Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

franare "sacadata"


Razvan Gheorghe

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 7

#399303 12 aprilie 2019 la 22:49

Salutare.Am o mica problema si voiam si parerile voastre...Am frane Magura MT4 pe un Bulls luat de cateva luni,de mers cu ea nu am mers foarte mult si preponderent am mers pe asfalt si fara sa fortez/abuzez franele...folosit "cursiv".Acum cateva zile am observat ca atunci cand franez pe fata putin mai accentuat se aud niste zgomote ca si cum ar agata.Pana la un punt frana lucreaza cursiv dar cand intensitatea franarii creste se aude zgomotul asta...e ca si cum placutele ar agat gaurile acelea din disc.Placutele nu sunt tocite ,distantate etc pt ca repet nu s-a mers f mult..Zomotul care il produce e ca si cum in mers ai tine mana pe gratarul unui pod (nu stiu daca e buna comparatia)..ideea nu ma prea pricep....o sa ajung sapt viit in service,dar imi da de gandit si mi-ar pare rau sa am probleme.(bicicleta a fost montata de mine can am luat-o dar nu cred ca are legatura,pt ca la frana nu am umblat...doar am pust roata fata).....drumuri bune!

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 133
Subiecte: 2

#399311 13 aprilie 2019 la 11:38

Nu inteleg exact la ce te referi aici prin "franare sacadata", insa in general franarea sacadata provine de le discuri descentralizate/ovalizate. Ai verificat, ochiometric in timp ce se invarte roata, daca discul franei are bataie stanga-dreapta?

Razvan Gheorghe

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 7

#399312 13 aprilie 2019 la 11:43

Da,m-am gandit si la asta..dar nu pare a fi discul de vina...

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#399314 13 aprilie 2019 la 13:20

Se întâmplă asta la o frânare scurtă (discuri reci) sau dupa o coborâre mai lungă?
Eu pățeam ceva asemănător când foloseam plăcuțele semimetalice, standard de pe Rr520, la coborâri abrupte și mai lungi. Se supranincalzeau discurile și probabil se deformau un pic. Rezultatul era un zgomot de huruit și senzația că agață plăcuțele. Am schimbat plăcuțele și am pus organice și nu mai am nici o problemă iar frânarea este mai bună.

ultima modificare: 13 aprilie 2019 la 13:21

Razvan Gheorghe

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 7

#399315 13 aprilie 2019 la 13:29

La o franare scurta am observat..eram pe asfalt..nu au fost solicitate franele...imi place sa franez cursiv,de obicei menajez franele...

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2446
Subiecte: 3

#399316 13 aprilie 2019 la 15:29

Franeaza cursiv pe o coborare lunga si risti sa faci fade la placute si sa fierbi lichidul de frana. Nu asa se menajeaza franele. Mai bine franezi mai agresiv si le lasi dupa aia sau franezi mai puternic de cateva ori in succesiune. Ce faci tu e cea mai mare prostie, supraincalzeste sistemul de franare si risti sa ramai fara frane. E valabil la orice frane hidraulice pe disc, deci si la masina. La sisteme mecanice doar faci fade si prajesti discul.

Vlad, ai avut discuri pentru placute semi metalice? De obicei franele buget sunt resin only.

ultima modificare: 13 aprilie 2019 la 18:41

+1
Alex Rolland

Trimite mesaj
Posturi: 227
Subiecte: 5

#399320 13 aprilie 2019 la 19:29

Exista posibilitatea, insa putin probabila, sa se fi depus material de pe placute pe disc in mod neuniform. Insa asta presupunea sa fi incins franele “ la rosu “ si asa, cu ele incinse sa stai pe loc cu frana stransa. Am patit eu asa ceva din ne atentie, desi stiam de fenomen insa dupa o coborare langa pe asfalt la viteze mare, in jur de 40km/ora. Cat de lungi au fost franarile alea cursive si la ce viteza?

Alex Rolland

Trimite mesaj
Posturi: 227
Subiecte: 5

#399321 13 aprilie 2019 la 19:30

Sper ca se intelege ce am scris, m-a sabotat autocorectorul ????

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#399323 13 aprilie 2019 la 20:13


Vlad, ai avut discuri pentru placute semi metalice? De obicei franele buget sunt resin only.

Nu știu pe unde am citit, acum mai bine de un an de zile, eu am Hayes mx5. Dar știu că la momentul respectiv eram ferm convins că am plăcuțe semimetalice. Cert este că de când am pus plăcuțele de acum am o frânare mai bună și nu mai am huruit care se manifesta doar la frânare lungă și intensă, corelată deci cu încălzire puternică a discului. Nu am ajuns niciodată la decolorare.
Subscriu total la observațiile lui Gelu despre modul de frânare. Chestia este că la frânele mecanice pe disc nu ai eficiența la fel de mare că la cele hidraulice și uneori cam trebuie să mergi cu frânare mai lungă. Dar în schimb practic frânarea alternative, ba față, ba spate atunci când este cazul. Cert este că în cazul meu, după schimbarea plăcuțelor nu am mai avut zgomot de huruit la frânare lungă și intensă.
Acum pentru Răzvan, poate s-au mișcat un pic etrierele și trebuie recentrate. Eu zic să mergi la service dacă nu te descurci.

+1
Razvan Gheorghe

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 7

#399324 13 aprilie 2019 la 20:23

Nu am stiut chestia asta cu franarea,viteza mare nu aveam...nu cred ca au fost prea mult solicitate in 5 luni de cand am bicicleta,mai ales ca a fost perioada de iarna si mult timp nu am mers cu ea.O sa ajung sapt asta la un service...Si in ideea asta cum "menajati" franele sau cum e bine sa le folosesti pt o uzura cat mai mica(bineinteles ca depinde pe unde te dai,coborari etc)

ultima modificare: 13 aprilie 2019 la 20:55

Dan Oltean

Trimite mesaj
Posturi: 1642
Subiecte: 28

#399341 14 aprilie 2019 la 13:10

Nu stiu daca e ceea ce ai descris si tu dar am patit ceva asemanator. Nu aveam franare "sacadata" dar aveam sunetul ala ca si cum ar agatat placutele.
Am patit asta dupa ce am pus un set de placute noi pe fata. Placutele vechi au uzat discul pe suprafata de franare urmand ca placutele noi care cred eu ca aveau suprafata de franare ceva mai mare, atingeau in momentul franarii pe suprafata neuzata a discului...pe spitele lui cum ar veni..
Eu am rezolvat schimband discul

Razvan Gheorghe

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 7

#399775 4 mai 2019 la 23:05

Intrebare de incepator.....ce este "fade-ul" si cum sa ma feresc de asta?..inteleg ca
e ceva "nashpa" pt frane......

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2446
Subiecte: 3

#399779 5 mai 2019 la 00:46

Fade-ul e pierderea puterii de franare si are loc cand incalzesti franele. Te feresti de fade prin minimizarea utilizarii franei pe perioade lungi, deci prin franari scurte si puternice. Daca mergi pe o coborare lunga nu tii maneta stransa ca sa frece placutele de disc pana iau toate foc, ci reduci periodic viteza prin franari scurte, ca sa se poata raci discurile si etrierii intre franari.

ultima modificare: 5 mai 2019 la 00:49

+3

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro