Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Foaie ovala 32T BCD 104


Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1367
Subiecte: 4

#388182 5 ianuarie la 19:12

Buna, foloseste cineva o astfel de foaie ?
Ma refer la cele ieftine din China...

O diferenta vs o foaie brand e ca n-au acele distantiere (poza jos) care departeaza foaia de angrenaj cat sa nu-l atinga lantul.
Am impresia ca pe una ieftina lantul nu se aseaza corect. ! ?
Poate au alt grad de ovalizare, dar mi-e greu sa cred ca ar rezolva problema (imo diferenta e neglijabila la o foaie asa mica)




Imaginile cu foaia Absolute Black sunt din clipul https://www.youtube.com/watch?v=AWIDMrh7v_8

Pare totusi ca foaia brand are gaurile in pozitii mai "dificile"/extreme decat foaia china..


ultima modificare: 5 ianuarie la 19:44

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1367
Subiecte: 4

#388183 5 ianuarie la 20:07

discutie despre pozitia gaurilor (deci si pozitia bratului) vs gradul ovalizarii.. daca e cineva interesat

http://forums.mtbr.com/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/chainrings-ovality-differences-1001747.html

ultima modificare: 5 ianuarie la 20:23

Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 146
Subiecte: 3

#388215 saptamana trecuta luni la 01:26

Salutare,

Sunt numai bune variantele chinezilor, tin foarte bine lantul. La cat de exorbitant de scumpe sunt, de ce nu incerci si tu una? Discutiile forumistilor pot fi interesante si educative (si interminabile) dar nu se compara cu experienta in sine.

De mai bine de un an, le folosesc pe ambele bitze, pe una de 32T iar pe cealalta de 34T, lant 1v si 9v respectiv (intra usor si lant 10v). Uzura pe dinti e minima, foile arata ca o mai duc mult si bine. Despre experienta in sine de a pedala pe ele, in ceea ce ma priveste, ajuta mult la urcare, sunt mai rapide pe plat si pe teren mai tehnic imi dau un plus de control (tensiunea lant/foaie/brat pedalier/pedala se simte constanta - cadenta constanta = esti tot timpul "angajat in actiune" ). Pentru stilul meu de pedalat, nu voi mai alege niciodata o foaie rotunda, sunt pur si simplu inferioare uneia ovale.

Acum, nu orice oval e la fel dar forma astora chinezesti (cu partea turtita cand bratele pedalierului sunt pependiculare cu solul) e castigatoare pentru stilul meu de pedalat.

+1
Tibi Bondar

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#388217 saptamana trecuta luni la 09:28

Salut!
Pt foi ovale mai ieftine:
https://www.superstarcomponents.com/en/raptor-oval-chainring-104bcd-narrow-wide.htm

Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 146
Subiecte: 3

#388222 saptamana trecuta luni la 13:41

Sa fie oare de doua ori mai valoroasa foaia inglistanezilor decat cea chinezeasca? :)

Uit' acilea'n batatura:
https://www.dirtbike.ro/bazar/foaie-ovala-32t-369026
https://www.dirtbike.ro/bazar/foaie-ovala-narrow-wide-32t-104bcd-transport-gratuit-368310

Dragos Bahna

Trimite mesaj
Posturi: 160
Subiecte: 1

#388224 saptamana trecuta luni la 15:47

Sau ti-o cumperi tu direct de la sursa pentru mult mai putin de jumatate din pretul "antreprenorilor" de pe dirtbike daca esti dispus sa astepti doua saptamani si sa mergi la posta sa o ridici,

Eu am una rotunda de 32 chinezeasca si inca una Raceface si pot spune pana acum ca nu vad diferenta, Lantul se aseaza bine. Sambata am urcat in muntii Tataru si pe o combinatie 1 x 8 fara chainguide cu un schimbator Alivio pe spate care are vreo 6 ani, lantul nu mi-a sarit deloc la vale.(a nu se intelege ca e traseu tehnic sau dificil).

In concluzie cea chinezeasca mi se pare mai mult decat ok ca si raport calitate-pret.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1367
Subiecte: 4

#388225 saptamana trecuta luni la 18:05

Mircea Popan: Salutare,
..de ce nu incerci si tu una?

Da, asa voi face, mi-am dat seama ca din discutii nu 'simt' cum merge..
Iau una si poate scriu si vreun review, dupa Paste :)

razvan balan

Trimite mesaj
Posturi: 99
Subiecte: 3

#388254 saptamana trecuta miercuri la 12:07

Am avut pana acum doua chinezarii (Snail) - una de 34 rotunda si una de 32 ovala. Una folosita la XC si cealalta la DH (pe bike-ul lui fiu-meu). Dupa 1 an, cu nu cine stie ce pedalat, pe XC sta lantul ok, de fapt sta si fara foaie nw (11x1 cu schimbator XT). Pe bikeul de dh (10x1 cu shimbator Zee si pinioane de cursiera) pica lantul cand iti e lumea mai draga (in primul sezon nu au fost probleme).
Mai am o foaie de 30, BlackSpire, cam de 3 sezoane (1 an a stat pe bike de enduro, unul pe DH - din lipsa de altceva - si ultimul pe XC), are ceva km pedalati si nu a cazut lantul de pe ea nicio data (10x1 cu diferite pinioane si schimbator XT, Zee, Saint)

Personal, pentru un stil agresiv, as cauta ceva reducere si as cumpara o foaie facuta de o firma ce se respecta - costa dublu cat o chinezarie, dar merita.

Pt XC as lua 2-4 chinezarii, diferite modele si marimi, asa incat sa le schimb dupa cum e nevoie, functie de traseu.

+1
Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 146
Subiecte: 3

#388266 saptamana trecuta joi la 18:28

razvan balan: Pe bikeul de dh (10x1 cu shimbator Zee si pinioane de cursiera) pica lantul cand iti e lumea mai draga (in primul sezon nu au fost probleme).

Salut Razvan,

Poate am inteles gresit dar tu spui ca dupa un an de zile, foaia ovala scapa lantul? Asta ar trebui sa insemne ca uzura pe combinatia foaia+lant e atat de severa incat nu se mai incaleca dintii cu lantul ca lumea (este joc intre lant si dinte? - spre exemplu, la mine, tot asa dupa un an si ceva, nu se desprinde lantul de pe dinti, e tinut pe loc)? Daca ai vreme, te rog pune o poza cu dintii foii. Totodata, ar fi util sa stim si uzura precisa a lantului.
Motivul pentru care mi-a starnit curiozitatea experienta ta este ca tot Snail/Leze 32 oval folosesc de mai bine de un an si nu a cazut lantul nici macar o data. Ar fi interesant sa vedem exact despre ce uzura vorbesti. Motivele caderii lantului pot fi multiple dar ceea ce descrii este cumva un scenariu extrem. Daca ai schimba foaia cu una "de firma" tot ovala, cu lant nou, ar fi interesant de aflat daca se repeta experienta.

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 18:33

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 624
Subiecte: 18

#388271 saptamana trecuta joi la 22:27

Diferente mari sunt la "timing". Nu stiu cum sa explic dar in mare ovalitatea nu e in acelasi loc la chinezarii sau spre exemplu la Absolute Black. Daca la Chinezarii ovalitatea e la ora 12 la Absolute Black e la ora 10.

Pe scurt, in engleza asta ar fi diferenta:
It doesn't look like much but it is a pretty big difference. What you will find with that ring is that the force required to pedal will start to ramp up while you're still in your dead spot and will fade while you are the most powerful.

De aceea multi care incearca chinezarii spun despre placile ovale ca-s "naspa" pe cand "alea bune" si de "firma" chiar isi fac treaba in mod eficient.

Nu discut de uzuara ci pur si simplu de functionalitate :)

Noroc !

+1
razvan balan

Trimite mesaj
Posturi: 99
Subiecte: 3

#388275 saptamana trecuta vineri la 10:17

Mircea,

Poate nu m-am exprimat eu suficient de bine - pica lantul = cade lantul, NU scapa; a scapa (din punctul meu de vedere) = atunci cand apesi cu forta mare pe pedale, lantul aluneca peste dinti - nici vorba de asa ceva. Lantul este masurat cu lera si este ok, probabil ca pe un bike hard tail si la un stil normal de mers, foaia este inca buna si lantul sta foarte bine.

Vlad, DA, 100% de acord, pasul este aiurea, porneste exact de sus si pedalezi neuniform.

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 624
Subiecte: 18

#388282 saptamana trecuta vineri la 16:01

Daca sunt doritori de a avea sau testa placi AbsoluteBlack ovale dati-mi de stire :)
Pentru Clujeni ar fi ceva mai simplu.

Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 146
Subiecte: 3

#388284 saptamana trecuta vineri la 23:47

Razvan,

Din uzura combinata a placii+lant poate sa scape sau, mai sever, sa sara de tot. Pentru ca spuneai ca in primul an nu a sarit, inseamna ca pe parcurs uzura s-a facut treptat simtita culminand, in situatii extreme, cu detasarea completa a lantului de foaie. Din acest motiv eram curios sa vad o poza, poate ne dadeam seama mai usor cat de uzat e ansamblul si intelegeam cu totii despre ce ne dam cu parerea aci. Mi se pare dar poate in conditiile in care e folosita bitza de dh in chestiune, ar fi mai util si un chainguide in combinatie cu foaia n-w; se poate face simplu dintr-un gat de pet prins de chainstay prin care sa treaca lantul, astfel incat foaia sa fie muscata de lant pe mai mult de 3/4 din circumferinta. Pe un setup 1x e o solutie simpla si eficace.

Despre "pas", "ovalitate" sau "timing", cand pedalez, eu simt ca atunci e mai eficace miscarea muschilor si a incheieturilor daca e mai rapida recuperarea/revenirea (unde e mai turtita foaia) atunci cand pedalele (deci labele picioarelor) formeaza o linie perpendiculara pe sol. Este, desigur, si o problema de stil de pedalat. Fiecare este putin diferit in felul cum isi foloseste muschii; in ceea ce ma priveste, forta aplicata pe pedala descreste imediat dupa momentul cand pedalele (si labele picioarelor) formeaza o linie paralela cu solul, moment dupa care pedalarea revine pe recuperare/revenire, asadar din nou la perpendicularitate a picioarelor fata de sol.

Totusi, sunt convins ca m-as intelege si cu un oval cu ovalitate la ora 10, nu la ora 12 cum sunt placile chinezesti. Practic, pana la urma, e si o chestiune de obisnuinta.

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 23:51

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro