Incepator, vreau sa trec la 1x9 de la 3x9.


Andrei B.

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 4

#401333 8 iulie 2019 la 02:19

Salutare, in ultimul timp ma cam bate gandu sa trec pe un 1x9, dar nu sunt prea priceput in acest subiect fiind un incepator. In momentul acesta am acest angrenaj: https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=45434 , l-am cumparat fix la fel cu cel care-l avea bicicleta cand am cumparat-o, am zis sa nu fac nici o schimbare pentru ca nu eram priceput. Dar acum as vrea sa schimb lantul si sa-mi pun 1x9 pentru ca nu folosesc cele 2 foite (mare si mica) folosesc doar aceea mijlocie si nu le vad rostul. Ma gandeam sa cumpar doar foita dar nu stiu daca se potrivesc bratele, puteti sa-mi dati o recomandare, va rog? O zii buna!

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#401335 8 iulie 2019 la 12:19

Iti trebuie o foaie narrow wide single chainring cu BCD (bolt circle diameter) de 104 si cu 32T

https://www.chainreactioncycles.com/ro/en/race-face-narrow-wide-single-chainring/rp-prod109723

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#401350 8 iulie 2019 la 14:52

Dai jos foile actuale si montezi una Narrow Wide BCD 104, mai ieftin gasesti pe olx sau prin bazar

https://www.dirtbike.ro/bazar/vanzator:1101/pret-minim:60/pret-maxim:70/categorieiese-foi-placi-de-angrenaj

Se gasesc si variante ovale..

ultima modificare: 8 iulie 2019 la 14:55

Ati Boa AtiBoa

Trimite mesaj
Posturi: 796
Subiecte: 28

#401351 8 iulie 2019 la 15:27

Atentie si la suruburi! Trebuie sa faci rost si de suruburi mai scurte (daca nu primesti cu foaia NW) sau de niste distantiere.

Richard Stoica

Trimite mesaj
Posturi: 105
Subiecte: 5

#401352 8 iulie 2019 la 15:45

Unele foi au distantiere sudate , si nu mai e nevoie de surub scurt.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#401353 8 iulie 2019 la 16:07

Cel mai probabil NU trebuie suruburi mai scurte, astea NW sunt mai groase, si eu am trecut la 1x9 cu foaie asemanatoare, dar ovala

Ati Boa AtiBoa

Trimite mesaj
Posturi: 796
Subiecte: 28

#401354 8 iulie 2019 la 16:28

Da, probabil de aceea dau unii producatori suruburi mai scurte cu aceste foi, pt ca NU e nevoie de ele....
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F282777166842

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#401355 8 iulie 2019 la 16:40

Eu zic de situatia mea, foaie chinezeasca NW de 70lei + suruburi de angrenaj triplu de 9v nu a necesitat alte suruburi/ distantiere.
Foaia are ~ 2x grosimea foilor initiale de pe angrenaj.

Inclusiv la exemplul tau ma indoiesc sa trebuiasca alte suruburi, aceea foaie are grosime mare la gauri, or fi si unele mai subtiri.

ultima modificare: 8 iulie 2019 la 16:49

Ati Boa AtiBoa

Trimite mesaj
Posturi: 796
Subiecte: 28

#401368 8 iulie 2019 la 18:18

Oricum, e bine sa stie omul ca S-AR PUTEA sa aiba nevoie de distantiere/suruburi mai scurte. Sunt exceptii, chiar si in care nici de piulite nu mai e nevoie in partea cealalta (spre cadru), fiindca unele foi au filet in cele 4 gauri.

+2
Andrei B.

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 4

#401370 8 iulie 2019 la 18:41

Multumesc tuturor de raspuns. Chiar m-ati ajutat foarte mult!

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 149
Subiecte: 2

#401602 17 iulie 2019 la 13:02

Calin Neagu: Cel mai probabil NU trebuie suruburi mai scurte, astea NW sunt mai groase, si eu am trecut la 1x9 cu foaie asemanatoare, dar ovala
M-ati facut curios si pe mine. Care este avantajul foii ovale?
Am gasit pe net descrierea asta "​Advantages of Oval Chainrings: Designed to provide varying mechanical advantages at different points in the pedal stroke. This effectively changes the gear ratio at different angles of rotation for an ergonomic feel."
Insa, mai exact, la ce ajuta?

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 6229
Subiecte: 68

#401605 17 iulie 2019 la 13:25

1x9? Ca să ce?

Foaia narrow-wide te ajută doar în relație cu un schimbător cu clutch, iar schimbătoarele cu clutch nu prea sunt compatibile cu manetele de 9, că au alt raport de tragere, după știința mea.

Fix din motivele ăstea fac upgrade la 3 biciclete de la 3x9 la 1x10. Pentru că nu știu schimbător de 9 cu clutch, că nu există, și nu știu ca ălea de 10 să fie compatibile, nici la SRAM, nici la Shimano.

Mx

+1
Ati Boa AtiBoa

Trimite mesaj
Posturi: 796
Subiecte: 28

#401609 17 iulie 2019 la 13:41

Teoretic (repet, teoretic), poti folosi un schimbator Shimano de 10 viteze cu clutch (de ex. Zee) cu maneta de 9 viteze (de ex Sram X7), si lant, pinioane de 9 viteze. Exact asta vreau sa fac acum zilele astea sa vad daca functioneaza.
Stiu ca suna "strutocamila", dar sunt multi care au confirmat ca functioneaza. N-am de pierdut, ii dau o sansa. Revin cu detalii dupa ce e gata setup-ul.

Ati

0
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 6229
Subiecte: 68

#401614 17 iulie 2019 la 14:21

Am mai auzit și eu de combinația asta, dar numai cineva o încercase. Dar altfel, rămâne valabil ce spuneam eu: 9 și 10 au alte rapoarte de tragere.

+1
Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 23

#401615 17 iulie 2019 la 15:20

Exista schimbatoare cu clutch si pentru 9 viteze:
https://www.pinkbike.com/news/review-microshifts-125-advent-drivetrain.html

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#401617 17 iulie 2019 la 16:30

Robert Chiras: M-ati facut curios si pe mine. Care este avantajul foii ovale?
Teoretic are avantajul de a face pedalarea mai fluida, practic nu stiu cat ajuta dar NU ma deranjeaza

Maximilian Munteanu: 1x9? Ca să ce ?
E mai mult pt bicle folosite pe asfalt... pt cei care oricum folosesc doar foaia mijlocie.

ultima modificare: 17 iulie 2019 la 16:33

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 6229
Subiecte: 68

#401618 17 iulie 2019 la 16:37

Marius Valeanu: Exista schimbatoare cu clutch si pentru 9 viteze:
https://www.pinkbike.com/news/review-microshifts-125-advent-drivetrain.html


Minunat, de unde le cumpărăm? Din țară, de undeva? Link, please?

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 149
Subiecte: 2

#401619 17 iulie 2019 la 16:44

Eu tot nu inteleg care e legatura dintre NW si schimbatoarele cu clutch.
Am citit aceste doua articole:
https://www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/narrow-wide-chainrings-guide
https://bicycles.stackexchange.com/questions/43184/what-is-a-narrow-wide-chainring-and-what-are-its-benefits-and-drawbacks
si nicaieri nu zice ca iti trebuie neaparat schimbator cu clutch. In primul zice ca e compatibil cu orice fel de schimbator: "Compatible with 9, 10, 11, and 12 speed drivetrains." iar in al doilea articol zicea doar ca o sa beneficiezi de avantajele schimbatoarelor cu clutch: "You don't need a special cassette, but you might benefit from using a clutched rear derailleur (particularly on a MTB), which prevents the chain from going slack on bumpy terrain."

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#401620 17 iulie 2019 la 16:50

Se poate folosi foaie NW si la transmisie fara clutch.

Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 23

#401621 17 iulie 2019 la 16:57

Maximilian Munteanu: Minunat, de unde le cumpărăm? Din țară, de undeva? Link, please?
Intreg groupset-ul si schimbatorul:
https://www.bike24.com/p2334685.html
https://www.bike24.com/p2334418.html
Sunt chiar si-n stock...

ultima modificare: 17 iulie 2019 la 17:00

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#401622 17 iulie 2019 la 17:05

Cine o lua acel groupset cand ai Shimano pe 10 la 90euro...

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 6229
Subiecte: 68

#401624 17 iulie 2019 la 17:35

Marius Valeanu: Intreg groupset-ul si schimbatorul:
https://www.bike24.com/p2334685.html
https://www.bike24.com/p2334418.html
Sunt chiar si-n stock...


Aha, deci din țară și la îndemână și și la preț bun, cum bănuiam! ;)

+1
Ati Boa AtiBoa

Trimite mesaj
Posturi: 796
Subiecte: 28

#402568 28 august 2019 la 13:59

Sunt dator cu raspunsul la intrebarea daca functioneaza combinatia "strutocamila" de maneta Sram cu schimbator pinioane Shimano.
Pot confirma, ca functioneaza perfect. Cel putin in cazul meu cu maneta Sram X7 (de 9 viteze), cu schimbator Shimano Zee (clutch, in mod normal ar fi de 10 viteze) si cu lant/pinion (11-32) Shimano XT de 9 viteze. Ce-i drept, desi schimba vitezele frumos intre 2-9, dar pe rotita mare (viteza 1) nu vroia sa urce nicicum. Am pus un distantier de aprox 4mm sub cablu (unde se fixeaza cu surub pe schimbator), si acum schimba toate vitezele fara problema, inclusiv cu clutch-ul activat.
Uitati si explicatia de ce functioneaza (cel putin asta e teoria): odata ce Shimano a trecut de la 9 la 10 viteze, au schimbat si ratio-ul de la manete/schimbator. Cum la 10 viteze Shimano are 1:1 ratio, e clar, ca exista sansa sa funtioneze cu maneta Sram de 9 viteze care e la fel (1:1 actuation).
Concluzie: daca nu vreti sa treceti la 10 speed dar vreti sa beneficiati de avantajele schimbatoarelor cu clutch, puteti incerca si voi aceasta combinatie. Succesul NU e garantat insa! Am mai citit si eu despre cazuri in care nu a functionat perfect acest setup.

(Astept sa primesc thumbs down si la acest comment, mai ales de la persoanele care n-au incercat combinatia de mai sus, dar stiu mai bine decat oricine)

ultima modificare: 28 august 2019 la 14:02

+5
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 6229
Subiecte: 68

#402573 29 august 2019 la 01:04

Excelent, merci!

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×