Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Se poate urca pe Transalpina cu o bicicleta ce are butuc pe spate Shimano Nexus 7?


Cristi Milco

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 5

#304047 10 decembrie 2013 la 08:38

Am fost anul acesta in vara, cu bicicleta, pe Transalpina. A fost o experienta extraordinara. Chiar daca bicla nu e una performanta, e undeva la nivelul mid-level (o bicicleta mai veche, dar upgradata). Mai cu pauze, mai cu gifiieli, dar am urcat. Desigur ca si "antrenamentul" a contat, odata ce fac naveta cu bicla la Bucuresti din primavara pina in toamna (50 de km dus-intors pe zi). Bicla mea e echipata cu schimbator cu pinioane. Anul viitor as vrea sa repet experienta, insa nu singur, ci cu sotia mea. Ma intreb insa daca ea va putea urca cu bicicleta ei, una de oras destul de grea, care are schimbator in butuc, Shimano Nexus 7. Bicla ei merge excelent, impecabil, prinde in mod constant la ture lungi 25 de km la ora fara sa oboseasca deloc, (si din cauza asta ii place atit de mult sa mearga cu ea, incit merge si acum, iarna, cu ea la job, care e la 2 km de casa), si are si picioare bune, niciodata nu s-a plins de oboseala la efort intens, oricit de mare ar fi fost efortul - oriunde mergem impreuna, se tine bine dupa mine pe bicla (ca sa intelegeti, pe munte, pe zapada, asta pe jos, a facut cu mine un traseu de 3 ore in mai putin de 2 ore si jumatate). Ce ziceti, pot incerca sa merg cu ea pe Transalpina, are vreo sansa sa reuseasca sa urce, sau ar fi prea mult pentru ea si bicla ei? As vrea sa stiu, caci mi-as dori enorm sa vada si sa experimenteze si ea ce am vazut si experimentat si eu (pentru cei ce au bicla si nu au fost - merita din plin sa mergeti acolo!).
Multumesc pentru raspunsuri!

Stefan Adrian

Trimite mesaj
Posturi: 862
Subiecte: 65

#304052 10 decembrie 2013 la 10:37

sigur ca se poate.

dumitru nichifor

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#304054 10 decembrie 2013 la 11:10

Eventual se poate pune un pinion mai mare pentru a reduce efortul.

+1
Stefan Adrian

Trimite mesaj
Posturi: 862
Subiecte: 65

#304055 10 decembrie 2013 la 11:12

E nexus?! de ce i-ar trebui un pinion mai mare, nu cred ca cel mai mic raport este inutilizabil pe acest traseu.

dumitru nichifor

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#304068 10 decembrie 2013 la 13:32

Nu stiu ce pinion are acum,oricum punand un pinion mai mare ajuta.Parerea mea!

+2
Alexandru Petrisor

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 3

#304070 10 decembrie 2013 la 13:35

Un pinion mare inseamna ca raportul e mai mic si o sa dea mai usor la pedale . Daca vrei sa dai mai greu poti pune pinion mic .

ultima modificare: 10 decembrie 2013 la 13:36

Serban Nisipeanu

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 1

#304075 10 decembrie 2013 la 13:58

depinde si foaia cati dinti are... In opinia mea e imposibil fara sa ai o foaie de 22 combinata cu pinion de 32-34... deci un mtb ar fi necesar. Sunt pante de 10% pe care si cu mtb-ul strangi din dinti...
Apoi depinde ce fel de frane are... daca are frana in butuc, mi se pare cam sinucigas... Acolo in 200 metri prinzi peste 30 km/h pe unele portiuni dupa care urmeaza un ac de par

-3
Marius Mircea

Trimite mesaj
Posturi: 144
Subiecte: 6

#304085 10 decembrie 2013 la 16:38

Rapoartele de multiplicare ar fi 0.632, 0.741, 0.843, 0.989, 1.145, 1.335, 1.545 la Nexus 7, deci in functie de raportul foaie-pinion poti calcula daca-ti trebuie sau nu un pinion mai mare a.i. sa ai echivalentul unui 22-32 pe prima viteza.

+2
Cristi Milco

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 5

#304087 10 decembrie 2013 la 16:56

Serban,
Eu am avut raportul de 28 la 30 (deci nu e imposibil fara o foaie de 22 cu pinion de 32-34), si am mai gifiit pe portiunile cele mai grele, ca sa nu spun ca pe serpentinele de dinaintea Pasului Urdele (cum vii dinspre Obirsia Lotrului) au fost citiva metri in care nu am mai putut, si din cauza oboselii, si am mers pe linga ea, si atunci am regretat ca atunci cind am cumparat blocul pinioanelor, am luat cu pinionul cel mai mare de 30, in loc de 32, desi aveam aceasta optiune la acelasi pret de aceeasi firma, acelasi model (Shimano Alivio), insa am crezut ca sunt prea mari si ar parea butucanoase pentru bicla mea, care e supla (un trekking, o combinatie intre cursiera si mtb). Raportul la sotia mea e de 34 (foaia) la 17 (pinionul). Citind acum mesajele, realizez ca poate fi posibil daca schimb foaia si pinonul, obtinind un raport mai mic.
Cit despre frine, intradevar, frinele pot fi o problema, cind eu am coborit, la cei 60-70 de km la ora, au fost o problema, avind frine entry-level. Functionau bine, prindeau bine, insa furca trepida extraordinar. M-am oprit sa vad de ce trepideaza cind pun frine, insa abia mai tirziu am inteles ca sunt pe Transalpina, si ca avea nevoie de frine foarte bune, daca vroiam sa fie totul OK. Sotia mea are frine si in butuc, si de mina, V-brake, pe roata de fata, dar nu cred ca isi va da ea drumul cu prea mare viteza, ne vom misca mai incet la coborire decit se coboara in mod normal, si nu cred ca ar avea probleme in sensul asta.

cristi constantinescu

Trimite mesaj
Posturi: 52

#304088 10 decembrie 2013 la 16:58

acel butuc permite urcarea transalpinei; problema care cred ca ar putea aparea e ca acea bicicleta cu nexus 7 ar putea fi cam grea pt o distanta destul de lunga, vorbim aici de vreo 10 km de urcxat, nu de 500 de m.

Alexandru Petrisor

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 3

#304093 10 decembrie 2013 la 18:17

Ea are un raport de 2 ceea ce e destul de mare si chiar daca ea e foarte bine antrenata nu cred ca o sa poata sa urce macar 1 km ... si acum la partea de frane depinde cat de mult tii la sotia ta pentu ca daca stii ca franele nu sunt exceptionale si s-ar putea intampla ceva destul de urat .. parerea mea e ca daca se chinuie sa urce Transalpina macar sa se bucure complet de coborare cu niste frane mai bune .

-1
OttO PoP

Trimite mesaj
Posturi: 98
Subiecte: 2

#304104 10 decembrie 2013 la 21:40

Alex Petrisor are dreptate despre urcat, si mai ales despre coborare.... franele trebuie sa fie mult peste medie.

OttO PoP

Trimite mesaj
Posturi: 98
Subiecte: 2

#304105 10 decembrie 2013 la 21:43

Si apropo din Novaci in cel mai inalt varf pe Translpina sunt aprox 26 km.

Cristi Milco

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 5

#304119 11 decembrie 2013 la 09:13

Cristi Constantinescu,
Bicicleta este intradevar grea, cind mi-a venit prin curier, am ramas pe moment deceptionat, dar la mers nici nu se simte greutatea ei, atit de usor merge. Sotia mea e extramultumita din cauza asta, zice ca, fiind mai grea, i se pare mai stabila, o poate conduce mai usor.

AlexPetrisor,
Cu privire la raport, de pe urma mesajelor de aici, m-am clarificat, e sigur ca trebuie sa schimb acel raport de 2:1.
Cit despre frine, eu am avut din gama entry-level, si am coborit cu 60-70 la ora, e adevarat, uneori cu trepidatii urite incit la un moment dat am oprit, si ma uitam la furca daca nu cumva are ceva fisuri:)), asa se comporta bicla, insa mai apoi am inteles ca erau pantele mari si frinele mele proaste, si asta a taiat din frumusetea experientei coboririi, insa nu e cazul la ea. Eu daca mergeam mai incet, nu as fi avut probleme cu frinele (daca nu lasi bicla sa ia viteza mare in pante, poti frina lejer, dar daca o lasi, atunci cu siguranta ai nevoie de frine bune), si ea nu va merge prea repede, circula prea prudent, si nu cred ca se va hazarda sa lase bicicleta sa "curga" la vale (nu cred ca va cobori cu mai mult de 30 - 35 de km/h), asa ca, cred ca frinele ce le are sunt suficiente. Trebuie doar sa am grija sa fie bine reglate. In plus, mai are si "boala" pozelor, cind ajunge intr-un loc demn de admirat, face zeci, sute de poze, se opreste mereu sa faca poze, asa ca nu stiu cit voi merge cu ea cu bicla si cit voi sta la poze:) (oricum, am de gind sa merg cu cort), si chestia e atit de grava incit o data, iarna, nu a contat pentru ea ca se insereaza (desi mereu o admonsteam ca se opreste mereu pentru poze), si ne-a prins noaptea pe munte, incit am avut si o intilnire cu lupi, insa norocul nostru a fost ca eram chiar aproape de intrarea in Busteni. Si tot nu s-a lecuit atunci!

Otto Pop,
Da, stiu distantele din Novaci pina in pasul Urdele, si din Sebes stiu. Nu am de gind sa fac traseul intr-o singura zi. Unii il fac, eu nu vreau asta, caci merg nu numai sa pedalez, ci si sa admir frumusetile din jur, si sotia mea va face si mai mult asta. Insa, mai e si Rinca, mai e si Obirsia Lotrului (unde eu am ramas peste noapte), asa ca vom avea unde sa raminem incit sa facem traseul in doua zile, si nu cred ca asa ar fi prea mult. Eu am ajuns mai apoi in trei zile cu bicla pina la Caransebes, via Tirgu-Jiu si mai apoi pe Valea Jiului, si pe la Hateg (parte cu vint din fata), si daca nu era vintul, ajungeam pina la destinatia finala - Timisoara (dar am luat trenul). E adevarat ca, dupa Novaci, pe dealurile de sub munte, desi eram per general pe coborire, la urcusuri nu mi-a fost deloc usor - oboseala era evidenta, insa am facut-o. Si de aceea sper sa fie posibil sa fac doua zile cu sotia mea pe Transalpina. Mai greu, mai cu oboseala, dar daca o facem, va fi ceva extraordinar.

Cristi Milco

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 5

#304120 11 decembrie 2013 la 09:18

Marius Mircea: Rapoartele de multiplicare ar fi 0.632, 0.741, 0.843, 0.989, 1.145, 1.335, 1.545 la Nexus 7, deci in functie de raportul foaie-pinion poti calcula daca-ti trebuie sau nu un pinion mai mare a.i. sa ai echivalentul unui 22-32 pe prima viteza.

Matematica tine de precizie, deci mi-ai oferit ceva "palpabil", dupa care sa ma iau pentru a face raportul necesar, ca sa fiu sigur ca va fi totul bine. Multumesc mult!

Cristi Milco

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 5

#304121 11 decembrie 2013 la 09:59

Marius Mircea: Rapoartele de multiplicare ar fi 0.632, 0.741, 0.843, 0.989, 1.145, 1.335, 1.545 la Nexus 7, deci in functie de raportul foaie-pinion poti calcula daca-ti trebuie sau nu un pinion mai mare a.i. sa ai echivalentul unui 22-32 pe prima viteza.

ultima modificare: 11 decembrie 2013 la 10:26

Ciprian Ionescu

Trimite mesaj
Posturi: 50

#304122 11 decembrie 2013 la 10:04

Transalpina este un traseu destul de greu. Si la urcat si la coborat. Toate calculele si discutiile nu pot sa cuprinda complexitatea traseului asta. Cred ca cel mai potrivit ar fi sa mergi cu sotia pe trasee mai usoare. Si incet-incet, sa treceti la trasee din ce in ce mai complicate. In felul asta va castiga experienta si incredere in sine si in bicicleta. Si daca e cazul va schimba cate ceva la bicla. Nu sariti din prima la cea mai complicata optiune. Parerea mea.

Cristi Milco

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 5

#304126 11 decembrie 2013 la 10:28

Ciprian Ionescu: Transalpina este un traseu destul de greu. Si la urcat si la coborat. Toate calculele si discutiile nu pot sa cuprinda complexitatea traseului asta. Cred ca cel mai potrivit ar fi sa mergi cu sotia pe trasee mai usoare. Si incet-incet, sa treceti la trasee din ce in ce mai complicate. In felul asta va castiga experienta si incredere in sine si in bicicleta. Si daca e cazul va schimba cate ceva la bicla. Nu sariti din prima la cea mai complicata optiune. Parerea mea.

Am mers deja cu sotia pe trasee mai usoare, altfel, desigur, nu m-as hazarda sa urc fara o anumita experienta impreuna (eu singur am multe trasee facute). Cit despre Transalpina, m-am pregatit sa fie ceva extrem de greu, insa, facuta in doua zile, nu a fost chiar atit de greu pe cit ma asteptam. Dar nici usor nu a fost, trebuie sa recunosc! Si fii sigur ca vi schimba raportul la bicla ei, asta am inteles ca trebuie sa fac, si o voi face

ultima modificare: 11 decembrie 2013 la 10:31

bogdan chiolan

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 2

#304144 11 decembrie 2013 la 15:59

Eu stau in lupeni-valea jiului si iti spun din propria experienta ca Transalpina o poti face, dar in doua zile, eu am reusit sa o fac eu intr-o zi si nu e prea placut :)) cat despre bicicleta... eu am mers cu un cube aim disc din 2012 si nu am avut niciun fel de problema... acum tu poti face o usoara comparatie la frane si altele dar eu spun ca cel mai mult depinde de cum vrea ea sa coboare, pentru ca la urcare nu prea sunt probleme (din cate ai spus tu )

Serban Nisipeanu

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 1

#304145 11 decembrie 2013 la 16:43

Daca mergi incet la vale nu inseamna ca este si comfortabil cu niste frane medii. Si sotia mea a avut problema asta: deoarece mergea incet la vale, o dureau foarte tare palmele de la frana (V brake acera pe fata si XT cu paralel push pe spate). Am rezolvat problema montand un disc de 203 pe fata cu Hayes mx 2 mecanica. E mult mai safe si comfortabil.

O bicileta grea poate fi manevrabila si stabila pe drum drept, in oras, precum este si o limuzina. Daca te duci la munte e cu totul alta discutie. Ai nevoie de frane eficiente, rapoarte adecvate si ghidon flat ptr control mai bun.

+1
Cristi Dan

Trimite mesaj
Posturi: 15

#304157 11 decembrie 2013 la 21:14

Nu stiu ce sa zic in privinta asta. Se poate sa fie greu sa urce sau se poate sa fie usor....asta depinde si de persoana..daca ai spus ca e o persoana mai rezistenta atunci nu vad de ce nu ar putea...oricum pentru un asemenea traseu si o asemenea deplasare eu as opta pentru o bicicleta cu mai multe viteze.....cu frante cat mai bune si o greutate cat mai redusa. Dar ca si experienta de inceput puteti incerca consider eu si varianta care o aveti...va puteti adapta pe traseu oricum daca apar probleme...eu unul faceam trasee prin padure si pe dealurile din zona clujului cu un Hardtail single speed. Spor la pedalat !

Stefan Vasilescu

Trimite mesaj
Posturi: 116

#304161 11 decembrie 2013 la 21:32

Vezi cand modifici rapoartele (foaie-pinion) sa nu depasesti limitele date de producator. Daca nu ma insel pinioanele admise sunt in gama 16-23, personal imi configurasem teoretic un butuc Alfine cu 40-18. Alte informatii gasesti aici, inclusiv despre rapoartele recomandate: http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/InternalHub/SG8C31/37G0A-001_SG-8C31-EN_v1_m56577569830638061.pdf
Personal NU as cobori TA cu frana spate pe butuc, nu e mare lucru sa ii montezi si o frana pe janta pt spate.
In rest, NU mergeti in week-end si vreme buna sa aveti!

Tiberiu -Florin Florea

Trimite mesaj
Posturi: 628
Subiecte: 10

#304165 11 decembrie 2013 la 21:43

Daca ai picioare urci si cu un bmx !

+8
Octavian Tudose

Trimite mesaj
Posturi: 343
Subiecte: 1

#304167 11 decembrie 2013 la 22:12

felicitari!!.. cel mai bun raspuns

Cristi Milco

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 5

#304481 16 decembrie 2013 la 22:27

Serban Nisipeanu: Daca mergi incet la vale nu inseamna ca este si comfortabil cu niste frane medii. Si sotia mea a avut problema asta: deoarece mergea incet la vale, o dureau foarte tare palmele de la frana (V brake acera pe fata si XT cu paralel push pe spate). Am rezolvat problema montand un disc de 203 pe fata cu Hayes mx 2 mecanica. E mult mai safe si comfortabil.

O bicicleta grea poate fi manevrabila si stabila pe drum drept, in oras, precum este si o limuzina. Daca te duci la munte e cu totul alta discutie. Ai nevoie de frane eficiente, rapoarte adecvate si ghidon flat ptr control mai bun.


Eu am mers cu frine entry-level la vale pe Transalpina, si aveam ceva viteza. Desigur, cu trepidatii. Insa, cum scadeam viteza, si nu o lasam sa prinda viteza la care sa apara trepidatiile, era chiar cit se poate de frumos. Am ceva experienta pe bicicleta, si, din cit am umblat eu, poti si cu frine proaste sa cobori pante, desigur ca e riscant, insa trebuie sa ai mare grija ca bicicleta sa nu prinda viteza, ca altfel nu o mai poti opri (desigur insa ca asa se duce tot farmecul coboririi). Iar pentru ca sa nu am probleme cu durerea de miini, am apelat la o smecherie: am strins sabotii frinelor incit sa atinga usor janta mereu, astfel ca nu a mai trebuit eu sa string prea tare, caci erau deja strinsi pe janta.
Cit despre greutate, asta chiar ma ingrijoreaza, e cum zici, e usor de manevrat pe un drum drept, insa pe munte e altceva, mai ales pe pantele Transalpinei.

Cristi Milco

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 5

#304482 16 decembrie 2013 la 22:29

Stefan Vasilescu: Vezi cand modifici rapoartele (foaie-pinion) sa nu depasesti limitele date de producator. Daca nu ma insel pinioanele admise sunt in gama 16-23, personal imi configurasem teoretic un butuc Alfine cu 40-18. Alte informatii gasesti aici, inclusiv despre rapoartele recomandate: http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/InternalHub/SG8C31/37G0A-001_SG-8C31-EN_v1_m56577569830638061.pdf
Personal NU as cobori TA cu frana spate pe butuc, nu e mare lucru sa ii montezi si o frana pe janta pt spate.
In rest, NU mergeti in week-end si vreme buna sa aveti!

Multumesc pentru recomandare! Am sa tin seama!

marian ciobanu

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 3

#305002 30 decembrie 2013 la 01:23

salut, am coborit anul acesta Transfagarasanul in ambele sensuri , Cheia si Piatra Arsa pina in Sinaia de mai multe ori
(urcam cu masina si coborim de doua sau trei ori la fiecare iesire si am fost de mai mult de 10 ori ) am o bicla mixta de
trekking cu 7 viteze in butuc frina torpedo plus V-brake fata si spate cel mai mult am prins 75km/h media este peste 4okm/h
am pus cauciucuri noi de sosea sa am suprafata mare de contact pentru frinare(cind am pus saboti noi f.performanti
la primele frine am blocat roata si am derapat cam 0.5m cu spatele si am redresat la limita (la Chieia m-am dat si cu o pliabila cu 56km/h numai frina torpedo si v-brake pe spate parea sa nu ajunga mai ales la roti de 20" ) la urcare am incercat
o data si problema mea este ca am avut pinion de 19T si foaie de 33T urci mai bine si cu cauciucuri mai inguste de32 sau
38 acum am 622-42 si am pinion de 16T cu care poti pedala la coborire pina la 45km/h si controlezi mai bine (cu pinionul
de 19T pedalam pina la 27km/h,in rest asteptam sa iau viteza si stateam pe urma pe frine si nu e bine) daca ai un raport mic
urci cu 5-7km/h mai bine mergi pe linga ia cu 5km/h deci ar trebui sa urci cu cel pitin 8km/h ca sa merite (vorbesc numai
pentru sosea) conteaza si ce picioare ai, greutatea la bicla si cauciucul ingust conteaza la urcare in rest daca a urcat pina acum lasa bicicleta asa, eu am pus pinion de 16T pentru ca vreau sa prind repede cel putin 45km/h la coborire si daca am frinat mai tare
sa revin mai repede la viteze de 55-70km/h care sunt f. bune la coborire daca mai vrei lamuriri da-mi un mesaj si discutam mai mult (soferi care coboara cu masina au viteze mai mici si nu iti fac loc)

flood flood

Trimite mesaj
Posturi: 3

#401019 25 iunie la 07:17

Bună, spuneți-mi vă rog, pentu biciclistul de ocazie, ce se întâmplă când cu o astfel de bicicletă faci pană? Să zicem că ai la tine cameră și chei/ leviere obișnuite ca pentru o bicicletă cu butuc „normal”. Că am înțeles că e complicat. Se poate face pe loc, rapid? E primul post pe acest forum, nu mă hărțuiți, vă rog, dacă s-a mai discutat despre asta pe alte topicuri. Ms!

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2335
Subiecte: 7

#401021 25 iunie la 08:24

Cel mai simplu este să te uiți pe YouTube, sunt câteva rezultate pt: tire change Shimano alfine.
Nu pare așa greu

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro