Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Frane pentru Trail de buget Deore M6000 VS Deore MT501


Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 5

#397469 10 ianuarie 2019 la 22:45

Salut.

M-am apucat în această iarnă să-mi fac un hardtail de buget mediu de la 0. Am cumpărat piesă cu piesă și acum am ajuns la capitolul frâne. Am tot dat căutări la „frâne hidraulice de buget” însă cu performanță acceptabilă și majoritatea căutărilor m-au dus la seria Deore M6000 de la Shimano însă din ce am înțeles eu undeva prin toamana anului trecut Shimano a lansat modelul Deore MT501 cu 4 pistoane.

Întrebarea mea ar fi urmatoarea: să merg pe un set de M6000 sau să fac un mix de MT501 pe față și Deore M6000 pe spate?
La MT501 față/spate nu prea văd rostul, eu fiind destul de ușor, discurile sunt de 180mm IceTech iar anvelopele au balonaj de 2.4, mă gândesc să nu blochez roata spate prea des. Așa un mix între cele două cred eu că ar fi ideal pentru Trail și All Mountain.

Orice replay ajută, mersi.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 991
Subiecte: 2

#397479 11 ianuarie 2019 la 13:10

Pentru ce vrei tu si la o greutate redusa nu o sa ai probleme cu M6000.
Eu nu as face ciorba cu franele.

+2
Minu Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 754
Subiecte: 12

#397481 11 ianuarie 2019 la 14:58

Salutare! Diferenta de pret mi se pare prea mica ca sa nu merite sa iti iei varianta in 4 pistoane (chiar set). Sincer, nu stiu cum se comporta, dar sunt convins ca vor fi suficiente pt trail.
Si daca tot am introdus si pretul in discutie, zilele trecute vasusem o frana SLX de fata, noua, pe la 160-170 lei, aici in bazar. Atat am dat si eu pe a mea, tot noua si chiar nu am ce sa ii reprosez.

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#397482 11 ianuarie 2019 la 16:00

Cred ca alea 4 pistoane la seria MT501 sunt mai mult de feng-shui. Din ce am citit diferenta de putere fata de varianta simpla (M6000) e de 10-15%. Etrierul ala are 4 pistoane, dar de dimensiuni diferite. Pistoanele mari sunt mai mici decat cele de pe M6000, iar cele mici sunt mai mici decat cele mari (culmea! :))) ). De unde si diferenta minora de putere.
Am cochetat si eu cu ideea de XT M8020, dar am renuntat din acelasi motiv.
Parerea mea e ca daca depasesti limitele unui M6000, nici MT501 nu-ti vor fi de ajuns.
Pe de alta parte, cum zicea si Cristian, dai 15-20% in plus pe ele si primesti 10-15% mai multa putere. Not a bad deal!
Nu stiu insa cum stau cu modulatia. Franele Shimano sunt cam ON/OFF, mai ales variantele entry-mid. Eu am M615 pe hibrida si sunt foarte multumit atat timp cat stau pe asfalt. Cum ies putin offroad, cum imi dau seama ca nu ma mai coafeaza.

Daca vrei neaparat o frana cu 4 pistoane de buget mai adauga 30Eur si uita-te la Magura MT Trail la 150Eur setul.

ultima modificare: 11 ianuarie 2019 la 20:52

+3
Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 5

#397483 12 ianuarie 2019 la 02:09

salut băieți și mersi de replay.

Cristian: m-am gândit și la această variantă, da un amic a zis că sunt prea puternice pentru mine, sunt destul de slab. La SLX am găsit ceva pe Aliexpress gen varianta aia aegintie frână față, și XT tot argintie spate pe la 85€ setul.
Camil: ce-i drept și tu ai dreptate, am citit unele review-uri și spuneau că au cam încins frânele acestea pe niște e-bikes. Problema este că nu știu ce discuri aveau pe e-bikes, dacă era ceva de mid/top Shimano (discurile de ZEE, SLX IceTech) nu consider că ar fi fost bai mare cu temperaturile, dar zic iar, mi să fie prea mult pentru mine, un M6000 ar fi perfect pentru mine? Că nici nu sunt eu profesionistul lui pește să merg foarte rapid. :)
Ionut: până acum acestea sunt cele mai ok (m6000 cu placuțe din alea cu fins), dovedite în multe recenzii, toți spuneau că sunt the sweet spot pentru trail, all mountain atât timp cât nu faci downhill foarte intens.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#397485 12 ianuarie 2019 la 10:05

Eu zic ca M6000 sunt arhisuficiente.
Iti mai recomand cu caldura si SLX-urile vechi, M675, care parca au modulatie mai buna decat seria Deore (desi nu exceleaza nici ele la capitolul asta). Ai sanse sa le gasesti prin bazar la preturi foarte bune.

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 991
Subiecte: 2

#397488 12 ianuarie 2019 la 10:54

O sa deschid eu ostilitatile pe 2019 si o sa spun ca ma bucur sa il vad pe Camil tot mai mult pe Shimano. Ma bucur ca inca mai mergi cu Deorele alea si nu le-ai inlocuit cu ceva Level si totodata ca esti interesat de XT-uri si tocmai de modelele Trail.. pheww.
Sunt convins ca deep down, Shimano has grown on you! :))

Acum ca sa mai echilibram opiniile as aduga ca franele Shimano nu sunt nici macar "cam ON/OFF" ci pur si simplu au un putere mai mare si un bite point mai accentuat. Dupa acel bite point exista modulatie si la Shimano! Exista frane cu modulatie mai buna dar in general pierzi la putere, deci e o simla chestiune de preferinte. Senzatia de ON/OFF apare in special la cei ce vin de pe SRAM/AVID si sunt obisnuiti sa traga prea tare de manetele alea :)

Mai pe scurt:
Shimano, putere mare cu modulatie ceva mai redusa.
SRAM modulatie buna cu o putere ceva mai redusa.
Magura, Formula in zilele noastre intra la exotice, care cateodata pot oferi o combinatie buna intre caracteristicile Shimano - SRAM dar din pacate cota lor de piata este redusa.

ultima modificare: 12 ianuarie 2019 la 11:10

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#397489 12 ianuarie 2019 la 11:16

Hihi! Chiar ma intrebam cand se va deschide subiectul :).
Da, intr-adevar, provin de pe Avid. Si, un element important, cantaresc 60kg cu TV-ul in brate :).
Acestea fiind spuse, sunt multumit de acele Deore. Nu le-am schimbat si nici nu le voi schimba prea curand. Dar asta nu inseamna ca m-am convertit! La MTB folosesc Formula si pentru greutatea mea si stilul meu de dat imi par mult mai potrivite decat Shimano. Deh, preferinte, preferinte :))

+2
Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#397497 13 ianuarie 2019 la 06:30

Am folosit si Magura si Shimano pe bicle de trail/AM, Magura M5/M7 sunt peste Shimano XT, daca nu te deranjeaza plasticul... aceasi forta de stopare, feel mai bun si preturi excelente, mai ales daca iei M5... exista insa si dezavantaje totusi, plasticul se sparge cam usor daca il lovesti de copaci/pietroaie... eu recomand totusi Shimano SLX pentru o bicla de trail medie si un rider mediu, e cel mai bun raport calitate/pret...

ultima modificare: 17 ianuarie 2019 la 16:31

+2
Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 5

#397535 16 ianuarie 2019 la 23:07

Dan Dinoiu: Chiar mă uitam la niște Magura MT5 însă acu nu știu cum e cu fiabilitate și service-ul pe termen lung. Sunt ok?
Camil Badulescu: am înțeles că la Formula e ciudat cu aerisirea?!

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#397537 17 ianuarie 2019 la 01:02

Service-ul e cam ca la Shimano, gasesti unde sa il faci, cel mult iti iei tu kitul si uleiul tau, sa fi sigur... fiabile sunt atata timp cat nu lovesti/rupi manetele, insa nu se compara cu Shimano ca fiabilitate... Shimano nu au moarte indiferent de model... M5 imi plac insa mai mult, si ca sa rezolv problema manetelor am combinat M5 cu niste manete Zee ;)

ultima modificare: 17 ianuarie 2019 la 16:33

+2
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#397539 17 ianuarie 2019 la 07:17

Formula, ca toate franele cu DOT, sunt mai complicat de aerisit. Nu-i rocket science, dar procedura e mai anevoiasa. O alta problema ar fi piesele de schimb, care, desi se gasesc din abundenta, sunt extrem de scumpe.

+1
Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 5

#397584 21 ianuarie 2019 la 18:36

Camil Badulescu: Formula, ca toate franele cu DOT, sunt mai complicat de aerisit. Nu-i rocket science, dar procedura e mai anevoiasa. O alta problema ar fi piesele de schimb, care, desi se gasesc din abundenta, sunt extrem de scumpe.

M-am mai interesat zilele acestea și se pare că cele cu fuid DOT, după cum zici și tu, sunt oleacă mai pretențioase și cu proceduri mai grele de aerisit (o idee mai grele cel puțin din ce am mai văzut eu). Problema cu piesele cam așa văd, scumpicele pentru Formula în comparație cu linia Deore.

Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 5

#397631 25 ianuarie 2019 la 11:56



Tocmai a comandat un amic modelul MT cu 4 pistoane și în manual zice cică că sunt de Freeride...dar pe net zice că sunt menite pentru e-bikes. Nu mai pricep.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2412
Subiecte: 3

#397633 25 ianuarie 2019 la 13:09

MT4 sunt de uz general (e-bikes, XC, AM). MT Trail Sport sunt pentru XC/AM/Trail. Vezi mai jos ce zice textul promotional de la ei de pe site:

MT4: The perfect all-rounder for mountain bikers who value stability and brake power, without having to compromise on weight.
MT Trail Sport: MAGURA’s new definition of trail braking performance at an affordable price – 4 front pistons for maximum braking power, 2 rear pistons for perfect modulation.

Deasemenea vezi in catalog la pagina la 18 ce frana pentru ce discipline e:
https://www.magura.com/media/1060028/2018-06-13_14h10_magura_katalog-de-en_rz-lowres.pdf

ultima modificare: 25 ianuarie 2019 la 13:27

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 991
Subiecte: 2

#397636 25 ianuarie 2019 la 14:56

Initiatorul vb de Shimano, nu de magura :)

Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 5

#397711 31 ianuarie 2019 la 00:20

Gelu Vlad: m-am interesat și de Magura, dar nu am găsit la un preț decent

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2412
Subiecte: 3

#397714 31 ianuarie 2019 la 08:20

MT4 e cu doua pistoane. MT5 sunt cu 4 pistoane si se vand la pereche cu MT4 ca sa le montezi fata/spate, adica exact ce vrei tu sa faci cu Deore. Costa cat SLX M7000 care sunt cu 2 pistoane, deci e pret foarte decent pentru clasa respectiva. Etrierul MT5 are modulatie mai buna decat cele cu 2 pistoane.

https://www.bike-components.de/en/Magura/MT5-MT4-Carbotecture-Disc-Brake-Set-p50757/

ultima modificare: 1 februarie 2019 la 09:24

Mircea Diaconu

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 2

#402642 3 septembrie 2019 la 20:41

Scuze daca vin tarziu cu mesajul asta dar acum am vazut postul.Eu detin un set de frane m6000 cu discuri ice-tech: pe fata 203mm si pe spate 180mm.Sunt super bune franele, tin foarte bine si le recomand cu incredere.Pana la urma ce ai ales ?

ultima modificare: 3 septembrie 2019 la 20:42

Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 5

#411834 6 noiembrie 2020 la 14:03

salut. Am luat niște SLX-uri în 2 pistoane pentru o perioadă de câteva luni după am cumpărat o pereche de MT520/MT501 în 4 pistoane. E diferență semnificativă la modulație și puterea de frânare.

+1
Razvan Mar

Trimite mesaj
Posturi: 11
Subiecte: 1

#411860 6 noiembrie 2020 la 20:16

Confirm, si eu am trecut de la m6000 la mt520 si e mare diferenta.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 991
Subiecte: 2

#411922 9 noiembrie 2020 la 09:42

Voi spuneti ca cele cu 4 pistoane sunt si mai puternice si au modulatie mai buna? Deobicei cand creste puterea, modulatia scade ...

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2412
Subiecte: 3

#411925 9 noiembrie 2020 la 12:06

Cand ai patru pistoane creste si suprafata, deci poate fi constanta presiunea (puterea) fata de doua pistoane. Dezavantaje: masa mai mare, inca o sursa de defect - inca doua pistoane care se pot bloca.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 991
Subiecte: 2

#411927 9 noiembrie 2020 la 13:58

La Shimano nu se prea blocheaza pistoanele ... asta e un feature a la SRAM.

+3
Razvan Mar

Trimite mesaj
Posturi: 11
Subiecte: 1

#411939 9 noiembrie 2020 la 18:47

Au mai multa putere si probabil cel mai important, reduc semnificativ break fade-ul.
La modulatie ajuta sa ai discuri cat mai mari.

ultima modificare: 9 noiembrie 2020 la 18:48

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 991
Subiecte: 2

#411940 9 noiembrie 2020 la 19:41

Razvan Mar: La modulatie ajuta sa ai discuri cat mai mari.

Nu cred asta ...

Razvan Mar

Trimite mesaj
Posturi: 11
Subiecte: 1

#411947 10 noiembrie 2020 la 10:10

Poate ca nu este asa dar eu asta am simtit...posbil sa fie de la placute sau de la cele 4 pistoane.

Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 527
Subiecte: 13

#411969 11 noiembrie 2020 la 01:13

Putin OFFtopic:
Stiu ca voi primi mult hate, dar mi se pare, ca factorul de modulatie a fost adaugat (si mult prea apreciat) in ecuatie, de producatorii care au probleme cu sistemul lor de franare cand vine vorba de cresterea lineara a fortei de franare.
Lichidul de frana (in mod normal, cand e "proaspat" ) nu poate fi comprimat. Cu timpul, cum se "contamina" lichidul de frana cu apa (din aer), acesta pierde proprietatile originale, punctul de fierbere scade, astfel frana devine ineficienta. Din moment ce un sistem de franare pe lichid de frana (sau ulei mineral) trebuie sa transmita toata presiunea de la maneta spre placute, nu inteleg cum multi cred, ca acesta este un feature, nu un bug?

MODLATIA de care avem nevoie este prezenta la fiecare sistem de franare, care nu functioneaza pe ideea asta:

DOAR in acest caz putem vorbi despre lipsei de modualtie.

Multi, care zic, ca prefera Sram in defavorea Shimano, fiindca acolo EXISTA modulatie, iar la franele Shimano e ON/OFF, cred ca au probleme ori la nivelul degetelor, ori la alegerea franelor au facut overkill. Nu pui frane Saint pe un bike de trekking, apoi te plangi ca nu au modulatie, cum nici frane entry level nu folosesti la o cursa de DH, si zici ca nu e buna marca XY, ca n-are putere.

"Modulatia" la majoritatea bikerilor e egal cu "spongy feeling", ceea ce e rezultatul constructiei sistemului de franare. Daca acest "feature" e prezent la o frana (se intelege: nu simti imediat ca se incetineste bicicleta sub tine, din primul moment ce placutele fac contact cu discul) inseamna, ca o parte din puterea cu care ai tras maneta s-a pierdut undeva:
- se indoaie putin maneta
- se flexeaza toata maneta de la clamp (acest lucru e eliminat aproape complet la franele Shimano, incepand cu seriile M6100, M7100, M8100, etc)
- conductele nu sunt destul de rigide, sa nu se dilate la presiune
- lichidul de frana are bule de aer / e contaminat
- placutele au un material mai moale (dar parerea mea, ca sa observi acest lucru trebuie sa ai simt supraomenesc)

ONtopic:
Daca ai frana cu 4 pistoane, nu trebuie sa aiba neaparat putere mai mare de franare, deoarece acesta depinde mai mult de dimensiunea suprafetelor care fac contact (placuta cu disc). Insa nu exista explicatie logica de ce ai vrea sa puti mai multe pistonase intr-o frana care foloseste aceeasi placute. Eu unul nici nu am vazut asa ceva inca.
De exemplu daca as face un etrier cu 8 pistonase (4-4 pe fiecare parte) dar a caror diamentru ar fi de doar 1mm si placuta pe care actioneaza ar fi de 2 cm² e clar ca nu ar avea puterea nici macar unei frane MT200. Deci cresterea numarul pistonaselor in sine nu rezulta si o crestere de putere de franare. Dar cand maresti suprafata placutei care intra in contact cu discul, s-ar putea sa ai nevoie de mai multe pistoane ca placuta de frana sa fie sustinuta (impinsa de pistoane spre disc) in mod uniform.

Ati

+5
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 991
Subiecte: 2

#411973 11 noiembrie 2020 la 08:30

Nagy Attila (AtiBoa): Putin OFFtopic:
Stiu ca voi primi mult hate, dar mi se pare, ca factorul de modulatie a fost adaugat (si mult prea apreciat) in ecuatie, de producatorii care au probleme cu sistemul lor de franare cand vine vorba de cresterea lineara a fortei de franare.

Ati


Bang on! :)
In toate reviewurile alea "subventionate" de SRAM apare tipul ala care "apreciaza" modulatia franelor lor.

ultima modificare: 11 noiembrie 2020 la 08:32

Richard Stoica

Trimite mesaj
Posturi: 102
Subiecte: 5

#411974 11 noiembrie 2020 la 09:08

Deci sa intelegem ca franele XTR au putere mai mica decat XT sau SLX ? Ca din cate stiu eu , franele XTR se lauda cu modulatie mai buna decat celelalte din serie.
Practic ce vedem in imaginile postate de Nagy se cam intampla cu o frana Shimano (SLX/XT), apesi si roata se blocheaza.

E ca trecerea de la dacie 1300 la logan, la prima franare musti din volan.

Te poti obijnui cu franele shimano, sa fii mai "simtit" la apasarea levierului, dar la cea mai mica greseala daca apesi ceva mai tare pe maneta , bicla poate derapa sau poti sari de pe ea.

Am facut teste intre m7000 si mt4, puterea de franare, dupa parerea mea este cel putin la fel, dar la magura ai control al franarii, pe cand la SLX chiar e ON/OFF.

Tine si de gusturi, dar sa nu exageram sa spunem ca doar li se pare alora ca alea au modulatie si ca celelalte sunt on/off.

ultima modificare: 11 noiembrie 2020 la 09:09

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro