Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Angrenaj Boost 2x11 cu 10sp non-Boost


Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 448
Subiecte: 11

#394699 15 august 2018 la 05:07

Salut!

As dori sa-mi schimb angrenajul actual (Shimano FC-M552) care e pt 3x10 cu un angrenaj XT (FC-M8000-B2) care e pt "noul" standard 2x11 Boost, iar cadrul meu e deja "oldschool" pt acest angrenaj nou, fiind cu ax de 135mm QR.

DA. Stiu ca e cel mai sanatos daca folosesti asa cum spune producatorul (adica schimbi tot groupset-ul, cadrul, furca, si si culoarea echipamentului sa fie conform cu noul trend de culori/design, etc-etc...). De obicei urmaresc si eu intructiunile producatorilor, dar nu as dori sa schimb 50% din bicicleta.

DAR. Cum diferenta dintre Boost si non-Boost e de doar 3mm, iar eu oricum folosesc in majoritate cazurilor (se intelege >95%) rotitele mici pe spate, nu vad sa fie o problema foarte mare acea latime in plus (3mm) la chainline in cazul Boost. Iar asa stiu ca nici latimea zalelor nu e enorma (0.13~0.2mm - depinde de producatorul lantului), iar latimea dintilor e acelasi (1.6mm).

Acum intrebarea mea este: ati mai folosit in astfel de combinatie angrenaje/lanturi de diferite standarde? A functionat? Sau ati avut probleme cu ele? Daca da, care au fost astea?

Va rog mult, cei care NU aveti experiente cu astfel de "mix"-uri sa nu ma atacati cu "Baaaa, frate, schimba-ti rabla aia de bicicleta, si ia-ti ceva nou, de ex. o bicicleta model 2019 sa fii la moda!!!!111!!unu!!!", fiindca aceste raspunsuri chiar nu ma (ne) ajuta.

Multumesc,
AtiBoa

0
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1983
Subiecte: 6

#394728 15 august 2018 la 20:47

Ma scuzi dar n-am inteles de ce vrei angrenaj pt alt numar de pinioane si alt standard... nu se mai gasesc angrenaje pe 10 non-Boost ?

+1
Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 448
Subiecte: 11

#394754 17 august 2018 la 00:12

Am pus o intrebare. Daca nu stii raspunsul nu inteleg de ce pierzi vremea sa lasi comentarii.

-4
Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 901

#394755 17 august 2018 la 09:49

Există și versiune non-boost a angrenajului respectiv, prin urmare nu prea înțeleg de ce l-ai vrea pe cel Boost.

Da, vei avea un chainline foarte prost; în mod normal vrei să fii cât mai aproape de pinioanele mari, nu mai departe (eu am angrenaj standard pe cadru Boost). E posibil să nu-ți funcționeze corect schimbătorul față; dacă e cu colier, poți pune un adaptor și alt deraior direct mount ( https://www.modernbike.com/problem-solvers-direct-mount-adaptor-for-73mm-bottom-bracket-with-boost-rear-spacing-fits-34.9-with-shims-for-31.8-28.6mm ); dacă e deja direct mount e posibil să poți fabrica un distanțier de 2-3mm.

ultima modificare: 17 august 2018 la 09:50

+1
Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 448
Subiecte: 11

#394758 17 august 2018 la 11:22

Multumesc Florin pt raspuns.
Din moment ce avem o problema data, si o intrebare legata de acesta, ce importanta are de ce am pus aceasta intrebare? Doar ca sa dormiti si voi linistit (sa nu trebuiasca sa dai negativ la comment-urile mele de aici), va spun ca am primit un astfel de angrenaj si eram doar curios daca il pot folosi pe bicicleta mea sau nu. Dar vad ca sunteti mai curiosi sa aflati "de ce?", Decat eram eu sa aflu daca "se poate?". Haideti ca voi schimba si titlul topicului in "de ce as vrea eu boost sa combin cu non-boost"...

-1
Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 901

#394765 17 august 2018 la 12:55

Era așa greu să spui de la început că ai deja un angrenaj boost? Nu te mai întreba nimeni "de ce".

+2
Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 448
Subiecte: 11

#394769 17 august 2018 la 15:52

:)) hai ca va povestesc toata viata mea, poate va mai intereseaza ceva. Nu cumva sa ramaneti cu semnul intrebarii. Ce imi place forumul dirtbike in ultima vreme. In loc sa discutam despre biciclete, opinii, pareri, noi discutam despre "de ce nu pui intrebarea cum mi-ar placea mie?", sau "de ce vrei tu X si nu Y?"... In loc sa tinem topicurile "curate", fiindca poate o sa mai fie interesat cineva in viitor sa afle raspunsuri la anumite intrebari, nuuuu, noi umplem topicurile cu gunoi, apoi nenorocitul ala peste un an doi sa citeasca 20 de pagini despre gusturile unora si/sau discutii total irelevante pana ajunge la raspunsul adevarat pentru care a intrat pe forum.
I'm out,
AtiBoa

-1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1983
Subiecte: 6

#394776 17 august 2018 la 19:20

Daca erai serios ai fi zis de la-nceput: am angrenajul x, pot sa-l fac sa mearga pe y ?
Dar tu o dai smechereste... meseriasule.

Hai sictir cu lectiile tale despre cum ar trebui sa fie topicurile.

0
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1760
Subiecte: 2

#394779 17 august 2018 la 22:54

Am să vă rog să-l respectați pe Ati, pentru că este un membru important al comunității DB. Sfaturile și părerile sale au fost întotdeauna pertinente, nu a jignit sau măcar deranjat niciodată pe nimeni.
Căline, ultima propoziție nu te onorează, bro! Am ajuns să ne înjurăm între noi?!

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1983
Subiecte: 6

#394785 18 august 2018 la 13:07

Când l-am intrebat frumos de ce nu ia ceva compatibil face pe deșteptul și ne FACE O FAVOARE că raspunde.. apoi dă și lecții cum trebuie să fie topicele... cât tupeu să ai !
Încă i-am zis prea frumos.

Vladone, n-am ințeles-o pe aia cu "membru important", deci unii sunt importanți și alții nu ?
Mai bine o lăsăm așa, pe acest topic educativ.

ultima modificare: 18 august 2018 la 13:41

0
Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 448
Subiecte: 11

#394793 18 august 2018 la 17:57

Fii atent Calin,
Nu esti nici tata nici mama mea sa-ti permiti tonul asta cu mine. "Sictir" ii zici celor care te-au educat asa frumos. Nu mie.
Iar daca ma declari "meserias", si ti se pare ca sunt smecher doar ca astept raspuns la o intrebare si nu vorbe goale, asta chiar nu ma deranjeaza. E trist oricum ca nu stii la ce se foloseste forumul. Spatiul asta virtual nu a fost creat pt tine sa ai unde sa te legi de oameni. Hai ca iti explic cum se foloseste un forum. Daca te intereseaza topicul (si ma gandesc ca da, fiindca ai dat click pe el) citesti cine ce problema/intrebare are, apoi si raspunsurile, daca sunt, si daca mai ai de adaugat ceva si tu pe acea tema, scrii un comentariu.
Am cerut o mana de ajutor de la userii care DETIN informatii care m-ar ajuta sa aflu compatibilitatea intre aceste piese. Apoi vii tu, si fara sa adaugi informatii care m-ar ajuta pe mine (sau pe altul in viitor), pui intrebari la care raspunsul e evident, si te mai comporti si pueril, apoi incepi cu insulturi. Omule, daca ai probleme care necesita atentia oamenilor, exista locuri speciale unde cu siguranta poate sa te ajute cineva.
Multumesc inca o data pt atentie, si voi reveni doar cada se adauga ceva util (vezi titlul).

PS: Asa cum a spus si Vladone, tot timpul am incercat ca raspunsurile mele sa fie utile (dupa cunostintele mele), apoi ca am reusit sa nu, sa decida fiecarr. @Calin, acum hai cu injuraturi de 2 bani, sau plange-te de ce nu ti-am raspuns la intrebarea ta banala asa cum iti dorea inima ta :)

0
Calin Opincariu

Trimite mesaj
Posturi: 287
Subiecte: 49

#394796 18 august 2018 la 20:28

Nu va mai faceti atatia nervi, fiecare are momentele lui. Stiu cum e.

Ionel Vasilica

Trimite mesaj
Posturi: 32
Subiecte: 6

#397536 17 ianuarie la 00:10

Scuze ca deschid iar discutia...dar ai aflat daca merge acel angrenaj ? Si eu sunt in aceeasi dilema daca se potriveste boost la cadrul normal.

gab rielb

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#397675 28 ianuarie la 18:53

Am si eu niste nelamuriri despre boost si non-boost (adica sunt in ceata rau). Problema mea sta in felul urmator: am un cadru Giant Trance, cred ca 2015 (Giant 3 scrie pe el) de 27.5, mi-am cumparat niste roti, tot Giant (PTRX-1C), care au butuci masurati de mine cu sublerul- spate 142mm/12mm, fata 100/15mm. Acum problemele (alea la care sunt in ceata): 1. Vreau sa imi cumpar o furca Fox CTD si nu stiu ce sa urmaresc cu privire la boost (adica sa fie boost, sa fie non boost...nu vreau sa schimb butucii pe care ii am), 2. Vreau sa imi cumpar o transmisie noua 2x11 si, imi doresc in principal, pedalierul shimano FC M-8000 34-24, care apare in variantele boost sau non-boost-si intrebarea: trebuie sa imi iau pedalierul boost sau non-boost avand n vedere ca nu vreau sa imi schimb butucul de spate? . Pe cadru am BB Shimano MT 500-PA. Multumesc. Sper ca am scris unde trebuie

Robert Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 21

#397676 28 ianuarie la 19:02

1. Rotile nu sunt boost, ai 15x100 / 12x142 (boost = 15x110/12x148).

+1
gab rielb

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#397677 28 ianuarie la 19:18

Mersi mult. Deci tre sa caut tot non-boost.

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 663
Subiecte: 8

#397684 29 ianuarie la 14:09

Eu nu inteleg mai mute lucruri legat de ce scrie gab rielb:

1. ce treaba are furca boost sau non boost cu angrenajul ? eu as cumpara furca boost pentru a baga un cauciuc mai lat doar pe FATA...foarte util :)

2. daca ai cadru Non Boost de ce ai alege angrenaj BOOST ?

De ce ai schimba butucii daca netul bubuie de adaptoare de fata si spate pt a transforma NON BOOST in BOOST - https://www.aliexpress.com/item/Boost-Hub-Conversion-Kit-100-15-to-110-15-142-12-to-148-12-Adapter-for/32857946070.html

:)

Succes :)

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2054
Subiecte: 12

#397687 29 ianuarie la 14:38

gab riel a avut doua puncte...
1. se referea strict la furca.. a spus clar ca nu vrea sa schimbe butucii.. deci clar are nevoie de furca 15x100.
2. partea cu angrenaj boost pe cadru non boost.

Am impresia ca George a citit in diagonala si a inteleg fix pix. Adaptoarele alea sint necesare celor care au butici 15x100 si 12x142 dar au cumparat un frameset boost. Care este relevanta acelor adaptoare pentru intrebarile lui gab riel si Atiboa?

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 663
Subiecte: 8

#397697 29 ianuarie la 21:37

:) oarecum rautacios ca de obicei. Acid ramane oxigenul la Bucale in continuare...zsor si la cat mai multe postari.

1. Poti cumpara furca boost linistit exista adaptori pt 15x100 la 15 x 110 iar avantajul ar fi ca poti pune un cauciuc mai lat.

2. Cadrul tau fiind non boost si butucul normal de 142 nu ai de ce sa te uiti la angrenaj boost. Alegi boost...
Numarul mai mare de pinioane nu dicteaza latimea butucului...boost 148 mm sau non boost

Atat am vrut sa ii scriu DOAR lui gab riel ...asa cum am inceput si prima postare.

ultima modificare: 29 ianuarie la 21:49

gab rielb

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#397705 30 ianuarie la 16:12

Ok. Mersi la toți. Am mai ieșit un pic din ceata. De exemplu: nu știam ca butucii mei sunt non-boost; nu știam ca pentru angrenaj boost trebuie sa ai cadru boost; nu știam că am un cadru non-boost; nu știam că pt butucul meu de fata care este non boost, pot sa cumpăr o furca boost pentru ca există adaptoare. Acum îmi este foarte clar - am cadru non boost si trebe sa cumpăr angrenaj non boost; pot să cumpăr si furcă boost pt ca sunt adaptoare.

+2
Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 448
Subiecte: 11

#397713 31 ianuarie la 07:09

Ionel Vasilica: Scuze ca deschid iar discutia...dar ai aflat daca merge acel angrenaj ? Si eu sunt in aceeasi dilema daca se potriveste boost la cadrul normal.

Scuze pentru raspunsul intarziat.
Nu, nu am aflat daca e compatibil 100%, asa ca angrenajul boost l-am scos la vanzare, si mi-am luat un model non-boost. Internetul e plin de pareri pe tema asta (evident, am citit multe forumuri inainte sa va adesez intrebarea din titul topic-ului), dar nu m-a convins nici una dintre ele. N-am vrut sa-mi fac cont pe vreo 15 forumuri in speranta ca pot lua legatura cu persoanele care au mai incercat asta, sa aflu de dezavantaje ce au mai aparut (daca au aparut) daca de atunci inca mai folosesc asa bicicletele lor in aceasta configuratie. Asa ca am deschis topicul asta, in speranta ca vor fi bikeri si aici care au experienta cu acest config. Dar, cum se vede mai sus, nu am avut noroc.

ultima modificare: 31 ianuarie la 07:11

+1
JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2054
Subiecte: 12

#397716 31 ianuarie la 11:33

AtiBoa.. nu exista problema de incompatibilitate tehnica. Poti monta un angrenaj boost pe un cadru non boost. Problema este ca chainline-ul va fi oribil si asta va afecta modul in care schimbi vitezele.

Iorga Alex

Trimite mesaj
Posturi: 218
Subiecte: 34

#397730 31 ianuarie la 21:04

Salut,

Am citit si eu pe aici (mai pe diagonala) si pot spune ca m-am lovit de o situatie similara dar putin diferit in date.
Am angrenaj boost (m9020 2x) pe cadru non (la BB ma refer)
Pinioane m8000+oneUp50T pe butuc 12x142.
Odata montat cu 2x distantiere distribuite dreapta/stanga nu stia sa urce pe ultimul pinion sau daca ii dadeam voie sa urce facea "nazuri" pe 4 si 5.
Am mutat ambele distantierele pe partea opusa foilor. MERGE PERFECT ACUM.

Faptul ca vei folosi un lant de 3x pe un angrenaj de 2x nu stiu sa aiba probleme de compatibilitatea raportat la placi. Pe langa asta, eu am mers o buna perioada de timp pe angrenaj m8000 cu lant si pinioane de 10.

Stiu ca la mine difera putin datele dar maybe my hint help.

+1
Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 448
Subiecte: 11

#397731 31 ianuarie la 22:24

Merci mult! Exact asta vroiam sa aud (citesc) experientele cuiva care a folosit un config similar. Din pacate cam tarziu, pentru ca am luat alt angrenaj intre timp. Oricum, ma bucur ca intr-un final exista si un raspuns la intrebarea din titlu, si in viitor daca cineva o sa aiba nelamurire pe tema asta, o sa gaseasca si raspunsul.
Ce-i drept nu m-am gandit la asta, sa ma joc cu distantierele, desi pare o solutie evidenta :) Ma gandesc ca nu ai observat diferenta aia mica la pedalat din cauza ca tot ansamblul de angrenaj e putin mai spre stanga. Asa-i?

Iorga Alex

Trimite mesaj
Posturi: 218
Subiecte: 34

#397732 31 ianuarie la 23:58

Diferenta respectiva o vad dar nu o simt cand urc pe 50T (doar acolo) si acolo urc foarte rar gen at. cand nu mai pot si mai vreau niste extra metri calare pe bike.

PS: Pe langa distantierele de la angrenaj exista si distantierele de la BB asta ca... next extra hint pt cine mai are nevoie.

Later Edit PS2 "diferenta aia mica" vine din alta directie in cazul meu. Ambele distantiere fiind pe dreapta, angrenajul in sine nu mai este boost pe partea cu foile. Diferenta de "x" mm fiind mutata la bratul drept.

ultima modificare: 1 februarie la 00:21

Ionel Vasilica

Trimite mesaj
Posturi: 32
Subiecte: 6

#397757 2 februarie la 01:18

Multumesc pt info

gab rielb

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#397760 2 februarie la 13:17

O altă întrebare ...pe o furcă non boost, care este lățimea maxima a cauciucului pe care îl pot monta? Nu prea găsesc informații pe google (sau nu stiu eu sa caut)

Aurel Dumitru

Trimite mesaj
Posturi: 1

#397761 2 februarie la 14:05

Latimea maxima a cauciucului depinde si de cat permite janta, dar un 2.4 ar fi cam indeajuns fara ca sa frece crampoanele laterale pe lower sau potcoava furcii.

Iorga Alex

Trimite mesaj
Posturi: 218
Subiecte: 34

#397772 3 februarie la 12:16

Depinde de furca/model si de cauciuc si de janta...
Eu am furca non boost 27.5 (fox 36) cu Maxxis Minion DHF 27.5 cu 2.8 pe janta de 35mm interior si merge vis DAR pana am ajuns la mix-ul asta am inebunit exact din lipsa de informatii. Mi-a luat o vara sa strang informatii si pareri.
Las mai jos ce am aflat/incercat/testat:

In primul rand Fox de 27.5 tine lejer 2.8 (maxxis) sau Marry de 2.6 am incercat si WTB 3.0 (poza la profil) dar este la limita si nu recomanda (am dat jos a doua zi WTB-ul) acum merg cu 2.8
RS pike (si nu doar pike) are potcoava din fata mai "low" si nu stie mai mult de 2.6 dar duce ok daca este 29-er
M.Marry 2.6 = cu DHF 2.8 (asta asa ca info.)

Daca ai furca de 29 tine cam orice 2.8 (si destule 3.0) dar nu am testat asa ca nu garantez.

Daca ai janta mai mica de 25mm interior risti sa dejantezi relativ usor un 3.0 sau 2.8 daca ai presiune mica
Cu cat janta e mai lata cu atat si cauciucul are suprafata crampoanelor mai mare sau sunt mai "plate"

gab rielb

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#397774 3 februarie la 13:54

Jantele sunt Giant model PTRX-1C si sunt inscriptionate 27.5 ETRTO :584 x 21. Am masurat diametrul interior la jante cu sublerul si mia dat 21 mm. Furca este fox 32 CTD evolution nonboost cu o cursa de 150mm (nu stiu mai multe de ea ca deocamdata e prin Germania)

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro