Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Trecere la SLX M7100


Liviu F

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#410914 18 septembrie 2020 la 13:46

Vreau sa trec MTB-ul meu (Focus cu roti de 29) la SLX M7100 si am nevoie de un sfat ok.

Daca la caseta este clar (voi merge pe pinioane 10-51T), nu stiu inca ce sa aleg la foaie (exista variante cu 30/32/34).

Merg in general prin padure, destul de plat, cu rare dealuri (Cernica). Sunt genul masiv (tip urs)

Ce ma sfatuiti ?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#410915 18 septembrie 2020 la 14:00

ce echipare ai acum ?

La transmisie as merge pe foaie 32,
Asta se vede usor cu un calculator de rapoarte, observi ce folosesti acum si compari cu noua transmisie.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#410918 18 septembrie 2020 la 14:44

N-ai zis ce ai acum si de ce vrei sa treci pe M7100, deci inutil sa ceri sfaturi cu informatii incomplete.

Liviu F

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#410924 18 septembrie 2020 la 17:50







Echiparea se vede in poze. Proaspat venit din padure, scuzati praful...

ultima modificare: 18 septembrie 2020 la 17:51

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#410926 18 septembrie 2020 la 18:44

Ideea e ca nu stiu cat merita sa iei transmisie scumpa pt bicla (relativ) ieftina.
Cum crezi acum..
Pt caseta 10-51 trebuie si alt butuc spate (135 (?) Microspline 32H).. pt 11-51 poti ramane la cel de acum.

Presupun ca vei folosi angrenajul actual... atentie la BCD cand iei foaie, arata a 104 dar verifica.
Daca te hotarasti sa schimbi recomand maneta XT, multi release si instant release sunt faine ca functionalitate. Merita cei ~ +20euro diferenta de la maneta slx.

ultima modificare: 18 septembrie 2020 la 19:15

+1
Liviu F

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#410929 18 septembrie 2020 la 19:25

Nu intentionez sa pastrez angrenajul actual. Multumesc pt ideea cu maneta XT, am sa ma documentez. Pana la urma, recomandarea ramane pentru foaie cu 32 pini ?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#410930 18 septembrie 2020 la 19:30

daca schimbi si angrenajul (+ BB) si butucul mai platesti bicicleta 1 data.
Ce furca ai ?
La foaie am zis, ai calculator de rapoarte, vezi ce folosesti acum si compari.

ultima modificare: 18 septembrie 2020 la 19:49

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#410931 18 septembrie 2020 la 19:48

uzura accelerata a lantului daca mergi pe 1x si mai esti si urs.

daca folosesti angrenaj de mai multe foi vei avea deflectie a lantului mai mica si lantul fiind mai lat se va uza mai greu si din acest motiv.

mai e si aspectul intretinerii lantului. nu prea ne place sa curatam lantul si mai ales nu prea ne place sa ne spuna cineva ca poate nici nu stim cum se face mai bine - dat jos de pe bicicleta.

si nu ne place sa ne spuna cineva ca lubrifierea lantului s-ar face mai bine prin cufundarea lui in borcan cu solutie de lubrifiant cu vreun xilen (un tip de diluant) ca sa stea dupa aceea la uscat macar peste noapte si sa se ingroase adica inauntru acel lubrifiant. ca sa nu mai zic ce solutie de lubrifiant, ce amestec, eventual homebrew (GL4 sintetic si alte chestii care sa il faca lipicios, eventual si vreun tip de ceara).

eu as merge pe 2x daca nu pe 3x. lasand la o parte ca de fapt nu as merge decat pe singlespeed, cu un raport gen 34:20.

Liviu F

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#410952 19 septembrie 2020 la 21:03

Merg pe ideea de 1x ca o sa imi fie mai usor sa schimb vitezele, mai putine piese de intretinut/stricat. In plus fiind ceva mai nou decat am eu pe MTB acum, o sa schimbe mai usor.

Acuma nu pot avea pretentia sa nu se strice un lant la un moment dat, la urma urmei e ~100 lei. Ar trebui sa tina macar 1 an la utilizare normala, nu am pretentii de ceva competitii sau sa tina o viata.

Furca e de 2 lei, probabil o voi schimba la un moment dat si pe ea. Pe unde ma dau eu nu e neaparat "must" ceva high end.

Cand am luat MTB-ul, mi-am asumat din start ca ii voi mai schimba din piese, chiar daca ii dublez valoarea.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#410955 20 septembrie 2020 la 06:39

Nu este micrispline pt 135 sau cel putin eu nu am vazut cu QR. Pote DT. Succes!

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1065
Subiecte: 2

#410956 20 septembrie 2020 la 07:51

Am vazut frecvent ideea conform careia 1x este mai usor de intetinut si are mai putine piese care sa se strice.
Ca posesor de 1x si 2x iti pot spune ca 1x are nevoie de mai multa atentie si la 2x schimbatorul fata ... nu a necesitat nici o interventie pe perioada in care eagleul a avut nevoie de multa atentie..

In faza in care esti tu,eu as vinde bicicleta aia si as lua una mai aproape de ce e nevoie. Nu ingropa o transmisie noua in acea bicicleta!

ultima modificare: 21 septembrie 2020 la 09:40

+2
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#410957 20 septembrie 2020 la 09:11

Mie pe partea de întreținere mi se pare mai simplu la 1x. Practic dau lanțul jos și apoi pot curăța foaia impecabil spre deosebire de 3x (ce am avut) unde era nasol.
Singurul dezavantaj major la 1x pe partea de mentenanță este costul mare al casetei. În rest eu nu văd vreo problemă.
Pe XC50 am întreținut foarte ușor transmisia, zero probleme (după ce am rezolvat ceva defect de aliniere la cușcă deraiorului, posibil situație izolată).
Acuma dacă se merită sau nu de pus pe bicicleta actuală, discutabil.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1065
Subiecte: 2

#410958 20 septembrie 2020 la 09:33

Doar pare mai usor de intretinut, in realitate nu este.
Nu e discutabil nici daca se merita sau nu .. pur si simplu NU se merita! Vinde-o!

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#410959 20 septembrie 2020 la 09:33

mda, daca vrea sa bage atatia bani in ceva ce nu stiu cat il ajuta, fiindca:
Liviu F: Pe unde ma dau eu nu e neaparat "must" ceva high end.Sa fii atent cew cumperi, exista MULTE standarde, si la casete/ butuci, angrenaje, sa iei chestii compatibile intre ele si cu ce ai.

Liviu F: ...chiar daca ii dublez valoarea.
N-am zis ca-i dublezi valoarea ci ca 'o mai platesti 1 data', prob mai mult de 1 data daca schimbi destule..
Valoarea va fi MULT mai mica decat suma pe care o bagi in ea.

Gelu Vlad: Nu este micrispline pt 135 sau cel putin eu nu am vazut cu QR. Pote DT. Succes!
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-fh-mt401-center-lock-rear-hub-135mm-959770

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#410960 20 septembrie 2020 la 09:43

Ionut Tanase: Am vazut frecvent ideea conform careia 1x este mai usor de inttetinut si are mai putine piese care sa se strice.
Ca posesor de 1x si 2x iti pot spune ca 1x are nevoie de mai multa atentie si la 2x schimbatorul fata ... nu a necesitat nici o interventie pe perioada in care eagleul a avut nevoie de multa atentie..


da, la mtb-ul cu 2x n-a trebuit sa reglez nimic la deraiorul de foi, merge si gata.

Probabil domnul a vazut la careva 1x12 si vrea si el, din ce spune nu-i trebuie pe bune.

La 12v as merge DOAR pe maneta XT, sa mesteci ca-n mamaliga la manete ce schimba cate 1 pinion in jos (deore/ slx)... nu mersi.

ultima modificare: 20 septembrie 2020 la 09:47

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1065
Subiecte: 2

#410961 20 septembrie 2020 la 10:15

Calin Neagu:

La 12v as merge DOAR pe maneta XT, sa mesteci ca-n mamaliga la manete ce schimba cate 1 pinion in jos (deore/ slx)... nu mersi.

Pentru racing da, pentru day to day nu e ceva ce sa se faca simtit cu adevarat.
Mi se pare mai important si imi lipseste mai mult faptul ca xt schimba cand ai apasat maneta, nu dupa ce lasi maneta ca la SLX si mai jos in gama.
Am probabil vreo 5000km pe bicicleta cu 2x .. si nu am atins schimbatorul fata pentru mentenanta sau alte chestii. O vreme am considerat ca voi folosi bitza cu 2x si cand se uzeaza voi schimba pe 1x ... dar intre timp m-a convins, 2x11 este grozav pentru o bicicleta de ture de toate felurile.
Pentru o bicicleta de enduro, da as alege 1x pentru ca nu pedalezi atatia km pe ea si tine lantul in frau mai bine.

+3
Matyas Vigh

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 1

#410962 20 septembrie 2020 la 11:34

Salut, eu am facut aceast update luna trecuta deci iti dau cateva sfaturi.

Ca sa instalezi un pinion de 12 viteze de shimano iti trebuie freehub body microsprine. Adica hubul spate trebuie sa fie ceva de gen Mavic, Dt Swiss, Shimano ect... de catogerie mediu in sus si sa cumperi un adaptor freehub body microspine qr. (ex pt dt swiss https://r2-bike.com/DT-SWISS-Freehub-Body-Conversion-Kit-Shimano-MTB-Micro-Spline-12-speed-Quick-Release-for-Ratchet-System)
Lantul shimano este compatibil doar cu Foaje Angrenai shimano.
Foaie de angrenaj 1x trebuie sa fie exact in pozitia foaiei mijloc de 3x. sa masori cu regla intre mijlocul bb-ului pana la foaia mijloc trebuie sa fie 49 mm.
Pentru un cadru clasic cu qr 135 in spate iti trebuie o foaie angenaj de 6 mm offset. O problema apare aici ca shimano nu fabrica asa ceva, doar Sram. Din aceasta cauza nu poti sa ai nici lant shimano pentru ca nu merge ca lumea cu foaie sram.

La lantul de 12v sram/shimano daca ai impins afara un pin nu mai poti refolosi. fiecare pin impins afara trebuie inlocuit cu un quick link. Deci la masurarea lantului ar trebuie sa nimeresti lungimea din prima.

Setupul meu are pinioane, shimbator de pinioanei si maneteta Slx. Lant Sram NX si Angrenai Raceworks de pe alliexpress, este exact ca sram dar mai ieftin). Am pierdut fuctia hiperglide+ cu lantul sram altfel merge super bine. Acest upgrade fara frane a costat cam 1200 lei.

ultima modificare: 20 septembrie 2020 la 19:07

+1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#410964 20 septembrie 2020 la 11:42

Nu recomand in nici un caz să schimbe butucul.
Găsește variante de deraior mai ieftin sh pentru 1x12
la angrenaj studiază sfaturile colegilor de mai sus.

Să vândă că să ia ce?

ultima modificare: 20 septembrie 2020 la 14:18

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1065
Subiecte: 2

#410965 20 septembrie 2020 la 11:47

O bicicleta!?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#410966 20 septembrie 2020 la 12:56

Exact, o bicicleta Rockrider XC50

ultima modificare: 20 septembrie 2020 la 12:58

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#410967 20 septembrie 2020 la 12:59

Da, am luat eu doua si nu chiar ieftine. Nici acum nu merg pe bicicleta, la ultima, astept furca sa fie schimbata in service ca vine din Franta.Si trebuie sa car bicileta la Iasi, ca na, o monteaza ei si timp si ...... Bun, înțeleg, am fost eu ghinionist, dar totuși.
Este clar ca un upgrade semnificativ nu se merita in general la o bicicleta, mai ales la una obisnuita, fara brand cunoscut, sau cu un cadru banal, dar sunt cateva situatii in care nu este o catastrofa.
Eu vad asa (ma refer la bicilete comune de XC/ciclism peisagistic): daca am o bicicleta potrivita ca marime, pe care ma simt foarte bine, eventual si ceva marca, roti de 29'' daca este cazul, la care tin (da, sunt oameni care se ataseaza de lucruri, eu sunt unul din ei), atunci poti sa faci upgrade-uri rezonabile, Cand zic rezonabile ma refer la calitatea upgrade-ului in raport cu destinatia bicicletei. Adica ca sa exagerez, nu pui transmisie wireless pe un RR520, oricât de îndrăgostiti ai fi de bicicletă.
Cauți componente, eventual sh, care să nu arate în ultimul hal, studiezi, citești si se pot face chestii care sa iti ofere satisfacție fără să cheltui o poală de bani.
Referitor strict la 1x12, este încă un hip acest trend, sunt destul de scumpe transmisiile 1x12, nu orea rentează sa iei noi. Dar, daca gasesti un deraior sh 1x12 (schimba lumea SX ca na, vrem mai bun, eu nu am probleme cu SX), mai accepti momentan o maneta fara fite (tot SX), caseta lantul oricum sunt consumabile, o foiaie NW (iarasi consumabil).nu e o drama, e pana la urma vorba de pasiune. Intr-adevar un SLX 7100 nou costa mult, trebuie sa se gandeasca bine omul, dar daca se simte bine pe bicileta aia, de ce nu? Doar el o foloseste. Bine si cu sh-ul e discutabil, uneori iesi cam pe acolo cu componente noi.
Altfel ce sa faca? Sa vanda ce are cu nimic, ca na, e asa, e pe dincolo, etc, apoi sa scoata un purcoi de bani pe o bicileta care vine cu limitari din toate pozitiile (furca entry level, transmisie entry level, frane entry level). Și asta dacă găsește ce să cumpere.
Ca sa închei: upgrade-ul poate sa fie sau poate sa nu fie util, omul știe mai bine. Cred că a primit sfaturi foarte bune aici, se va gandi si va hotara.
Totusi un lucru este clar, nu arunca sume mari pe upgrade-uri, pentru că, pentru 90% dintre noi ele nu aduc mare diferență în utilizarea bicicletei.

Spor la pedalat!
Poate reusesc si eu pana la iarna :)

L.E.
:)
Nu fi rau Gelu, daca era cadrul problema mai ziceam . Dar furca nu e facuta de Decathlon, e facuta de SRAM (Rockshox) care cam trage de profit din toate suruburile. Nu zic ca trebuie sa fie organizatie caritabila, dar ..... Spre exemplu daca ma sunau inainte de a comanda furca in Franta (nu e pe stoc in tara, ca decat covid), vedeam daca nu pot sa imi schimbe cu Manitou Markhour + ceva diferenta de pret. Le lauda lumea si pretul e cam prin zona lui Judy Silver. In plus aveam furca de 1700g nu 2300 cat are judy silver. Dar de acum faptul e consumat, astept caramida de judy sa vina, poate mai reusesc si eu sa dau doua pedale anul asta si eventual sa nu se zgarie bratele. :)

ultima modificare: 20 septembrie 2020 la 13:06

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1065
Subiecte: 2

#410969 20 septembrie 2020 la 13:39

E total aiurea upgradeul la slx m7100 avand in vedere ca e necesara schimbarea freehubului. In cel mai rau caz merge un Deore cu caseta clasica 11-51T.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#410970 20 septembrie 2020 la 14:01

^ da. daca vrea el 12v aia as face, Deore cu 11-51 si angrenajul actual cu foaie NW pe bcd-ul respectiv.

Sa schimbi butuc si angrenaj +BB clar nu merita la acea bicicleta.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#410971 20 septembrie 2020 la 14:08

Nu sunt rau, eu chiar mi-as lua XC50, era mai mult cu titlu de recomandare. Am si uitat de problema ta cu furca. De Markhor baga de vina tot felul de fandositi care jura pe Rockshox dar Danny ala Sickbiker de pe YT zice ca e ok, deci inclin sa-l cred pe el.

Mda M5100, poate. Desi e ok transmisia aia. E uzata sau de ce vrei s-o schimbi?

ultima modificare: 20 septembrie 2020 la 14:12

+1
Liviu F

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#410980 21 septembrie 2020 la 10:47

Transmisia nu e grozava, mai are momente cand schimba greu . Si da, imediat dupa ce am cumparat bicicleta am fost la mecanic la o revizie completa. Incerc sa am grija de bicicleta, nu imi bat joc de ea.

Am zis ca daca iau ceva aparut in ultimii ani o sa fie mai buna/fiabila, asta e tot.

Avand in vedere ce au spus unii (cu precizarea ca la un moment dat Calin Neagu m-a pierdut tehnic vorbind (Deore cu 11-51 si angrenajul actual cu foaie NW pe bcd-ul respectiv) am sa ma gandesc in aceasta iarna ce e de facut. oricum curand sezonul se inchide, a inceput scoala, drumuri cu copii, etc.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#410981 21 septembrie 2020 la 11:36

Calin a zis de Deore M5100 1x11. Sunt pachete pe bike24.

Parerea mea, pe care o impartasesc si colegii, mea este ca nu are sens sa faci upgrade. Ai sa pierzi si rapoarte, mai ales cele de mers tare pe plat, iar transmisia ta e perfect functionala doar ca nu e reglata bine, n-o intretii sau nu schimbi corect.

Tu ai 3x9, transmisia trebuie sa mearga bine daca e reglata corect. E transmisie mai buget cu deraior Alivio Shadow si e mai fiabila decat astea noi cu mai multe viteze si tolerante mai mici. Daca schimba greu e chestie de reglaj si de starea de curatenie a transmisiei. La cat praf ai pe ea nu ma mir ca schimba greu. Da si tu cu furtunul cu apa, cu peria din cand in cand, preferabil dupa ce vii din tura ca atunci merge usor mizeria jos. Dupa ce ai curatat cu apa si perie (optional detergent de vase) ia o carpa din bumbac care nu lasa scame, pune pe ea WD40 sau alt degersant, prinde lantul de jur imprejur cu partea carpei pe care ai pus degresant si invarte de pedalier ca sa stergi frumos lantul. Lubrifiaza lantul inainte sa iesi in tura. La reglaje mergi cu transmisia curata. Cam asta e tot. Daca respecti astea, transmisia va schimba bine. Altfel daca n-ai rabdare de intretinere, ia-ti bicicleta cu viteze in butuc (Shimano Nexus 11v) la care schimbi uleiul odata pe an, ca la masina.

Cand schimbi trebuie sa ai girja doar sa nu faci cross chaining, vezi imaginea de mai jos. Foaia mare merge cu pinioanele de la jumatatea casetei inafara, foaia mica merge cu cele de la jumatarea casetei in interior, cea centrala merge pe toate. Daca nu te descurci sau nu vrei sa iti ajustezi tehnica, ia-ti alta bicicleta cu trnasmisie 1x sau una cu viteze in butuc.



ultima modificare: 21 septembrie 2020 la 16:50

+1
Liviu F

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#410982 21 septembrie 2020 la 11:58

Multumesc pt raspuns,.

Stiu ca nu am o bicicleta high end, dar cum spuneam, nu imi bat joc de ea. Nu plec niciodata la drum cu bicicleta murdara, o spal/ung de fiecare data cand revin.

Stiu sa schimb corect vitezele si sa nu fac cross chaining

Da, mai am de invatat sa reglez transmisia. Fiind urs, probabil solicitarea e foarte intensa si s-a dereglat :)

ultima modificare: 21 septembrie 2020 la 11:58

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#410983 21 septembrie 2020 la 12:13

La alea high end ai mai mult si mai riguros de reglat pentru ca au tolerantele mai mici din cauza ca au mai multe viteze inghesuite in acelasi spatiu. Se deregleaza in timp daca slabeste tensiunea din cabluri sau se murdaresc/oxideaza cablurile. Ajuta sa schimbi cablurile cu unele din inox cu teflon sau polimer, poate si camasile cu unele de calitate mai buna. Jagwire fac cabluri si camasi bune, Pro Shift. Si la Shimano gasesti Optislick. Ajuta mult si daca nu intra apa cu mizerie in camasa, asa ca pune si capete de calitate cu garnitura. Mergi la un service bun pentru schimbat cabluri + camasi + reglaje, iti alegi cablurile si capetele si le zici sa ti le monteze si sa-ti regleze transmisia din nou. Daca nu merge mai bine ori nu e bun service-ul, ori e defect ceva. Lantul l-ai verificat, e bun? Uzura?

Liviu F

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#410984 21 septembrie 2020 la 12:21

Nu am scula de verificat lant, nu ma pot pronunta.
O sa am de citit si despre cablaraie.

se poate recomanda (eventual mesaj privat) un "service bun pentru schimbat cabluri + camasi + reglaje" in Bucuresti ?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#410986 21 septembrie 2020 la 13:20

E 20 de lei o lera de lant. Service in Bucuresti nu stiu sa-ti recomand, poate stiu colegii din Bucuresti. Vezi si sectiunea de recenzii daca ai rabdare sau cu Google, desi nu stiu cat de relevante sunt recenziile lor. Spite Trase si Spokes cica erau ok din ce am citit pe aici.

https://goo.gl/maps/gzqFhTLA3fTsVGNn9

ultima modificare: 21 septembrie 2020 la 14:21

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro