Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Compatibilitate rotite schimbator


Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392085 3 iunie la 20:00

Salut.
Am un schimbător spate RD-M7000 GS (SLX 11 speed) și nu sunt mulțumit de calitatea rotițelor de la patină, în sensul că nu au nici o protecție la mizerie iar la rola întinzătoare bucșa metalică rulează direct în ebonita din care e făcută rotița. M-am uitat și la variante pentru xt dar nici acelea nu par mai bine făcute, în comparație cu vechile rotițe de la RD-M772 (xt-ul de 9), așa că aș vrea să cumpăr ceva de aluminiu cu rulmenți ceramici. Problema vine din faptul că toți vânzătorii scriu la specificații că sunt compatibile cu sisteme de 10 dar din ce am înțeles, interiorul lanțului de 10 este același cu cel al lanțului de 11 și ar trebui să meargă.
Voi ce ziceți? Folosește cineva rotițe de aluminiu, în ciuda zgomotului crescut?

Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392396 10 iunie la 19:11

Se pare că sunt puțini cei ce-și întrețin singuri transmisiile mai de soi sau dacă o fac, nu-i interesează prea tare ce este pe acolo.
Totuși, pentru cei născuți curioși, în poza de mai jos avem, în stânga, rotițele de RD-M772 și în dreapta pe cele de RD-M7000. Rolele 1 și 4 sunt cele directoare iar cele 2 și 3 sunt de tensionare a lanțului. Rolele de tensionare au aceleași dimensiuni, la cele directoare, cea de 11 viteze are dinții mai proeminenți, în rest fiind la fel.
Acum am pus rola directoare de 11 și cea de tensionare de 9. O să încerc data viitoare să înlocuiesc rola de tensionare cu cea directoare de la RD-M772.


ultima modificare: 10 iunie la 19:15

Gheorghe Ionut Eugen

Trimite mesaj
Posturi: 282
Subiecte: 16

#392408 11 iunie la 13:35

Uite pt 11T, la mine sunt perfect compatibile cu XT si nu am sesizat sa faca zgomot mai mare
http://www.rczbikeshop.com/default/kcnc-pulley-jockey-wheel-11t-alloy-steel-black-wlkcncpulleyblack.html

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1784
Subiecte: 6

#392416 11 iunie la 15:39

Rotitele alea tin multe mii de km, iti faci griji degeaba.
Daca mergi prin noroaie le mai servisezi ocazional.

Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392423 11 iunie la 17:08

Calin Neagu, nu uzura este subiectul discuției ci după câți km de forestier adună sificient praf încât să se comporte ca o frână. Nu-mi aduc aminte cum sunt rotițele de la tz-ul de pe bicla de oraș dar la exige-ul de pe trekking sigur am avut rotițe cu aceeași tehnologie ca cea directoare de la RD-M7000.
Gheorghe Ionut Eugen, am găsit și eu rotițe CNC compatibile cu 11 viteze. Deocamdată nu e grabă. La următoarea servisare voi pune ca rolă întinzătoare pe cea cu rulment să văd dacă are nevoie de mișcarea laterală.

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2027
Subiecte: 12

#392427 11 iunie la 20:06

Inca folosesc un derailleur XT cumparat in 2013. Nu a fost desfacut vreodata, curatat oarecum regulat cu degresant/apa/perie si cam atita. Mentionez ca bag drumuri cu praf de curat lantul la fiecare 100km. Asta ca sa clarific pe unde ma dau. Cred ca o dam in povesti cu dropul de sare daca ne facem griji de "efect de frina" la niste roti de derailleur.
Uite daca vrei ceva cu rulmenti http://www.chainreactioncycles.com/ro/en/hope-jockey-wheels/rp-prod90475

ultima modificare: 11 iunie la 20:07

Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392429 11 iunie la 20:51

5 ani fără nici o servisare a schimbătorului? Dă-mi voie să nu cred așa ceva. Sau dacă, totuși, e adevărat, măcar nu mai învăța și pe alții să-și trateze bicicletele cu atâta neglijență.
Ciudat e că pedalele le-ai servisat de cel puțin 2 ori.

ultima modificare: 11 iunie la 21:01

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2027
Subiecte: 12

#392430 11 iunie la 21:07

Neglijenta? Bicicleta mea este impecabila. Chiar astazi de plictiseala mi-am curatat uns ratchetul la butucul spate iar in weekendul trecut mi-am spalat toata bicicleta. Faptul ca tu sustii ca ai nevoie speciale este partea ciudata in discutia asta.
Nu inteleg faza cu pedalele? Am trecut prin trei seturi de pedale in anii astia. La care dintre ele te referi mai exact?

ultima modificare: 11 iunie la 21:09

Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392431 11 iunie la 21:16

2013-2018 sunt 5 ani, perioadă în care susții că nu ai servisat niciodată rotițele la schimbător și crezi că sunt impecabile? Eu vreau ca ale mele să ruleze cât mai ușor și mai precis.
Cu pedalele am văzut că ziceai la un momentdat că le-ai găsit fără vaselină.

ultima modificare: 11 iunie la 21:19

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2027
Subiecte: 12

#392433 11 iunie la 21:24

Am zis cindva de niste Nukeproof Proton ca le-am pus vaselina imediat dupa cumparare deoarece sunau metalic la rotire. Plus ca in mod sigur ce vaselina folosesc eu este mai buna decit ce pun producatorii din motive de $$$.

Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392437 11 iunie la 21:42

Acum că am lămurit cu pedalele, să ne întoarcem și la rotițele de schimbător. În 5 ani ai schimbat cel puțin 3-4 lanțuri, 1 set de pinioane, cel puțin o dată cablurile de schimbătoare și nu ai servisat niciodată rotițele?

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 815
Subiecte: 6

#392440 11 iunie la 22:29

Hop si io la sfarsit de thread! Daca chiar vrei sa le schimbi, de ce nu-ti iei rotite pentru M8000? Costa 10-15 Eur, sunt usoare, silentioase, ambele au rulmenti, nu exista joc lateral ca la cele pe bucse si te vor tine o vesnicie.

Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392446 12 iunie la 06:37

M-am uitat la ele (în magazin online) și nu am văzut să scrie că sunt pe rulenți. Altfel, ar fi fost prima opțiune.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 815
Subiecte: 6

#392447 12 iunie la 06:57

Sunt sigur pe rulmenti. Avand in vedere ca vin ca inlocuitor pentru cele stock, trebuie sa fie la fel, nu?
Uite aici scrie:
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-jockey-wheels-rd-m8000-520040
Precision sealed bearings in both guide and tension pulleys

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 644
Subiecte: 18

#392453 12 iunie la 09:06

Vrei sa iti ruleze rolele de schimbator fara o frictiune prea mare? Nu ai ce face cu banii? Exista firme specializate care te pot ajuta, printre care si Ceramicspeed: http://www.ceramicspeed.com/sport/products/PulleyWheels

Preturile incep de la 200 de euro si se opresc pe la 800. Si iti garanteaza ca vei castiga cativa watti.

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2027
Subiecte: 12

#392454 12 iunie la 09:17

Camil Badulescu: Hop si io la sfarsit de thread! Daca chiar vrei sa le schimbi, de ce nu-ti iei rotite pentru M8000? Costa 10-15 Eur, sunt usoare, silentioase, ambele au rulmenti, nu exista joc lateral ca la cele pe bucse si te vor tine o vesnicie.

Au rulmenti inclusiv cele vechi, de prin 2010 (poate si mai inainte) tot ce e XT vine cu genul de rotite de mai jos.Ma rog, ce o intelege Shimano prin "Sealed Bearings". Poate o sa le desfac pe ale mele sa vad care e treaba.
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-ultegra-saint-jockey-wheels-534918

ultima modificare: 12 iunie la 09:21

Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392457 12 iunie la 11:30

JDM, pe astea le vezi în poza de mai sus (1 și 2). Le am deja așa că nu mai prezintă interes.

Vlad Sabau, merci de info. Frații cu ochii oblici fac aceleași rotițe la un preț atât de mic încât nu merită să le cureți. Pui direct altele noi și tot ieși mai ieftin decât cu astea.

ultima modificare: 12 iunie la 11:33

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 644
Subiecte: 18

#392470 12 iunie la 15:53

Gabi Berceanu: Frații cu ochii oblici fac aceleași rotițe la un preț atât de mic încât nu merită să le cureți. Pui direct altele noi și tot ieși mai ieftin decât cu astea.

"aceleasi" rotite nu fac, la fel cum nici rulmentii ceramici de china, aia de 10-20$ bucata nu-s ca si astia care costa 200. Am testat rulmenti ceramici din aia ieftini la roti si majoritatea au joc de noi sau se invart ca naiba. Intr-adevar preturile pentru produsele de calitate sunt exagerate, dar termen de comparatie nu prea exista.

E ca si cum ti-ai lua ssangyong si vrei sa fie ca si un M5, doar ca au ambele motor de bmw.

+1
Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392482 12 iunie la 21:43

Noroc că nu toți suntem fani bmw.
Interesant e că timp de o săptămână, întrebarea mea despre compatibilitate nu a atras atenția nimănui. Abia după ce am demontat schimbătorul, am măsurat rotițele cu șublerul și am postat diferențele între versiunile avute la dispoziție, au apărut dătătorii cu părerea despre ce mi se potrivește cel mai bine.
Singurul care a venit cu ceva concret la discuție a fost Camil Badulescu, și e cazul să-i mulțumesc.

ultima modificare: 12 iunie la 21:50

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1784
Subiecte: 6

#392492 13 iunie la 09:45

Lumea e obligata sa-ti raspunda, se stie !

Acum ia repede alte rotite, nu vrem sa consumi 0.2W in plus, pierzi locul pe podium.
Chinezesti suna minunat, succes

ultima modificare: 13 iunie la 10:11

Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 453
Subiecte: 9

#392500 13 iunie la 12:15

Exact ce spuneam. Pentru mine este la fel de utilă schimbarea rotițelor cât a fost pentru tine schimbarea pipei sau a modelului de casetă de pinioane. Chinezii sunt mai puțin minunați când fac rotițe de schimbător decât atunci când fac foi ovale?
Ți s-a părut că am insistat să primesc răspuns de la cineva? Din contră, am pus mâna și am verificat singur după care am postat concluziile și pentru a le putea afla și ceilalți.
După aceea, v-ați apucat să poluați discuția cu tot felul de păreri despre cât de utilă este schimbarea rotițelor când subiectul era clar: compatibilitatea.

ultima modificare: 13 iunie la 12:44

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro