Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Monobloc schimbat (prea mare)


Andrei Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 3
Subiecte: 1

#381099 19 aprilie la 16:40

Salutare,

Am inceput un proiect de transformare a unui Batavus Course intr-un single speed si m-am lovit de urmatoarea problema:

La schimbarea monoblocului am avut surpriza sa constat ca cel comandat de mine (a fost masurat cel vechi inainte si comanda a fost facuta exact pe dimensiuni) este "cam" mare...mi-am dat seama ulterior ca nici foile nu mai sunt 2 ci doar una (si conteaza....).
Sa scrutez povestea, as vrea sa ma ajutati (poate a mai trecut cineva prin situatia asta) si sa ma sfatuiti in legatura cu dimensiunile unui monobloc care sa se fixeze bine iar lantul sa "pice cum trebuie". Acum am un monobloc de 122,5...si oscilez intre 115mm sau 113mm.

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 325
Subiecte: 6

#381107 19 aprilie la 21:06

Nu poti sa-l montezi inspre pedalele din stanga, sa centrezi intai la foi sa vina la fix, iar in stanga iese cativa mm in plus ...Eu asa am facut odata.

Dragos Bahna

Trimite mesaj
Posturi: 141
Subiecte: 1

#381111 20 aprilie la 00:41

Andrei, da mai multe detalii si eventual pune si niste poze.

Inteleg ca ai luat un monobloc mai lung care ti-a impins lantul in exterior si vrei unul mai scurt.
Roata spate este cu freewheel single speed sau ai caseta si vrei sa pui un pinion cu mai multe distantiere? Daca ai a doua varianta cred ca poti rezolva si cu monoblocul actual, ai doar de facut niste masuratori si niste calcule ca sa faci lantul sa "cada bine". AI intinzator de lant sau ai dropout-uri orizontale?

Andrei Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 3
Subiecte: 1

#381141 20 aprilie la 17:43

vali preda: Nu poti sa-l montezi inspre pedalele din stanga, sa centrezi intai la foi sa vina la fix, iar in stanga iese cativa mm in plus ...Eu asa am facut odata.

Ar fi o solutie dar as prefera sa se imbine perfect piesele (pitici de-ai mei)

Dragos Bahna: Andrei, da mai multe detalii si eventual pune si niste poze.

Inteleg ca ai luat un monobloc mai lung care ti-a impins lantul in exterior si vrei unul mai scurt.
Roata spate este cu freewheel single speed sau ai caseta si vrei sa pui un pinion cu mai multe distantiere? Daca ai a doua varianta cred ca poti rezolva si cu monoblocul actual, ai doar de facut niste masuratori si niste calcule ca sa faci lantul sa "cada bine". AI intinzator de lant sau ai dropout-uri orizontale?


N-am apuca sa pun lantul, dar da, monoblocul este prea mare iar foaia din angrenaj nu se aliniaza cu pinionul. Pe roata din spate am pus freewheel - Sturmey Archer 16T - 1/2x1/8". Cam asta ar fi in mare, lantul este bun, nu imi trebuie intinzator, ci am doar cumpana asta, de a alege intre un monobloc de 68x115 sau 68x113

Cristian Marian

Trimite mesaj
Posturi: 818
Subiecte: 5

#381142 20 aprilie la 19:30

Ar trebui sa mergi cu bicicleta la un service sa-ti masoare si sa-ti iei exact ce-ti trebuie ca sa nu mai bajbai(eu am facut vreo doua drumuri de la magazin acasa si iar pentru ca am luat tot ca tine un monobloc mai mare si l-am schimbat,am avut noroc ca s-a potrivit al doile pt ca altfel si acum faceam naveta intre magazin si acasa sa-l potrivesc :)
La astea cu un pinion trebuie neaparat sa se alinieze perfect lantul cu foaia si pinionul altfel trosnesc si caraie sau char sare lantul.O parere empirica si total nestiintifica masoara distanta de la jumatatea axului spate si pana la pinion apoi masoara distanta de la jumatatea partii de jos a cadrului pe unde este monoblocul(incluzand si monoblocul) si daca ai distanta egala cred ca s-ar alinia.

ultima modificare: 20 aprilie la 19:32

Dragos Bahna

Trimite mesaj
Posturi: 141
Subiecte: 1

#381144 20 aprilie la 21:31

Pai Cristian, cam aia e metoda care trebuie aplicata, presupunand ca ai un cadru relativ intact (seatstay-urile si chainstaysurile sunt drepte).
E mai simplu cand ai o caseta cu un pinion si distantiere, foaia e fixa si te joci cu distantierele pana ajustezi lantul.
Pentru partea din spate masori distanta "OLD" a butucului pe care o imparti la doi. Din ea scazi distanta intre partea interioara a dropout-ului si mijlocul pinionului. Valoarea scaderii ar trebui sa fie identica cu cea din fata.
Pentru partea din fata, din mijlocul cadrului (seat-tube-ul) masori distanta pana in centrul foii. Masuratoarea din fata ar trebui sa fie identica cu cea din spate.
In cazul tau poti masura distanta pana la marginea monoblocului si restul pana la mijlocul foii (cunoscand cam cat intra foaia pe bratul monoblocului ) ar trebui sa te orienteze catre lungimea care iti trebuie.
MI se pare mai usor daca ai un subler comparativ cu o rigla/ruleta.

Partea cu service-ul e discutabil, depinde si la cine nimeresti, intri pe Popa Tatu in Bucuresti si intrebi de pinion single speed Shimano pentru caseta si vanzatorul iti spune foarte convins ca nu exista asa ceva. Sau iti spune ca el vinde biciclete de sute de milioane si nu are timp de tine :))

Cristian Marian

Trimite mesaj
Posturi: 818
Subiecte: 5

#381147 20 aprilie la 23:36

Dragos,daca face asa,adica sa aiba o caseta si sa mute pinionul in functie de axul asta ii va sta foaia prea departe de cadru(bratul pedalei trebuie sa treaca la cativa milimetri de cadru,nu la 1 -2 cm)asa nu e nici estetic si merge si cracanat,aia-i problema.

+1
Andrei Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 3
Subiecte: 1

#381154 21 aprilie la 10:51

Dragos Bahna:
In cazul tau poti masura distanta pana la marginea monoblocului si restul pana la mijlocul foii (cunoscand cam cat intra foaia pe bratul monoblocului ) ar trebui sa te orienteze catre lungimea care iti trebuie.
MI se pare mai usor daca ai un subler comparativ cu o rigla/ruleta.


Asta am facut pana la urma. Mi s-a parut ca asta ar fi cel mai concludent rezultat, dar cu toate astea o sa urmez si sfatul lui Cristian de a merge la un service(eventual bun ) pentru o constatare exacta.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și contiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2017 DirtBike.ro