Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

O singura viteza


Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#417580 saptamana asta miercuri la 01:50

Buna,
Am o bicicleta mai veche Frejus cu 7 viteze si as vrea sa va rog sa ma ajutati
sa o transform intr-una cu o singura viteza (sa renunt la maneta, cablu,
camasa, schimbator). Pot oare folosi roata pe care o am?
Multumesc anticipat pentru indrumari, sfaturi si rabdare.

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 44

#417583 saptamana asta miercuri la 09:34

Incepe prin a demonta pinioanele pe care le ai - probabil pe filet, freewheel.
Apoi pune pinion single speed.
Daca totul e ok, scurtezi lantul si apoi poti demonta tot ce e in plus.

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 179
Subiecte: 7

#417584 saptamana asta miercuri la 11:09

Salut! Ca o completare la ce a zis @RaresAbrudan: daca ai pinioane pe filet, foarte probabil ai dropout uri verticale, deschise, care nu permit ajustarea tensiunii lanțului. Chiar și după scurtarea corespunzătoare, e posibil ca lantul sa nu stea cum trebuie. In cazul asta, poate ar fi bine sa te uiți după un întinzător de lanț. Nu costă mult și s ar putea dovedi util.

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#417585 saptamana asta miercuri la 11:20

Am uitat sa dau niste detalii :
- roata e de 28"
- dropout-urile sunt verticale
- foaia are 42 dinti
- pinioanele sunt intr-adevar freewhell
Cati dinti ar fi ok sa aiba pinionul single speed?
Dupa ce inlocuiesc pinioanele scurtez lantul pe care il am, sau cumpar altul?
Probabil e nevoie si de un intinzator de lant, nu?
Ma gandesc sa rezolv etapele astea si apoi cred ca urmeaza partea cu alinierea foii cu noul pinion, la care din nou va voi ruga sa ma ajutati.

ultima modificare: saptamana asta miercuri la 11:40

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#417586 saptamana asta miercuri la 11:40

Ioachim Mihalache, scuze, am scris ce voiam sa spun inainte de a citi postul tau si ceea ce spui este exact ce ma interesa

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 179
Subiecte: 7

#417590 saptamana asta miercuri la 12:15

Tu știi cel mai bine cati dinți trebuie să aibă pinionul respectiv. Care e raportul pe care îl folosești cel mai des? Pe ăla îl reconstitui. Eventual un raport chiar mai mare, daca va trebui sa susții o anumită viteză. Exemplu: daca folosești preponderent sa zicem 42:18, reconstitui raportul ăsta, eventual imediat următorul (42:15, sa spunem)
Sper că ideea a fost înțeleasă, in ciuda explicațiilor oribile:)

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 912
Subiecte: 11

#417595 saptamana asta miercuri la 15:25

Conversie de la 14 viteze la Single speed cu freewheel
Conversie in varianta cu caseta pe spate, daca doresti sa schimbi rotile, cu ceva mai nou

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#417597 saptamana asta miercuri la 20:39

Am inteles ce mi-ati recomandat, am sa va anunt stadiul in care ma voi gasi.
Doar pentru lamurirea mea, in numele pinionului, 20T de exemplu inseamna numarul de dinti iar 1/2x1/8 tipul de lant, da?

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 179
Subiecte: 7

#417598 saptamana asta miercuri la 20:58

Din engleza, T=tooth, adică dinte, in română
Nu știu ce să zic de lant. In mod normal, single speed merge cu orice lanț (adică așa ar trebui), că e de 8 viteze, de 10, de 12...nu cred că contează.
S ar putea foarte bine să mă înșel

+1
Alexandru M

Trimite mesaj
Posturi: 76
Subiecte: 1

#417600 saptamana asta miercuri la 22:15

Eu stiam ca cele single speed au lant mai gros si mai rezistent.

+1
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 154
Subiecte: 4

#417601 saptamana asta miercuri la 22:35

cel mai bine e sa afli cat ai chainstay length in milimetri ca sa faci ceea ce se numeste magic gear.
daca folosesti intinzator de lant... iese o tiganie. parerea mea.

cel mai rudimentar/muncitoresc artificiu care sa te ajute sa nu te dai cu capu de pereti cautand foaie fix de 49 dinti etc. ar fi sa iei la pila din caroserie.

masoara cat ai chainstay folosind ori un lant nou ori unul uzat. in caz ca e vorba de un lant uzat mai e nevoie sa masori uzura lantului folosind un subler... e complicat de explicat si nu e atat de greu sa iti dai seama cum vei folosi sublerul pt a socoti diferenta de lungime a lantului fata de nou.

in ultima instanta vei masura burta pe care ar avea-o un lant montat pe cutare foaie si pinion si deduci folosind pitagora cat are lantul in plus lungime asa incat sa afli cat ai chainstay length. cu cat e burta mai mare cu atat eroarea va fi mai mare, ca fapt divers... deci cauta o combinatie de foaie-pinion pe care sa pui lantul asa incat sa iti iasa o burta cat mai mica. nu e nevoie sa scurtezi permanent lantul pt a face masuratoarea/estimarea asta. iar chainstay de regula e un numar intreg in mm, nu cu fractie. de-asta am zis estimare.

https://eehouse.org/fixin/formfmu

^^ ca sa nu mai faci calcule trigonometrice, ai de-a gata formularul asta ^^

ultima modificare: saptamana asta miercuri la 22:48

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 154
Subiecte: 4

#417602 saptamana asta miercuri la 22:41

inca ceva, lanturile alea care nu au flexibilitate laterala (concepute pt single speed sau fixed, nu bushingless) vor functiona foarte anapoda daca nu nimeresti la fix alinierea foii cu pinionul, mai ales daca caroseria are o flexibilitate cat sa fie ok pt mai multe viteze.

cand pedalezi mai in forta o sa iti crontane un lant de-ala care crezi ca ar tine mai mult in timp... chiar si pe o bicicleta de pista se aude cum crontane putintel, daramite pe ceva cu mai mare flexibilitate a triunghiului spate (BB flex).

ultima modificare: saptamana asta miercuri la 22:42

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 44

#417603 saptamana asta joi la 00:09

Daca o sa ai probleme cu chainline, ai aici o solutie: video
E ceva de lucru, dar nu stiu ce alta solutie ai mai putea avea la pinionul pe filet.

La cele pe caseta e mai usor ca ai distantieri.

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#417624 saptamana asta joi la 21:37

Pe bicicleta am pinion Shimano MF-TZ21. Pentru a-l scoate am vazut ca e necesara scula asta : .
Am gasit la noi scula asta :
E buna pentru ce vreau eu?

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4151
Subiecte: 14

#417627 saptamana asta vineri la 13:16

gasesti la ~20lei scula aia... n-ai de ce sa dai dublu la deca,.

ultima modificare: saptamana asta vineri la 13:24

Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#417637 saptamana asta vineri la 19:41

Nu cred ca ai luat in cosiderare transportul.

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 44

#417651 ieri la 01:23

Eu mi-am luat cheie pentru freewheel cu 10 lei de la un mini-magazin din ala cu tot felul de prostii, inclusiv piese de bicicleta.
Daca ai asa ceva in zona, poti incerca.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4151
Subiecte: 14

#417653 ieri la 04:46

Titus Potoceanu: Nu cred ca ai luat in cosiderare transportul.
Sigur in Resita aveti un magazin de biciclete, ia de acolo.
Daca nu sustii si magazinele astea ramanem doar cu decathlon...

+2
Titus Potoceanu

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#417669 ieri la 22:00

Am rezolvat cu cheia si am si desfacut freewheel. Am comandat si pinionul single si cand am sa-l montez va solicit din nou sfaturile.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 745
Subiecte: 14

#417670 ieri la 23:02

Așa, mai mult teoretic: nu ai putea lăsa schimbătorul blocat pe pinionul care îți trebuie și gata?
Blocat astfel încât să poți elimina cabluri și manete, la asta mă refer.
Mă gândesc că se poate cumva bloca cu puțină ingeniozitate pe un anumit pinion.
Scapi de întinzător și alte discuții.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro