Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

De la 2x10 la 1x10


Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395042 31 august la 09:20

Salut baieti, in viitorul apropiat ma gandeam sa trec de la 2 la 1 foaie. De ce? Foaia mare mi s-a tocit si nu imi da mana sa dau 200 de lei pe una de truvativ de 36t.
Mi am luat un set de pinioane de 42t si vreau sa va intreb ce foaie sa imi pun? 30t, 32t, 34t?
Plus ca mai reduc aproape 300 de grame.
Stiu ca o sa imi trebuiasca picioare, mai ales la bita asta: https://www.olx.ro/oferta/lapierre-zesty-tr-329-trail-all-mountain-enduro-cu-29-fox-sram-x9-IDaWjYF.html#33cefe1e15

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 868
Subiecte: 6

#395043 31 august la 10:09

29er? Yeeei!!! Foaie de 28 fara probleme. O sa pierzi la viteza, dar asta e... Acu' depinde si cat te tin picioarele. Eu unul am 32x46 pe 27.5 si e la limita (e drept ca nu-s chiar cea mai fit persoana) - ma bate gandul sa trec la pinion de 50 pentru sezonul viitor.

+2
Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395044 31 august la 10:43

As incerca un 30 in cazul asta, duc binisor dealurile, chit ca full echipat are 16,5 kg. Mai astept niste pareri, multumesc domn' Camil!

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1876
Subiecte: 6

#395046 31 august la 11:46

Depinde cat de abrupte sunt pantele pe care te dai, care e raportul cel mai mic pe care-l folosesti ?
Bagi datele intrun calculator online si vezi ce foaie ar merge.

Asa eu as lua 28.. de fapt raman la deraior frontal ca 1x nu e pt mine (pe mtb)
Zic asta dupa ce-am incercat Gx eagle, raportul 34 x 50 m-a facut sa ma dau jos,.. iar 30x42 e mai greu.

ultima modificare: 31 august la 11:55

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 321

#395047 31 august la 12:18

28 sau 30 de dinti. Peste aia o sa te dai jos sau iti faci praf genunchii. Si cu 30 de dinti o sa-ti fie cam greu daca ai rampe cu portiuni mai lungi peste 15% inclinatie sau hopuri abrupte si scurte in urcare (cele pe care ai da jump daca ai veni din sens invers). Daca insisti sa pui 30, poti sa pui foaie ovala.

https://nsmb.com/articles/long-term-review-absolute-black-oval-chainring/

Mi se pare cam aiurea sa treci la 1x din cauza ca e 200 lei foaia existenta. Nu tot o foaie trebuie sa pui in locul ei? La 1x vei termina mai repede si lantul si foaia, deci e o falsa economie.

https://singletrackworld.com/2016/06/12-reasons-1x-drivetrains-suck/

ultima modificare: 31 august la 14:33

+1
Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395049 31 august la 15:15

Am sa ma gandesc mai bine daca fac pasul asta sau nu, sper ca investitia de 50 de euro pe o bucata de aluminiu sa fie buna...

Alin Romulus Paul

Trimite mesaj
Posturi: 69
Subiecte: 3

#395052 31 august la 16:40

Eu am foaie de 30, cu pinioane 11-42. Nu am antrenament, nu am timp, mă dau mai mult la vale, la deal e mai greu decât cu combinația pe care o ai acum, 22 foaie mica cu 36 pinion. Daca mergi pe foaie de 28, iar e rău, la cele mai mici pante o sa dai in gol, plus că nu cred că poți pune așa foaie mica, chestie de compatibilitate și de chainline. Sfatul meu este sa ramai pe 2x, cu pinioanele de 42, caută o foaie de 36, ai raport bun și la vale și excelent la deal cu foaia mica. Pe scurt, bike-ul tau a fost al meu, am avut în plan să schimb la pinioane de 11-42, pentru ture de crosscountry, unde pe roti de 29 nu puteam urca rampe abrupte, dar folosind și roti de 27.5 am renunțat.

+3
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1876
Subiecte: 6

#395053 31 august la 18:46

Calin Opincariu: ...Foaia mare mi s-a tocit si nu imi da mana sa dau 200 de lei pe una de truvativ de 36t.

Nu e asa ceva ?
https://www.bike-discount.de/en/buy/truvativ-chainring-mtb-36t-104mm-aluminium-black-45381

Placile shimano sunt compatibile ? tot 104 bcd sunt si alea..

ultima modificare: 31 august la 18:54

Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395057 1 septembrie la 08:48

e de 9 viteze, nu stiu unde am vazut 40 de euro. Hopa, am gasit detinatorul initial :)

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 539
Subiecte: 4

#395062 1 septembrie la 18:57

Nu merita sa bagi bani in bicla asta. Eu iti recomand sa cheltui minimum cat sa o tii functionala si basta.

+1
Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395064 1 septembrie la 23:01

Si asta e adevarat. Ce ziceti de asta?
https://www.dirtbike.ro/bazar/placa-foaie-36-truvative-angrenaj-388261

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 324
Subiecte: 10

#395065 1 septembrie la 23:58

Tu cu ce raport urci când e cel mai greu?
Dacă acel raport îl poți obține și cu foaia de 36T, atunci este ok. Dacă nu, nu. Ce este așa de greu de împărțit două numere. Înțelegeam dilema dacă treceai de la o dimensiune de roata la alta, dar așa.
Nu ai spus cum folosești bicicleta, ce relief este în zona unde locuiești (urcări frecvente, lungimea lor) sau dacă mergi la competiții. Ai pomenit tu de ceva dealuri, dar și astea pot fi de diverse feluri.
Spre exemplu, dacă locuiești în zonă cu relief plat, foaia de 36T este ok. Dar dacă ai zona cu dealuri mari sau chiar munte, părerea mea este că o să te chinui.
Dacă mergi la competiții iarăși este o discuție, depinde de ponderea urcărilor vs plat, lungimea traseului, e.t.c. Mulți sportivi au mai multe foi pe care le schimbă în funcție de specificul traseului.

Că să fiu concret, eu la pantele cele mai grele merg cu raport de 0.68 (22x32). Mai mic de atât cred că mi-ar fi greu să îmi mențin echilibrul din cauza vitezei prea mici.
Dacă ar fi să trec pe 1x11, as lua foaie de 30T, deoarece în combinație cu pinionul de 42T, aș avea un raport de 0,71 adică foarte aproape de ce aș folosi acum. Dacă aș schimba și roțile, de la 27,5 la 29, atunci ar fi greu cu foaia de 30T, deoarece la fiecare rotație urci mai mult decât cu roata de 27.5, ceea ce înseamnă mai multă energie. Întotdeauna e vorba de forță și energie. Nu poți să ignori una sau alta. Că să exagerez, oricine poate urca o pantă de 15% și 20m dar dacă lungimea este de 200m? Iată rolul energiei.
Prin urmare, pentru nivelul meu de pregătire fizică, la roata de 29" aș folosi mai degrabă un 2x sau 3x, ori aș începe să mă antrenez foarte serios că să îmi cresc nivelul d pregătire.

Părerea mea este că pui întrebări la care cu adevărat poți răspunde doar tu.

+1
Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395066 2 septembrie la 09:54

Merci Vlad, Bacaul are si portiuni mai serioase pe alocuri, dar nu cu multe urcari grele. Raman la 2x atunci pana o vand si dupa mai vedem.

Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395104 3 septembrie la 17:17

Baieeeeti, imi urca schimbatorul pe foaia asta, chit ca e de DH? https://www.dirtbike.ro/bazar/placa-foaie-36-truvative-angrenaj-388261

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 868
Subiecte: 6

#395107 3 septembrie la 18:05

E pentru 1x. N-are pini si rampe, deci ma indoiesc. Chiar presupunand prin absurd ca urca lantul o sa caraie si-o sa maraie si-o sa-ti faca numai draci, plus uzura prematura a lantului si a schimbatorului.

ultima modificare: 3 septembrie la 18:05

+1
Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395177 7 septembrie la 00:39

Bine, merci frumos!

Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395812 saptamana trecuta marti la 23:03

Salut baieti, revin :)
2 chestii vreau sa va intreb, pt ca bicla asta e un all rounder destul de bun, ma gandeam sa raman cu ea, asa ca:

1)Merita upgrade ul de la 2x10 la 1x12 NX, daca vand piesele si mai pun niste banuti? Asta cam peste 1 an sa zic. Sau bicla e deja demodata

2) Un dropper e costitor la intretinere si la greutate?

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 868
Subiecte: 6

#395813 saptamana trecuta marti la 23:16

Despre transmisie e greu de zis daca merita cu adevarat. Parerea si experienta mea e ca din punct de vedere financiar nu merita. Dar daca ai tu o pasarica pe creier, atunci aia e! :))) Ca idee si eu sunt fixat pe 1x. In consecinta tocmai am schimbat o transmisie impecabila 2x pentru a-mi pune 1x la hibrida. Sincer iti spun ca nu ma ajuta la nimic - tot aceleasi 3 rapoarte le folosesc, dar macar am mai eliminat o fixatie de pe lista. Acum stau si ma tot intreb daca si cand o voi vinde pe cea veche pentru a mai amortiza din investitie.
In fine, daca tot te gandesti sa o schimbi , macar ia-ti XT Samurai. Eagle-ul e overrated deja :)))).

Dropper-ul in schimb mi se pare cea mai smechera inventie de la roata incoace. Reverbul meu are cam 0.5 - 0.6kg (31.6mm, 400mm lungime si cursa de 100mm). Daca e costisitor la intretinere? Aproximativ da! Acu' evident ca depinde si de buzunarul fiecaruia. Kitul de service basic e cam 120lei, cel full cam 240lei. Manopera la un service serios e undeva la 150-200 lei. Ca sa nu mai vorbesc ca in orase precum minunatul meu Ploiesti nu gasesti pe nimeni sa-ti faca service la Reverb. Eu de banii de manopera mi-am luat sculele speciale pentru Reverb si imi fac singur service-ul.

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 05:49

+3
Robert Jarnea

Trimite mesaj
Posturi: 2

#395814 saptamana trecuta miercuri la 09:15

Salut!
Eu pe 27.5 merg cu 1x10 32-36 si uneori uit sa folosesc pinionul de 36. Dar pentru 42 recomand 34 si ai un range bun.

Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395815 saptamana trecuta miercuri la 11:09

Bine inteles ca mai intai mai fac rost de bani, dupa imi vand transmisia iar mai apoi o iau pe cealalta.
Xt samurai? Sa arunc si eu un ochi.
Mai pun 2-300 de grame la reverb ul ala , dar ma mai gandesc.
Voi cauta ceva pe sufa, entry.

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 11:09

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1876
Subiecte: 6

#395817 saptamana trecuta miercuri la 12:24

Calin Opincariu: Salut baieti, revin :)
1)Merita upgrade ul de la 2x10 la 1x12 NX, daca vand piesele si mai pun niste banuti?

Am mai zis-o, in functie de traseele practicate trecerea la 1x poate fi upgrade sau downgrade.

O caseta NX Eagle are ~615 grame (!!), probabil si deraiorul NX e mai greu de cel actual, dar aici ia Gx ca sunt la acelasi pret !

Daca ai toate rapoartele necesare la 1x ok, dar vezi si greutatea, nu stiu ce sens are sa dai atatia bani fara sa scazi greutatea cu macar 300gr, ... eventual caseta sunrace la 70euro si 590gr, desi tot e f grea.

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 12:56

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 321

#395818 saptamana trecuta miercuri la 12:55

Care e upgrade-ul de fapt? Lantul mai subtire care se uzueaza si se intinde mai rapid? Caseta care costa de 7x mai mult fata de una de 10 sau 11s? Faptul ca ai mai putine rapoarte decat la 2x? Scutesti 300g ca sa ce? Asa arunci bidonul cu apa si scutesti 500 sau 750g. Schimbi cauciucurile cu unele usoare si mai scutesti 1 kg.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1876
Subiecte: 6

#395819 saptamana trecuta miercuri la 13:01

Da, ziceam ca nu scuteste nici 300gr, probabil greutatea ramane ~aceeasi... fiindca adauga la caseta si deraior.

1x are sens daca mergi relativ plat, de ex in Anglia e si normal sa fie toti obsedati de 1x fiindca n-au urcari.
La Ploiesti din ce stiu e campie asa ca poate merge 1x.
Calculeaza rapoartele cu o caseta 11sp 11-46, 465gr la 50euro suna mai normal.

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 13:17

Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 263
Subiecte: 45

#395820 saptamana trecuta miercuri la 13:38

hmmm...deci nu scap de greutate, bine... Dar de dropper ce ziceti?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 321

#395821 saptamana trecuta miercuri la 13:53

Si pe plat trebuie sa pedalezi ca nebunul cu foaie de 30 de dinti pe fata. Daca pui mai mare ai probleme la deal.

De exemplu hai sa luam Kona Sutra pentru ca au doua modele: Sutra stock, echipata pentru touring cu transmisie Deore/Alivio 3x9 (foi 26/36/48, 11-34) si Sutra LTD cu SRAM Rival 1x11 (foaie 36, 11-42). Prima are rapoarte 0.76-4.36, a doua 0.85-3.27. Sutra LTD, varianta 1x11 cu rapoarte mai proaste costa cu 500$ mai mult decat varianta stock, care vine cu aparatori de noroi si portbagaj. E drept, pe langa transmisia 1x11 are si frane hidraulice. Adica dai cu 500$ in plus si nici macar nu poti merge tare pe plat iar la deal te chinui. Vine unu cu o Sutra stock cu portbagaje si prostii pe ea si te ia si la deal si pe plat. Care e ideea?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1876
Subiecte: 6

#395823 saptamana trecuta miercuri la 15:01

Foaie de 48 gasesti la trekking si imo e MULT prea mare si acolo... mtb-urile actuale care vin echipate cu 3x au in general angrenajul 40-30-22, iar raportul 40 x11/ 12 e folosit doar la vale :)

Calin Opincariu: .. de dropper ce ziceti?
Sincer astea sunt intrebari la care TU stii raspunsul, la transmisie compari rapoartele folosite acum cu cele oferite de 1x pe un calculator online.
Ai avea rapoartele necesare sau nu ?
Daca da bagi 1x, daca nu ramai la ce ai, asa ar fi logic

La dropper la fel, iti trebuie sau nu ?
E o inventie foarte folositoare unora, dar daca esti ca mine si cobori saua de 3-5x/ an chiar n-are sens.

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 15:14

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 868
Subiecte: 6

#395824 saptamana trecuta miercuri la 15:13

Asa e... La Ploiesti e campie, motiv pentru care m-as descurca si cu SS prin oras. Dar si la MTB tot 1x11 am, cu foaie de 32. Pinionul ala de 46 e la limita pentru mine. Cred ca un 50 ar fi ideal. Doar ca 50 pe 11v are o saritura cam mare, iar 12v nu am vrut tocmai din cauza greutatii....

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1876
Subiecte: 6

#395825 saptamana trecuta miercuri la 15:25

11sp : 11-13-15 - 18 - 21-24-28-32-36-42-50
12sp: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36-42-50

Nu e asa mare saritura, la 11sp ai pinion de 18 vs 17+19 la 12sp, in rest la fel.
Daca ai deraior shimano 11sp vezi sa fie sgs, altfel nici o sansa cu caseta de 50... de fapt as cauta mai multe info

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 15:38

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 868
Subiecte: 6

#395826 saptamana trecuta miercuri la 15:48

Schimbatorul e SGS. L-am luat exact in ideea dca poate voi trece la 50T. D9ar ca momentan nu ma grabesc - o sa incerc inatai sa umblu la conditia fizica si pe urma mai vedem.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 324
Subiecte: 10

#395827 saptamana trecuta miercuri la 16:38

Dropper post este pentru trail și enduro, mai rar la XC. Rolul sau este destul de evident, să poți cobora șaua la coborâri agresive in mod automat. Poți să o cobori și manual, dar automat este mai cool, iar dacă mergi in regim de competiție aproape că este un must have. Dacă vrei sau nu un astfel de upgrade trebuie să decizi singur.
Transmisiile 1x eu le vad venite din disciplinele axate pe coborâre și eventual din cross-country de performanță unde pregătirea fizică superioară suplinește lipsa spectrului larg de rapoarte.
O chestiune interesantă: de ce nu se fac casete 11s cu rapoarte din 3 in 3? Ar acoperi o plajă ceva mai largă și schimbarea de cadență nu ar fi semnificativă.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro