul sau Otelul.
Ah, mai este vorba si de aspect... Cele din otel, avand tuburile mai mici in diametru, pentru mine sunt mai atragatoare. Prima oara cand am folosit adjectivul sexy pentru un lucru, a fost pentru cadrul de cursiera din otel.
Cat despre geometriile bicicletelor, ii dau dreptate lui Max.
Am trecut de curand, de la cursiera, la MTB si am incercat sa imi fac o bicicleta care sa fie "buna la toate". Asa ca am gasit Hornetul care suporta furci de la 100 (modelul 2012-2013) pana la 160 mm, si i-am pus un RS Domain 160mm cu U-turn pana la 115mm. Am participat la Cozia Rider si s-a comportat decent pe urcare, dupa parerea mea, tinand cont de greutatea bicicletei (furca de 2,8kg, cadru de 2,2 kg). Evident, cursa setata la 115mm, pipa de 40mm, ghidon de 760mm. Dar cel mai frumos a fost la coborare. Tocmai pentru asta am indurat sa urc pana-n varf. (Coborarea s-a facut pe propria raspundere) Cat despre cei care foloseau XC-uri, au asteptat masinile si si-au pus bicicletele pe masini, o parte, iar cealalta, evident, coborau cu grija.

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 21:53

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5009
Subiecte: 48

#381197 saptamana trecuta vineri la 21:52

Nu am acum timp să mă uit din ce aliaje sunt făcute exact hardtail-urile ălea minune de la Drag, dar m-aș minuna să fie ceva cu pedigree. Și dacă nu e cu pedigree, nu prea e sexy. Că nu e ușor. Și dacă nu e ușor, nu e sexy, sorry. Deci Reynolds 853 air hardened, True Temper OXIII Platinum, Tange Ultimate și alte de genul ăsta, că dacă nu vorbim despre tanti dată cu ruj dela ghișeul 5 de la poștă ca și când ar fi Adriana Sklenarikova și nu de prea cade. Se supără Adriana. :)

Fiindcă Drag ăia sunt un fel de Dacie bulgărească și nu am văzut veci o bicicletă faină de la ei.

Mx

Alex Hangu

Trimite mesaj
Posturi: 129
Subiecte: 4

#381198 saptamana trecuta vineri la 22:01

Mai, ca aspect, sunt.
Din pacate nu ofera prea multe informatii pe site, asa ca nici eu n-am gasit. Nu le-am trimis, inca, un mail, pentru ca deocamdata am altele pe cap.
Evident, mai sunt si altii care fac HT-uri agresive din Otel, dar nici la aceia n-am gasit tipul aliajului. Din pacate. Cu atat mai mult cat au preturi piperate.
Ah, am gasit la Orange, P7 care e din Reynolds 525 si un Jamis din Reynolds 520.
Eu sunt, totusi, bucuros ca vecinii nostrii fac astfel de cadre. Inseamna ca vor mai mult, vor sa se dezvolte. Asa cum fac si ai nostrii.

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 22:16

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5009
Subiecte: 48

#381199 saptamana trecuta vineri la 22:07

Estem aici în garaj și un P7, doar că nu e așa fresh, are ceva ani. Dar e impecabil. Și mai este unul pe zonă, iar ăla este cu poveste. Una așa, cu mixed feelings, pe care tot va trebui să o scriu într-o zi... :) :(

+1
Ovidiu Zakarias

Trimite mesaj
Posturi: 19
Subiecte: 1

#381209 saptamana trecuta sambata la 08:57

Maximilian Munteanu: Dincolo de aspectele tehnice ilustrate mai sus, cred însă că avem o problemă culturală și de mentalitate. Fiindcă un mare contingent de mountainbikeri încă își cumpără biciclete de cross country ca să se dea ”all around”, iar apoi se laudă cu timpi pe urcare, valori de puls, cadență și fel de fel de prostii, dar de fapt se cacă pe ei când poteca o ia la vale. Fiindcă nu știu să se dea la vale și nu au tehnică. Cei mai mulți nu știu să dea un bunny hop. Bunnyhop, adică ăla care vine frumos ca valul și-ți face viața mai frumoasă, nu smucitul de două roți simultan din SPD-uri. Și nu spun asta la mișto sau pe un ton dojenitor, ci ca pe o constatare. E păcat, pe bune, că oamenii ăștia nu știu să se distreze pe bicicletă. Din motivul ăsta, cred și sper ca bicicleta de cross country, în forma ei actuală, trebuie să dispară și să fie înlocuită de biciclete mai distractive, la pachet cu alte mentalități. Un adevăr simplu e că decât să dai 300 EUR în plus pe echiparea bicicletei p**ii mele mai bine investești banii ăia într-un seminar de dat, unde înveți tehnică și ești mult mai fericit pe munte. Nu despre asta e vorba? Despre zâmbete în sâmbete? Noi românii, din păcate, încă suntem captivi filmului ”să fie echipare, frate”, ca în anunțurile auto ”vând BMW, ful opșăn, piele, genți magneziu, trapă, climă...”, fără să ținem cont de cel mai important lucru la o bicicletă: geometria.

Ăsta cu smucitul de SPD-uri îs eu! Mă regăsesc în totalitate. Smucesc ca apucatu' și nu știu să bunnyhop.

Și îmi dau seama cu regret că una am vrut atunci când mi-am cumpărat trail bike si alta am ajuns să fac acum. Adică mi-am luat bike cu 140mm travel ca să cutreier munți și poteci abrupte, să învăț să mă dau, și să fie în primul rând ”fun”, după care m-am lăsat dus de val și-am ajuns să mă dau în 99% din timp pe trasee de cross-country, să mă stresez că nu trag destul de tare pe urcări, să fac cross-country cu un bike de enduro.

Dar recunosc că în toți anii ăștia aveam un sentiment de vinovăție acolo, in the back of my head, că-mi lipsește tehnica de dat la vale și că de fapt nu mă știu da. Probabil tehnica asta e ceva mult mai important decât urcările, pentru noi, ăștia care pretindem că ne dăm de plăcere. Și că tot zisei de plăcere, cea mai mare plăcere am simțit-o când m-am dat pe traseele de enduro de la Băișoara (chiar și așa, cu lipsa mea de tehnică) și nu la finalul vreunei urcări masochiste.

Așa că sunt total de acord cu Max - bicicleta de XC, aia low-end din magazine, trebuie să dispară și să fie înlocuită cu ceva mai playful; și cu o altă mentalitate. Și cei care încep să se dea vor gândi cu totul altfel. Oamenii nu știu să se distreze pe biciclete și mai sunt și unii ca mine pe care-i ia valul XC (că deh, e mai facil să urci pe dealurile domoale din împrejurimile orașului decât să mergi în fiecare weekend la munte pe trasee care să-ți testeze tehnica).

+4
Alex Hangu

Trimite mesaj
Posturi: 129
Subiecte: 4

#381211 saptamana trecuta sambata la 09:13

Mai este si chestia ca oamenii nu stiu, intotdeauna, ce vor. Asa ca e bine sa si experimentezi ca sa ajungi sa iti dai seama ce vrei defapt. Te va durea mai mult daca iti iei o bicla de XC scumpa, ca mai apoi sa realizezi ca voiai defapt altceva. Asa ca e bine, totusi, ca majoritatea sunt, relativ, ieftine. Valoarea la revanzare scade drastic, dar daca te pricepi cat de cat sa inlocuiesti niste piese iti poti cumpara un alt cadru si furca.

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 344
Subiecte: 2

#381212 saptamana trecuta sambata la 09:38

Ca sa parafrazez pe nu stiu cine: postarea lui Ovidiu face cat 1000 de cuvinte!:)

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5009
Subiecte: 48

#381216 saptamana trecuta sambata la 11:42

Ovidiu, chapeau! ...și nu pentru că îmi dai dreptate, ci pentru că ești sincer și nu ai vreo ezitare să spui ”băi, parcă nu am făcut ce voiam...”. Ăsta e mare lucru și pentru asta îți mulțumesc! E o atitudine foarte sănătoasă.

Cred că e important să spun un lucru: oamenii din sfera asta a noastră ar trebui să uite de jena fără fundament pe care uneori poartă. De fapt, singurul ei fundament e ego-ul. Puțini oameni suportă să le spui că greșesc, chiar dacă o faci friendly și le oferi alternative. Mă gândesc că asta e datorită unei bariere de comunicare ridicată by default de o anumită poziție socială. Pe bune, mulți dintre cei care se ”redescoperă” pe două roți sunt oameni pe la 30+, cu venituri peste medie și, de regulă, un job corpo. Și, sincer, nu e nici o problemă, e foarte bine așa. îmi pare tare bine că oamenii ăștia (re)vin în sport. Dar ferească-te dumnezeu să încerci să le dai un sfat. Și asta pentru că orgoliile sunt mari. Mi s-a întâmplat să-i spun unui om că și-a montat cauciucul invers pe bicicletă, iar el s-a uitat cu o greață la mine, de zici că se uitase la Gâdea o săptălună, mi-a zis că nu e treaba mea. M-am întâlnit cu el după ceva uni și mi-a zis că am avut dreptate. Ăsta e un pattern, de fapt, am observat în ultimii 7-8 ani, dar partea bună e că odată ce încep să se dea și să cunoască lumea, oamenii devin mai deschiși. Deci e o chestie de acomodare la mediu.

Revenind la jena mijlocită de orgoliu, cred că e important ca oamenii să fie open atunci când intră în sportul ăsta, că oricine ar fi ei, nu le pot ști din prima pe toate. Și sincer, nu e nici o jenă să nu știi să dai bunnyhop sau să nu stăpânești repere de dat elementare, că totul se învață! Și partea bună e că nici nu sunt mare filosofie, dar contează foarte mult cu cine te dai și cât ești de dispus să-i asculți pe alții. Adică să calc un pic pe orgoliul ăla de om relativ înstărit. cu bicicletă nouă și faină, gear fresh și Skoda în leasing. Că nu o să te ajute să citește pe țîșpe mii de site-uri chestii despre unghiuri de atac și lungimi de TT pe care nu le înțelegi contextual, ci numai să te dai și să vrei să evoluezi.

Cum spuneam: nu e mare șmecherie să înveți să te dai mai bine, dar trebuie să te intereseze asta. Și trebuie să te dai, nu să repeți poezii scrise de alții prin cataloage, că ălea oricum se schimbă anul viitor.

Mx

PeEs: Am dat din nou aseară de băieții înecați în marketing și de tot ce e nou și modern și ”te face să te dai mai bine”. Cineva pusese un link cu un film de dat nou și fain și se pare că pentru ei nu era interesantă povestea sau acțiunea, ci mărimile bicicletelor din film. Sigur a scris cineva pe vreun forum ceva despre cum asta schimbă totul și că e mai bine așa și și...

+4
Mladen Numele contine caractere neacceptate

Trimite mesaj
Posturi: 1062
Subiecte: 7

#381229 saptamana trecuta sambata la 13:50

Otelu' ii popular printre producatori mici deoarece ii usor de sudat si usor de realiniat daca ii nevoie dupa sudura.

Pe partea opusa ii carbonul care are nevoie de matrite (care sunt scumpe) plus si de multa munca manuala. Deci prea scump pentru serii mici.
Dar sunt convins ca in momentul in care vor aparea metode de productie ieftine (imprimare 3D?) otelu, aluminiu, titanul vor disparea instant.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și contiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2017 DirtBike.ro