Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Recomandare set de grupe city bike batranel


Cristian Palcau

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 1

#402152 8 august la 16:43

Salutare, am un city bike batranel din anii 90.
Are schimbator shimano deore LX m550, jante araya vx400, cauciucuri 28x35, manete schimbator originale.
Transmisia curenta este 3x7.

Din pacate are cateva probleme pe care vreau sa le repar, are janta crapata pe spate ( in zona unde calca sabotul) si mi s-a rupt lantul de 2 ori, i-am pus lant nou iar acum sare in vitezele mici, semn de pinioane uzate. Manetele nu mai schimba bine, trebuiesc schimbate.

Voi cumpara o roata completa pentru spate plus caseta de pinioane, manete schimbator/frana si deraior daca trebuie.
Nu ma pricep foarte bine de aceea doresc cateva recomandari generale.

Ma gandem sa merg pe un grup 3x8 shimano altus sau pe shimano alivio 3x9. As dori recomandari din privinta pret/performanta. Nu ma deranjeaza sa platesc mai mult cat timp obtin componente mult mai bune.

Mentionez ca este singura mea bicicleta, o folosesc pentru mers la munca + plimbari, fac undeva la 100-150 km/saptamana.
Va multumesc!

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2564
Subiecte: 8

#402155 8 august la 17:20

Daca ai rapoartele necesare la 8 ramai la 8, e mai ieftin si deraiorul ar trebui sa mearga si pe 8.

Butucul spate e de 135 ? Daca nu esti sigur trebuie verificat.
Ar trebui vazute si foile sa nu fie prea uzate..

ultima modificare: 8 august la 17:22

Cristian Palcau

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 1

#402158 8 august la 17:34

Mulțam de raspuns! Nu pastrez butucul de la roata veche, iau o roata completa cu un butuc nou, de aceea nu sunt limitat. Momentan folosesc o singura foaie, maneta schimbatorului actual nu imi permite sa schimb. Cand inlocuiesc piesele voi intreba la service daca par uzate. Pentru 8 viteze cred ca sigura optiune este Altus.

ultima modificare: 8 august la 17:35

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2564
Subiecte: 8

#402159 8 august la 19:35

Intrebam de butuc in sensul ca nu stiu cadrul ce standard e, mai bine verifici la un service sa fie sigur pt butuc 135.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1143
Subiecte: 2

#402164 8 august la 23:34

Pe 3x7 nu cred ca poti pune grup de 8-10 decat faca schimbi butucul. Daca schimibi roata pune butuc de 3x8..10, si ceva transmisie Altus sau Alivio. Eu as merge pe Alivio dar mi-e teama ca trebuie sa schimbi si foile/angrenajul, deraiorul fata. Lucru care nu merita decat daca sunt uzate. Probabil ca sunt. Aproape sigur e cu spatiere de 135 daca e cu LX si Arraya.

ultima modificare: 9 august la 09:16

Cristian Palcau

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 1

#402167 9 august la 09:51

Am inteles acum cum sta treba cu distanta disponibila pentru butuc. Luni merg cu bicicleta sa o repar, pana atunci mi-am luat niste manete de frana dragute Alivio BL-T4010 iar restul pieselor le voi lua dupa ce vad ce imi trebuie. Daca pot pune 9 viteze imi iau si schimbatorul plus deraiorul de alivio, probabil si cel de foi. Daca raman la 8 viteze iau Altus m310.
Incerc sa repar bicicleta cu componente cat mai bune, asemnatoare cu ce avea pe ea.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1143
Subiecte: 2

#402170 9 august la 11:22

LX nu mai exista, a fost inlocuit de Deore si acum Alivio 9v. Ai toate sansele sa nu-ti mearga angrenajul pe care-l ai acum cu ce vrei sa iei. Daca ceea ce ai acum e cu lant IG, sigur nu merge. Toate transmisisle Shimano de 8-9-10-11v mai noi sunt cu lanturi HG si HG-X. Exista ceva angrenaj accesibil Acera FC-M3000 cu trei si FC-MT210-2 cu doua foi, insa cel cu doua nu se fabrica decat pentru monobloc HollowTech II. Cel cu 3 e pe patrat, mi se pare ca am si eu un model mai vechi pe trekking. Foaia mare de 44 de dinti nu o folosesc aproape deloc. Sunt de calitate buna si schimba bine odata reglate corect, chiar daca nu-s cele mai usoare componente.

ultima modificare: 9 august la 11:30

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1025
Subiecte: 6

#402174 9 august la 13:20

Nu stiu cat de legat sentimental esti de bicla aia, nici cat vrei sa investesti in ea. Dar personal pe un citybike nu vad rostul la 3x8. Pe langa faptul ca ai multe rapoarte redundante, chiar si alea care raman utile sunt inutile (adica prea multe).
Eu as face-o 1x7 sau 1x8 (sa nu zici ca vrei sa urci si n-ai cu ce).
Sincer eu pe city nu vad decat IGH - poti cauta unul intreg la minte second-hand, sau chiar roata gata facuta cu IGH.

Cristian Palcau

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 1

#402180 9 august la 22:39

@Vlad, multam de lamurire!

@Camil Ai dreptate referitor la rapoarte, personal ma tenta sa imi iau si un fixie sau un 2 speed de genul Pegas Clasic 2s. Nu am un buget impus, caut doar cele mai bune variante. Am cam evitat IGH deoarece merg destul de tare si mult si nu stiu cat de fiabile sunt, caut un pic sa vad ce gasesc. Ce varianta ar trebui sa caut? Ceva shimano nexus 7?

Un mic update, am fost azi la playbike si nu aveau manetele de frana Alivio asa ca am luat Deore, BL-T610.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1025
Subiecte: 6

#402181 9 august la 23:16

Nexus sau Alfine. Eu as zice Alfine. Legat de fiabilitate, n-am auzit pe nimeni sa se planga, atata timp cat faci mentenanta corect. Am citit in mai multe locuri despre Alfine cu 30000km sau mai mult la bord care inca merg perfect.

Cristian Palcau

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 1

#402260 12 august la 22:17

Am descoperit ca butucii bicicletelor mai noi au devenit mai mici. Am cumparat o roata completa pentru spate iar butucul pe care il are este de 140mm. Eu am butuc cu lungime ax 150mm. Ma uitam la Shimano Claris, are lungime ax 130mm. Am intrebat inainte de a o lua si la service si ziceau ca e standard dimensiunea, se pare ca nici ei nu au stiut. Acum trebuie sa vad daca reusesc sa o mai returnez. Lectie invatata.

ultima modificare: 12 august la 22:17

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1143
Subiecte: 2

#402261 12 august la 23:32

130 e standard pentru cursiere. Pe MTB-uri vechi/trekking-uri are 135 butucul spate. De aia te-a inrtrebat Calin daca e de 135 iar eu am presupus ca e. Nu axul il masori ci distanta intre dropout-uri sau intre capetele butucului fara QR. Daca ai luat roata de cursiera, probabil ca si janta e cu latime mica si nu-ti intra ca lumea anvelope de 35. Ia cu IW de 19 mm.

ultima modificare: 12 august la 23:37

Cristian Palcau

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 1

#402263 13 august la 00:03

Ai dreptate legat de anvelopă, îmi stă camera mai adânc, iese pe jumătate ventilul. M-a păcălit cine mi le-a vândut. Asta este. Acum am învățat și cum se măsoară butucul și janta. Orice butuc de 135 de genul Shimano Acera/ de MTB ar trebui să meargă nu? O sa mai masor exact o data mâine.

Va rog, îmi puteți recomanda o janta dubla, calitativă, de 28 argintie?
Am găsit aceste modele:
https://www.marosbike.ro/jante/janta-force-classic-622x19-32h-argintie.html
https://www.marosbike.ro/jante/janta-mavic-a-319-28-inch-36h-silver.html
Eu tind spre mavic. Dacă aveți alte recomandări eu mai aștept puțin, nu mă mai grăbesc.

ultima modificare: 13 august la 00:32

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1143
Subiecte: 2

#402265 13 august la 01:31

Da, sunt bune cele Mavic. Cam scumpe. Iei DT Swiss 535 la 21 euro. Si cumperi si un butuc Alivio sau Deore si restul transmisiei ca sa iti merite transportul. Eu cu astea mi-am facut roti de 26.

https://www.bike24.com/p281113.html?q=Dt+swiss+535

Sau roti complete noi:
https://www.hibike.com/veltec-v-brake-shimano-zac2000-28-287-wheel-black-pe845702106121000e9536dbd535aa1e8

Sau second hand:
https://www.dirtbike.ro/bazar/set-roti-alexrims-en24-28-inch-325650

ultima modificare: 13 august la 06:50

Cristian Palcau

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 1

#402416 21 august la 10:46

Salutare! Am reusit in final sa repar bicicleta. Am ales urmatoarele componente:

Manete schimbatoare Shimano Altus 3x8
Manete frana Shimano Deore BL-T610
Roata am gasit aici, pe dirtbike, argintie, de 622x19 completa cu butuc shimano Deore FH-M510
Pinioane Shimano CS-HG31-8, 11-30

Deraiorul shimano lx m550 este compatibil cu 6,7,8 viteze din fabrica si merge excelent. Inainte aveam 32 dinti pe pinionul mare si se chinuia schimbatorul, am trecut la 30 si merge super bine.

Momentan am frane cantilever dar ma gandesc sa trec la vbrake, probabil alivio t4000 sau deore t610.
Lantul imi atinge de schimbatorul de foi cand sunt pe pinionul mare, mai trebuie putin reglat in rest bicicleta merge super.
Daca aveti idee cum as putea monta un ulock pe bicicleta, ar fi util. In trecut il puneam pe portbagaj dar nu e cea mai buna solutie.

Va las alaturi de cateva fotografii cu bicicleta: https://imgur.com/a/S9lTHzU
Va multumesc tuturor pentru ajutor!

ultima modificare: 21 august la 16:04

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 176

#402422 21 august la 11:18

saua este intr-o pozitie nefireasca...

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1143
Subiecte: 2

#402433 21 august la 13:07

Tu ai pus manete long pull pe frane short pull. Vezi sa nu zbori peste ghidon la o frana. Cel mai bine cauti niste frane Tektro mini V daca vrei sa le schimbi. Nu-s deloc scumpe, merg cu anvelope cu balonaj de cursiera/trekking si cu ambele tipuri de manete.

https://www.wiggle.co.uk/tektro-926al-mini-v-brake/

U-lock nu stiu, Sunt suport care iti permite sa-l prinzi pe cadru. Abus are suporti pentru cadru:

https://www.abus.com/eng/Mobile-Security/Bike-Safety-and-Security/Holders-and-bags

Alta idee e sa-i bagi intr-o gentuta de cadru.

Cristian Palcau

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 1

#402436 21 august la 16:16

@Vlad, ai dreptate, e brutala frana. Nu stiam ca exista manete long/short pull, la service nu mi-au zis nimic, le-a montat si aia e. De ce sunt aceste mini v-brake-uri mai bune decat ceva de genul alivio t4000? Logica mea era cu cat ai pad-ul mai mare cu atat franeaza mai bine. Te intreb pentru ca cele de la shimano le gasesc usor pe la noi.
Pe la toamna/iarna ma gandeam sa imi iau un set de cauciucuri cu balon mai mare 28x1.75(700x45c) pentru a avea un pic de amortizare. Ar merge pe janetele mele iw 19?
Multumesc mult de ajutor! Daca ajungi prin brasov, dau o bere!

@Laurentiu, poate unghiu pozei e mai ciudat. Saua e paralela cu cadrul.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1143
Subiecte: 2

#402437 21 august la 16:43

Tektro mini-V merg cu ambele tipuri de manete (short pull de cursiera si long pull de MTB). Nu merg neaparat grozav cu short pull dar totusi merg, depinde si de maneta. Sunt favoritele multora pentru conversii de la canti la V-uri, ai sa le gasesti si pe echipari din fabrica la cursiere de touring. Nu merg pe anvelope cu balonaj mare (> 40) pentru ca-ti fraca cablul de anvelopa.

Poti sa incerci si cu T4000, am vazut la Fuji Touring ca vine echipata cu T4010. Eu am avut probleme cu franele V pe o bicicleta care era facuta pentru canti. Doar unii clesti merg, altii stau prea deschisi si nu lasa suficient loc pentru ajustare. De exemplu cei cu mecanism paralelogram. I-am montat ca sa-i dau jos si sa montez niste frane Avid SD7, care au mers dar si alea stateau cracanate, mi-am pierdut rabdarea cu ele si am mers la service sa mi le regleze ei (era si chestie de schimbat camasi si n-am cleste). Am mai avut Diacompe Vc-737 pe bicicleta aia, cu care nu-mi amintesc sa fi avut probleme.

Incearca si vezi. De schimbat oricum trebuie sa le schimbi cu V-uri inainte sa zbori in cap.

ultima modificare: 21 august la 16:48

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2564
Subiecte: 8

#402438 21 august la 17:05

Cat te costa toate upgradeurile astea ?
In primavara vazusem pe Fb un citybike Boardman 1x11 cu hidro la 1200lei...

ultima modificare: 21 august la 17:10

Cristian Palcau

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 1

#402449 22 august la 13:40

@Vlad, multumesc mult pentru detalii, incerc sa iau tektro mini-v! Prin oras merg numai cu casca, ar trebui sa raman cu capul intreg pana ajung noile frane
Pentru https://www.wiggle.co.uk/tektro-926al-mini-v-brake/ , pretul este pentru setul fata/spate sau doar pentru o singura pereche?

@Calin, toate piese ce le-am detaliat aici m-au costat 437lei cu tot cu transport. Totul in afara de roata a fost luat nou. Am mai avut si costul manoperei dar acela nu il pot pune la calcul deoarece puteam monta si eu piesele dar am fost ocupat cu alte treburi si am nevoie de bicicleta pentru a ma deplasa rapid. Am si masina dar o folosesc doar in afara orasului, nu imi place sa stau in trafic si sa nu fac miscare. Acum am componente noi care ma vor tine o buna perioada de timp.

Probabil ca se gaseste o bicicleta la super pret folosita. Dar problema cu bicicletele folosite este ca au componente uzate care trebuiesc schimbate. Plus dotarea lor cu toate accesoriile de care ai nevoie. Daca e in stare prea buna, cu componente caltitative la pret mega mic, vine din surse dubioase si e de evitat.
Din punctul meu de vedere daca abandonam bicicleta curenta, aceasta nu mai putea fi vanduta, poate doar pe nimica toata. Asta inseamna ca pierdeam ~300-500 lei, cam cat am dat pe ea. Drept urmare acest cost se adauga la o bicicleta noua.

Urmaresc sa imi iau si un cx/gravel cu drop bar pentru ture pe distante mai lungi. Probabil si un mtb. Dar nici una nu este o prioritate. Cand se va ivi ceva fain, voi lua. Pana atunci merg cu batranica mea.

ultima modificare: 22 august la 14:37

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro