Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

E ok sa tin furca mereu blocata ?


Srgedes Srg

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 12

#409095 11 iulie la 18:19

Am observat ca merg mai bine prin oras cu furca blocata la MTB.

Este o furca pe aer, oare e ok daca o tin permanent blocata?

Chiar ma bate gandul sa pun una fixa...

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#409096 11 iulie la 19:20

Dacă o ferești de șocuri, eu zic că nu.
Desigur, este o ideea mai buna să folosești o furcă fixă in cazul tău.

Minu Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 747
Subiecte: 12

#409098 11 iulie la 23:10

Unele furci cu lookout hidraulic au un sistem, numit floodgate, ce permite culisarea furcii la diverse socuri atunci cand este blocata, iar acesta se poate regla. Daca ai asa ceva, eu zic ca e ok sa o ti blocata, altfel nu recomand.

Srgedes Srg

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 12

#409099 11 iulie la 23:26

Minu Cristian,
Nu stiu daca are sau nu sistemul despre care vorbesti tu.
Modelul furcii este: Manitou M30 Air, Remote Lockout, 100mm
Iti poti da tu seama?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409100 11 iulie la 23:41

Doar pe asfalt bun.

Srgedes Srg

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 12

#409113 12 iulie la 11:42

ma gandesc sa-mi comand furca fixa pt mtb din carbon
am vazut ca sunt pe ebay si costa in jur de 100 de dolari de la vanzatori/producatori din china
aveti idee daca sunt de calitate, e o idee buna?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409116 12 iulie la 13:00

Sunt chinezesti majoritatea, calitatea e cum se nimereste. Vezi macar una de la eXotic. Sunt corectate pentru duferite curse:

https://www.carboncycles.cc/?p=197

Srgedes Srg

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 12

#409118 12 iulie la 13:34

gelu vlad, aia eXotic nu-mi place nici ca design si nici culoarea, e si cam grea, plus ca vad ca e out of stock.

eu avand mtb-ul negru mat, s-ar potrivi la fix o furca d-asta:
https://www.ebay.com/itm/223332587744

am verificat feedback-ul vanzatorului si am sortat cautarea dupa `carbon fork` sa vad altii ce au comentat despre aceste furci chinezesti si se pare ca sunt multumiti oamenii. presupun ca sunt oameni care se pricep la biciclete...

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409128 12 iulie la 17:30

Da, sunt chinezesti dar nu se rup cu tine…

+1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#409131 12 iulie la 18:12

Eu mi-am luat de multe ori mărunțișuri de pe AliExpress. Chiar recent mi-am luat în kit de aerisire pentru frâne hidraulice. Acuma aștept bicicleta la care să îl folosesc :)
Dar nu mi-aș lua niciodată furcă, ghidon sau tijă de șa din carbon din astfel de locuri.

+2
Lucian Postolache

Trimite mesaj
Posturi: 293
Subiecte: 5

#409135 12 iulie la 21:13

Nici eu nu mi-as lua ghidon sau tija din china. Am luat unul amu' 3 ani si dupa 2 cadre rupte sub el, ghidonul inca e ok.

Srgedes Srg

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 12

#409138 13 iulie la 01:31

Deci sunteti sceptici in privinta chinezilor...

Ce parere aveti despre furca asta de la olx pe are zice ca o poate lasa in 300 lei:
https://www.olx.ro/oferta/furca-ridewill-mtb-27-5-29-xf48-full-carbon-3k-tapered-IDdb2BH.html

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#409139 13 iulie la 09:47

Eu as zice ca ceva nu e in regula. In primul rand sunt banii tai, faci cum vrei, inclusiv in legatura cu achizitia din China.
Problema de fond este alta: mtb cu furca fixa este o chestie care nu prea are sens. Daca mergi putin prin oras, nu vad diferenta de eficienta intre fix si cu amortizare, lasa furca neblocata si vezi de viata. Daca vrei performanta, nu prea are rost sa discutam de sport in oras (noxe, aglomeratie, etc). iar daca in general mergi prin oras de nevoie, nu prea are sens MTB.
Daca chiar castigi eficienta inseamna ca mergi pe distante foarte lungi in oras, as zice peste 10Km, atunci cred ca ar trebui sa iti iei alta bicicleta.
Ce vrei tu este o Toyota Landcruiser diesel cu suspensie sport ca sa te plimbi prin oras. Se poate dar este o aiureala.

+5
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409140 13 iulie la 09:54

Nu ma bag, treaba ta. Furca e cu ISO mount, nu cu post mount, deci iti trebuie alt adaptor. Coloana de ghidaj s-ar putea sa fie prea scurta.

ultima modificare: 13 iulie la 09:54

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3248
Subiecte: 12

#409156 13 iulie la 14:19

am mai observat ca se uita la furci cu ax, ultima e pe qr .. aparent nu conteaza

+1
Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 762
Subiecte: 11

#409157 13 iulie la 14:54

O sa adaug si eu o interventie inutila.
Uitati-va la subiectele deschise : Are mtb exclusiv pentru oras; cateva subiecte mai in spate cauta idei despre tija de sa cu amortizor (pt ca anvelope de 60 si suspensie fata nu sunt de ajuns), apoi dintr-o data e pasionat de cursiere si vrea furca fixa si cauciucuri de 25-28. Ba i se desface un surub si intreaba pe forum ce sa faca (sudeaza-l tata) , are ghidon mai mare si vrea mai mic ..oare cum sa faca?
Stiu ca forumul e facut sa ajute in diferite situatii , dar am impresia ca tu deschzi cate un subiect pt fiecare idee care iti vine in cap. Si chiar daca ai avea o problema, oricum ale tale erau banale(m-as fi asteptat ca topicurile astea sa fie deschise de o fata sau un copil de 15 ani), prima data incerci sa folosesti logica si sa vezi daca poti rezolva; te documentezi un pic si daca chiar nu ai suscces,atunci intrebi , nu astepti sa ti se dea mura in gura. Cel putin eu asa am fost invatat.
Mult spor in toate !

+6
Srgedes Srg

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 12

#409163 13 iulie la 20:34

Vlad Fratiman. Zici ca e o aiureala sa pui furca rigida la mtb ? Poate doar in opinia ta. E o chesti de preferinte la urma urmei.
Mie in primul rand imi place mult design-ul la mtb si imi place ca are cauciucuri groase care absorb bine socurile, e ceva important pt mine sa nu stau cu frica sa nu indoi jeanta... caci eu desi merg doar in oras am un mers mai sportiv, nu-mi place sa incetinesc la orice nimic..

Mie unu, o bicicleta urbana/trekking mi se pare batraneasca. Prefer oricand look-ul sportiv al unui moutain bike.
Deci imi place look-ul, imi plac rotile groase care absorb bine socurile. A mai ramas deca faza cu furca. Eu daca nu ies off road nicioadata nu vad rostul suspensiei asa ca am probat cum e cu furca blocata si mi-a placut senzatia de rigiditate si cum se simte bicicleta fara amortizare. De acceea este singura chestie pe care as fi tentat sa o schimb. Sau mai e varianta s-o tin mereu blocata dar nu stiu cat este de sanatos pentru furca de asta am si deschis acest topic cerand ajutorul celor care se pricep.

Am dat un search mic pe google si vad ca sunt multi care prefera furca rigida pe mtb chiar si pt off road.

Why use a rigid fork on a mountain bike?
A rigid fork eliminates fork dive, allowing rigid bikes to rail turns like never before.
You will also experience increased bar sensitivity, as well as become more in tune with the trail.

https://www.youtube.com/watch?v=ELdkY8y7rQQ

ultima modificare: 13 iulie la 20:45

-1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#409166 13 iulie la 23:57

Nu vreau să îți stric plăcerea, până la urmă diversitatea naște progres.
Dar așa, ca să continuăm idila, de ce nu bagi o presiune ceva mai mare în furcă și gata? Categoric e mai grea decât una fixă de carbon, dar dacă nu ai de urcat mult nu o sa fie o problemă.
Deci da, se poate ce vrei, colegii mai sus ți-au dat și sfaturi tehnice foarte importante și valoroase, așa că urmează-ti visul,

Din lumea auto, ce vrei tu este ceea ce acum se numește SUV. O mașină care arată că una de teren, dar nu e de teren, mai urci o bordură, mai treci peste o groapă, ai un pic de 4x4 (care au) și scriind asta realizez că sunt un pic incorect fiindcă eu am un SUV.

ultima modificare: 14 iulie la 00:00

+1
cristian marchis

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 6

#409168 14 iulie la 00:50

Si mie imi place ideea furcii fixe pe mtb, mai ales pe asfalt, dar merge foarte bine si pe poteci lejere. Mai ales la asfaltul urban de Romania. Am experimentat-o de 2 ori, si am fost multumit de rezultat. Totusi, pe considerente de confort, in padure prefer suspensia.
Stiu ca mtb-ul nu-i prima recomandare pt oras sau asfalt, dar are farmecul lui. Am si un trekking, am mai avut un fitness, cursiera sau cx nu cred, ca nu m-as prea vedea pe dropbar (m-am dat, nu mi-a placut).
https://imgur.com/Cyjc57N
Primul experiment in poza de mai sus, 9kg cu xt 2x10 si cu rotile de 1800gr, bicicleta a primit intre timp un set de race king race sport 2.2, ruleaza foarte bine atat pe asfalt, cat si pe trasee usoare de padure. Visam la schwalbe g-one, insa am gasit conti-urile intr-o iarna la nemti la vreo 60lei bucata si asta a fost. Fara sa iau in calcul aspectul financiar, as merge clar pe g-one, poate thunder burt pt un procent mai mare de padure.
Furca e un bxt pursange chinezesc, la vremea ei a costat 130usd, era cred cea mai scumpa furca de carbon de pe aliexpress. Am avut-o in paralel cu un niner, la modul usor de utilizare, nici o diferenta. Estetic, un plus pentru niner...:)
https://imgur.com/rhqztGf
Al doilea experiment cu furca fixa, un 27.5, care merge la fel de bine in conditiile de mai sus, exceptand cauciucurile, care nu sunt ce trebuie pe asfalt. La asta i-am pus o reba pentru confort, ca aproape toate iesirile cu copiii, acesta fiind destinatia acestei biciclete, sunt in padure. In cazul asta am mers pe confort.
Concluzia mea (si nu numai) e ca in oras sau predominant asfat suspensia e absolut degeaba, mai degraba cauciucuri balonate. Decat o furca cu suspensie, grea, sa o tii blocata, mai bine una fixa, mai ales ca salvezi 2kg fata de un xcm, xct, sau un kg plus fata de una buna.
Daca as avea o singura bicicleta, cu siguranta ar fi mtb. E pe departe cea mai versatila, pe care o poti folosi in orice conditii, cu minime interventii legate de confort.
ps. Nu fac reclama furcii pe care o am spre vanzare, tocmai m-am gandit sa o pun pe cross-ul de parc al sotiei, in locul ncx-ului de 2kg plus. :)

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409169 14 iulie la 07:30

Si asta e batraneasca?



Ia doua tipuri de roti, 700c x 42mm (28) sau 650b x 2.1" (27.5). Au si echipari diferite, de sosea sau all road, cu drop bar sau flat bar. La cea cu flat bar e diferit cadrul, nu e acelasi cadru pentru toate tipurile de ghidon ca la alti producatori. Eu asta voiam sa iau inainte sa apara grupul Shimano GRX, pana la urma am luat Camino si l-am echipat cu GRX. Salsa are oricum culori mult mai faine, mai ales la modelele cu drop bar. Cele echipate cu Sora si Apex vin cu furca din carbon, Claris e cu alloy.

https://salsacycles.com/culture/introducing_journeyman

MTB-urile au furca corectata pentru suspensie si pozitie mai sportiva.

ultima modificare: 14 iulie la 15:58

Srgedes Srg

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 12

#409202 14 iulie la 15:48

Gelu Vlad, imi place asta de sus, arata bine, dar stii de ce cred ca-mi place? Ca arata mai spre MTB :)
Eu ma refeream la `batranesca` genul ala pe care-l poti vedea daca dai cautare pe google images `trekking bike`.

Oricum, imi place sportiva mea pt oras, oricate argumente pro-trekking ar exista.

Bogdan Action

Trimite mesaj
Posturi: 112

#409205 14 iulie la 16:51

Sportiva
Oras
Si tranteste o poza cu un tractor
facepalm.jpg

+1
Srgedes Srg

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 12

#409209 14 iulie la 18:10

Bogdan Action. Sportiva in contextul discutiei si anume comparativ cu un `batranescul` trekking:



Cum am mai zis, depinde si de gusturile/nevoile fiecaruia.
`Tractoru` ul e Reaction GTC Carbon are total 12kg. De ce l-as schimba cu un trekking?
Iar cauciucurile groase sunt super utile in oras la stilul meu de mers. Urc si cobor borduri all day long, plus sine de tramvai si tot felul de bump-uri si urasc sa incetinesc prea mult. Totusi nu suntem in Germania. De ce as vrea cauciucuri mai subtiri sa resimt orice fel de imperfectiune in asfalt?

Iar la capitolul viteza se intinde frumos tractorul ca am 3.5 bar in roti si pot prinde lejer un 30km/h. Nu vad de ce as vrea mai mult.

Nu am mers cu biciclete gravel sau cursiere, sunt convins ca alea ating viteze mai mari. Dar pe bune in Bucuresti am eu nevoie sa merg cu 50 pe bicicleta? Si mai e un aspect, cand ai 50 si vin denivelarile dai cu cursiera de incepi sa plangi. Nu as avea inima aia. Cu un gravel sau cursiera cred ca as merge cu 2km/h de mila jantelor :)

Asadar, in cazul meu, tractorul imi satisface perfect nevoile urbane.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409214 14 iulie la 20:45

Trelking-ul ala e fain, confortabil si util. Eu am mers cu al meu pe suprafete diverse inainte sa-mi iau cursiera all road si s-a comportat exemplar. Vireaza lin si stabil ca un touring, urca exemplar. Pe piatra cubica e cam aiurea cu anvelope de 35 insa. Acum se da mai mult partenera cu el ca nu ii place pozitia sportiva de pe tractor si cursiera. Nu stiu ce anvelope ai impresia ca sunt pe gravel, ale mele sunt doar putin mai inguste decat cele de MTB. Gen 1.9 in loc de 2.1 si am jante mai groase decat aveam pe MTB. Nu prea merg cu 50 decat eventual la vale, insa pot scoate mai usor decat cu MTB-ul medie de 20 cu 50% urcare de 500 m difetenta de nivel.

ultima modificare: 14 iulie la 20:56

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 116

#409219 14 iulie la 23:50

https://youtu.be/mctjXPhPPeo?t=239

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro