Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Pareri achizitie cursiera


Darius Prah

Trimite mesaj
Posturi: 1
Subiecte: 1

#353136 29 septembrie 2015 la 23:35

Salut, as vrea sa-mi cumpar o cursiera, cum ar fi asta : http://www.insports.ro/articole-pe-roti/biciclete/biciclete-semicursiere/bicicleta-semicursiera-sprint-monza-comp.html

M-ar interesa mai mult pentru sport si pentru mersul prin oras.

As vrea sa stiu ce parere aveti despre bicicleta, daca e buna pentru asa ceva sau nu.

Multumesc!

Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#353138 29 septembrie 2015 la 23:46

Daca vrei sa mergi prin oras vei merge numai pe drum si daca faci multe pene eu as trece cauciucurile pe 25 care in oras le poti rula la o presiune mai mica si cand iesi la ture in grup ii bagi mai mult... Eu la 23 willer original ma tinea 200km max pana faceam pana, de cand am 25 deja sunt 2500 fara incident... In rest bicla e clasicul entry level care la cursiere pe mine nu m-a dezamagit prea mult. Eventual sa cauti ceva putin mai usor...

boris sirob

Trimite mesaj
Posturi: 2694
Subiecte: 12

#353141 29 septembrie 2015 la 23:50

Cea mai bună ofertă de cursieră entry level e la Decathlon:


http://www.decathlon.ro/bicicleta-btwin-sosea-triban-500-portocaliu-negru-alb-id_8331913.html

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 613

#353148 30 septembrie 2015 la 09:25

sau daca iti permiti 800ron in plus, iei 520-ul, echipat shimano. Atentie, doar pinionul e sunrace, ce chestie!

Radu Velicu

Trimite mesaj
Posturi: 591
Subiecte: 54

#353211 1 octombrie 2015 la 09:49

Marius merita diferenta doar daca faci performanta: Drumuri saptamanale de mai mult de 100 km, urcari abrupte etc. Diferenta de greutate intre cele 2 biciclete raportat la aceasi marime a cadrului este de 800g. Avantajul la modelul 520 este furca de carbon si transmisia 3x9 shimano sora. De asemenea si rotile sunt ceva mai bunicele cea de pe spate avand rulmenti nu bile. In rest e aceasi mancare de peste. Echiparea asta microshift este super ok pentru banii ei. Cea ce nu imi place la seria triban este pedalierul cu 3 foi. La 520 chiar daca transmisia este din aceasi gama reglarea schimbatorului de fata este un calvar.
Am o cursiera cu 2x8 si fac drumuri lungi cu ea si mi se pare arhisuficient. Foile sunt de 52 si 42 si pinioanele sunt de mtb 11-32 si pana acum nu am gasit panta caresa imi puna probleme sau coborare la viteze prea mari sa nu pot pedala.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1137
Subiecte: 3

#353212 1 octombrie 2015 la 11:25

pt oras ia bicicleta de oras... cursiera nu e facuta pt oras.
Da o poti folosi, cum multi folosesc mtb, dar nu e ideala.
De fapt e mult mai periculoasa prin oras ca mtb-ul... prinde viteza mai mare si franeaza mai prost, stabilitate mai scazuta

Daca in zona ta nu ai urcari serioase - http://www.dhsbike.ro/produs/origin-99/origin-99-2895/3254.html

ultima modificare: 1 octombrie 2015 la 11:30

+1
Sebi Diaconu

Trimite mesaj
Posturi: 16

#353763 12 octombrie 2015 la 12:24

Nu are rost sa te chinui cu o cursiera in oras, decat daca planuiesti ture lungi si dese la sfarsit de weekend. Altfel va deveni incomoda pozitia sportiva a unei curisere. De ce nu incerci in schimb un hibrid de cursiera, conceput sa functioneze cum trebuie si prin oras? Este practic o cursiera, cu ghidon normal, drept si shiftere normale, pe care ai o pozitie mult mai relaxata?


http://dkbike.ro/biciclete/4899-bicicleta-sprint-whisper-28-52cm.html

+1
Cata Capatina

Trimite mesaj
Posturi: 16
Subiecte: 1

#353778 12 octombrie 2015 la 21:03

Calin-Bv, tu chiar ai recomandat un DHS?!

ultima modificare: 12 octombrie 2015 la 21:03

+1
vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 325
Subiecte: 6

#353779 12 octombrie 2015 la 21:06

Da, la banii aia ce vroiai sa recomande?

-2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1137
Subiecte: 3

#353789 12 octombrie 2015 la 22:48

da, e echipata entry level dar are greutate foarte buna pt 900lei, jante duble, merge pt oras
Si e putin peste entry level, entry e Tourney cu 7 viteze :)

ultima modificare: 12 octombrie 2015 la 22:49

Cata Capatina

Trimite mesaj
Posturi: 16
Subiecte: 1

#353792 12 octombrie 2015 la 23:04

Mai bine iei un second sanatos decat un DHS nou... auzi argument: " la banii aia, ce sa recomande?" :))

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1137
Subiecte: 3

#353793 12 octombrie 2015 la 23:23

oricum baiatu' n-a mai raspuns, o fi uitat de thread

in ce priveste dhs, au si varianta Devron cu echipare mai slaba si cu 300lei mai scumpa

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=23345

Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#353847 13 octombrie 2015 la 20:23

Va asigur baieti ca in oras pentru deplasare si atat o cursiera este mult mai buna ca si un MTB. Degeaba ajungi comod daca iti ia dublul timpului si cu franele, da nu prind asa de bine cauciucurile dar tot franezi mai repede ca o masina si mai mult te ajuta faptul ca mergi deodata cu masinile, nu incurci asa de mult, nu ai ghidonul asa de lat si intretinerea la orice cursiera este foarte ieftina si curatarea mai usoara... unde mai pui ca si pe ploaie nu te stropesti deloc daca pui un plastic de 5cm decupat de la orice sticla in spate la sa (cum fac si profesionistii).
Singurul deazavantaj ar fi ca trebuie sa terci bordura din fata blocului cand pleci si cand vi...

+1
Alex Chelu

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 3

#353876 14 octombrie 2015 la 09:40

n-ai cum sa franezi mai repede ca o masina pe o bicla. Doar la viteze f mici sau cand masina franeaza usor sa ajunga la semafor. La franare mai puternica a masinii esti in luneta 100%

-1
Dragos Vizitiu

Trimite mesaj
Posturi: 329
Subiecte: 13

#353877 14 octombrie 2015 la 10:00

Daca stai la 1m in spatele masinii nici nu ai timp sa reactionezi, dar daca ai distanta corespunzatoare nu este imposibil sa opresti mai repede ca o masina daca ai frane pe disc. Greutatea bicicletei+cea a biciclistului este considerabil mai mica decat cea a masinii, si de la fizica stim ca un obiect cu asa mai mare se va opri mult mai greu. Dar in principal iti trebuie frane foarte bune si viteza de reactie ok.
Pentru oras poti folosi un hibrid care sa te ajute si la urcarile bordurilor dar peste guri de canal/gropi. Dupa parerea mea poti sa iti cumperi ce a recomandat Boris, acel triban dar inca nu am vazut bugetul pe care il poti aloca tu.

0
boris sirob

Trimite mesaj
Posturi: 2694
Subiecte: 12

#353885 14 octombrie 2015 la 13:07

Am fost mereu corigent la fizică, deci poate greșesc, dar parcă frânarea are legătură și cu zona de contact cauciuc-sol, respectiv dimensiunea ei și aderența!

Și îmi amintesc cu neplăcere ce am pățit cu cursiera în oraș, cu cauciucuri subțiri, de 20, cand am traversat liniile de tramvai nu în unghi de 90, ci cam razant! Am intrat cu roata față în șină și m-am cam că....ăăăăă, speriat de moarte! Nu recomand!

ultima modificare: 14 octombrie 2015 la 13:07

+1
Alex Chelu

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 3

#353888 14 octombrie 2015 la 13:12

intradevar greutatea masinii este mai mare, dar si suprafata de contact la masina este mult mai mare, si dimensiunea discurilor relativ cu janta etc etc. Exemplu concret si pe pista unde motocicletele trebuie sa franeze mai devreme decat masinile ca sa intre corect in viraj.
Anyway, daca stai in fundul masinii si franeaza brusc ai intrat in luneta 100%
Ontopic! - cand m-am decis sa-mi iau bicicleta am imprumutat o cursiera de la un prieten. Pentru mine cel putin nu ar fi mers din cauza asfaltului f prost pe ruta spre munca plus ca ar fi trebuit sa raman pe carosabil ca sa evit bordurile cat se poate. Am ales pana la urma "strutocamila" de la profil de care sunt f multumit. cand trebuie sa merg tare merge (48X11) si pot sa urc si bordurile mai usor. Greutatea e cam mare dar si eu am avut ca scop getting in shape asa ca nu m-a deranjat prea tare. Si, in plus, merge ok si pe drumuri de tara pe macadam (pe forestiere n-am ajuns inca)

-1
Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#353899 14 octombrie 2015 la 19:11

Pai si cu masina de F1 daca stai in spate la 1m o cauti cu lumanarea... frana daca vine pusa bine fara sa te panichezi si anticipata opresti mai repede ca o masina (testat pe pielea mea si am janta de pe spate indoita +urma cauciucului de la masina pe asfalt ca dovezi). Si nu stiu dece va obositi asa de mult cand vine vorba de franare... uitati-va la baietii din Line of Sight de Lucas Brunelle ca ei nu au frane si intra in intersectii pe rosu fara probleme... Eu am cateva reguli personale pe care mi le-am impus dupa primul accident grav:

1. Merg cu viteza cat de apropiata de trafic:
Trafic 20 => eu 30; Trafic 60=> eu 45 ; Trafic 50=> eu 40.
2. Imi aleg un loc pe banda putin la dreapta ,nu pe mijloc, daca este o portiune dreapta.
3. De pe loc pornesc cu aceeasi viteza sau mai mare decat o masina normala pentru a nu fi prins sau sa ma trezesc ca nu mai am loc in curba de vreun dobitoc ce mananca/fumeaza/vb la telefon.
4. Pe orice portiune importanta (intersectie etc) folosesc o banda intreaga si ma tin de ea pana am trecut chiar daca nu ii convine la Garcea.
5. Tot timpul tin 1,5 m liberi in partea dreapta pentru ca sa oblig pe cei care vor sa depaseasca sa ia distanta mai mare fata de borduri sau masini parcate si sa imi las mie mai mult timp de reactie.
6. Ma uit ca sa stiu daca am masina in spate.
7. Schimb vitezele in timp ce accelerez si in timp ce franez(pedaland si atunci), pornind tot timpul cu 1x1/1x2 si pastrand cadenta de 70+ si avand tot timpul o viteza pregatita pentru situatia respectiva sa nu ma trezesc in mijlocul intersectiei ca pedalez aproape in gol sau ca nu pot sa prind viteza in timp ce am 5 taximetristi morocanosi in spate care isi fac inviorarea de dimineata cu vesnica tigara, cafea si manea.

Precizari: Nu am fost claxonat pentru comportamentul in trafic de 2 ani cel putin si in ultimele 6 luni de cand stau la acelasi semafor de 2 ori pe zi nu am vazut vreun viteaz sa se oboseasca schimband banda ca sa ma depaseasca. De asemenea ruta prin oras facuta zilnic este de 4km.

Cand folosesc MTBul 29er (2,25) sau 27,5 (2.4) Enduro mi se pare ca sunt prea incet , trebuie sa ma asigur prea mult, incurc traficul, nu incap si cel mai important, pierd multe ocazii de a ma baga deoarece sunt prea incet.

Prezicand o curiozitate a lui Boris Sorin: La cursiera utilizata in oras folosesc cauciucuri de 23 pe fata si 25 pe spate umflate la 5,5 respectiv 6 si cantaresc 59kg.

In principiu daca esti genul de om ce merge cu castile in urechi si este paralel cu tot ce se intampla in realitate in jurul lui atunci nu te grabesti si evident nu exista riscuri la 15km/h.

Daca cu masina nu urci borduri, de ce ai urca cu bicicleta?...

ultima modificare: 14 octombrie 2015 la 19:14

+2
Alex Chelu

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 3

#353930 14 octombrie 2015 la 22:51

ma scuzi, dupa ultimul post am vazut ca nu esti din bucuresti. in trafic normal poate merge cum zici tu, dar aici sigur iei bataie sau te calca masina. Daca ai coloana de 200m inainte de semafor si masinile asezate in zig zag pe benzi clar urci pe trotuar sau astepti sa plece. si, daca e liber pe drum sigur gasesti soferi care se grabesc si 80-90 sunt vitezele folosite (sau mai mult in functie de bulevard. daca ai curiozitatea poti sa te urci in masina sa mergi cu 40 si sa franezi, o sa vezi ca se opreste in maxim 10m, la o bicicleta pe plat distanta minima de franare de la 40 cica ar fi de 25m: http://www.muggaccinos.com/Liability/BrakeCalcs/Braking_formula/TwoDistanceToBrakeToStopFormulae.htm

-1
Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#353932 14 octombrie 2015 la 23:02

Pai la 25mm 70kg asta ar insemna ca ar fi egala suprafata de contact cu un logan cu roti care au contact 250mm fiecare. Numai ca sa fim seriosi nu are nimeni pe logan cauciucuri asa de late... deci mai repede ar frana cursiera.

ultima modificare: 14 octombrie 2015 la 23:12

+1
Emil Burghelea

Trimite mesaj
Posturi: 239
Subiecte: 1

#354196 21 octombrie 2015 la 11:27

Cursiera in trafic urban n ui pt multa lume,iar mersul in plasa la 1m sau la 30-40 cm e pt si mai putini(pt cei ce si regleaza singuri bicla si au reflexe in secunda 0 nu +1).

+1
Corbeanu Alexandru

Trimite mesaj
Posturi: 435
Subiecte: 12

#354306 23 octombrie 2015 la 12:22

Eu chiar ma distrez cu cursiera mea pe oras. In Pitesti n-am nici o problema cu traficul iar la ora de varf nici un motorizat nu se tine de mine nici la urcare. Singura problema sunt valurile si gaurile din asfalt iar cand mai fortez cate o intersectie ma scutura destul de bine dar jantele rezista eroic. Si prin Bucuresti m-am distrat in trafic iar liniile de tramvai n-au fost chiar o mare problema atata timp cat de abordam cu rabdare.
Mentionez ca folosesc cauciucuri de 23 cu 7 bari in ele iar greutatea mea e de 60.
Cat despre mersul la plasa... eu merg de obicei chiar in spatele stopului masinii atent la luminile de frana in egala masura cu atentia la traficul din fata masinii. In caz de ceva pot sa previn o posibila franare rapida a masinii si imi iau distanta iar daca ma ia prin surprindere tot am ocazia sa trag repede de ghidon si sa ma bag pe langa.

+1
Emil Burghelea

Trimite mesaj
Posturi: 239
Subiecte: 1

#354336 23 octombrie 2015 la 18:13

Alex te cam lauzi cu urcarea si motorizatu daca nu esti deja lansat in plasa unei masini mari,dar la delusoarele din Pitesti poate ca merge.Nici eu n am lovit masina de plasa niciodata in oras sau in afara,am mai frecat roata de fata de bara.dar atat.

+1
Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#354363 23 octombrie 2015 la 23:32

Eu nu vad rostul de a merge la plasa... Eu folosesc bicicleta prin oras ca sa fac miscare pana la destinatie nu sa ma catapultez plin de cioburi din nou... Nu merita sa iti risti gatul cand poti depune 10% in plus si sa faci mai multa miscare si sa sari cateva semafoare cascada pana dai de verde. Ziceam de Lucas Brunelle si Line of Sight(merita vazuta vers de 2 ore), aici ii un video mai recent cu Casey Neistat in New York.

https://m.youtube.com/watch?v=mv3EAPKjRcQ

Nu incapi tu pe acolo cu ghidon de Mtb nici mort.

Emil Burghelea

Trimite mesaj
Posturi: 239
Subiecte: 1

#354369 24 octombrie 2015 la 05:24

Adrian mie mi se pare un nonsens rulatul printre copaci sau sarituri pe diverse obstacole,pare mult mai periculos decat printre masini,dar...deh...de gustibus non disputandum...nu i asa?fiecare cu necesitatile lui...

Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#354375 24 octombrie 2015 la 11:03

Este o diferenta intre necesitate si placere. Eu consider ca e mai rau daca intri sub roti la un camion/duba/masina sau daca te loveste lateral fara sa puna frana decat daca pui frana cu nasul pe noroi sau praf.

Cristian Marian

Trimite mesaj
Posturi: 818
Subiecte: 5

#354378 24 octombrie 2015 la 14:46

Eu cred ca e nasol si cu nasul in praf :)
Am mai scris pe aici,nu mergeti la plasa,mai ales in orase,nu mai aveti timp sa franati,eu personal m-am urcat la tinerete pe diverse masini,tiruri(din fericire nu la 70 km/h, cu mersul la plasa.
Respectati regulile de circulatie dar mai asa in spiritul lor si nu in litera lor ,adica mai strecurati-va,mai lasati si masinile ,mai pe trotuar daca trebuie si nu o luati ca pe o distractie cum am citit la cineva mai sus,nu e bine sa te joci cu asa ceva.
P.s Cel mai bine e in oras cu "semicursiera" care permite cauciucuri mai grosute,adica anvelope cu balonaj 32(este intre cursiera si mtb sau trekking

+3
Emil Burghelea

Trimite mesaj
Posturi: 239
Subiecte: 1

#354403 24 octombrie 2015 la 20:34

Asa i Cristian,dar la tinerete nu judeci la fel ca la maturitate,cand constientizezi pericolele.

Corbeanu Alexandru

Trimite mesaj
Posturi: 435
Subiecte: 12

#354509 26 octombrie 2015 la 13:26

Emil, intradevar nu e nici panta cine stie ce dar la ora de varf aici se merge bara la bara si stai din coada in coada iar cu bicicleta te misti mult mai repede, esti depasit destul de rar. Mersul la plasa in oras nu il recomand nici eu. Am doar anumite zone in care merg la plasa si anume unde cunosc fiecare gaura din asfalt, sincronul semafoarelor si conditiile de trafic. Prefer autobuzele ca nu franeaza brusc, sunt usor de prins si nici nu alearga foarte repede.

+1
Cristian Marian

Trimite mesaj
Posturi: 818
Subiecte: 5

#354511 26 octombrie 2015 la 14:13

Eh,ne-am lamurit noi intre noi cam cum sta treaba,dar unde-i cel care a intrebat,si-o fi luat masina?! :)

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și contiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2017 DirtBike.ro