Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Schimbare transmisie completa la Cube Aim Race - 2018


Constantin Poptelecan

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#401870 30 iulie la 02:13

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu niste raspunsuri.

Am un Cube Aim Race Pro 2018, cu roti de 27.5, cumparata de noua anul trecut de la bikexpert.
https://www.cube.eu/en/2018/bikes/mountainbike/hardtail/aim/cube-aim-race-whitenred-2018/

La bicicleta am schimbat franele cu Shimano M501.
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-br-mt501-disc-brake-set-721660

Doresc sa schimb integral transmisia. Mentionez de la inceput ca:
- stiu si inteleg implicatiile financiare
- stiu si inteleg ca nu merita (am sa explic mai tarziu dece o fac)
- am studiat in prealabil in detaliu aspectele tehnice, preturile si compatibilitatea componentelor

Doresc sa achizitionez una din urmatoarele doua variante:

Shimano SLX 1x11 - 11-46 cu foaie SM-CRM70 cu 34 de dinti, si bottom bracket BB-MT800
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-slx-1x11-speed-m7000-group-11-46-with-i-spec-ii-without-disc-brakes-671619

Sau

SRAM NX 1x11 11-42 cu foaie 32 dinti, si bottom bracket GXP (trebuie sa cumpar si scula ca sa o strang cu 22 de euro pentru ca nu o am)
https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-nx-1x11-speed-group-trigger-gxp-175mm-32t-643047

Am franele noi - stiu ca pot pune shifter-ul shimano Ispec II (si imi convine)
Stiu ca pot monta oricare bottom bracket (cu sau fara distantierele aferente) - shell-ul are 73 se milimetri (masurat).
Stiu ca oricare din cele doua casete va potrivi (free-hub-ul are 35 mm, caseta sram NX 11 este deasemenea compatibila cu freehub shimano)

As prefera groupset-ul sram.

PROBLEMA mea este ca nu sunt lamurit pe deplin de prinderea achimbatorului spate.
Cadrul are "hanger" cube model #148. Este specificat CLAR ca nu suporta SRAM si nici Direct Mount (nu e o problema, mec-ul shimano slx nu e direct mount, are si distantierul acela pentru montare clasica).
Nu gasesc nicaieri un hanger care sa fie pentru sram pentru aceasta bicicleta,
Exista un hanger numarul 149 - la fel dar mai lung .... oare ??

Va rog spuneti-mi daca ar fi vreo sansa sa pot pune group-setul sram.

Asa cum a promis explic scurt de ce fac asta,

Eu am un scott scale 920 cu sram xo1, fac in jur de 3 mii km / an doar in paduri. Franele upgrade pe cube - au ramas de la scott pe care am pus xt 8120, plus roti custom cu dtswiss 350 si ratchet de 54 de dinti....plus multe altele. Aceasta e bicicleta sotiei. Incerc (probabil ca nu fac bine) sa o "tarasc" dupa mine din cand in cand.
Vreau sa ii fac upgrade-ul asta.
Ea nu stie cati bani bag eu in biciclete. De aceea nu pot sa o vand si sa iau una "mai buna". Fac asta si ea va sti ca a costat "maxim 100 de euro".
Nu am glumit deloc, asta e situatia,

Va rog ajutati-ma sa decid intre cele doua.

In speranta ca am fost cat se poate de coerent, va multumesc anticipat.

Popte.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1042
Subiecte: 2

#401881 30 iulie la 08:47

Nu-i pune sotiei 1x daca tragi de ea sa vina cu tine. Pune-i un Deore sau un X9 2x10. Sunt mai potrivite pentru bicicleta respectiva, au rapoarte mai ok la urcare chiar daca trebuie sa-si faca de lucru cu un al doilea shifter mai mult decat la 3x. Cube Aim nu am vazut echipat niciodata cu Sram NX, fiind bicicleta buget, deci slabe seprante sa gasesti ureche pentru el. Poate exista vreun alt adaptor pe care dai 10% din costul transmisiei. Mergi pe Shimano, mai ales ca seamana la ergonomie cu ce are acum. Am si Deore si X9 si-l prefer pe primul, nu-mi dau seama de ce, insa mi se par mai ok rapoartele la el, nu face atata zgomot desi SRAM-ul schimba mai rapid, plus ca nu reusesc sa ma obusniiesc cu shifterele SRAM.

ultima modificare: 30 iulie la 09:17

Constantin Poptelecan

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#401886 30 iulie la 10:31

Buna dimineata,

Multumesc mult pentru sfat.

Am facut si niste evaluari cu un calculator de viteze
http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1

Am comparat transmisiile intre ele, si inclin si eu tot spre shimano chiar si 1x.

Da, am sa ma mai gandesc cateva zile. Am sa studiez azi la lucru si deore si x9. Eu personal am trecut de la x2 shimano 2x11 - 11-42 pe vechea bicicicleta la 1x 10-50 sram si iubesc transmisia asta. Nu simt lipsa la nimic (e doar o parere personala).

Am sa revin cu o decizie si / sau cu rezultatul final dupa upgrade.ma gandesc sa ii iau si o furca non-tapered rock shox RL.

Multumesc inca odata !
Popte.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1042
Subiecte: 2

#401892 30 iulie la 13:05

Eu am foi 24/38 cu 11-36 pe ambele daca te ajuta cu ceva. Iti dau mai mult de lucru cu shifterul fata dar ai plaja mai mare de rapoarte decat la foi cu diferenta de 10-12 dinti cum sunt cele mai noi. La 1x evident nu conteaza. Mie mi-e util raport sub 0.71 cand am de urcat pante abrupte in padure.

RS Recon n-are sens sa iei decat cu telescoapele imbracate (cu teflon?). Cele nichelate fac usor pete de rugina si trebuie sa le stergi tot timpul. Am eu si XC 30 si Recon Solo Air, ambele nichelate. La RL mi se pare ca sunt imbracate.

ultima modificare: 30 iulie la 13:11

Constantin Poptelecan

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#402020 5 august la 00:22

Buna seara,

Revin cu rezultatul final asa cum am promis.

Am comandat transmisia SLX miercuri, si vineri le-am ridicat de la urgent Cargus curier (stau langa Oradea, si au trecut vama aici, de obicei bike-discount la mine ajunge in 2 zile). Vineri am stat seara pana noaptea tarziu si am schimbat transmisia.

Am cumparat urmatoarele:

Groupset -
Shimano - SLX 1x11-speed M7000 Group 11-46 with I-Spec II (without Disc Brakes)
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-slx-1x11-speed-m7000-group-11-46-with-i-spec-ii-without-disc-brakes-671619
204.90 EURO

Foaie -
SLX 11-speed Chainring SM-CRM70 34T for FC-M7000-1
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-slx-11-speed-chainring-sm-crm70-34t-for-fc-m7000-1-532743
22.9 EURO

Monobloc -
XT Hollowtech II Bottom Bracket BB-MT800
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-hollowtech-ii-bottom-bracket-bb-mt800-449969
15.9 EURO

2 Cauciucuri -
Continental Cross King Performance 27.5x2.2" Folding
https://www.bike-discount.de/en/buy/continental-cross-king-performance-27.5x2.2-folding-735173
19.90 EURO x 2 (39.8 EURO)

TOTAL - 243.7 EURO (transmisia) + 39.8 EURO (cauciucurile) + 14 EURO (transport)
297.5 EURO.


Sa nu uitam ca pentru cine nu are sculele, mai e nevoie de o cheie center lock, recomandat o dinamometrica, o cheie "bici" cu lant, o presa de lant (lantul nou vine cu "missing link" nu cu pin dar e necesara pentru scurtat), o scula (Cheie) pentru monoblocul vechi, un extractor de pedale de pe bottom bracked patrat, o cheie pentru hollowtech II (in cutia de la bottom bracket vine si adaptorul pentru cheia hollowtech clasic) si o cheie pentru strans piulita de tensionare de la crank. Sigur ... si un set de negative, un cleste bun de cabluri, vaselina, pasta anti-blocare (anti-seize), loctite 249 (albastru, mediu, macar pentru suruburile BCD de la foaie).

Am sculele stranse in timp, insa toate ar mai ridica pretul cu inca aproximativ 100 de euro.

Am facut totul ca la carte. Totul strans totul cu dinamometrica, pasta shimano anti seize pe filetele de la monobloc, vaselina in "shell-ul" de la monobloc, vaselina pe freehub, Cabluri noi (shifter-ul vine cu cablu nou in cutie), camasi de cabluri noi (aveam acasa), capete de cabluri noi ... etc.

Am reglat limitele inainte sa pun lantul, dupa "ochi" , am pus lant-ul (roata mare + pedalier + 4 link-uri) - tot ok. Am reglat B-gap-ul, limitele din nou si dupa indexarea.

Schimba perfect. Nu o auzi, Sunt dresat sa nu schimb "in forta" - usurez apasarea pedalelor cand schimb si in urcare si in coborare, asa ca nu se aude nimic, indexeaza APROAPE bine (mai da cate un rateu rareori - shifter-ul e de vina, recomand cu caldura shifter XT - diferenta e de 20 de euro, dar mare ca si calitate).

Pe general sunt FOARTE multumit de munca mea si de ce a iesit INSA : ! :

Scriu acest raspuns mai mult ca sa-l vada si altii care vor sa fac acelasi lucru. Sper sa-i mai redirectionati aici, pentru ca mai jos vad multi care vor sa faca treaba asta. Sper sa-i salvez de o cheltuiala inutila.

La noi este o vorba stupida care se potriveste perfect cu situatia asta, si anume "NU poti sa faci din cacat bici !" .

M-am plimbat ieri si azi cu bicicleta asta, am urcat pe niste segmente de pe Strava pe care incerc sa ii bat pe altii - cu scott-ul meu. A fost un CHIN. Am injurat la fiecare pedala. La cadenta mea obisnuita am dat dublu pedale sa ajung sus. Am injurat, am scuipat si am injurat iar tot drumul. Pe 46 cu 34 ... mergi cu 3 la ora. E chiar hazliu. Bicicleta ESTE si RAMANE un CACAT. Unul pe care scrie CUBE Aim "PRO". Cu o geometrie de plimbari romantice in parc. Cu jantele "alex rims" cu inscrisuri in chineza in interior pline de opturi. Cu o furca care troncane si imi da emotii in coborari pe pietre (si da am incercat si asta) si care face bottom out cand treci din greseala peste o urma de masina lasata in pamant.

Nu regret upgrade-ul. In situatia mea e OK. Se mai da si soata....

Si ca sa inchei haideti sa va spun si reactia ei. Am lasat bicicleta exact in fata mesei de afara, unde isi bea cafeaua si fumeaza ea dimineata. A observat CAUCIUCURILE (Scrie pe ceva galben "cross king" pe ele) si m-a intrebat daca le-am schimbat. Am zis ca da. I-am spus sa se dea prin curte ... si NU A OBSERVAT ca nu are 2 shiftere, ci are doar 1. A schimbat viteze aiurea ... in forta ... ca noobii ... si s-a invartit prin curte fara sa isi dea seama macar ca are alta transmisie. Atata efort ... pentru asta ... macar stiu eu ca merge bine.
Asa ca cel mai mare upgrade in aceste cazuri ... este o simpla pereche de cauciucuri.

Urmare, am hotarat sa nu mai investesc absolut NIMIC. Am renuntat instantaneu la ideea sa ii mai cumpar si furca. Bicicleta asta asa moare, pana ajunge la reciclare.

Transmisia completa care a ramas, cu absolut toate componentele le-am donat gratuit. La fel si cele doua cauciucuri.

Tin sa multumesc inca odata pentru sfaturi Gelu, si va doresc numai bine, sanatate si spor la pedalat.

Popte.






ultima modificare: 5 august la 00:34

+3
Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 159

#402023 5 august la 07:56

cube aim pro este o bicicleta de 2000 lei. nu stiu ce scott ai tu, dar cred cred ca cei 3km/h se datoreaza si altor factori, nu numai cadrului!
scott-ul si cube-ul au aceeasi marime la cadru?
au roti cu acelasi diametru? aceleasi anvelope?
probabil cu transmisia originala 3x8 urcai mai bine decat cu cea noua...
ce furca ai vrea sa aiba o bicicleta de 2000 lei???

si, DA, pot confirma si eu: femeile nu dau doi bani pe echiparea bicicletei! tu trebuia doar sa intretii bicicleta originala: centrare roti, gresare, cate o revizie la furca etc.

acum ai o bicicleta ieftina in care ai bagat o groaza de bani. putin probabil ca poti recupera ceva din ei la o vanzare, asa ca ai devenit sclavul pieselor: va trebui sa schimbi si cadrul!

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1042
Subiecte: 2

#402024 5 august la 08:28

E varza cadrul ala de la Cube Aim/Analog/Attention. Si au distributie super pusa la punct, e plin pe toate gardurile de ele. Ne fac un deserviciu pentru ca doar o sa urasca lumea bicicleta daca isi cumpara asa ceva. Si Scott au un cadru la fel de praf, Aspect ii spune. Oare n-au putut sa copieze si ei o Kona de la sfarsitul anilor ’90 in loc sa iasa pe piata cu niste geometrii atat de proaste? Pe mine nici Scale 760 nu m-a convins, mi se pare prea inghesuita marimea L (eu ar trebui sa folosesc M, chipurile), insa macar ala il poti face functional cu pipa si ghdon noi si tija de sa cu offset. Cu Scale 29er nu m-am dat dar am auzit ca e bun.

ultima modificare: 5 august la 08:39

+1
Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 159

#402025 5 august la 08:33

majoritatea utilizatorilor nu au nevoie de "geometrie", ci de bicicleta!
si sa nu uitam: ai o miscare de translatie si una de rotatie la sa, o miscare de translatie si una de rotatie la ghidon. cu cele 4 poti face muci orice geometrie...

-4
Constantin Poptelecan

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#402513 23 august la 23:30

Buna seara, nu incerc sa reinvii thread-ul...DAR
Cand sunt prost trebuie sa recunosc. Recunosc.

Uitati-va mai sus in a doua poza -.... CUM am routat lantul prin patina de la schimbator....
Am facut cu ea vreo 150 de km asa. Nu stiam ce masa baraie. Am ros jumate din tabla aia indoita de pe centrul patinei ....

Din ciclul "asa NU".... asa nu copii.
La o curatare de bicicleta / uns lant..am vazut azi si am rezolvat, na... asta e.

Pentru cine nu a inteles eu l-am pus GRESIT din neatentie. Exact cum NU trebuie in imaginea de mai jos.



Nimeni nu a observat ?

Popte.

ultima modificare: 23 august la 23:37

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1042
Subiecte: 2

#402516 24 august la 09:00

Daca tu n-ai observat in 150 km vrei sa observam noi din fotografii? Trebuia s-o pui la vanzare ca sigur observa cineva :)

Si eu am rutat asa prima data dar am facut doar o tura cu ea asa. De atunci sunt atent.

ultima modificare: 24 august la 09:02

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro