Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Caseta M5100 cu foaie Garbaruk


Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 3

#410822 saptamana trecuta vineri la 17:33

Salut!
Va rog sa-mi spuneti daca ati montat careva sau vreun prieten caseta
CS-M5100-11
Vreau caseta cu 11-51T.
https://bike.shimano.com/en-US/product/component/deore-m5100/CS-M5100-11.html
la care se potriveste lantul de 52mm
CN-HG601-11
https://bike.shimano.com/en-US/product/component/deore-m5100/CN-HG601-11.html

cu foaie Garbaruk de 11 viteze!
Foaia este pentru 9/10/11 viteze, dar poate lantul este CN-HG600-11.

Problema este lantul. Ca sa montez foaie Garbaruk cu caseta Shimano de la M5100 cu 11-51T. Imi trebuie lant care sa fie compatibil cu ambele.

Shimano a facut lanturi diferite la Deore M5100 care are 11 viteze de celelalte serii SLX, DeoreXT, XTR cu 11 viteze sau or fi numai denumiri de forma?

Seria asta, inca nu are la oferta grupset 1x11 cu foaie de 34T. Numai cu 30 si 32T. Si la 2x11 are foi de 26 si 36T. Daca as cumpara piese separat, ar trebui sa cumpar angrenaj cu 32 sau30 T si o foaie de la SLX sau XT cu 34T. Prea multa cheltuiala si nici nu stiu daca lantul este compatibil cu foaia.

Am transmisie 1x10 cu foaie Garbaruk 30T (narrow-wide) si caseta Shimano Deore cu 11-42T. Pe off-road se comporta bine, la urcari abrupte pe asfalt bine (caci pe pamant nu prea mai am crampoane la cauciucuri), dar nu am viteza la campie. Daca urc o panta de 1-2-3 %, caci la campie nu este chiar panta 0, merg uneori si cu 10km/h. Depinde de panta. Intre 10 si 17km/h. Trebuie sa merg pe pinion de 13T. Cel de 11T ma oboseste si nici nu castig la viteza.

Oare daca voi avea o transmisie cu o foaie de 34T va merita? Cei cu experienta poate stiu.
Nu as monta 2x10. Prea multe manete ma incurca. Ar fi cea mai buna solutie. Inca o foaie de 40 la angrenaj. Montez vechea foaie de 30 (cu dinti normali).
Nu ma incanta sa cumpar cursiera. Nici nu vreau viteza mare. Dar cat de cat.

Cu cateva luni in urma am schimbat foaia, lantul si caseta. Cei care au mai scris pe forum si sunt rezonabili ar gandi. Merita sa schimbi o transmisie daca s-a uzat cea care este montata sau chiar este foarte depasita moral.

Ca sa pun o transmisie 1x12 ar fi cam scump. Trebuie inlocuit si butucul. Si daca pun alt butuc ma gandesc si la o janta tubless. Inca vreo 450lei, fara monopera la montat spite.

Si nici nu as pune 1x12 Deore. Poate SLX, chiar XT. Dar daca ar merita as face economii.
Dar as vrea niste sfaturi inainte de a ma pune pe cheltuit.
Am bicicleta hardtail Bergamont. Merg mai mult pe dealurile dimprejurul localitatii. Si drumurile asfaltate din localitati sunt abrupte. Dar voi dori sa merg si pe asfalt, drumuri mai lungi si pe munte. In nici un caz nu am nevoie de viteza pe off-road.

Sau ar fi mai intelept sa o las asa cum este acum 1x10 cu foaie de 30T si pinioane 11-42T?

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 18:04

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3349
Subiecte: 12

#410824 saptamana trecuta sambata la 13:27

Schimba foaia actuala cu un 32T si mergi cu ce ai, lasa schimbarile fara sens de transmisie.

Nu cred sa ai picioare de foaie mai mare fiindca spui
Trebuie sa merg pe pinion de 13T. Cel de 11T ma oboseste si nici nu castig la viteza.

hmm, de fapt nici nu inteleg ce vrei, pt urcare zici ca ai destule rapoarte,... pt viteza nu poti impinge cel mai mic pinion, deci transmisia actuala e prea destul.

ultima modificare: saptamana trecuta sambata la 13:58

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2071
Subiecte: 3

#410828 saptamana trecuta duminica la 10:02

Daca vrei viteza pe plat iti pui transmisie 2x10 cu 42/28 sau ceva de genul. Schimbi doar angrenajul si eventual caseta, ca nu cred ca iti duce 2x10 42/28 cu 11-42, desi merita incercat. Eu nu mi-as pune 1x decat pe 11v sau 12v.

Deore nu au foi de 34 pentru ca e grup destinat amatorilor. Dar poti pune angrenaj SLX care are foaie de 34. Lantul merge pe orice 11v daca e lant de 11v. Daca mergi pe Shimano mergi pana la capat cu ei ca au foile si pinioanele profilate pentru sandranaua lor. Ce e curios e ca lanturile KMC si Sram nedirectionale mie mi-au mers mai bine decat Shimano pe transmisiile lor. Am sa pun M5100 pe un MTB pe care am sa-l construiesc, dar daca nu gasesc pachet iau lant KMC 11x. Inca nu-s decis daca 1x sau 2x, probabil 2x ca e tourer offroad si trebuie sa pot cara bagaje la deal.

ultima modificare: saptamana asta luni la 13:48

cosmin trofin

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#410835 saptamana asta luni la 13:36

Salut, eu am avut sram xx 2x10v cu pinioane 11-36 si foi 42-28.Am pastrat schimbatorul si am pus pinioane de la e thirteen 10v cu 9-42 si am pus o foaie de la Garbaruk de 32 dinti.Lant am pus sram xx de 11v dupa lungi cautari pe net.am incercat si lant de 10 v sram 1091r si a mers bine si cu acesta.Lantul scoate uneori putin zgomot dar doar atunci cand nu mai este uns bine.Foaia este buna pt mine atat pe plat cat si la catarari medii si mici la Macin la concurs fara probleme etc.Pe plat pinionul mic il folosesc cam rar ca ma rupe DAR daca am putin vant din spate este super.Eu ma descurc bine cu 1x cu 32x9-42 (bicicleta de carbon 10kg echipata).

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2071
Subiecte: 3

#410836 saptamana asta luni la 13:46

Cosmin, ce butuc ai? HG? Sau XD? Eu vazusem ca caseta e*thirteen e doar pe XD. La XCX Plus 11 speed scrie:

Compatibility freewheel: SRAM-XD freewheel, adapter for XDR freewheel included

Inafara de asta il costa 254€ caseta, cam la fel de mult cat o transmisie 1x12. I-am scris si eu de ea dar mi-am editat mesajul pentru ca a zis ca 1x12 e scump, deci am concluzionat ca iese din discutie caseta aia. Mai trebuie sa schimbe si freewheel-ul sau butucul. 2x e cea mai buna optiune cu costuri mici si gama mare de rapoarte.

https://www.youtube.com/watch?v=Ec03K4MriMY

ultima modificare: saptamana asta luni la 13:51

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3349
Subiecte: 12

#410837 saptamana asta luni la 18:11

Dpmdv 2x (mai) are sens pe cursiere,.. in rest 1 x 10/ 11/ 12 ftw.

Ok, pt cei (ca mine) atenti la cadenta 2x e mai ok, dar sunt putini din astia... majoritatea nu se gandeste deloc la cadenta.
Chiar si aici caseta 12v 10-45 a ajuns din urma vechile 11-36 10v, pasii intre rapoarte fiind similari.

ultima modificare: saptamana asta luni la 18:17

cosmin trofin

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#410848 saptamana asta luni la 22:33

caseta este novatec xd si a fost cam 250 lei.

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 3

#410888 saptamana asta joi la 11:28

Da, cu 2x10 ar fi si mai ieftin si mai sigur ca voi avea viteza pe plat. Dar transmisia a fost, initial, 3x10 cu foi 22-30-40T si caseta 11-36T. Dar am cumparat-o fara foi de 22 si 40T. Numai cu foaie de 30T si pinion de 36T nu puteam urca pantele pe care le am aici. Multe zone cu 15%, pe asfalt. Foaia era cu dinti normali de la angrenaj SLX. Unul din proprietarii anteriori au scos cele doua foi, dar nu au pus si foaie narrow-wide. Lantul sarea. Mai era si uzat. Si monoblocul. Am luat teapa.
Schimbatorul urca, prin constructie pana la pinion de 36T (recomandat de producator). Acum este reglat sa urce pana la 42T. Nu stiu daca merge sa-i montez inapoi foaia normala si sa-i pun inca o foaie de 40T.
Am facut ce a facut si Cosmin, dar cu foaie de 30T. El si-a montat 32T. Bicicleta mea este din aluminiu si cu toate hangaralele, inclusiv bidon cu apa 15kg (telefon, baterie externa-pt. GPS, lumini, ciclocomputer). Sunt la limita cu foaia asta, la urcari.

Daca merg pe plat, cred ca cu o foaie de 34T va fi ceva mai usor. Adica se vor pastra rapoartele, dar forta de apasare va fi mai mica si voi putea mari cadenta. Este vorba de pante mici 1-2%. Acolo am problema, dar sunt si lungi. Dar ca sa pastrez rapoartele am nevoie de caseta 11-51T (Deore 1x11 seria M5100) sau 10-51T (transmisii 1x12).

La foaie de 34T cred ca voi putea merge cu pinion de 13T cu toate ca raportul este cu o tzara mai bun pentru urcari decat la foaie 30T cu pinion 11T. Cuplul motor se pastreaza, dar se maresc razele (bratul cuplului motor) si se micsoreaza forta. Dar asta este teorie, dar poate cineva cu experienta imi va putea spune mai bine.

Nici nu prea ma incanta sa pun mai mult de o foaie.

Ca sa pun caseta 11-51T, fara sa schimb si butucul seria Deore M5100 (11 viteze, acum am aflat si eu de ea - o fi foarte noua) ar trebui sa o pun, dar la pedalierul meu ar trebui sa montez o foaie Garbaruk cu gauri simetrice. Shimano nu are. Acum asa am.
Pret foaie Garbaruk 45euro.

Daca as merge pe Shimano complet ar trebui sa cumpar angrenaj de la seria 5100 (50euro) si foaie de 34T de la SLX (25euro) si sa inlocuiesc foaia de la angrenajul 5100 cu cea de la SLX.
Pret mai mare cu 30 euro decat daca as monta foaie Garbaruk, dar as avea sanse mai mari sa vand transmisia mea - adica cu pedalier.

Lant as pune KMC pt ca am observat ca se foloseste mai mult decat Shimano. Cineva a confirmat aici ca este mai bun.

Ar mai fi varianta sa cumpar vara viitoare, pentru ca acum nu as avea bani, XT M8100 - 2600lei cu frane (totul XT), dar trebuie schimbat si butucul si daca schimb butucul as schimba si janta cu una tubless - inca 500 lei. Imi trebuie butuc cu O.L.D. 135mm; nu cred ca gasesc montat cu roata tubless.
Daca as lua SLX M7100 ar costa 1800lei fara frane. Mi se pare mai atragator XT in conditiile astea. Deore 1x12 nu are rost pentru ca exista M5100, 1x11 cu caseta asemanatoare si nu trebuie schimbat butucul. Varianta povestita sus.

Deci pe scurt. Va rog sa va dati cu parerea, dar fara sa va ganditi ca daca contraziceti pe cineva se va supara!

1. Sa las bicicleta asa? Nu castig nimic daca pun foaie de 34T? Am schimbat foaia, caseta si lantul inainte de restrictiile de circulatie. Le-am folosit 4 luni. Daca stiam ca vor fi restrictii 2 luni mai strangeam bani si cumparam XT 1x12.
Normal, schimbi transmisia cand este uzata sau depasita mult moral.
2. Merita sa montez foaie de 34T?
a. cu foaie Garbaruk? 1000lei
b. cu foaie Shimano? Sa pastrez totul Shimano? cu 30 euro mai mult, dar poate vand si pedalierul vechi si recuperez. Peste 14 saptamani vor primi angrenaj M5100, 1x11.
Grupset M5100 nu se gaseste. Cred ca au vandut tot lotul care il vor primi peste 4 luni. A fost un timp la vanzare- 870lei. Nu prea am vazut in ofertele altor magazine.
c. Cu lant KMC sau Shimano?
3. Merita sa schimb transmisia, franele (cele pe care le am sunt dintr-o serie inferioara- nu scrie nimic pe ele; or fi Acera) si janta pe tubless? 3100lei? Cauciucul oricum nu mai are multa viata. Pe viitor ar trebui schimbata si janta fata.

Cursiera nu imi cumpar. Merg mai mult pe dealuri, chiar daca este asfalt, este abrupt. Dar si combin offroad cu asfalt. Cand ma intorc fac, de multe ori 20-25 km pe un plat cu o mica panta. Asta ar fi si motivul pt. care as face schimbarea.
Nu pot fi mai concis. Imi cer scuze, dar trebuie sa ma fac inteles!

ultima modificare: saptamana asta joi la 11:41

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2071
Subiecte: 3

#410889 saptamana asta joi la 11:45

Ori pui 34T ori iei un angrenaj de 2x si folosesti schimbatorul de 3x pe el ca merge. 1000 de lei o foaie?! O foaie SLX de 34T e 25€, Garbaruk sunt cam 40€ daca poti pune doar simetrica. Cu 34T castigi pe o parte si pierzi pe alta, dupa aia te vei plange ca urci mai greu. O alta varianta e sa iei foaie ovala de 34T. Lantul nu conteaza daca e de 10v. Schimba-l cand se uzeaza cu ce vrei tu. Preferabil cu KMC.

https://www.bike24.com/p2314487.html
https://www.bike24.com/p2314293.html
https://www.dirtbike.ro/bazar/angrenaj-pedalier-38-24t-pentru-2x10-sau-2x11-440535

Poftim grup M5100. N-au angrenajul decat peste o vesnicie, big deal. Iti iei un SLX M7000 si un chainring decare vrei tu. Eu as lua oval cu 34T, desi ma dispera alea ovale de cand am avut biopace si am jurat ca eu nu mai pun asa ceva pe bicicleta.

https://www.bike24.com/p2164427.html
https://www.bike24.com/p2314588.html
https://www.bike24.com/p2372234.html
https://www.bike24.com/p2372370.html
https://www.bike24.com/p2372248.html

ultima modificare: saptamana asta joi la 12:01

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 3

#410911 ieri la 12:53

Gelu Vlad: Ori pui 34T ori iei un angrenaj de 2x si folosesti schimbatorul de 3x pe el ca merge. 1000 de lei o foaie?! O foaie SLX de 34T e 25€, Garbaruk sunt cam 40€ daca poti pune doar simetrica. Cu 34T castigi pe o parte si pierzi pe alta, dupa aia te vei plange ca urci mai greu. O alta varianta e sa iei foaie ovala de 34T. Lantul nu conteaza daca e de 10v.

Nu asta am vrut sa spun.
Daca cumpar de la grupul M5100; shifter, lant, derailleur, caseta 11-51T si foaie Garbaruk 34T (96BCD; rotunda; cu gauri simetrice), foaia o montez la actualul meu pedalier si cu tot cu transport m-ar costa 1000 lei.
Tot acolo le-am selectat si eu. La Bike24. Dar i-am intrebat daca lantul si foaia Garbaruk sunt compatibile si nu au stiut sa-mi raspunda. Am pus intrebarea si la Garbaruk si nu am primit raspuns. Foile astea Garbaruk sunt compatibile cu 9/10 si 11 viteze. Mi-a fost teama ca lantul de la 5100 difera de lanturile de la celelalte serii de 11 viteze. Dar pana am gasit eu pe un website ca este compatibil si sa ma hotarasc sa cumpar piesele s-a epuizat stocul de derailleur-e.
Raportul de transmisie pe care il am acum este 30T la foaie (tot Garbaruk) si pinionul mare 42T (celelalte piese sunt Shimano) este de 0,71. Daca pun foaie de 34T si caseta de 11-51T voi pastra raportul la urcare abrupta.
Asta este scopul: sa montez foaie de 34T.

Dar, chiar, voi castiga viteza pe plat? Viteza de 1000lei? :)

Pedalier SLX nu are rost sa cumpar. Costa 75euro. Daca ar fi sa am si foaie Shimano mai bine astept 4 luni sa aduca angrenaj Shimano 5100 (50 euro) si cumpar foaia SLX de 34T. Raman si cu o foaie de 32T. Cine stie poate va fi mai buna asta. Incerc bicla cu 32T si apoi cumpar 34T.
Dar ei au avut la oferta intreg grupul pe la 870 lei cu transport. Nu era in stoc. Il primeau peste 4 luni.
Asta as face ca sa pastrez totul Shimano.
Merita? Cu foaia Garbaruk am pierdut vreo 3 Km/h. Dar nu cred ca este de la calitatea foii. Este de la frecarea mai mare a dintilor foii comparativ cu ce am cumparat eu - foaie cu dinti normali.

Daca era sa am transmisie cu mai mult de o foaie trebuia sa cumpar de la inceput. Bicicleta nu a avut nici schimbator fata, nici shifter, nici cele 2 foi de 22 si 40T. Numai foaia de 30T cu dinti normali de la angrenajul 3x10 cu care a plecat ea din magazin.

Foaia, lantul si caseta le-am schimbat asta primavara. Le-am folosit 4 luni. Dar nu credeam ca voi merge cu o viteza atat de mica pe plat. La campie mai ai si pante de 1-2% lungi, iar la mine am asa daca vin de la campie pe Valea Prahovei, unde locuiesc.

M-a cam pacalit cel de la care am cumparat bicicleta. Daca a scos schimbatorul fata si a lasat numai o foaie trebuia sa monteze si o foaie narrow-wide. Macar sa ma avertizeze ca trebuie schimbata.

ultima modificare: ieri la 12:55

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2071
Subiecte: 3

#410912 ieri la 13:26

Da, sunt compatibile. E acelasi lant si la M5100 si la M7000 si M8000 si ce transmisii pe 11v de MTB mai sunt. Doar intre MTB si cursiere mai difera.

http://gears.mtbcrosscountry.com/#29/2.20I1615I35059X29/2.20I399I1894

M5100 cu foaie 34:
Max ratio 3.41
Min ratio 0.73
Cadence: 60 80 100 120 [rpm]
Highest gear 25.7 34.2 42.8 51.3 [km/h]
Lowest gear 5.5 7.3 9.2 11.0

Ce ai acum:
Max ratio 3.01
Min ratio 0.79
Cadence: 60 80 100 120 [rpm]
Highest gear 22.7 30.2 37.8 45.3 [km/h]
Lowest gear 5.9 7.9 9.9 11.9 [km/h]

2x10 cu foi 24/38 si 11/36
Max ratio 3.81
Min ratio 0.73
Cadence: 60 80 100 120 [rpm]
Highest gear 28.7 38.2 47.8 57.4 [km/h]
Lowest gear 5.5 7.3 9.2 11.0 [km/h]

Deci poti merge mergi cu 5 km/h mai repede pe plat si castigi putin la urcare. 0,73 la roata aia = 19 gear inches, e bine. Cu 2x castigi mai mult decat dublu cu bani mai putini. Daca mergi pe sosea si si urci, 2x e cam obligatoriu.Este si angrenaj FSA 42/28 sau 42/27 daca vrei sa sacrifici ceva rapoarte pe urcare.

https://www.dirtbike.ro/bazar/angrenaj-fsa-comet-2x10vit-nou-444349

E cam de rahat ca e cu prindere in 3 suruburi si poti pune doar foi de la FSA.

Daca merita sau nu numai tu poti sa-ti raspunzi. Vrei sa te dai anul asta sau sezonul urmator?

In locul tau mi-as baga picioarele in el 1x si schimbat transmisii, as lua angrenajul ala 2x de la Radu, as pune sus un schimbatorul fata si un shifter de pe bazar (~200 lei, total 480 lei) si m-as da cu ele pana as uza transmisia asta. Apoi m-as gandi daca pun 1x12 sau schimb bicicleta cu totul si iau o hbrida sau un gravel, mai potrivite pentru ce vrei tu sa faci cu bicicleta. Asa ramai cu o gramada de piese pe care nu le folosesti si in cal mai bun caz le vei vinde in pierdere. Mai ai caseta veche sau pinioanele mari de pe ea? Ca 11-42 nu cred ca poti folosi cu 2x si cu schimbatorul ala.

ultima modificare: ieri la 14:46

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3349
Subiecte: 12

#410913 ieri la 13:32

Florin Vasiliu: ...Ar mai fi varianta sa cumpar vara viitoare... XT M8100 - 2600lei cu frane (totul XT), dar trebuie schimbat si butucul si daca schimb butucul as schimba si janta cu una tubless - inca 500 lei.
Imi trebuie butuc cu O.L.D. 135mm; nu cred ca gasesc montat cu roata tubless.
....Pe viitor ar trebui schimbata si janta fata.

Ce bicicleta ai de consideri sa bagi (ingropi) atatia bani in ea ?
Modelul exact, m-ai facut curios.

Florin Vasiliu: Cand ma intorc fac, de multe ori 20-25 km pe un plat cu o mica panta.
Asta ar fi si motivul pt. care as face schimbarea.

Deci motivul pt care vrei alta foaie/ transmisie/ bicicleta e ca faci 25km si nu ai viteza.

Florin Vasiliu: Trebuie sa merg pe pinion de 13T. Cel de 11T ma oboseste si nici nu castig la viteza.
CUM ai impresia ca te ajuta o foaie mai mare cand tu nici nu impingi 30x11 ?
Foloseste pinionul 11 ca deaia e acolo !!!!!!!!

Florin Vasiliu: Dar, chiar, voi castiga viteza pe plat? Viteza de 1000lei? :)
Viteza o castigi gratis cand vei impinge mai multa putere.... folosind pinionul 11.

Ce iti trebuie tie domnule Florin e mai mult ANTRENAMENT, nu transmisie noua.
Cand iesi incearca o viteza mai grea, nu sta mereu cu aceleasi rapoarte ca asa ramai la acelasi nivel.
Sigur, uneori esti mai obosit scazi raportul, alteori esti in forma si bagi mai tare.

Transmisia transmite puterea TA in forta de rotatie pe roata spate.
Cat timp ai aceeasi putere vei transmite ACEEASI forta indiferent de transmisie.

Poti lua XT la 2600lei, schimbi butuci si jante etc, tot viteza actuala o vei avea cat timp nu upgradezi picioarele.

ultima modificare: ieri la 13:58

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2071
Subiecte: 3

#410916 ieri la 14:05

Calin, e simplu, si-a luat MTB si merge destul de mult cu el pe sosea. Eu nu vad alta solutie decat 2x cu o foaie mare spre 40 pe fata si una mica de 26 sau 28. 24 daca baga la deal pe offroad. Desi am exact 24/38 pe Kona si e putin cam enervant ca tot schimbi intre foaia mare si cea mica cand rulezi pe rampa de 4..8%.

Lasa-l cu antrenamentrul ca are spre 60 de ani. Ii vedea tu la varsta lui... o sa-ti iei direct e-bike.

ultima modificare: ieri la 14:37

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3349
Subiecte: 12

#410917 ieri la 14:09

Are 1 pinion de viteza pe care nu-l foloseste si cica nu are destula viteza... are 'destula' transmisie ii mai trebuie picioare.

Si eu as vrea viteza mai mare, dar stiu ca asta depinde de mine nu de upgrade-uri fara sens.
Sa fim realisti totusi.

Daca nu face offroad serios sa ia anvelope mixte, alea vor ajuta mai mult pe asfalt... nu stiu ce are acum.

ultima modificare: ieri la 14:13

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 3

#410927 ieri la 19:04

Am scris: bicicleta Bergamont, care a avut la vremea ei transmisie 3x10: angrenaj cu foi 22-30-40T si caseta 11-36T. Rotile sunt de 27,5". Am cumparat-o numai cu foaia 30T dar pt. ca nu era narrow-wide sarea lantul. Daca nu aveam foaia de 22 nu puteam urca pantele astea de la mine de 15 grade si am cumparat caseta 11-42. Se comporta foarte bine pe dealuri off-raod si pe asfalt. Mai am foaia normala de 30T si caseta 11-36T si imi alesesem si foaie de 40T (asta se potriveste la angrenajul meu), schimbator fata si shifter stanga. Ma costa vreo 450lei. Aveti dreptate. Asta ar fi cea mai ieftina solutie sa castig viteza si cea mai sigura.
Dar vor fi prea multe manete. De multe ori le incurc si pe astea. Am si maneta de blocare a furcii. Uneori la coborari offroad ramane blocata - uit de ea. Mai mult somn trebuie ca sa fiu mai lucid. La orice urcare o blochez. In loc sa urc lantul pe caseta, il cobor. Etc, ce vrei? Sunt incepator. Omo este teama si sunt si mai prudent. Nu am parteneri si merg singur. Un accident imi poate fi fatal.
Daca nu am cumparat de la inceput 3x10 si am fost sfatuit sa aleg 1x de cineva care are si MTB si cursiera si il stiu eu de 10 ani ca este cu biciclist si participa la concursuri -el are 30 ani. Nu ma pricepeam deloc la MTB-uri. Era singurul pe care il stiam cu experienta. Normal, fiecare este subiectiv. Dar daca unul cu experienta si care face ture de 6 zile prin munti cu bicicleta si 80km/zi imi spune ca este mai simplu cu 1x, nu-l pot contrazice. Am mers de proba cu o bicicleta 3x9, dar era marimea L, roti de 29". Normal ca aveam viteza.
Inainte de a schimba piesele am mers de cateva ori pe Valea Doftanei. Trebuia sa urc pe jos pe la Comarnic sau Nistoresti si pe Valea Doftanei mergeam lejer cu foaie de 30T si pinion de 11. Dupa baraj spre Campina este o coborare usoara (1-2grade) sau panta 0. Acolo mergeam lejer cu 30/h si daca fortam ajungeam si la 35. Nu o fi vant, o fi aerul rarefiat, o fi fost ca era foaie Shimano si nu era narrow-wide.
Dupa ce am pus narrow-wide am facut drumuri la Ploiesti. In zona de campie, nu mai ajungeam la 20/h. La intoarcere 15-16/h.

Atunci am realizat ca ar fi trebuit macar inca o foaie mai mare. Eu am crezut ca la campie voi merge cu 30/h ca pe Valea Doftanei.

Nu merge sa foloseti pinion de 11T la urcari lungi si cu panta mica. Aici nu este numai vorba de antrenament si varsta, ci si de cum te nasti. Esti slab, nu merge. Si la 30 ani cata forta musculara poti creste?

Daca ma intorc de la Ploiesti in Valea Prahovei urc o panta de 1-2-3% pe 40 km. Am mers de pe Valea Prahovei pe Valea Teleajanului, dar peste dealuri. Daca ocoleam dealurile poate era mai bine. Dar mi-am facut damblaua. Cand am ajuns la un lac dincolo de Maneciu-Ungureni a trebuit sa ma intorc. Mergeam cu 10km/h si pana la Sacele ar mai fi fost vreo 6 ore, cel putin. Nu ar fi tinut bateriile de la lumini. Nu mai aveam tren. A trebuit sa ma intorc cu faza mica. Am mers 140km in ziua aceea. Daca as fi ajuns la Sacele as fi mers 125km. Nu este vorba de rezistenta. Putin mai mult de mers cu bicicleta ar prinde mai bine, dar trebuie sa te culci mai devreme pentru asta.

Eu ma gandeam ca cu foaie de 34T si pinion de 13T la pante lungi si gradient mic voi putea creste cadenta. La roti dintate mai mari bratul cuplului motor este mai mare. Deci forta este mai mica. De aceea este bine sa ai pinion cat mai mare la urcari abrupte.
Poate gresesc.
De asta am si deschis subiectul.

Sunt bani multi la 1x12 XT, dar pot renunta la frane XT si raman cu franele pe care le am. Ma gandesc ca la XT ai altfel frecarile. Am auzit ca ar merge mai lin, mai putin zgomotos.
Bine, am cam exagerat cu XT. La un cadru din carbon ar fi merita.

Daca ar fi sa cumpar piese de la M5100 - caseta 11-51 cu foaie Garbaruk 34T, cadru de 17", aveti idee cam cate zale ar trebui? Bine, nu exact, dar ce ar trebui ca sunt vreo 3 marimi:116, 126 si 136 parca.
Au lant Shimano de 136 zale, dar as cumpara KMC -cineva care m-a bagat aici in seama confimat ca este mai bun KMC.
Lantul pentru angrenajul Shimano de la M5100 scrie ca trebuie sa fie de 5,2mm.
https://bike.shimano.com/en-US/product/component/deore-m5100/FC-M5100-1.html
SHIMANO DEORE - MTB Crankset - 2-PIECE CRANKSET - Q-factor 178.5 mm - Chain Line 52 mm - 1x10/11-speed

Lant KMC
https://www.bike24.com/p2326453.html?q=chain%2011%20speed%20kmc
Dimensions: 1/2" x 11/128" | bolt length 5,65 mm

Nu stiu ce inseamna asta. 11 este viteza, dar restul nu stiu ce inseamna.

Sau sa merg mai sigur pe lant shimano din seria 5100, 136 zale?

Nu am cumparat de la inceput 3x10. Multe biciclete se vindeau cu transmisia asta. Bine, asta mai tarziu am observat. La inlocuirea pieselor nu am montat 2x10. Deci niste bani au fost platiti in directia 1x10.
Va dau dreptate ca solutia cea mai buna ar fi 2x10. Dar, daca ma aflu pe o panta abrupta din pamant si urc pe foaie mai mare in loc de pinion? Am vrut sa urc o bordura, cu 2 degete pe frana, in timpul restrictiilor de circulatie (mergeam in apropiere de casa, dar de plictiseala am vrut sa mai invat cate ceva). Si acum mai am o incheietura umflata la un deget. Am incercat la furca mai putina presiune de aer si era sa ma dau de-a berbeleacul cand m-am urcat pe bicicleta pe o panta din in coborare (era in limita, dar la minim). M-am dat peste cap odata caci am crezut ca trebuie sa sti sa stai ridicat pe roata fata la munte, cand sunt poteci cu curbe multe. Se face asta la full suspendion.
Daca ma dau peste spate daca schimb pe foaia mare din greseala.
Stiu. Mai mult somn.
Pai cum sa dorm daca scriu atata. Se combina cu oboseala povestile lungi.

In rezumat. Daca imi ziceti ca este bine sa am toate piesele Shimano pot astepta 4 luni sa primeasca angrenaj. Daca nu Garbaruk pe pedalierul meu. Cu Shimano trebuie sa inlocuiesc foaia de 32T cu un SLX de 34T. Ma va costa cu 30 euro mai mult, dar imi va ramane pedalierul actual si sporesc sansele sa vand toata transmisia. Dar intai voi incerca foaia de la angrenaj cu 32T. Urcari mai usoare.
Au avut grupul la vanzare in avans pentru un lot care le va veni peste 4 luni. Era 880 lei.
Acum platesc 1000 lei, fara pedalier.

Daca imi veti spune sa las bicicleta asa ca nu voi avea nici un castig, o voi lasa asa.

ultima modificare: ieri la 19:55

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3349
Subiecte: 12

#410928 ieri la 19:24

Da, ideea e ca decat sa dai 2600lei doar pe XT mai bine schimbi bicicleta cu un 29-er mai actual.
Vei avea ceva viteza in plus, exact cat greu de spus.

Poate iti trebuie electrica, doar asa obtii viteza (pe bune) in plus.
Desi si aia e cu dus-intors, la distante mari stai cu morcovu sa nu moara bateria... stiu pe cineva
Faza cu e mai bine cu pinion mai mare, da asa e, dar vorbim de diferente mici, si personal nu vreau sa am viteze pe care nu le folosesc (pinioanele mici).

...ma gandeam ca cu foaie de 34T si pinion de 13T la pante lungi si gradient mic voi putea creste cadenta.
Nu prea inteleg cum urci cu pinion de 13... la ce cadenta, 20 ?
Las pe ceilalti sa-ti raspunda ca nu ne intelegem.

ultima modificare: ieri la 19:28

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2071
Subiecte: 3

#410933 ieri la 21:52

Da, Calin, ai inteles. Urca rampa de 2-3-4% cu pinion de 13 si foaie de 32. De aia zicea ca nu-l tin picioarele sa urce pe pinion de 11. Inteleg perfect pentru ca nici pe mine nu cred ca ma tin.

Florin, cu foaie de 34 nu obtii mare lucru pe plat. Eu nu m-as deranja ca sa constat ca am dat banii de pomana. Daca vrie neaparat sa incerci poti cauta o foiaie de 34 pe bazar cu transmisia actuala. Sau un angrenaj Sram cu foaie direct mount - din alea gasesti chinezesti ieftine la 70 de lei, nu 200. Eu sustin in continuare ca esti mai castigat cu 2x. Cu doua schimbatoare te obisnuiesti. Si mie mi-a fost greu la inceput cu STI-urile de cursiera dar acum nici nu ma mai gandesc, e automat.

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 3

#410936 acum 13 ore si 30 minute

Da, trebuia sa cumpar o bicicleta 3x10. Asa am vazut dupa ce am schimbat piesele asta primavara si am fost dezamagit cum merge la campie. Era in perioada de restrictii de deplasare, cand nu prea se vindeau bicle. Majoritatea erau 3x10 si mai aparea si cate una 2x11. Mai toate aveau full XT. Una avea si frane cu rotor XT, 2x11, din carbon, in Sinaia, aproape de mine. Ma puteam duce sa o probez si a fost postata la o luna dupa ce mi-am cumparat-o eu pe asta. Asta a fost cea mai deprimanta informatie. Costa 4000lei. Dar era L marimea cadrului. Mie imi trebuie 17".
Nu a fost corect cel care mi-a vandut-o. Bicla era 3x10 cu piese lipsa. Pai nu poti scoate 2 foi, schimbator fata, shifter stanga si sa lasi foaia cu dinti normali sa sara lantul. Cu caseta aia 11-36T si foaie 30T nu poti urca decat pante de 6-7%.
Eu puteam sa o configurez 2x10. L-am si intrebat pe cel de la service daca pot pastra caseta 11-42T si sa mai pun o foaie de 40T. Daca mai merge schimbatorul spate (recomandat sa urce pana la 36T de producator). Ei l-au reglat sa urce pana la 42T. Era in concediu si apoi am renuntat eu la ideea 2x.
Cine mi-a recomandat sa cumpar 1x are MTB pentru munte si cursiera pt. sosea. El mi-a recomandat pt munte. Eu habar nu aveam. Am inceput sa merg pe sosele (sunt destul de abrupte aici) ca sa ma obisnuiesc cu bicla. Apoi sa merg pe munte.
Dar sunt dealuri si vai pe aici cu sosele asfaltate care merita parcurse. Imi plac. Imi plac satele. Si dealurile imi plac, dar nu sunt prea lungi traseele.
Pentru munte trebuie sa te trezesti devreme si sa te uiti la ceas sa prinzi trenul la intoarcere. Dar asta va trebui sa fac, indiferent daca voi merge pe munte sau in imprejurimi.
Nu are rost sa mai investesc decat daca se uzeaza actuala transmisie.
Va multumesc pentru sfaturi si rabdare!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2071
Subiecte: 3

#410941 acum 9 ore si 45 minute

Poate pentru tine cea mai potrivita era o cursiera all road (gravel) sau o bicicleta de trekking cu furca rigida. Cu alea poti merge si pe sosea si pe drumuri neasfaltate.

https://bikepacking.com/news/2021-marin-dsx/
https://www.giant-bicycles.com/int/bikes-toughroad-slr

ultima modificare: acum 9 ore si 30 minute

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 3

#410949 acum 9 minute

Intrebari pentru a fi informat pe viitor.

Totusi mai am unele intrebari si v-as ruga sa ma lamuriti, pentru ca tot ati fost amabili si rabdatori! Sunt si offtopic. Pentru ca sunt mai multe si poate voi mai pune pe viitor le voi numerota. Voi sunteti mai concisi si unele intrebari le omiteti.
1. Eu nu primesc notificari cand cineva posteaza comentarii unde am participat si eu. Sunt bifate toate notificarile si contul de e-mail corect in profil. Am primit un raspuns de la cineva cu intarziere mare datorita notificarii de catre dirtbike cu intarziere. El a primit mesajul meu cu intarziere.
2. Vlad nu vreau sa pun 2x10 sau 3x10 cu caseta veche (11-36) si foi, printre care de 22 pentru urcare. Astea sunt pt. angrenajul meu. Nu cred ca ar merge 30 si 40 ca foi cu caseta 11-42T si acelasi schimbator. Si cred ca trebuie 3 foi. Ca sa cumpar alt angrenaj, alte foi dupa ce am investit asta primavara in 1x10?.!!..

Avea unul la vanzare o bicla, in Sinaia, langa mine, o puteam proba, din carbon, 2x11 cu foi de 28 si 38. Totul XT (inclusiv discurile de frana). Era marimea L, dar cu asta cred ca m-as fi obisnuit, Cu roti de 29"nu cred ca m-as acomoda. Uneori sar de pe bicla. La deal abrupt offroad. Mi se ridica roata fata.
Bicla asta o vindea cu 4000 lei. Poate avea defecte daca o vindea la pretul asta. Nu stiu. Dar aveam niste bani confiscati de niste rude. Le-am spus ca decat sa renovez casa mai bine o vand. Dar la cheltuieli am pus si din banii mei si credeam ca ii voi primi inapoi.
Cand am inlocuit piesele, la fel, am cerut banii sa-mi montez 1x12. Nu am reusit.

Ei, ca sa scap de psihoza asta, m-am gandit sa cumpar configuratia asta Deore M5100 cu plaja la casete la fel ca la 1x12. Nu mai schimbam nici butucul si janta.
Stau noaptea si caut. Poate gasesc ceva mai ieftin si vroiam sa revin la normal cu odihna.

Bicicleta este foarte buna in configuratia asta pentru off-road si urcari pe asfalt de 13-17 %, asa cum am eu in jurul meu.
Daca voi urca cu foaie de 22 nu cred ca voi avea viteza sa imi mai tin echilibrul. La pante asa mari urc in jur de 4 km/h.
Pe viitor doresc sa merg mai mult offroad.
Acum sunt cu somnul dereglat si incerc sa mai dorm dimineata. Plec tarziu de acasa si nu vreau sa ma prinda noaptea in padure. Pe un deal mai golit m-a mai prins.Pe sosele pot merge si dupa ce se intuneca. De asta merg mai mult pe sosele acum
Pe viitor voi reveni la un program mai ordonat si voi dori sa merg si pe Muntii Baiului.
Am urmarit sa merg pe sosele ca sa ma obisnuisc cu bicicleta. Mi se pare ca este destul de agresiva.
Repet, nu mai bag bani in a avea mai multe foi pentru ca nu am facut-o la inceput. Este o chestie psihologica. Poate daca o voi vinde si sa cumpar alta.

3.Totusi, pe bicicleta asta ma simt bine, dar are ghidonul cam lung cred. XC cu ghidon de 72cm in linie dreapta, la cadru de 17". Si pedalier de 175mm!! Acum ca m-am obisnuit cu pedalierul asta nu stiu daca pe viitor, daca va trebui schimbata transmisia de la uzura, sa iau de 170mm. este cam jos si se loveste de obstacole.

4. Nu ar fi mai bine sa-mi cumpar janta tubless? Plec de acasa cu cauciucuri umflate pt. sosea. Urc pe creasta dealului. Acolo le dezumflu. Cand ajung iar la sosea mai am de mers inapoi, acasa, o distanta destul de lunga si unele in panta de 2-3% - motivul postarii. Cand dau iar de sosea stau sa umflu cauciucurile si am o minipompa. Cam 500 pompe si pierd mult timp. Este usoara si a costat si mult. Nu vreau alta pompa.
De aici si ideea sa-mi pun si un butuc cu micro spline. Si automat sa trec la 1x12.

Deocamdata am inchis subiectul. Nu mai schimb nimic acum.
Dar, posibil, poate voi gasi promotii. Exista si SLX, nu numai XT. Sau o ruda va dori transmisia mea, ca de vandut slabe sperante.

5.De ce trec atatia pe 1x12? Pentru concursuri? Altii de fitze? Nu ma mai refer acum la viteza pe asfalt plat.
Transmisia pe care o am 1x10 este suficienta pentru off-road. De ce am vazut atatea bicle la vanzare 3x10 cu echipari full XT? Astea au fost echipate ulterior de proprietari. In magazin bicicletele noi au configuratie pestrita. Oamenii astia au bani si isi vand biclele ca sa-si cumpere altele noi cu 1x12 si cu furci noi. Asa cred. La unele care sunt din carbon pot pune numai transmisia si franele. Daca trebuie pot monta si alta furca. Poate nu stiu ca sunt butuci cu microspine si pt. biciclete cu O.L.D. vechi de 135mm.

6.Acum am SLX-uri, XT schimbatorul, caseta Deore si foaia Garbaruk. Daca voi uza transmisia trecerea la Deore M5100 nu va fi mai degraba un downgrade? Sau actualele Deore sunt ca vechile SLX?

7.Nu pot intelege cum se pot prinde vitezele astea pe un MTB:
M5100 cu foaie 34:
Max ratio 3.41
Min ratio 0.73
Cadence: 60 80 100 120 [rpm]
Highest gear 25.7 34.2 42.8 51.3 [km/h]
Lowest gear 5.5 7.3 9.2 11.0
Nu contrazic. Pur si simplu nu realizez. Nu am experienta sa inteleg uneori ce spuneti. Vorbiti cam tehnic si cu prescurtari. Dar in postarile astea ati fost mai expliciti. Am inteles multe, dar nu tot.

Eu ma refeream sa merg cu foaie de 34 si pinion 13 pe distante lungi cu panta in urcare de 1-3%. Ce spui aici nu inteleg. Este imposibil?
"Nu prea inteleg cum urci cu pinion de 13... la ce cadenta, 20 ?" - Calin Neagu

Sper ca daca mai am nelamuriri sa fiu mai concis pe viitor! Nu mai vreau sa ma las pe mana celor de la service.

Gelu Vlad
"Deore nu au foi de 34 pentru ca e grup destinat amatorilor. Dar poti pune angrenaj SLX care are foaie de 34. Lantul merge pe orice 11v daca e lant de 11v. Daca mergi pe Shimano mergi pana la capat cu ei ca au foile si pinioanele profilate pentru sandranaua lor. Ce e curios e ca lanturile KMC si Sram nedirectionale mie mi-au mers mai bine decat Shimano pe transmisiile lor. Am sa pun M5100 pe un MTB pe care am sa-l construiesc, dar daca nu gasesc pachet iau lant KMC 11x."

Te rog, cand ai aflat de seria asta? Te pomensti ca era si cand am schimbat eu piesele. Macar niste informatii ca va aparea.

La asa ceva m-am gandit si eu. Aproximativ. Sa fi comandat grupul cand era la oferta. Repet. Era la oferta cu plata acum si livrare peste 4 luni- 870 lei cu transport. Luam tot grupsetul cu foaie de 32T. Vedeam cum se comporta si realizam daca imi va trebui foaie de 34T. Atunci cumparam si foaie de la SLX de 34T - vanzatorul mi-a confirmat ca se potriveste.
Asa daca cumpar pe piese cred ca se apropie de SLX 1x12

Deocamdata sa merg cu ce am si sa o uzez. :)
Pe urma voi vedea preturile si ofertele.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro