Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Fiabilitate Shimano Nexus/Alfine


Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#313388 14 aprilie 2014 la 20:46

A inceput sa ma atraga de curand ideea vitezelor in butuc. Pentru oras, avantajele ar fi evidente, dar am citit ca butucii cu viteze integrate, variantele cu 7-8 viteze nu sunt fiabili si sunt dificil de reparat- de fapt, inteleg ca ei mai degraba se inlocuiesc, nu se repara. Despre varianta cu 3 viteze se spune ca e mai fiabila.

Eram curios daca a mers cineva de pe-aici pe o bicicleta cu shimano Nexus/Alfine(7-8 viteze) mai mult de 10.000 de km si daca a avut probleme mecanice cu butucul. Multumesc.

ultima modificare: 14 aprilie 2014 la 20:55

+1
Valeriu Ionascu

Trimite mesaj
Posturi: 253
Subiecte: 8

#313406 14 aprilie 2014 la 22:05

In ultimii 3 ani am mers aproape zilnic cu un butuc Shimano Nexus 7. Singura "problema" a fost ca dupa ce a stat o zi afara la temperaturi sub -20 de grade, nu mai schimba in vitezele 6 si 7. Si-a revenit imediat ce a dat de temperaturi mai mari. Apa cu sare, clorura, noroi, gheata, zapada - nici o problema. Dupa o spalare butucul arata ca nou. Un sistem traditional scos in aceleasi conditii de iarna, la aceeasi doza de mentenanta (zero) dupa cateva saptamani e ruginit si numai bun de aruncat...Am adunat cateva mi de km in conditii de toate felurile si nu m-a dezamagit niciodata, imi place atat de mult ideea incat imi doresc un Rohloff acum :) Poti sa vezi la anuntul meu din bazar cum arata acum...
Pentru a ii prelungi durata de viata trebuie desfacut, curatat, degresat si lubrifiat . Singura smecherie e sa folosesti doar lubrifianti Shimano speciali pt Nexus!!! (Ideea e ca clichetii sa nu ramana prinsi in vaselina) In multe magazine nici nu se stie de asa ceva si am ramas suprins neplacut ca la multe serviceuri de renume mecanicii sa imi recomandare vaselina ordinara.
Daca sti pe unde sa cauti, un butuc Shimano Nexus 7/8 nou e ~ 80 de euro, 120 de euro cu toata roata spate completa. Mi se pare un pret modic raportat la nr de km pe care ii parcurgi fara absolut nici un fel de batai de cap! Daca iei in calcul ca la 10000km cu un sistem cu deraior schimbi lantul de vreo 10 ori si pinioanele de 3 ori, chiar faci economie cu un Nexus!

+5
Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#313414 14 aprilie 2014 la 22:36

Un raspuns detaliat, exact cum imi doream- multumesc. O singura precizare totusi: nu e nevoie sa calomniem schimbatoarele clasice ca sa iasa in evidenta meritele sistemului nexus. Componentele de calitate nu ruginesc, indiferent de ce componente e vorba.

+1
Stefan Vasilescu

Trimite mesaj
Posturi: 116

#313441 15 aprilie 2014 la 09:30

Incearca sa expui componente de oricare calitate la 35 km pe zi, 5 zile pe saptamana in trafic de Bucuresti. La 2 saptamani musai trebuie curatare si ungere altfel se vor comporta ca ultimele "no name-uri" de pe piata. In schimb, Nexus merge si merge si iar merge, e enervant de usor de intretinut. La Nexus 8 selectezi treapta 4, aliniezi semnele de pe butuc si.....gata?! Bineinteles dupa curatarea lantului. Si cand vine iarna aia nasoala cu mazga si gheata poti face roata pachet si o trimiti la Suceava la un mare mester in butuci de astia pentru mentenanta.

Valeriu Ionascu

Trimite mesaj
Posturi: 253
Subiecte: 8

#313465 15 aprilie 2014 la 12:32

Nu am calomniat schimbatoarele clasice, insa iti spun din experienta ca in conditii de iarna , ma refer aici la zloata cu sare si clorura (foarte coroziva) care sta cu saptamanile pe piese, orice deraior rugineste pana dincolo. La un sistem XT dupa cateva ore au aparut primele puncte de rugina. Diferenta e ca sistemul cu deraior il curat imediat ce ma intorc din turele de iarna si chiar si asa apar urme de uzura, iar cel cu Nexus desi a trecut 3 ierni in care nu l-am curatat exterior decat o data la cateva saptamani si arata ca nou. Pt conditii extreme un sistem cu viteze in butuc nu are egal. Singurul dezavantaj este ca e ceva mai greu si are frecari interne ceva mai mari, diferente relevante doar in conditii de racing. Pe noroi si anumite tipuri de zapada, dupa cativa km, un sistem clasic e deja compromis.

+1
Luka Lehel-György

Trimite mesaj
Posturi: 82
Subiecte: 4

#338932 23 martie 2015 la 21:33

Shimano Nexus de 7 e cam naspa. Calitatea finisajelor de la conuri lasa de dorit, are piese din otel incorporate in aluminiu (de dragul greutatii), asta poate duce foarte usor la stricaciuni, adica pur si simplu incepe sa joace piesa din otel in corpul butucului (cum a patit unul dintre ale mele). Calitatea cauciucului de pe maneta de schimbator se descompune foarte rapid (la 2 ani deja se lipeste de palma si arata ca o maneta Grip Shift din anii '90). Recunosc, ca sunt un mare fan SRAM de la Trigger Shifter incoace si de asemenea recomand cu caldura butucii SACHS sau SRAM S7 sau daca iti permiti, un iMotion 9 ca si al meu. Nu se poate compara calitatea de la SRAM cu cea de la Shimano, plus, ca inginerii de la Shimano tot timpul vor sa "complice" lucrurile in loc sa le simplifice ( poti compara linistit orice maneta Trigger Shifter cu RapidFire sau RapidFire Plus, sa nu mai vorbesc de "marea inventie" , maneta combo XT si XTR. Fara dar si poate, pentru oras si vreme capricioasa recomand butucii cu viteze integrate si protectie pentru lant "sistem inchis". Fara XT, XTR si alte prostii.

+3
Paul Calin

Trimite mesaj
Posturi: 238
Subiecte: 8

#338935 23 martie 2015 la 21:58

Despre Nexus sapte pot sa spun din propria experienta , am doua biciclete cu acest butuc , ambele in stare foarte buna , iar una din ele are 20 de ani si cand am desfacut butucul era ca nou inauntru . Dusmanul cel mai mare al acestor butuci este apa . Am avut o alta bicicleta destul de ruginita cu Nexux 7 care a fost afectat de rugina .... nu s-a mai putut face nimic cu el . Deci sunt butuci fiabili , tin mii de kilometri daca sunt feriti de apa si sunt verificati macar o data la doi ani . Rohloff este cel mai ravnit butuc cu viteze integrate https://www.youtube.com/watch?v=2DxDVlbUwhE

ultima modificare: 23 martie 2015 la 22:16

+2
Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 175
Subiecte: 4

#394139 22 iulie 2018 la 05:53

Subscriu la ce a scris Paul Calin. Cutiile de viteze in butuc Nexus si Alfine sunt foarte fiabile si, odata invatata setarea corecta externa si mentinuta curatenia pe traseul cablu pana la bratului-schimbator, poate fi folosit pe orice vreme si in orice sezon fara alta mentenanta. Dar, asa cum scria Paul Calin, moartea acestor butuci este apa si anume jeturile de apa care pot trece de garnituri. Daca nu sunt izolati mai bine decat in fabrica, riscul este ca simplu condens sa faca ravagii in timp (daca butucul nu este servisat corespunzator la timp).

Rohloff sunt mult mai bine sigilati dar, in afara de schimbul de ulei, nu se pot deschide decat in fabrica si, motivul pentru care "nu se strica" este pentru ca fabrica ii schimba cu totul la cea mai mica problema. Plaja de viteze este de 500% fata de 400% Alfine 11 dar sunt mai grei, maneta este de tipul twist-shift (un dezavantaj in opinia mea) si setarea cablurilor este mai dificila fiind nevoie de doua cabluri, nu doar de unul cum este cazul la Nexus/Alfine.

Din experienta mea, singurele probleme ale acestor butuci vin chiar de la utilizatorii lor. Practic, fiind cutii de viteze, au nevoie de lubrefiere si de izolare mult mai performanta decat o transmisie traditionala. Diferenta fiind ca o transmisie traditionala poate merge si fara a fi corect setata sau lubrefiata ori o transmisie Nexus/Alfine nu merge decat setata perfect si, cu lubrefiere corespunzatoare (lubrefierea recomandata de shimano este deficitara pe termen mediu-lung), poate fi folosita foarte multi ani, fara a fi nevoie de a mai deschide butucul.

ultima modificare: 22 iulie 2018 la 06:02

+1
flood flood

Trimite mesaj
Posturi: 3

#401018 25 iunie la 07:14

Bună, spuneți-mi vă rog, pentu biciclistul de ocazie, ce se întâmplă când cu o astfel de bicicletă faci pană? Să zicem că ai la tine cameră și chei/ leviere obișnuite ca pentru o bicicletă cu butuc „normal”. Că am înțeles că e complicat. Se poate face pe loc, rapid? E primul post pe acest forum, nu mă hărțuiți, vă rog, dacă s-a mai discutat despre asta pe alte topicuri. Ms!

Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 462
Subiecte: 11

#401026 25 iunie la 10:52

Salut!
Se poate face pe loc, dar nici de cum rapid :) Chiar daca ai toate cheile necesare la tine iti ia ceva timp sa scoti/pui la loc roata. Nu e rocket-science, dar e mai complicat decat la o roata MTB cu QR. Plus, daca ai si frana rollerbrake, cum am si eu... recomand niste cauciucuri cu protectie anti-pana OBLIGATORIU, ca sa dai jos roata doar cand s-a uzat cauciucul :)
Ati

ultima modificare: 25 iunie la 10:54

Ferenc Kovacs

Trimite mesaj
Posturi: 168
Subiecte: 5

#401032 25 iunie la 14:23

flood flood: Bună, spuneți-mi vă rog, pentu biciclistul de ocazie, ce se întâmplă când cu o astfel de bicicletă faci pană? Să zicem că ai la tine cameră și chei/ leviere obișnuite ca pentru o bicicletă cu butuc „normal”. Că am înțeles că e complicat. Se poate face pe loc, rapid? E primul post pe acest forum, nu mă hărțuiți, vă rog, dacă s-a mai discutat despre asta pe alte topicuri. Ms!

Depinde mult de modelul exact dar in general e mai simplu decat pare. Depinde si de cadru, tipul de dropout, etc. Cu putina experienta, o roata cu butuc Alfine se scoate in 30 de secunde si se pune la loc in 45. Asta include si destrangerea/strangerea piulitei de 15mm (varianta QR fiind inexistenta). Cu Rohloff e si mai simplu.

Luka Lehel-György

Trimite mesaj
Posturi: 82
Subiecte: 4

#401192 3 iulie la 10:23

Daca mai este cineva interesat de subiectul original, revin cu o completare.
La butucii cu viteze integrate SRAM tractiunea, sa zic asa, este imediata, adica cum ai apasat pe pedala, pinionul spate incepe sa traga roata cu viteza aleasa. La Shimano, Nexus 8 spre exemplu, peste vitezele 5-6 este un mic decalaj, pocneste butucul pana ce angreneaza roata, plus ca exista o flexare in sistem, de parca ar fi niste gumite in butuc in loc de otel. Aici m-a pierdut din nou Shimano. Genunchii mei nu sunt de acord cu aceasta flexare. La Alfine 11 nou nout aceeasi pocnituri se pot observa peste vitezele 5-6, cam acolo se face angrenarea directa a butucului, adica cat se roteste pinionul, tot atat se roteste si roata. Alfine este de recomandat fata de Nexus, dar SRAM este net mai bun si dpdv al calitatii, simplitatii si mai ales al raportului. Super 7, iMotion 9.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro