Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Cum pot curata si regla franele hidraulice?


Mihail Mocanasu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 2

#402363 17 august la 23:58

Mi am cumparat o bicicleta astazi,si nu prea stiu cum sunt franele pe disc,mai ales cele hidraulice,cum pot sa le curat,sa le reglez,acum le apas si sunt moi si nu prea pun frana eficient,adica se orpesc da mai greu.ce pot sa fac?Bicicleta este Omega Legion 27.5

ultima modificare: 18 august la 06:52

Mihail Mocanasu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 2

#402364 18 august la 00:01

Daca se poate un videoclip sau poze,ca sa inteleg.Mersi!

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 72

#402379 18 august la 20:03

Dacă azi ai cumpărat-o nu înțeleg ce trebuie să cureți? Reglajul e ușor: desfaci puțin cele două șuruburi care țin etrierul, și ținând strâns de manetă strângi șuruburile înapoi, nu ar trebui să mai frece.

ultima modificare: 18 august la 20:04

Mihail Mocanasu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 2

#402382 18 august la 23:15

Marius Chereja,discurile le am atins,au ulei pe disc,infine,le am curata cu spray de frane,dar la reglat nu pot,la reglajul din fata a fost usor,dar la spate,ma lupt cu satana,am incercat,freaca intr-una,cred ca discu e stramb putin+ca sistemul de franare are aer in el,deci trebuie rezolvat,mai pe scurt,bicicleta a venit fara reglaje,fara nimic,la deraior/schimbator le am facut si la frana fata,dar la frana spate nu pot,am observat ca "pad-urile" etrierului sunt in V sa zic,sunt larg deschise si la sfarsit sunt stramte,si discul atinge+ pistonasele nu se duc inapoi cum trebuiau,se duc mult si se intorc putin,pe spate doar,pe fata frana e "eficienta" sa zic,chiar daca cand o pun se aude un sunet din ala de frecare enervant,trebuie sa apesi tare pe maneta.Daca aveti ceva sfaturi cum sa rezolv problemele astea v as fii recunoscator!

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 72

#402384 19 august la 00:01

La ce bicicleta ai cumpărat nu o să-ti funcționeze niciodată bine frânele alea. Dacă nu le poți regla mergi la un atelier, desi probabil și dacă ți le reglează nu o să dureze prea mult până freacă iar.
Sfatul meu ar fi să returnezi bicicleta că o să îți dea doar dureri de cap, altfel singura șansă e să bagi bani in ea să schimbi una-alta, de ex găsești frane Shimano pe net la 200 de lei setul. Dar nu e o bicicleta in care să merite să investești.

+1
Florian Faragau

Trimite mesaj
Posturi: 117
Subiecte: 8

#402386 19 august la 08:17

ai sa gasesti pe forum ,in arhiva o gramada de discutii pe aceasta tema , citestele ! ,
pune in aplicare sfaturile privind curatarea ,reglarea !

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 665
Subiecte: 5

#402395 19 august la 16:17

De unde ai cumparat bicla?... De fapt nici nu conteaza, e o bicicleta entry level vanduta de un retailer oarecare... daca vanzatorul are un atelier mecanic autentic du-te la el si cere sa iti faca un service ca lumea... daca nu are atelier, sau are o caricatura de atelier /mecanic, du-te la un mecanic autentic si cere sa iti faca o revizie completa a bicicletei...

Bicicletele entry level sunt foarte bune DACA sunt montate/reglate ca lumea... ceea ce nu prea se intampla pentru ca cei care vand asemenea biciclete nu au angajati calificati iar clientii sunt fara experienta in utilizarea unei biciclete... poate ca service-ul o sa ti se para caraghios de scump, dar asta e realitatea: indiferent de pretul bicicletei service-ul costa la fel, iar fara service orice bicla, ieftina sau scumpa, se strica mai repede. Singura cale sa reduci costurile e sa inveti sa iti repari singur bicicleta, dar asta cere timp si bani...

ultima modificare: 20 august la 02:47

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2480
Subiecte: 8

#402398 19 august la 18:00

mda

ultima modificare: 19 august la 18:05

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 56

#402403 20 august la 13:07

Daca bicicleta e noua, du-te cu ea inapoi si pune-i sa-ti regleze franele.
Daca bicicleta e SH, si ai luat-o cu franele asa, du-o la un service sa-ti curete si sa-ti aeriseasca franele.
Daca tu crezi ca te pricepi si te descurci sa faci singur operatiile astea, uite aici clipuri:
- Curatare pistoane: https://www.youtube.com/watch?v=vQXFFgRButo
- Aerisire frane: https://www.youtube.com/watch?v=DsqlEYJeLQU (ai nevoie de: lichid de frana, siringa de minim 10ml, furtun cu diametrul potrivit pentru gura de aerisire)

Mihail Mocanasu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 2

#402439 22 august la 01:20

@Robert Chiras , dupa inca cateva reglaje,atinge foarte,foarte putin,cred ca discu e putin indoit,si inca o intrebare,e normal ca discurile sa se incinga sa nu poti sa tii mana pe ele?ma refer nu daca mergi si nu actionezi franele,ma refer la coborarea unor pante.

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 56

#402445 22 august la 10:01

Cred ca poti incerca sa indrepti si discul, insa trebuie sa ai foarte mare atentie. Exista chei speciale pentru indreptarea discului, insa se poate face si cu un patent invelit intr-o carpa (sa nu ciobesti discul). Trebuie avut grija sa tragi de el relativ usor, pentru a nu-l indoi mai rau decat e, si se indreapta putin cate putin.
Cat despre faptul ca se incing discurile: e normal sa se inginga, deoarece frecarea genereaza caldura. Acum, nu stiu cat de tare e normal sa se inginga, eu n-am pus niciodata mana pe ele :))
Poate o sa incerc si eu la o coborare mai mare, sa vad cat de tare se incing. Dar nu cred ca are rost sa iti faci griji.

Radu P

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 6

#402451 22 august la 17:23

e normal ca discurile sa se incinga sa nu poti sa tii mana pe ele?

Da.
Presupunand un ansamblu bicicleta + calaret de 100kg (pentru simplitate) si o viteza de 10 m/s (36 la ora) - rezulta o energie de 5000 de jouli care trebuie disipata de frane (masa ori viteza la patrat pe doi).
Daca opresti in 5 secunde rezulta ca transferi la discuri 1000 de wati (5000 de jouli in 5 secunde).

1000 de wati nu sunt chiar putini, poti incalzi lucruri cu ei :)

Poti si calcula cu cate grade se incalzesc discurile dca le stii masa si caldura specifica.


(rezultatele sunt aproximative pentru ca energie se pierde in multiple feluri, de la frecarile componentelor la rezistenta aerului la deformarea cauciucurilor etc, dar grosul e transformat in caldura de frane)

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro