Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

O singura viteza


Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#417580 saptamana trecuta miercuri la 01:50

Buna,
Am o bicicleta mai veche Frejus cu 7 viteze si as vrea sa va rog sa ma ajutati
sa o transform intr-una cu o singura viteza (sa renunt la maneta, cablu,
camasa, schimbator). Pot oare folosi roata pe care o am?
Multumesc anticipat pentru indrumari, sfaturi si rabdare.

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 47

#417583 saptamana trecuta miercuri la 09:34

Incepe prin a demonta pinioanele pe care le ai - probabil pe filet, freewheel.
Apoi pune pinion single speed.
Daca totul e ok, scurtezi lantul si apoi poti demonta tot ce e in plus.

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 180
Subiecte: 7

#417584 saptamana trecuta miercuri la 11:09

Salut! Ca o completare la ce a zis @RaresAbrudan: daca ai pinioane pe filet, foarte probabil ai dropout uri verticale, deschise, care nu permit ajustarea tensiunii lanțului. Chiar și după scurtarea corespunzătoare, e posibil ca lantul sa nu stea cum trebuie. In cazul asta, poate ar fi bine sa te uiți după un întinzător de lanț. Nu costă mult și s ar putea dovedi util.

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#417585 saptamana trecuta miercuri la 11:20

Am uitat sa dau niste detalii :
- roata e de 28"
- dropout-urile sunt verticale
- foaia are 42 dinti
- pinioanele sunt intr-adevar freewhell
Cati dinti ar fi ok sa aiba pinionul single speed?
Dupa ce inlocuiesc pinioanele scurtez lantul pe care il am, sau cumpar altul?
Probabil e nevoie si de un intinzator de lant, nu?
Ma gandesc sa rezolv etapele astea si apoi cred ca urmeaza partea cu alinierea foii cu noul pinion, la care din nou va voi ruga sa ma ajutati.

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 11:40

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#417586 saptamana trecuta miercuri la 11:40

Ioachim Mihalache, scuze, am scris ce voiam sa spun inainte de a citi postul tau si ceea ce spui este exact ce ma interesa

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 180
Subiecte: 7

#417590 saptamana trecuta miercuri la 12:15

Tu știi cel mai bine cati dinți trebuie să aibă pinionul respectiv. Care e raportul pe care îl folosești cel mai des? Pe ăla îl reconstitui. Eventual un raport chiar mai mare, daca va trebui sa susții o anumită viteză. Exemplu: daca folosești preponderent sa zicem 42:18, reconstitui raportul ăsta, eventual imediat următorul (42:15, sa spunem)
Sper că ideea a fost înțeleasă, in ciuda explicațiilor oribile:)

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 914
Subiecte: 11

#417595 saptamana trecuta miercuri la 15:25

Conversie de la 14 viteze la Single speed cu freewheel
Conversie in varianta cu caseta pe spate, daca doresti sa schimbi rotile, cu ceva mai nou

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#417597 saptamana trecuta miercuri la 20:39

Am inteles ce mi-ati recomandat, am sa va anunt stadiul in care ma voi gasi.
Doar pentru lamurirea mea, in numele pinionului, 20T de exemplu inseamna numarul de dinti iar 1/2x1/8 tipul de lant, da?

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 180
Subiecte: 7

#417598 saptamana trecuta miercuri la 20:58

Din engleza, T=tooth, adică dinte, in română
Nu știu ce să zic de lant. In mod normal, single speed merge cu orice lanț (adică așa ar trebui), că e de 8 viteze, de 10, de 12...nu cred că contează.
S ar putea foarte bine să mă înșel

+1
Alexandru M

Trimite mesaj
Posturi: 78
Subiecte: 1

#417600 saptamana trecuta miercuri la 22:15

Eu stiam ca cele single speed au lant mai gros si mai rezistent.

+1
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 165
Subiecte: 4

#417601 saptamana trecuta miercuri la 22:35

cel mai bine e sa afli cat ai chainstay length in milimetri ca sa faci ceea ce se numeste magic gear.
daca folosesti intinzator de lant... iese o tiganie. parerea mea.

cel mai rudimentar/muncitoresc artificiu care sa te ajute sa nu te dai cu capu de pereti cautand foaie fix de 49 dinti etc. ar fi sa iei la pila din caroserie.

masoara cat ai chainstay folosind ori un lant nou ori unul uzat. in caz ca e vorba de un lant uzat mai e nevoie sa masori uzura lantului folosind un subler... e complicat de explicat si nu e atat de greu sa iti dai seama cum vei folosi sublerul pt a socoti diferenta de lungime a lantului fata de nou.

in ultima instanta vei masura burta pe care ar avea-o un lant montat pe cutare foaie si pinion si deduci folosind pitagora cat are lantul in plus lungime asa incat sa afli cat ai chainstay length. cu cat e burta mai mare cu atat eroarea va fi mai mare, ca fapt divers... deci cauta o combinatie de foaie-pinion pe care sa pui lantul asa incat sa iti iasa o burta cat mai mica. nu e nevoie sa scurtezi permanent lantul pt a face masuratoarea/estimarea asta. iar chainstay de regula e un numar intreg in mm, nu cu fractie. de-asta am zis estimare.

https://eehouse.org/fixin/formfmu

^^ ca sa nu mai faci calcule trigonometrice, ai de-a gata formularul asta ^^

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 22:48

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 165
Subiecte: 4

#417602 saptamana trecuta miercuri la 22:41

inca ceva, lanturile alea care nu au flexibilitate laterala (concepute pt single speed sau fixed, nu bushingless) vor functiona foarte anapoda daca nu nimeresti la fix alinierea foii cu pinionul, mai ales daca caroseria are o flexibilitate cat sa fie ok pt mai multe viteze.

cand pedalezi mai in forta o sa iti crontane un lant de-ala care crezi ca ar tine mai mult in timp... chiar si pe o bicicleta de pista se aude cum crontane putintel, daramite pe ceva cu mai mare flexibilitate a triunghiului spate (BB flex).

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 22:42

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 47

#417603 saptamana trecuta joi la 00:09

Daca o sa ai probleme cu chainline, ai aici o solutie: video
E ceva de lucru, dar nu stiu ce alta solutie ai mai putea avea la pinionul pe filet.

La cele pe caseta e mai usor ca ai distantieri.

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#417624 saptamana trecuta joi la 21:37

Pe bicicleta am pinion Shimano MF-TZ21. Pentru a-l scoate am vazut ca e necesara scula asta : .
Am gasit la noi scula asta :
E buna pentru ce vreau eu?

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4159
Subiecte: 14

#417627 saptamana trecuta vineri la 13:16

gasesti la ~20lei scula aia... n-ai de ce sa dai dublu la deca,.

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 13:24

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#417637 saptamana trecuta vineri la 19:41

Nu cred ca ai luat in cosiderare transportul.

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 47

#417651 saptamana trecuta sambata la 01:23

Eu mi-am luat cheie pentru freewheel cu 10 lei de la un mini-magazin din ala cu tot felul de prostii, inclusiv piese de bicicleta.
Daca ai asa ceva in zona, poti incerca.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4159
Subiecte: 14

#417653 saptamana trecuta sambata la 04:46

Titus Potoceanu: Nu cred ca ai luat in cosiderare transportul.
Sigur in Resita aveti un magazin de biciclete, ia de acolo.
Daca nu sustii si magazinele astea ramanem doar cu decathlon...

+2
Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#417669 saptamana trecuta sambata la 22:00

Am rezolvat cu cheia si am si desfacut freewheel. Am comandat si pinionul single si cand am sa-l montez va solicit din nou sfaturile.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 746
Subiecte: 14

#417670 saptamana trecuta sambata la 23:02

Așa, mai mult teoretic: nu ai putea lăsa schimbătorul blocat pe pinionul care îți trebuie și gata?
Blocat astfel încât să poți elimina cabluri și manete, la asta mă refer.
Mă gândesc că se poate cumva bloca cu puțină ingeniozitate pe un anumit pinion.
Scapi de întinzător și alte discuții.

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#417691 saptamana asta luni la 19:55

Initial, voiam sa fac exact ce ai zis. Apoi, am costatat ca maneta schimbatorului, cablul, camasa, schimbatorul erau intr-o stare deplorabila si am hotarat sa fac ceea ce discutam aici. Cand (sper ca) voi rezolva, am sa incerc si reconditionarea (schimbarea) elementelor de care ziceam mai sus si astfel bicicleta sa fie ca la inceput. Pe de alta parte, fiind novice in ale bicicletelor si dorind foarte mult sa invat despre repararea si intretinerea lor am considerat ca as invata multe facand transformarea asta (cu ajutorul vostru, bineinteles si al internetului)

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#417693 saptamana asta luni la 21:41

V-as ruga sa-mi spuneti cum se strange si destrange pinionul freewheel pe butuc. Ce scule am nevoie?
Pinionul este de forma

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 47

#417696 saptamana asta luni la 23:09

De strans il strangi cu lantul, indiferent daca o cheie cu lant sau pur si simplu cand pedalezi.

De desfacut si eu sunt curios, pentru ca am asa un pinion la un carucior si nu imi dau seama cum se desface. Singura varianta pe care o vad e sa il dezasamblezi ca aici: video

ultima modificare: saptamana asta luni la 23:10

+1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 746
Subiecte: 14

#417703 saptamana asta marti la 07:07

Mă gândesc că dacă fixezi schimbătorul pe pinionul dorit prin tensionarea cablului, care de obicei trece printr-un orificiu la schimbător, după care îl blochezi cu un opritor, cel mai simplu îmi vine în minte un șurub cu piuliță, apoi îndepărtezi restul de cablu, manetă cămăși și ce mai este, obții ceea ce ti-ai propus.
Mi se pare cel mai simplu și ieftin pentru ce vrei tu. În plus oricând pot să revii la utilizarea normală a schimbătorului.
Dar întradevăr este o improvizație însă conversia la un single speed autentic implică destul de multe modificări, unele destul de costisitoare. Rămâne să stabilești tu dacă chiar se merită.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#417704 saptamana asta marti la 07:11

Exista scule potrivite pentru demontare:

https://youtu.be/rdQE8-ea1uw

Cu ciocanul risti sa-l demontezi o singura data. Eu as lua asa ceva ca sa il pot demonta la nevoie:

https://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/sfs30-18

Dar sunt pentru lant de 1V si nu cred ca merg cu lant si angrenaj de 7-8-9V, nici daca nu trebuie cumva distantiere pe butuc. Pentru caseta HG exista kit cu distantiere care merge cu lant de 7-8-9V.

ultima modificare: saptamana asta marti la 07:29

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 47

#417705 saptamana asta marti la 09:12

Pentru pinionul asta nu stiu ce scula este.

ultima modificare: saptamana asta marti la 09:13

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 914
Subiecte: 11

#417706 saptamana asta marti la 10:16

Am impresia ca nici nu te-ai uitat peste tutorialele acestea video , care explica pas cu pas si foarte detaliat ce este de facut si ce unelte trebuie folosite
Adrian Damian: Conversie de la 14 viteze la Single speed cu freewheel
Conversie in varianta cu caseta pe spate, daca doresti sa schimbi rotile, cu ceva mai nou

Daca ai fi achizitionat un pinion cat decat decent, ca cel mentionat de Gelu, nu ieftiniturile de unica folosinta ,made in China, care renteaza sa fie date jos cu ciocanul si inlocuite cu altuceva nou, se putea folosi o cheie ca aceasta
Park Tool

O cheie universala,si exagerat de scumpa e asta :
unior-623473 si se foloseste asa

Dar daca ai o menghina , ciocan si o pila, poti cauta sarma groasa de 3-4mm, o aduci la forma asta :

Si pilesti varfurile in asa fel incat sa intre in cele doua locasuri.
Posibil sa te descurci si cu un patent cu cioc indoit , dar nu stiu daca nu e prea scurt si sa nu ai destula forta de rotatie.

ultima modificare: saptamana asta marti la 10:18

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 47

#417760 saptamana asta miercuri la 18:07

Din experienta cu desfacutul pinioanelor freewheel, nu as fi crezut ca pot desface utlizand acele doua mici orificii.
Poate cu acea scula unior care face presiune pe pin as reusi.
Cu scule de genul park tool nu cred ca as reusi.

Oricum eu am intrebat de curiozitate. Sper sa nu fiu nevoit sa il dau jos vreodata.

ultima modificare: saptamana asta miercuri la 18:08

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#417763 saptamana asta miercuri la 21:44

Ba da, se pot cu cheia Unior care se strange pe pinion si prinde intr-unnul din orificii.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro