Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

manete XT cu etriere ZEE


Catalin Constantin

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 11

#383802 20 iunie 2017 la 20:58

salutare,

Am un set de frane ZEE cu discuri XT 180/180, eu am 1,75 m inaltime si 50 kg, bike Santa Cruz LT 130 fata/140 spate
Franele sunt in regula, dar caut mai multa modulatie si ca preferinta imi place un breaking point cat mai scurt. Inainte de astea am avut Deore M615, foarte misto ca feeling al manetei dar am vrut un pic mai multa forta de franare

Ma gandeam sa iau niste manete XT M8000 sa beneficiez si de reglajul free stroke

Intrebarea e daca a mai facut cineva ceva asemanator, daca obtin ceva mai mult control asupra manetei?? respectiv un punct mai scurt de franare..mentionez ca nu suport ca levierul sa treaca de jumatatea distantei fata de ghidon

multumesc

+1
Alex Dorgo

Trimite mesaj
Posturi: 116
Subiecte: 4

#383804 20 iunie 2017 la 21:24

Ca levierul sa nu treaca de jumatatea cursei ar insemna ca tot sistemul sa fie supra plin , ramane intrebarea ce te faci cand in urma franari succesive nu exista loc de dilatare a lichidului in urma calduri . Cel mai probabil o sa fie maneta teapana si adio modulatie , iar asta e un exemplu fericit .

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1139
Subiecte: 39

#383805 20 iunie 2017 la 21:50

1- manetele alea noi m8000 au ceva probleme mai ales aia de spate.
Daca Shimano a rezolvat problema nu știu.
2-reglajul ăla Free carnat nu face absolut nimic e pus la miștocareala, l-am întors pe toate părțile.
3- că sa fie cursa mica e nevoie sa fie mai mult lichid in frana, dar asta e cea mai mare prostie care poate fi făcută, am încercat și eu chestia asta dar imediat a dat pe afara lichid pe la maneta și am băgat foarte puțin în plus.

-1
Alex Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 720
Subiecte: 5

#383806 20 iunie 2017 la 21:55

ia manete xt dar nu 8000, penultima generatie ;)

+1
Catalin Constantin

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 11

#383807 20 iunie 2017 la 22:00

tipul la care fac service deobicei, Cezar(Ace of Spanners) zicea ca e cam loterie cu franele astea,cel putin modelele noi, unele pot fi ok altele cu tot felul de bug-uri, sincer despre acel free stroke nu stiu daca e sau nu eficient ca nu am mai avut sa testez

Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 901

#383808 20 iunie 2017 la 22:16

E eficient dacă vrei să mărești cursa manetei.

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1139
Subiecte: 39

#383810 20 iunie 2017 la 22:17

Free Stoke mărește cursa manetei.
Chestia asta o poți face și din șurubul ăla din maneta
Sunt unii care spun că dacă deșurubezi Free Strike și aerisiesti intra mai mult ulei.
Da intra dar da pe afara după aia.

În realitate nu face nimic, nu e că la avid unde aceste reglaje nu sunt puse de decor.

Și eu îmi doream la xt cursa mai mică dar nu se poate, tot ce se poate e sa reglezi maneta să stea mai depărtată de ghidon dar trebuie sa ai degetele mai lungi

Catalin Constantin

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 11

#383811 20 iunie 2017 la 22:29

in filmuletul asta se pare ca totusi acel free stroke nu e degeaba, cam asa e si la mine maneta in mod normal iar dupa ajustarea din film clar se schimba situatia, cam asta urmaresc si eu sa obtin
https://www.youtube.com/watch?v=D0uSTtDWbI8&feature=youtu.be

Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 901

#383813 20 iunie 2017 la 22:31

Șurubul ăla vine deja strâns. Poți să-l desfaci, apoi să-l strângi la loc, dacă te face să te simți mai bine.

ultima modificare: 20 iunie 2017 la 22:34

+1
Radu Ilie

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#397022 2 decembrie la 17:57

Buna. Readuc acest subiect la viata. Am o nelamurire daca intre timp s-au rezolvat problemele de fiabilitate la XT M8000?

Momentan am frane Shimano SLX de care pot sa zic ca sunt multumit cum tin, dar as inlocui manetele cu XT, tocmai pentru a beneficia de acel reglaj al "brakeing point-ului', sau cum ii spune. Exact ca si Catalin Constantin, mi-as dori sa micsorez un pic cursa libera pe care o are maneta de frana, intrucat nici mie nu imi place sa vad trecand maneta de jumatatea cursei la franare.

Oare are vre-un rost sa inlocuiesc manetele SLX cu XT? Rezolv ceva cu surubelul ala de reglaj? Catalin, tu ai rezolvat problema?

Catalin Constantin

Trimite mesaj
Posturi: 50
Subiecte: 11

#397036 saptamana trecuta luni la 18:05

Salut.

Initial am vrut sa iau manete XT dar mi-am luat SLX pentru ca sunt exact acelasi lucru si erau mai ieftine oricum fata de XT. Totul functioneaza perfect si cursa manetei e faina atata timp cat ai destul material pe placute. Cursa manetei se ajusteaza in functie de preferinte si surubul ala chiar face ce trebuie doar ca iti indeparteaza un pic maneta in fata.

+1
Radu Ilie

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#397059 saptamana trecuta marti la 14:54

Pai aia e problema ca la SLX reglezi distanta fata de ghidon a manetei, care pt. mine e ok, adica nu doresc sa maresc distanta, as dori doar ca acea cursa in gol a manetei sa fie mai mica. Intradevar, cand placutele de frana au fost noi, eram multumit de cursa manetei. Odata cu uzura placutelor, se mareste cursa si nu imi place deloc. Ar insemna sa inlocuiesc placutele de frana care nu au nici 40% uzura.

Vazusem un tutorial pe ceva site in care un tip a reusit reglajul acelei curse adaugand o cantitate mica de ulei mineral. O sa incerc sa vad ce rezolv, ca oricum vreau sa fac o aerisire.

Ma tenteaza manetele de XT, dar doar daca poate cineva sa imi confirme daca din acel surub se reuseste cu adevarat un reglaj al cursei de mers in gol. Ca nu tare mi-ar face placere sa le inlocuiesc doar sa descopar ca surubul respectiv este doar de decor, sau e strans la maximum si nu pot doar sa maresc cursa, sau cine stie ce...

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1139
Subiecte: 39

#397060 saptamana trecuta marti la 20:49

Șurubul ăla vine strâns la maxim

In realitate e pus la mișto acolo.

Nu face nimic din ce îți dorești tu.
M-am jucat și eu cu el când aveam mtb că tot așa doream o cursă a manetei mai mica

Nu făcea nimic în realitate.

Nu incerca sa bagi ulei mai mult, o să iasă pe la garnituri.

Pățit eu.

Pt reglaje din astea mai de finețe frânele avid sunt ok

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5391
Subiecte: 52

#397068 saptamana trecuta miercuri la 11:01

Un etrier, doUĂ etrierE. :)

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 445
Subiecte: 2

#397069 saptamana trecuta miercuri la 13:22

Faci aerisire folosind un spacer de 8-9mm fata de cel stock care are 10mm. Asta va compensa uzura placutelor.
Cand vei pune placute noi, pistonasele nu se or mai retrage de tot in etrier si va trebui sa faci o aerisire cu un spacer de 10mm.

Deasemenea la cele cu free stroke, cand faci aerisire desurubezi surubul de reglaj freestroke undeva la jumatatea cursei. Asa o sa ai posibilitatea sa reglezi free stroke-ul in ambele directii.

+1
Radu Ilie

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#397071 saptamana trecuta miercuri la 18:17

Marun Popescu, multumesc de raspuns. M-ai scutit de vreo 500 lei pt manete. :)

Ionut Tanase, exact la asta ma gandeam si eu. Cand am facut ultima aerisire, am facut-o cu placute noi si spacer-ul de 10 mm si chiar ma gandeam acum sa imi confectionez un spacer de 8 mm si sa incerc o noua aerisire cu placutele existente. Vedem ce iese....

Ciudat cum totusi niste frane cu oarecare pretentii (SLX, XT) sa nu compenseze cursa manetei uzura placutelor.... Aveam mai mari pretentii de la ele vis-a-vis de reglaje...

Dragos Bahna

Trimite mesaj
Posturi: 212
Subiecte: 1

#397072 saptamana trecuta miercuri la 19:22

Radu, fara intentia de a fi original, ai nevoie de 4 monede de 50 de bani care fac 7,5 mm. Cu cateva ture de scoci sau banda izolera sau banda de mascat ajungi la spacerul de 8mm. Sau alta combinatie de monede la alegerea ta.
Spor!

Iorga Alex

Trimite mesaj
Posturi: 210
Subiecte: 33

#397075 saptamana trecuta joi la 08:31

Salutare !

Ma bag si eu in discutie cu propria experienta si ce am facut eu legat de placute tocite si cursa manetei.
Prima si pirma data inainte de aerisire am desfacut surubul ala de pe maneta aproape la maxim.
Am facut aerisire si la sf am tinut seringa in presiune in timp ce am inchis conducta.
Ulterior, daca a fost nevoie am mai strans surubul (nu a fost nevoie) dar va fi nevoie cand se duc placutele.
Am avut pretentii de la m8000 la fel cum am avut la gama anterioara... pretentiile mi-au fost indeplinite.
Nu am incercat alte variante cu monede banuti su alte chestii din moment ce surubul ala face cam toata treaba daca se aerisesc eu el deschis (cel putin la mine functioneaza)

Radu Ilie

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#397076 saptamana trecuta joi la 08:56

Dragos Bahna, eu ma gandeam sa il confectionez dintr-o bucata de parchet laminat de 8 mm, ca tot am bucati ramase care nu mai am la ce le folosi.

Iorga Alex, vorbesti de surubelul ala mic care regleaza "braking point-ul", sau de surubul care regleaza distanta manetei fata de ghidon? La XT sunt amandoua, pe cand la SLX-urile mele nu il am numai pe cel din urma...

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 445
Subiecte: 2

#397078 saptamana trecuta joi la 10:50

Surubelul ce regeleaa free stroke-ul se regaseste doar de la gama XT in sus.
Nu stiu ce a gresit Shimano in prezentarea acestui reglaj dar inca sunt multi cei care nu ii inteleg functionalitatea.
E posibil sa fie chiar acea recomandare de a insuruba acel surubel cand se face aerisirea. Urmand aceasta recomandare Shimano vei putea doar mari acel free stroke si nu vei mai putea compensa uzura placutelor .... probabil deasta si mult il considera inutil/nefunctional.

Eu recomand ca spacerul pentru aerisire sa il faceti dintr-un bloc de 7-8mm la care sa mai puteti adauga cate o bucatica de 0.5 - 1mm.

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1139
Subiecte: 39

#397079 saptamana trecuta joi la 11:25

Aerisirea se face cu surubul strans la maxim, asa e in manual

Am facut si eu aerisire cu el tot asa un pic slabit si cand l-am strans a inceput maneta sa scape ulei si sa fasie

Experienta mea cu frane xt a fost sa fac aerisirea cum e in manual, cum am pus un pic mai mult ulei a dat pe afara

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 445
Subiecte: 2

#397080 saptamana trecuta joi la 12:38

@Marin popescu, nu are ce sa curga din maneta decat daca ai vreo maneta defecta.
Deasemenea in caz ca iti faci aerisire cu placutele uzate si apoi pui placute noi si incerci/fortezi sa impingi pistonasele pana la capat, maneta are un overfill port https://forums.mtbr.com/brake-time/help-deore-xt-m8000-break-leak-1009341.html

La franele aflate mai jos de seria XT poti face un usor overfill reducand acel spacer de la 10 la 8-9mm. In felul asta distanta dintre placute si disc se reduce si maneta o sa aiba cursa mai mica pana simti ca "musca".

+1
Radu Ilie

Trimite mesaj
Posturi: 28
Subiecte: 3

#397082 saptamana trecuta joi la 14:39

O sa incerc o aerisire cu un spacer mai mic in prima faza. Nu prea vreau sa investesc in manetele de XT daca nu am un rezultat garantat cu surubelele alea de reglaj. Ca si performante, sunt foarte multumit de SLX-uri. Doar lipsa acelui reglaj ma deranjaza. Daca da rezultate multumitoare chestia cu spacer-ul mai mic, prefer sa le las asa cum sunt.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro