Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Frane pentru Trail de buget Deore M6000 VS Deore MT501


Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 2

#397469 10 ianuarie la 22:45

Salut.

M-am apucat în această iarnă să-mi fac un hardtail de buget mediu de la 0. Am cumpărat piesă cu piesă și acum am ajuns la capitolul frâne. Am tot dat căutări la „frâne hidraulice de buget” însă cu performanță acceptabilă și majoritatea căutărilor m-au dus la seria Deore M6000 de la Shimano însă din ce am înțeles eu undeva prin toamana anului trecut Shimano a lansat modelul Deore MT501 cu 4 pistoane.

Întrebarea mea ar fi urmatoarea: să merg pe un set de M6000 sau să fac un mix de MT501 pe față și Deore M6000 pe spate?
La MT501 față/spate nu prea văd rostul, eu fiind destul de ușor, discurile sunt de 180mm IceTech iar anvelopele au balonaj de 2.4, mă gândesc să nu blochez roata spate prea des. Așa un mix între cele două cred eu că ar fi ideal pentru Trail și All Mountain.

Orice replay ajută, mersi.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 479
Subiecte: 2

#397479 11 ianuarie la 13:10

Pentru ce vrei tu si la o greutate redusa nu o sa ai probleme cu M6000.
Eu nu as face ciorba cu franele.

+2
Minu Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 706
Subiecte: 11

#397481 11 ianuarie la 14:58

Salutare! Diferenta de pret mi se pare prea mica ca sa nu merite sa iti iei varianta in 4 pistoane (chiar set). Sincer, nu stiu cum se comporta, dar sunt convins ca vor fi suficiente pt trail.
Si daca tot am introdus si pretul in discutie, zilele trecute vasusem o frana SLX de fata, noua, pe la 160-170 lei, aici in bazar. Atat am dat si eu pe a mea, tot noua si chiar nu am ce sa ii reprosez.

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1004
Subiecte: 6

#397482 11 ianuarie la 16:00

Cred ca alea 4 pistoane la seria MT501 sunt mai mult de feng-shui. Din ce am citit diferenta de putere fata de varianta simpla (M6000) e de 10-15%. Etrierul ala are 4 pistoane, dar de dimensiuni diferite. Pistoanele mari sunt mai mici decat cele de pe M6000, iar cele mici sunt mai mici decat cele mari (culmea! :))) ). De unde si diferenta minora de putere.
Am cochetat si eu cu ideea de XT M8020, dar am renuntat din acelasi motiv.
Parerea mea e ca daca depasesti limitele unui M6000, nici MT501 nu-ti vor fi de ajuns.
Pe de alta parte, cum zicea si Cristian, dai 15-20% in plus pe ele si primesti 10-15% mai multa putere. Not a bad deal!
Nu stiu insa cum stau cu modulatia. Franele Shimano sunt cam ON/OFF, mai ales variantele entry-mid. Eu am M615 pe hibrida si sunt foarte multumit atat timp cat stau pe asfalt. Cum ies putin offroad, cum imi dau seama ca nu ma mai coafeaza.

Daca vrei neaparat o frana cu 4 pistoane de buget mai adauga 30Eur si uita-te la Magura MT Trail la 150Eur setul.

ultima modificare: 11 ianuarie la 20:52

+3
Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 2

#397483 12 ianuarie la 02:09

salut băieți și mersi de replay.

Cristian: m-am gândit și la această variantă, da un amic a zis că sunt prea puternice pentru mine, sunt destul de slab. La SLX am găsit ceva pe Aliexpress gen varianta aia aegintie frână față, și XT tot argintie spate pe la 85€ setul.
Camil: ce-i drept și tu ai dreptate, am citit unele review-uri și spuneau că au cam încins frânele acestea pe niște e-bikes. Problema este că nu știu ce discuri aveau pe e-bikes, dacă era ceva de mid/top Shimano (discurile de ZEE, SLX IceTech) nu consider că ar fi fost bai mare cu temperaturile, dar zic iar, mi să fie prea mult pentru mine, un M6000 ar fi perfect pentru mine? Că nici nu sunt eu profesionistul lui pește să merg foarte rapid. :)
Ionut: până acum acestea sunt cele mai ok (m6000 cu placuțe din alea cu fins), dovedite în multe recenzii, toți spuneau că sunt the sweet spot pentru trail, all mountain atât timp cât nu faci downhill foarte intens.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1004
Subiecte: 6

#397485 12 ianuarie la 10:05

Eu zic ca M6000 sunt arhisuficiente.
Iti mai recomand cu caldura si SLX-urile vechi, M675, care parca au modulatie mai buna decat seria Deore (desi nu exceleaza nici ele la capitolul asta). Ai sanse sa le gasesti prin bazar la preturi foarte bune.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 479
Subiecte: 2

#397488 12 ianuarie la 10:54

O sa deschid eu ostilitatile pe 2019 si o sa spun ca ma bucur sa il vad pe Camil tot mai mult pe Shimano. Ma bucur ca inca mai mergi cu Deorele alea si nu le-ai inlocuit cu ceva Level si totodata ca esti interesat de XT-uri si tocmai de modelele Trail.. pheww.
Sunt convins ca deep down, Shimano has grown on you! :))

Acum ca sa mai echilibram opiniile as aduga ca franele Shimano nu sunt nici macar "cam ON/OFF" ci pur si simplu au un putere mai mare si un bite point mai accentuat. Dupa acel bite point exista modulatie si la Shimano! Exista frane cu modulatie mai buna dar in general pierzi la putere, deci e o simla chestiune de preferinte. Senzatia de ON/OFF apare in special la cei ce vin de pe SRAM/AVID si sunt obisnuiti sa traga prea tare de manetele alea :)

Mai pe scurt:
Shimano, putere mare cu modulatie ceva mai redusa.
SRAM modulatie buna cu o putere ceva mai redusa.
Magura, Formula in zilele noastre intra la exotice, care cateodata pot oferi o combinatie buna intre caracteristicile Shimano - SRAM dar din pacate cota lor de piata este redusa.

ultima modificare: 12 ianuarie la 11:10

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1004
Subiecte: 6

#397489 12 ianuarie la 11:16

Hihi! Chiar ma intrebam cand se va deschide subiectul :).
Da, intr-adevar, provin de pe Avid. Si, un element important, cantaresc 60kg cu TV-ul in brate :).
Acestea fiind spuse, sunt multumit de acele Deore. Nu le-am schimbat si nici nu le voi schimba prea curand. Dar asta nu inseamna ca m-am convertit! La MTB folosesc Formula si pentru greutatea mea si stilul meu de dat imi par mult mai potrivite decat Shimano. Deh, preferinte, preferinte :))

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 593
Subiecte: 5

#397497 13 ianuarie la 06:30

Am folosit si Magura si Shimano pe bicle de trail/AM, Magura M5/M7 sunt peste Shimano XT, daca nu te deranjeaza plasticul... aceasi forta de stopare, feel mai bun si preturi excelente, mai ales daca iei M5... exista insa si dezavantaje totusi, plasticul se sparge cam usor daca il lovesti de copaci/pietroaie... eu recomand totusi Shimano SLX pentru o bicla de trail medie si un rider mediu, e cel mai bun raport calitate/pret...

ultima modificare: 17 ianuarie la 16:31

+2
Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 2

#397535 16 ianuarie la 23:07

Dan Dinoiu: Chiar mă uitam la niște Magura MT5 însă acu nu știu cum e cu fiabilitate și service-ul pe termen lung. Sunt ok?
Camil Badulescu: am înțeles că la Formula e ciudat cu aerisirea?!

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 593
Subiecte: 5

#397537 17 ianuarie la 01:02

Service-ul e cam ca la Shimano, gasesti unde sa il faci, cel mult iti iei tu kitul si uleiul tau, sa fi sigur... fiabile sunt atata timp cat nu lovesti/rupi manetele, insa nu se compara cu Shimano ca fiabilitate... Shimano nu au moarte indiferent de model... M5 imi plac insa mai mult, si ca sa rezolv problema manetelor am combinat M5 cu niste manete Zee ;)

ultima modificare: 17 ianuarie la 16:33

+2
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1004
Subiecte: 6

#397539 17 ianuarie la 07:17

Formula, ca toate franele cu DOT, sunt mai complicat de aerisit. Nu-i rocket science, dar procedura e mai anevoiasa. O alta problema ar fi piesele de schimb, care, desi se gasesc din abundenta, sunt extrem de scumpe.

+1
Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 2

#397584 21 ianuarie la 18:36

Camil Badulescu: Formula, ca toate franele cu DOT, sunt mai complicat de aerisit. Nu-i rocket science, dar procedura e mai anevoiasa. O alta problema ar fi piesele de schimb, care, desi se gasesc din abundenta, sunt extrem de scumpe.

M-am mai interesat zilele acestea și se pare că cele cu fuid DOT, după cum zici și tu, sunt oleacă mai pretențioase și cu proceduri mai grele de aerisit (o idee mai grele cel puțin din ce am mai văzut eu). Problema cu piesele cam așa văd, scumpicele pentru Formula în comparație cu linia Deore.

Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 2

#397631 25 ianuarie la 11:56



Tocmai a comandat un amic modelul MT cu 4 pistoane și în manual zice cică că sunt de Freeride...dar pe net zice că sunt menite pentru e-bikes. Nu mai pricep.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 635
Subiecte: 1

#397633 25 ianuarie la 13:09

MT4 sunt de uz general (e-bikes, XC, AM). MT Trail Sport sunt pentru XC/AM/Trail. Vezi mai jos ce zice textul promotional de la ei de pe site:

MT4: The perfect all-rounder for mountain bikers who value stability and brake power, without having to compromise on weight.
MT Trail Sport: MAGURA’s new definition of trail braking performance at an affordable price – 4 front pistons for maximum braking power, 2 rear pistons for perfect modulation.

Deasemenea vezi in catalog la pagina la 18 ce frana pentru ce discipline e:
https://www.magura.com/media/1060028/2018-06-13_14h10_magura_katalog-de-en_rz-lowres.pdf

ultima modificare: 25 ianuarie la 13:27

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 479
Subiecte: 2

#397636 25 ianuarie la 14:56

Initiatorul vb de Shimano, nu de magura :)

Nicolae-Dan Mutu

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 2

#397711 31 ianuarie la 00:20

Gelu Vlad: m-am interesat și de Magura, dar nu am găsit la un preț decent

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 635
Subiecte: 1

#397714 31 ianuarie la 08:20

MT4 e cu doua pistoane. MT5 sunt cu 4 pistoane si se vand la pereche cu MT4 ca sa le montezi fata/spate, adica exact ce vrei tu sa faci cu Deore. Costa cat SLX M7000 care sunt cu 2 pistoane, deci e pret foarte decent pentru clasa respectiva. Etrierul MT5 are modulatie mai buna decat cele cu 2 pistoane.

https://www.bike-components.de/en/Magura/MT5-MT4-Carbotecture-Disc-Brake-Set-p50757/

ultima modificare: 1 februarie la 09:24

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro