Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Chain slip cand apas tare pe pedala


Aron Sima

Trimite mesaj
Posturi: 14
Subiecte: 5

#402853 18 septembrie la 15:22

Recent , cand sunt pe al 5 lea pinion si apas pe pedala tare lantul face un sunet de parca ar sari sau ceva de genu , lantul nu sare se simte doar in pedale putin un mic skip .
Schimbator Shimano Zee , pinioane Shimano deore 10 viteze 36T , foaie narrow wide 36t

ultima modificare: 18 septembrie la 15:23

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2505
Subiecte: 8

#402856 18 septembrie la 18:52

Uzura cum e ?
Verifici lantul periodic ?

Aron Sima

Trimite mesaj
Posturi: 14
Subiecte: 5

#402863 18 septembrie la 23:42

Lantul este aproape nou , unealta pentru verificarea uzuri nici nu intra intre zale

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 513
Subiecte: 11

#402866 19 septembrie la 08:28

Probabil ca ai uzata caseta. Si unealta nici nu trebuie sa intre intre zale, doar sa se sprijine pe rolele interioare, atunci cand uzura este in limite.
Precizeaza de cand folosesti caseta actuala?

+1
Aron Sima

Trimite mesaj
Posturi: 14
Subiecte: 5

#402869 19 septembrie la 22:27

Caseta are peste un an vechime , a fost abuzata destul de mult , dar nu cred ca asta ar fi motivul . Care sunt sansele ca urechea cadrului sa fie de vina

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#402870 20 septembrie la 06:50

Nu cred ca e urechea cadrului. Mai degraba freehub-ul, respectiv clichetii.

ultima modificare: 20 septembrie la 06:50

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2505
Subiecte: 8

#402871 20 septembrie la 07:47

E posibil și de la ureche, dacă e ușor îndoită ocazional poate face lanțul să agațe un pinion alăturat.
Se poate confunda cu chain slip... lanțul scăpând ușor și auzindu-se un clank când lanțul revine pe pinion.

imo ai o problemă dificil de identificat pe forum, mergi la un service și să ne zici care a fost problema.

+2
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 513
Subiecte: 11

#402874 20 septembrie la 09:44

Verifica alinierea urechii, ca asta o poti face vizual, nu te costa nimic. Apoi cumpara o caseta noua ca nu este o avere si schimba, iarasi este ieftin. Daca nu este din vina casetei o pui la loc pe cea veche si o pastrezi pentru viitor ca nu se strica. Dupa asta mai scrii pe aici.
Ideal ar fi lant si caseta noi, nu stiu ce tool ai tu dar eventual incearca sa ii masori uzura si cu o rigla, gasesti pe youtube ce sa faci. Asta ca sa fii sigur ca nu are si lantul vreo uzura prematura.

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 24

#402875 20 septembrie la 09:53

cand apesi cu mai mare forta (toata greutatea?) in pedala lantul se urca pe dintii pinionului incat sa iti scape - trosc! cu cat e mai mare pragul (mai mica uzura pinionului cum ar veni) cu atat e mai puternic trosc-ul. un pinion mai uzat va scapa lantul la un prag mai scazut si deci e mai mai mic socul dar frecventa e mai mare. totodata lantul se va uza oarecum accelerat pentru ca mizeria isi va face mai usor loc in el prin miscarea mai mare a rolelor la pinionul uzat.

raspunsul scurt este deci:
la pinioanele uzate se intampla asta. ai putea sa dai pinioanele unui amarastean si sa iti iei pinioane noi.

ca sa iesi mai ieftin in timp:
iti recomand ca dupa ce schimbi pinioanele sa iti iei inca 1-2-3 lanturi (recomand KMC-uri dar nu din cele mai ieftine, cauta EPT-ul) incat sa le folosesti in rotatie si sa le intretii pe banda rulanta cum s-ar zice. o curatare a lantului pe bicicleta e o treaba mult prea mizerabila iar curatarea nu e la fel de eficienta si simpla cu lantul montat pe toate alea. eu am inceput sa curat lantul (sau lanturile) punandu-l(e) intr-un borcan cu parafine/isoparafine (ceara de lumanare e un exemplu), baie de ulei cum s-ar zice, las 15-30 minute asa incat apa e aproape de clocotire, pe foc cat mai mic, temperaturi de 80-90C. borcanul cu capac pus in mijlocul unei oale cu apa. ce cade din lant se depune pe fundul borcanului. la urma mai adaug ce mai am de adaugat dupa ce am scos din borcan. parafinele astea ce initial nu prea se topesc la temperatura camerei se cam inmoaie dupa ce adaugi alte substante care vor uda mai bine lantul. parafinele nu rezista pe lant pentru ca odata ce s-au topit vor migra fara a reveni neaparat in locul de unde s-au topit daca mai poate intra si apa etc. mai e nevoie ca spatiile sa fie umplute cu ceva aditivi mai buni, nu voi intra in prea multe detalii - e mare scandalul cu lubrifiantii, flame-uri etc. ce e mai important de notat este ca investitia intr-un grup de pinioane daca vrei sa tina mai mult timp e bine sa ai mai multe lanturi folosite de la inceput in rotatie incat curatarea si ungerea sa fie mai simple facute la mai multe lanturi odata, date jos de pe bicla... si deci mai putin timp de cheltuit cumulat cu treaba asta.

demontarea lantului se poate face foarte usor cu mana, un copil de 10 ani o poate face (daca nu sunt indoite zalele): apesi cat sa se apropie (sub 0.1mm) cele doua piese ca sa le impingi departandu-le in celelalt plan. si daca merge greu inseamna ca unsoarea s-a pierdut aproape de tot si deci ai putea sa pui putin lubrifiant pentru a ajuta desfacerea. apasarea acelor doua piese de imbinare e ca dinspre soseta spre chainstay si din celalata parte la fel. ca si cum ai forta lantul sa fie mai ingust.

recent mi-am montat un pinion efteneaua singlespeed si am avut aceeasi belea zilele trecute lasand deraiorul si amanand schimbarea ghidonului+shiftere+deraiorare. deci am amanat demontarea deraiorului care functiona ca intinzator. acum, dupa ce am scurtat lantul si s-a nimerit la fix ("magic gear" ) - am chain slack maxim 2cm acum, fara deraior - nu are cum sa mai scape. profilul dintilor ii permitea sa scape si faptul ca lantul nu era intins.

compara intre acestea (niciunul nu e cel folosit, sunt exemple de pinioane cu dintii avand o forma sau alta):
https://www.bykeservice.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/i/pinion_bmx_dicta_negru_8_1.jpg
https://www.coolbiketeam.ro/imagini-w/600/83688MAL06661.jpg

cel din primul link e un freewheel cu dinti mai de doamne ajuta, care tolereaza chain slack mai mare.

iar din al 2-lea link e tipul de pinion pe care il am eu montat si cu care am sa merg cel putin un an fara probleme. intamplator mai am inca 3 lanturi cu uzura aproape zero si deci am timp sa fac economii ca sa iau acel pinion Surly care va costa cel putin cat vei da tu pe un set de pinioane si care nu e la vanzare pe la magazinele de la noi, trebe comanda online. bineinteles ca astea 4 lanturi folosite in timp de un an abia ca se vor alungi 1mm prin macinarea pinilor. daca un pinion bun ma costa putin mai mult decat doua lanturi X8 EPT atunci imi fac si eu un plan pe un cincinal sau doua.

inainte de a monta acest pinion efteneaua - care e nou nout si care a costat aproape 50 lei bucata - am folosit pinion de 16 din bloc de mai multe viteze fara absolut nicio problema. lantul nu scapa.

ultima modificare: 20 septembrie la 10:05

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2505
Subiecte: 8

#402876 20 septembrie la 11:05

Wow da ai pofta de scris azi
Faza cu lanțuri în rotație și curățări avansate - dat jos, borcan, încălzire, reuns e pt cei pasionați spre obsedați imo ,
Acum eu la mtb dau lanțul jos la 400-500km, e drept că nu merg prin noroaie, doar ocazional.. altfel mult praf.
Între curățările complete doar îl șterg și ung... șterg și ce mai e nevoie.. foi, rotițe deraior..
Probabil lanțul se uzează un PIC mai repede, dar e mult mai comod.

În fine, și eu eram cu curățarea avansată și deasă, 80-100km, dar m-am liniștit

+3
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 513
Subiecte: 11

#402877 20 septembrie la 14:49

Și eu m-am lecuit. Pierdere de timp. Curăț in limita bunului simț și mai ales în relație cu realitatea. Lanțul se face negru de praf in primii 10 km. La ce să imitbat capul?

+2
Robert Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 73

#402878 20 septembrie la 16:01

Daca se face negru de praf ...schimba uleiul.

0
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 513
Subiecte: 11

#402879 20 septembrie la 16:27

Folosesc ulei corect dar daca e praf mult, mai ales acum că e secetă, este normal sa fie așa. Ideea de baza este că nu mergem în condiții asemănătoare cu bicicletele de șosea. acolo poate mai înțeleg să ai o grijă suplimentară, lanțul nu se murdărește așa de repede. Dar la mtb pe coclauri? Hai să din serioși, o ploaie cu pistolul de grădină un pic de periere pe lanț și pinioane și gata. Părerea mea.

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#402880 20 septembrie la 17:48

Eu il sterg cu o carpa uscata, il ung la interior, iar dupa 5 min si cateva ture de pedala sterg iar surplusul. De curatat, il curat cu peria. La noi nu se face negru ci galben de praf :)

+3
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 24

#402881 20 septembrie la 18:25

Vlad Fratiman: Folosesc ulei corect dar daca e praf mult, mai ales acum că e secetă, este normal sa fie așa. Ideea de baza este că nu mergem în condiții asemănătoare cu bicicletele de șosea. acolo poate mai înțeleg să ai o grijă suplimentară, lanțul nu se murdărește așa de repede. Dar la mtb pe coclauri? Hai să din serioși, o ploaie cu pistolul de grădină un pic de periere pe lanț și pinioane și gata. Părerea mea.

pe sosea e cea mai nasoala mizerie, mai abraziva. pe coclauri nu ai asa mult nisip. depinde si cat de fin este macinat. pe sosea mizeria e cea mai nasoala. nu o vezi, e in aer.

Gelu Vlad: Eu il sterg cu o carpa uscata, il ung la interior, iar dupa 5 min si cateva ture de pedala sterg iar surplusul. De curatat, il curat cu peria. La noi nu se face negru ci galben de praf :)

argila (praf galben) nu prea uzeaza lantul ci chiar ajuta sa iasa diversele forme de sulf care ar duce la coroziune. depinde pe unde mergi cu bicla. nu neaparat ca ar fi cel mai bun aditiv dar e oarecum inofensiv.

...
spalarea lantului trebe facuta in asa fel incat sa nu fie introdus jegul de pe exterior in interior. o spalare cu alcool tehnic ar fi buna - sa iasa jegul de pe afara ce se poate dilua si in apa dar poate nu vrei sa folosesti apa pentru ca vrei sa ramana cat mai putina apa. solventii polari precum motorina zic ca ar trebui folositi la urmav (optional). unii nu au nevoie sa scoata tot ce e in lant ci se rezuma la a curata grosul de pe afara asa incat ce e inauntru daca se subtiaza va impinge jegul in afara. pt asta e de folos agitarea lantului in bidon de plastic de 5l etc - umplut partial cu ce vrei sa il umpli. ca faci mai multe bai sau una singura... nu mai conteaza.

lantul daca este bine curatat si uns cu ce trebe poa sa tina mult mai mult pt ca mizeria si/sau apa nu va intra prea usor intr-un lant ce are inauntru un ulei vascos si care nu mai curge ci e prins si e ca si lipit de lant. depinde insa si cum calca lantul pe pinioane, daca deraiorul este reglat brici.

se poate folosi si vaselina incat sa fie subtiata cu ceva solventi incat sa se usuce complet in cateva zile in lantul ce sta asezat pe role. un motiv in plus sa folosesti nu un singur lant. daca tot dai jos lantul poti foarte bine sa le folosesti in rotatie ca sa nu mai ajungi sa schimbi pinioanele cand schimbi lantul. e un lucru pe care multi il practica. cheltuiesti mai putin timp per total si mai putini bani.

varianta rapida, pt un singur lant lasat montat... folosit carpa/perie si motorina sau si mai bine alcool tehnic (amestec ce contine si izopropilic) - nu numai pt toxicitate redusa si pentru diverse garnituri vulnerabile. nu folositi apa decat daca trebe scos mocirla din lant. mai bine direct alcool tehnic de cele mai multe ori pentru ca asigura ca nu raman chestii care nu se dilueaza in solventi polari. are si izo si met+eta.

e mai greu de explicat/priceput decat de facut chestiile astea.
am zis si eu sa ajut pe unii sa afle cum sa cheltuiasca mai putin pe cincinal (bani). la fel si cu timpul.

+1
Aron Sima

Trimite mesaj
Posturi: 14
Subiecte: 5

#402895 21 septembrie la 16:24

Am aflat pana la urma motivul *chain slip-ului* urechea de la cadru e usor indoita si si lantul se agata putin de un pinion alaturat , exact ce a spus Calin Neagu . Singura problema acum este sa gasesc o ureche de cadru ???????? cadrul foloseste o ureche UNION GH-169 , care nu se afla in stoc in nici un singur magazin

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2505
Subiecte: 8

#402896 21 septembrie la 17:58

daca e indoita putin se poate indoi inapoi, exista o scula speciala pe care orice service mai rasarit o are.
Asta pana gasesti ureche noua, pe care recomand sa o cumperi de rezerva chiar daca se rezolva la service cu asta !

Aron Sima

Trimite mesaj
Posturi: 14
Subiecte: 5

#402897 21 septembrie la 18:32

Nu prea se omoara astia de la service-uri sa imi indrepte urechea .... dar o sa incerc

Robert Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 73

#402898 21 septembrie la 19:36

Mergi in magazin, o comanzi, in 2-3-4 zile ajunge, in principiu orice magazin mai răsărit îți poate aduce urechea respectiva.

Off:
Vlad Fratiman: Și eu m-am lecuit. Pierdere de timp. Curăț in limita bunului simț și mai ales în relație cu realitatea. Lanțul se face negru de praf in primii 10 km. La ce să imitbat capul?

Revin si cu o poza de astazi, dupa 60km...daca dupa 10km zici ca e negru, eu tot zic ca uleiul nu e cel potrivit


ultima modificare: 21 septembrie la 19:46

+2
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 513
Subiecte: 11

#402903 23 septembrie la 07:08

Că să răspund punctual, folosesc ulei Shimano dry.
Acuma evident, când zic negru, nu ma refer că este chiar negru, ci. la faptul că se umple de praf. Eu dacă ies pe drumuri de țară, mai ales în condițiile de acum cu mare uscăciune și praf la greu, se depune imediat praf pe lanț și de altfel pe întreaga bicicletă.
Am să fac un test cu poze dacă tot este o controversă, dar mai întâi să curăț bicicleta după ultima ieșire.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#402904 23 septembrie la 08:18

Si eu patesc la fel, chiar ieri am venit din tura cu bicicleta prafuita. Oricum se umple de praf. O stergi bine cu o carpa uscata si o periezi in locurile mai putin accesibile si gata. Pe lant ce se depune sterg cu carpa. De cand sterg lantul la exterior imediat dupa tura nu se mai aduna strat de mizerie uleioasa. La interior se periaza. Daca vreti s-o spalati si nu aveti curte si futrun merge cu o pompa de stropit plante din cea cat un borcan de muraturi de 4-6L cu furtun.

Robert Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 73

#402905 23 septembrie la 09:47

Vlad Fratiman: Că să răspund punctual, folosesc ulei Shimano dry.
Probabil aveam un thread dedicat, dar mai fac putin off-topic.

Am folosit cateva uleiuri, am folosit si Shimano, nu e cea mai buna alegere (daca avem criteriul principal cel cu atrasul prafului), strange la fel de mult praf ca unele uleiuri wet/all season.
Momentan am revenit la Muc Off Dry (normal sau ceramic), de 1 an nu am mai folosit altceva, pentru mine este perfect, singura problema ar fi ca dupa ~40km trebuie uns lantul (se duce destul de repede, dar nu ma deranjeaza, cand stiu ca am ture mai lungi, il iau cu mine).

O varianta ok este si Finishline Dry Teflon, strange putin maimult praf (vs MucOff) dar nu e nevoie sa ungi lantul la fiecare 40-50km.

Probabil exista variante mai bune, eu am testat doar in gama asta de pret 30-50lei /100ml si cea mai buna varianta a fost MucOff Dry

Testat: Shimano PTFE (toti il vand ca Shimano Dry, poate intre timp au schimbat ambalajul, produsul), FinishLine DryTeflon si Cross Country, Weldite TF2 all season, MucOff Dry/Wet normal/ceramic, Motorex Dry, Zefal.

ultima modificare: 23 septembrie la 10:02

+1
Aron Sima

Trimite mesaj
Posturi: 14
Subiecte: 5

#402908 27 septembrie la 01:53

A trecut o saptamana de cand am inceput sa caut urechea pentru cadru..... inca nu am gasit , nu se afla stoc in orice magazin ( GH-169)

Robert Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 73

#402909 27 septembrie la 07:43

Daca făceai comanda ajungea până acum, nu prea găsești urechi pe stoc...majoritatea au catalogul de la Union si îți aduc pe comandă.

+1
Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1249
Subiecte: 46

#402910 27 septembrie la 12:20

https://www.bikexcs.ro/ureche-cadru-union-gh-169.html

Aron Sima

Trimite mesaj
Posturi: 14
Subiecte: 5

#402917 29 septembrie la 01:54

Pai da , problema e ca ei nu pot da comanda , am fost la bike xcs , bike expert , the point bike shop , bike geek ... dar fara rezultate

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1249
Subiecte: 46

#402921 29 septembrie la 16:31

Pai daca e stoc limitat? ce sa aduca? o au in magazin.
Au spus ca nu o au?
ia vezi la biciclop

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1249
Subiecte: 46

#402922 29 septembrie la 16:33

du-te la bikegeek au aparat de indreptat urechea

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro