Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Upgrade disc de frana rockrider 520


Alexandru Bucner

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#397924 9 februarie la 17:21

Salut! Am un rockrider 520, care vin din fabrica cu discuri de 160mm. Din cate observ, franele nu ma mai multumesc asa de tare, mai ales la coborari la deal sau franari mai fortate, mai ales cu noile anvelope 27,5 cu balon de 2,4. Ma gandeam sa fac un mic upgrade la discul de frana fata, astfel sa-l inlocuiesc cu unul mai mare, de 180mm. Acest upgrade o sa ajute si la esteticul bicicletei destul de mult zic eu. Intrebarea mea, este daca e posibil acest lucru pe bicicleta respectiva? A mai facut cineva modificarea asta? Merita? Ce trebuie schimbat in afara de disc?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2446
Subiecte: 7

#397926 9 februarie la 18:19

Upgradeaza franele de la mecanice la hidraulice (ieftine), nu-ti trebuie discuri mai mari.
Si estetic e mai ok hidro decat pe cablu.. daca asta te intereseaza

https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-br-mt200-disc-brake-set-721603

ultima modificare: 9 februarie la 18:24

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 70

#397927 9 februarie la 18:27

Ai nevoie de un adaptor, ceva de genul ăsta:
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-adapter-sm-ma-f180p-p2-for-front-180mm-37435

și bineînțeles de discul de 180. Dar se merită doar dacă schimbi frânele cu hidraulice.

Alexandru Bucner

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#397928 9 februarie la 18:29

Ce ziceti ca ar fi mai ok? Sa ramn pe disc de 160 fata/spate si sa pun hidraulice, sau mecanica pe 180 fata?
Diferenta de franare chiar se simte intre mecanice si hidraulice? In distanta?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2446
Subiecte: 7

#397930 9 februarie la 18:35

Pe threadul cu placutele tocmai ai zis ca ai comandat set de placute pt franele actuale, deci nu stiu ce faci tu..
La 50-60kg ale tale si alea mecanice te opresc in cap.

Daca ai niste bani mai bine ii strangi, rr520 e ceva foarte de baza, practic 'mtb' de oras.. n-are sens sa bagi bani degeaba in ea.

ultima modificare: 9 februarie la 18:42

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 70

#397932 10 februarie la 13:16




Se poate investi și în Rockrider 520, eu am furcă Rockshox, frane hidraulice, transmisie 3x9 Deore. Depinde ce vrei.

ultima modificare: 10 februarie la 13:20

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2446
Subiecte: 7

#397933 10 februarie la 13:25

Poti baga bani si-n Trabant.. nu inseamna ca e investitie... mai mult arunci banii imo
Ai bagat cat ...~1500lei ?, nu erai mai castigat cu un RR560 de la-nceput ?

Multi incepatori au impresia FOARTE gresita ca fac o smecherie daca-si iau bicla ieftina si o upgradeaza va ajunge ca una scumpa... nimic mai fals si o groapa de bani.

ultima modificare: 10 februarie la 14:01

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 70

#397934 10 februarie la 13:37

Mulțumesc pentru comparație, te asigur că nu este Trabant tunat. De fapt eu am făcut-o pe bucăți, am luat un cadru, nou, și am tot adăugat, pe parcursul iernii. Unele piese noi, altele din bazar, am ieșit cam la 1800 de lei, dar am pus ce mi-a plăcut pe ea.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 2446
Subiecte: 7

#397935 10 februarie la 13:45

Da, ok, nu e nimic personal, cum zici si tu- depinde ce vrei.
Doar vroiam sa descurajez ideea cu upgrade-ul unor cadre ieftine.. care in general nu merita.. daca ai piese care stau degeaba sau le iei f ieftin e altceva.

Si eu am avut echivalentul rr540 (modelul vechi pe 26" ) la care i-am luat ghidon si pipa sh, si i-am schimbat transmisia pe Sram ca aveam deja piesele.
Cost total ~110lei pt trecere la ghidon lat si transmisie mai buna.
Dar in cadre ieftine n-as baga bani seriosi.

Ce merita sa iei de calitate pe orice bicla sunt piesele care se pot transfera usor, in general punctele de contact, accesorii
- saua care e comoda pt tine, oricat costa
- pedale bune,
- mansoane
- lumini bune, daca mergi noaptea

ultima modificare: 10 februarie la 14:06

+1
Alexandru Bucner

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#397939 10 februarie la 22:18

@Marius Chereja Imi place foarte tare ceea ce ai reusit sa faci dintr-un cadru rr520, felicitari!

@Calin Neagu Nu cred ca mi-ai inteles ideea. Nu vreau sa tunez bicicleta respectiva, nu ma intereseaza sa fac asta, tot ce am nevoie de la ea este sa ma serveasca in siguranta atunci cand ma mai dau si eu la deal, pe coborari, atat.
Transmisia mi se pare destul de ok(pt mine) pe bicicleta respectiva, eu nu am nevoie de ceva mai bun. Tot ce am vrut/vreau sa imbunatatesc la ea au fost cauciucirle(ca ... faimoasa problema) si franele care, nu ma satisfac 100%. Atat!

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 504
Subiecte: 11

#397940 11 februarie la 00:06

Mai degrabă încearcă să pui niște plăcuțe de frână mai bune. Ceva de tip resin. Geometrie bicicletei nu permite frânări agresive că te dai peste cap. Plăcuțele originale cred că sunt semi-metalice și având frânare pe cablu nu prea ai foarte multă eficiență. Eu asta aș face în locul tău (de fapt am și făcut) aș schimba plăcuțele. Este cel mai ieftin.
Dar dacă vrei musai frânare puternică atunci obligatoriu treci pe frâne hidraulice. Cu cât mai scumpe cu atât mai bune. Te oprești unde crezi tu.
În ce privește discul de 180 pe față, dacă ai furca originală eu nu îți recomand să faci așa ceva. Nu va rezista la solicitările unei frâne cu disc de 180. Dacă ai alta furcă, atunci mergi înainte, dar vezi ce recomandă și producătorul. Din ce am mai citit, spre exemplu rockshox testează rezistenta furcilor pentru discuri de 210. Însă nu este vorba numai de rezistență în funcționarea corectă a unei furci. Dacă se suprasolicita bucșele și alte părți interne atunci vei strica furca, chiar dacă ea va rămâne integră ca și forma.

ultima modificare: 11 februarie la 00:09

Alexandru Bucner

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#397949 11 februarie la 15:03

@Vlad Fratiman Momentan mi-am comandat de pe ebay un set de placute ceramice pentru ca din cate am inteles sunt cele mai ok cand vine vorba de performanta. Am ales sa nu iau din resin intrucat se uzeaza destul de rapid si nush daca merita. N-as investi in frane hidraulice, pentru ca nu sunt eu un foarte mare biker. Atat am vrut, sa imbunatatesc putin performanta la franare cand cobor la deal, iar varianta cu discul de 180 fata era mai ieftina decat o frana hidraulica.
Din ce am citit, acum astept sa vina setul de placute ceramice si sa vad daca intr-adevar o sa fie vreo diferenta intre cele semi-metalice si astea. Revin cu concluzia

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 504
Subiecte: 11

#397951 11 februarie la 15:30

Nu am experiență, vorbesc din intuiție și privind alte exemple din alte domenii. În opinia mea, frânarea este mai bună atunci când materialele care sunt în contact sunt cu durități mai mici. Dacă îți iei pantofi cu talpă de plastic ai să aluneci foarte tare în comparație cu unii care au talpa de cauciuc. Plăcuțele organice au compoziție mai moale și se uzează într-adevăr mai repede dar ai frânare mai bună. Plăcuțele nu sunt singure responsabile de frânare pe care o poți obține. Contează și forța care se poate dezvolta la apăsarea pe disc. Chiar sunt curios ce senzație o să îți dea plăcuțele ceramice în comparație cu cele actuale.

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 70

#397956 11 februarie la 17:59

Totuși diferența dintre frânele mecanice și hidraulice e foarte mare, dacă o să faci trecerea asta o să îți dai seama.

Alexandru Bucner

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#398004 13 februarie la 07:26

Azi ce am ridicat de la posta placutele ceramice. Am ramas uimit cat de repede au ajuns din UK, in 5 zile de la plasarea comenzii.
Prima impresie, total dezamagit, dar nu decizie definitiva.
Le-am montat , reglat si am avut surpriza sa vad ca nu tine nici pe departe la fel de bine pe cum tineau celelalte. Insa, nu-mi dau seama daca e din cauza ca afara era ud, tocmai ce plouase si nici celealte nu tineau la fel de bine pe ploaie. Dar, am mai observat ca placutele respective incalzesc mult mai repede si mai rau discul de frana.
Acum, asta a fost prima zi pe ploaie, ramane sa le testez in alte conditii, pe uscat, sa vad exact diferenta dintre ele.
Va tin la curent.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1000
Subiecte: 2

#398006 13 februarie la 09:24

Ai rabdare sa se aseze placutele ca sunt noi. Fa si tu o coborare ceva si baga niste frane, numai vezi sa nu ingheti pe vremea asta, ca si camila arabului din banc.

https://www.mioritice.com/banc/5342

Discul nu-i stres daca-l incalzesti ca radiaza caldura, numai sa nu-l arzi. Daca devine colorat maro-albastrui de la caldura, inseamana ca e pe cale sa se decaleasca sau l-ai decalit si e posibil sa se strambe. Discurile de calitate mai proasta sau cele "usoare" cu material putin (ex: Ashima ultralight ne-flotante) se decalesc mai usor.

ultima modificare: 13 februarie la 19:47

Dan Bolba

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 6

#398016 13 februarie la 14:46

Inainte sa fi montat placutele noi, ar fi fost minunat sa fi curatat discul cu alcool izopropilic si etrierul de asemenea, dar nu e tarziu nici acum.

Ia o carpa curata, alcool izopropilic, da jos placutele de frana si roata sa ai acces bun la disc, umezesti carpa si te pui si freci. :) S-ar putea sa ai surprize ce mizerie scoti de pe ele, am patit si eu. Daca n-ai alcool izopropilic pe acasa, e bun si spirt Mona, nu-i la fel de eficient dar da rezultate faine.

Am patit la un set de frane Formula R1 sa imi ajunga ulei pe etrier, nici nu mai stiu cum, a trecut ceva timp. Frana nu mai tinea nimic, logic, am curatat tot si ... nimic. Am curatat din nou totul plus toate gaurelele discului cu bete de urechi si alcool. Si acum retin ca discul are 120 de gauri. :) Repus totul la loc, frana din nou impecabila.

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1000
Subiecte: 2

#398018 13 februarie la 14:59

Alcool izopropilic = servetele pentru sters ochelari. Gasesti in Lidl.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro