Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Sfat achizitie MTB nou buget pana la 1500lei. Greutatea e o problema.


Cristian Neacsu

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#372424 14 septembrie 2016 la 00:48

Am daca nu e cu supărare o întrebare de necunoscător: La Decathon in domeniul entry se găsesc acum un RR 340 la 800 si RR 520 la pret 1400. Nimic intre ele ca pret si dotare. 340 are janta simpla Al, frâne V, roti 26. Varianta 520 e pe jante duble 27.5, frâne disc pe cablu. Cadrul pare a fi acelaşi. Din cate pare si furca e diferita, precum si angrenajele, amândouă Shimano, dar din categorii diferite. Multi recomanda RR de la Decathlon pentru biciclete entry, dar din păcate recenziile se refera la modele RR 5.1 sau 500 care se pare ca sunt mai vechi. Greutatea de 15kg e un handicap pentru caboratul scărilor la bloc mai ales ca am o problema lombara la coloana, dar mi s-a recomandat miscare in special ciclisn, nu jogging care solicita mai mult coloana. As dori un sfat de achizitie pentru buget 1000- maxim 1500 lei. Deoarece pistele de biciclete din oras sunt asa cum sunt ( denivelări, trotiare, borduri, gropi) cred ca o bicicleta de oras nu e indicata decât pentru asfalt ca de autostrada si mi s-ar potrivi mai bine un cross aau mtb. De asemenea pentru manevrabilitate, franari dese si bruste nu as opta pentru un 29er. Ci 26 sau 27.5. Va rog un sfat, tip/brand, configuratie bicicleta si greutate daca se poate redusa12-14 kg. Am văzut pe uvx un Stride 20 la 1085, reducere pentru ca e model 2013 care zic ei ca ar avea 12.5 kg. E o firma nemteasca Silverback. Poate averi si alte sugestii mai pretinente. Multumesc.

Pisarciuc Andrei

Trimite mesaj
Posturi: 37
Subiecte: 6

#372427 14 septembrie 2016 la 10:00

Daca nu ai de gand sa faci off-road cu bicicleta, atunci nu are rost un MTB. Cred ca ceea ce cauti tu este o bicicleta tip trekking.

Vlad Hristev

Trimite mesaj
Posturi: 20
Subiecte: 6

#372429 14 septembrie 2016 la 10:11

Cred ca in bugetul asta un mtb nou o sa aiba o furca pe arc, grea, gen Suntour XCM, si n-o sa fie cine stie ce amortizarea. O sa fie confortabila de la cauciucuri mai mult, asa ca o bicicleta de trekking / oras cu cauciucuri groase si furca fixa poate fi o optiune. Daca nu, poate gasesti un Cube Aim model de anul trecut, de 26 sau 27.5 in bugetul tau, si e sub 13 kg. Un 29er e ok in oras totusi, pentru ca e mai usor sa treci peste denivelari, gropi, etc.

Cristian Neacsu

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#372439 14 septembrie 2016 la 12:23

Off road poate sa însemne si drum neasfaltat sau poteca de pădure, fără catarare sau coborâre abrupta. Cross cred ca termenul mai exact sau trekking, desi la multe magazine online termenii nu sunt clar definiti, la sectounea trekking găsind amestecat si city sau cross amestecat cu mtb. La banii mentionati nu ma astept la mai mult de o furca Suntour ca cea mentionata. Întrebarea se referea mai degrabă la: Janta Alu simpla sau dubla? Am 1.86 si 93kg. Frane la banii mentionati cred ca nu merita disc. Roti 26 sau 29? Late sau subtiri? 2 sau sub 2? Oras, cel putin in Iasi nu înseamnă banda de asfalt speciala, cel mult o jumătate de trotuar marcat ca pista, trotuar placat nu asfaltat, denivelări, gropi obstacole. Rotile de 26 in aceste conditii nu sunt mai usor de manevrat decât 29? Cadrul de mtb mai scurt decât cel de sosea nu ajuta? Mtb sau cross nu sunt in general mai usoare decât cele de trekking, city, sosea la acelaşi pret, Sugestii concrete de firma/ bicla in banii astia? Multumesc.

Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#372441 14 septembrie 2016 la 12:36

O bicicleta de oras veche o sa fie mai confortabila si poate chiar mai usoara decat un mtb la 13 kg. Avea un amic de-al meu o bicicleta Olympia veche(cred ca era de dama) si era fantastica chestia aia, usoara si pozitia la mers era aproape orizontala, deci confortabila. Eu cu rockhopper-ul ma simteam ca un clovn calare pe tanc prin comparatie.

Daca vrei totusi ceva la moda, poti cauta ceva de genul asta:
http://www.dirtbike.ro/bazar/specialized-sirrus-pro-314313
http://www.dirtbike.ro/bazar/kona-dew-deluxe-st-55-tt-58-deore-lx-frane-hidraulice-317393

Pentru confort, poti pune pe ele cauciucuri putin mai late. Ajuta, dar iti mai iau din viteza.

ultima modificare: 14 septembrie 2016 la 12:43

+1
Vlad Hristev

Trimite mesaj
Posturi: 20
Subiecte: 6

#372443 14 septembrie 2016 la 12:53

http://bike-advisor.com/bicycle-guides/the-advantages-of-the-29-inch-wheel.html Pentru gropi, obstacole, etc - 29er!

Cred ca in acelasi buget, o cursiera o sa fie mai usoara..11kg vs 13-14kg. Una de oras probabil la fel, sau chiar mai grea...poate fi de otel, cu aparatori, etc.

Cred ca daca alegi MTB, si e un model decent, toate jantele sunt la fel de bune, problema cu simpla sau dubla se poate pune la city bikes, cele de MTB sunt facute pentru offroad si gropi, etc.

Eu am avut un Cube Aim de 26, frane pe janta, cam in aceiasi bani si a fost ok pt city riding...asa ca il recomand, daca gasesti vreun model in buget. Poti sa mai cauti si un Devron Riddle, sunt unele cu echipare ok.

Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 902

#372445 14 septembrie 2016 la 12:58

trotuar placat nu asfaltat,

E ilegal să circuli pe trotuar.

Alex Tudor

Trimite mesaj
Posturi: 287
Subiecte: 1

#372448 14 septembrie 2016 la 13:26

Kona Dew am eu. Modelul pus de Eduard e fabricatie 2009. Anvelope mai mari de 45mm nu-ti vor intra in furca fata, iar daca vrei sa pui aparatori de noroi o sa te limitezi la 35-37mm. Din start iti spun ca nu este cea mai confortabila bicicleta, nici macar cu furca aia din otel care, teoretic, ar trebui sa mai absoarba din vibratii. Frame set-ul este rezistent iar restul componentelor rezista in fct de modul de exploatare, calitate,etc. Ai suporti dedicati pt portbagaj spate si fata, aparatori de noroi, 2 suporti pt bidoane de apa, astfel ca o poti echipa pt drumuri mai lungi.

Specializedul pare mai usurica si mai rapida, bate inspre fitness bike, 10pinioane fata de 8 la Kona insa dual-controllerele alea s-ar putea sa te faca sa-ti blestemi alegerea.
Ah, si inca ceva legat de bicicleta asta, mi se pare total nepotrivita culoarea plintei in combinatie cu cea a parchetului.

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372457 14 septembrie 2016 la 14:52

in primul rand, daca ai lift la bloc, il poti folosi cu incredere. de coborat scarile, bicicleta stie sa coboare si singura: o tii de ghidon in pozitie verticala, si cobori incet cu ea. fara efort, ruland practic doar pe roata spate.
in plus, 2kg in minus nu e mare rahat.

apoi... cum spunea si Florin - nu prea ai voie sa mergi pe trotuar si nici nu iti recomand sa mergi pe trotuar. prea multe obstacole si de multe ori prea multi oameni.

bordurile trebuiesc fie urcate frumos (daca stii sa ridici rotile din mers, chiar si pe rand), fie te dai frumusel jos de pe bicicleta. furcile cu suspensie nu au fost inventate pentru a te infige in borduri cu ele.

gropile trebuiesc ocolite.

cat despre problemele tale cu coloana, mi se pare ciudat ca dofturu ti-a recomandat ciclism. am si eu ceva probleme micutze cu coloana lombara si cand i-am spus la doftor ca ma dau cu bicla, mi-a recomandat sa ma cam opresc pana rezolvam problema.
vezi ca sunt diferite pozitii in care poti sta pe bicicleta... uite cateva care se potrivesc in special pt sosea... gandeste-te ca mai ai si mtb-urie. vorbeste cu doftoru ala si intreba-l clar cam la cel fel de pozitie pe bicla s-a gandit.
http://www.bike.bikegremlin.com/wp-content/uploads/2015/08/ridingfit.jpg

ultima modificare: 14 septembrie 2016 la 14:53

+1
Cristian Neacsu

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#372491 15 septembrie 2016 la 11:26

"E ilegal sa circuli pe trotuar": In Iasi pistele de biciclete amenajate si marcate de primărie sunt pe trotuar, nu pe carosabil! Adică trotuarul e marcat in lung, 50-50% pentru pietoni si biciclete. Sunt placate si nu asfaltate, in sensul ca s-au montat placi patrate, dar cu fundatie de nisip si acum sunt dealuri si vai. Si cate o placa lipsa numai buna sa clci in ea sau sa dai cu bicicleta.

Cristian Neacsu

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#372494 15 septembrie 2016 la 11:38

Pentru coloana- inot si bicicleta. Pozitie cat mai verticala, nu întins de-a lungul cadrului. Evitat ridicat greutati. Un First Bike (cu care se chinuie sotia si eu pana am abandonat) City are 19.5kg, roti 26", lungime totala (cu tot cu roti) 170- nu încape in lift, cadru- tija sa- tija furca 61cm, distanta intre axele rotilor 110. Exact asta doresc sa evit. Greutate, lungime mare.

Razvan Dan-Silion

Trimite mesaj
Posturi: 58
Subiecte: 2

#372497 15 septembrie 2016 la 13:08

Din contra, NU pozitie verticala (adica aia de pe o city bike), pentru ca socurile denivelarilor se transmit direct de-a lungul coloanei. Deci de cautat o pozitie cu trunchiul la 60-70 de grade fata de orizontala. Eu zic ca o oferta mai buna decat RR520, sub 1500 si noua, nu gasesti. Si fara a circula pe trotuare, ci pe partea dreapta a strazii, pe carosabil. Mersul pe trotuar in Bucuresti (si in orice oras romanesc) e o cursa cu obstacole. Acolo unde ai piste legal amenajate si semnalizate, pe care trebuie sa le respecti, inteleg. Dar in realitate astea sunt putine, iar pentru a beneficia de miscarea pe 2 roti e recomandabil sa iesi din oras, sa poti pedala fluent, nu sa te tot opresti la semafor sau din alte diverse cauze.

ultima modificare: 15 septembrie 2016 la 13:08

Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#372500 15 septembrie 2016 la 14:22

Discutii medicale pe dirtbike.ro. Sa mai zica cineva ca pe forumul asta nu ne pricepem la toate.



ultima modificare: 15 septembrie 2016 la 14:34

+2
Razvan Dan-Silion

Trimite mesaj
Posturi: 58
Subiecte: 2

#372525 16 septembrie 2016 la 11:15

Pai se intampla sa fiu medic, iar sfaturile pe care le dau altora le aplic si le-am aplicat si pe mine, cand merg cu bicla si cand alerg. :)

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro