Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Incepator, vreau sa trec la 1x9 de la 3x9.


Andrei B.

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 2

#401333 8 iulie la 02:19

Salutare, in ultimul timp ma cam bate gandu sa trec pe un 1x9, dar nu sunt prea priceput in acest subiect fiind un incepator. In momentul acesta am acest angrenaj: https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=45434 , l-am cumparat fix la fel cu cel care-l avea bicicleta cand am cumparat-o, am zis sa nu fac nici o schimbare pentru ca nu eram priceput. Dar acum as vrea sa schimb lantul si sa-mi pun 1x9 pentru ca nu folosesc cele 2 foite (mare si mica) folosesc doar aceea mijlocie si nu le vad rostul. Ma gandeam sa cumpar doar foita dar nu stiu daca se potrivesc bratele, puteti sa-mi dati o recomandare, va rog? O zii buna!

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 650
Subiecte: 5

#401335 8 iulie la 12:19

Iti trebuie o foaie narrow wide single chainring cu BCD (bolt circle diameter) de 104 si cu 32T

https://www.chainreactioncycles.com/ro/en/race-face-narrow-wide-single-chainring/rp-prod109723

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2429
Subiecte: 7

#401350 8 iulie la 14:52

Dai jos foile actuale si montezi una Narrow Wide BCD 104, mai ieftin gasesti pe olx sau prin bazar

https://www.dirtbike.ro/bazar/vanzator:1101/pret-minim:60/pret-maxim:70/categorieiese-foi-placi-de-angrenaj

Se gasesc si variante ovale..

ultima modificare: 8 iulie la 14:55

Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 464
Subiecte: 11

#401351 8 iulie la 15:27

Atentie si la suruburi! Trebuie sa faci rost si de suruburi mai scurte (daca nu primesti cu foaia NW) sau de niste distantiere.

Richard Stoica

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 4

#401352 8 iulie la 15:45

Unele foi au distantiere sudate , si nu mai e nevoie de surub scurt.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2429
Subiecte: 7

#401353 8 iulie la 16:07

Cel mai probabil NU trebuie suruburi mai scurte, astea NW sunt mai groase, si eu am trecut la 1x9 cu foaie asemanatoare, dar ovala

Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 464
Subiecte: 11

#401354 8 iulie la 16:28

Da, probabil de aceea dau unii producatori suruburi mai scurte cu aceste foi, pt ca NU e nevoie de ele....
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F282777166842

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2429
Subiecte: 7

#401355 8 iulie la 16:40

Eu zic de situatia mea, foaie chinezeasca NW de 70lei + suruburi de angrenaj triplu de 9v nu a necesitat alte suruburi/ distantiere.
Foaia are ~ 2x grosimea foilor initiale de pe angrenaj.

Inclusiv la exemplul tau ma indoiesc sa trebuiasca alte suruburi, aceea foaie are grosime mare la gauri, or fi si unele mai subtiri.

ultima modificare: 8 iulie la 16:49

Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 464
Subiecte: 11

#401368 8 iulie la 18:18

Oricum, e bine sa stie omul ca S-AR PUTEA sa aiba nevoie de distantiere/suruburi mai scurte. Sunt exceptii, chiar si in care nici de piulite nu mai e nevoie in partea cealalta (spre cadru), fiindca unele foi au filet in cele 4 gauri.

+2
Andrei B.

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 2

#401370 8 iulie la 18:41

Multumesc tuturor de raspuns. Chiar m-ati ajutat foarte mult!

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 54

#401602 17 iulie la 13:02

Calin Neagu: Cel mai probabil NU trebuie suruburi mai scurte, astea NW sunt mai groase, si eu am trecut la 1x9 cu foaie asemanatoare, dar ovala
M-ati facut curios si pe mine. Care este avantajul foii ovale?
Am gasit pe net descrierea asta "​Advantages of Oval Chainrings: Designed to provide varying mechanical advantages at different points in the pedal stroke. This effectively changes the gear ratio at different angles of rotation for an ergonomic feel."
Insa, mai exact, la ce ajuta?

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5533
Subiecte: 66

#401605 17 iulie la 13:25

1x9? Ca să ce?

Foaia narrow-wide te ajută doar în relație cu un schimbător cu clutch, iar schimbătoarele cu clutch nu prea sunt compatibile cu manetele de 9, că au alt raport de tragere, după știința mea.

Fix din motivele ăstea fac upgrade la 3 biciclete de la 3x9 la 1x10. Pentru că nu știu schimbător de 9 cu clutch, că nu există, și nu știu ca ălea de 10 să fie compatibile, nici la SRAM, nici la Shimano.

Mx

+1
Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 464
Subiecte: 11

#401609 17 iulie la 13:41

Teoretic (repet, teoretic), poti folosi un schimbator Shimano de 10 viteze cu clutch (de ex. Zee) cu maneta de 9 viteze (de ex Sram X7), si lant, pinioane de 9 viteze. Exact asta vreau sa fac acum zilele astea sa vad daca functioneaza.
Stiu ca suna "strutocamila", dar sunt multi care au confirmat ca functioneaza. N-am de pierdut, ii dau o sansa. Revin cu detalii dupa ce e gata setup-ul.

Ati

0
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5533
Subiecte: 66

#401614 17 iulie la 14:21

Am mai auzit și eu de combinația asta, dar numai cineva o încercase. Dar altfel, rămâne valabil ce spuneam eu: 9 și 10 au alte rapoarte de tragere.

+1
Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 153
Subiecte: 17

#401615 17 iulie la 15:20

Exista schimbatoare cu clutch si pentru 9 viteze:
https://www.pinkbike.com/news/review-microshifts-125-advent-drivetrain.html

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2429
Subiecte: 7

#401617 17 iulie la 16:30

Robert Chiras: M-ati facut curios si pe mine. Care este avantajul foii ovale?
Teoretic are avantajul de a face pedalarea mai fluida, practic nu stiu cat ajuta dar NU ma deranjeaza

Maximilian Munteanu: 1x9? Ca să ce ?
E mai mult pt bicle folosite pe asfalt... pt cei care oricum folosesc doar foaia mijlocie.

ultima modificare: 17 iulie la 16:33

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5533
Subiecte: 66

#401618 17 iulie la 16:37

Marius Valeanu: Exista schimbatoare cu clutch si pentru 9 viteze:
https://www.pinkbike.com/news/review-microshifts-125-advent-drivetrain.html


Minunat, de unde le cumpărăm? Din țară, de undeva? Link, please?

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 54

#401619 17 iulie la 16:44

Eu tot nu inteleg care e legatura dintre NW si schimbatoarele cu clutch.
Am citit aceste doua articole:
https://www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/narrow-wide-chainrings-guide
https://bicycles.stackexchange.com/questions/43184/what-is-a-narrow-wide-chainring-and-what-are-its-benefits-and-drawbacks
si nicaieri nu zice ca iti trebuie neaparat schimbator cu clutch. In primul zice ca e compatibil cu orice fel de schimbator: "Compatible with 9, 10, 11, and 12 speed drivetrains." iar in al doilea articol zicea doar ca o sa beneficiezi de avantajele schimbatoarelor cu clutch: "You don't need a special cassette, but you might benefit from using a clutched rear derailleur (particularly on a MTB), which prevents the chain from going slack on bumpy terrain."

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2429
Subiecte: 7

#401620 17 iulie la 16:50

Se poate folosi foaie NW si la transmisie fara clutch.

Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 153
Subiecte: 17

#401621 17 iulie la 16:57

Maximilian Munteanu: Minunat, de unde le cumpărăm? Din țară, de undeva? Link, please?
Intreg groupset-ul si schimbatorul:
https://www.bike24.com/p2334685.html
https://www.bike24.com/p2334418.html
Sunt chiar si-n stock...

ultima modificare: 17 iulie la 17:00

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2429
Subiecte: 7

#401622 17 iulie la 17:05

Cine o lua acel groupset cand ai Shimano pe 10 la 90euro...

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5533
Subiecte: 66

#401624 17 iulie la 17:35

Marius Valeanu: Intreg groupset-ul si schimbatorul:
https://www.bike24.com/p2334685.html
https://www.bike24.com/p2334418.html
Sunt chiar si-n stock...


Aha, deci din țară și la îndemână și și la preț bun, cum bănuiam! ;)

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro