Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

C-dale Headshock service & reconditionare cadru aluminiu


Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#394398 2 august 2018 la 16:13

De aproximativ 2 ore sunt Preafericitul (hi-hi!) posesor al unui cadru C-dale 1FG. Am și eu două probleme:
1. Cum extrag cartușul din furca Headshock fără acel castle tool de la C-dale (care costă o avere)? Eventual știe cineva vreun service de încredere care ar putea să facă o revizie completă la o astfel de furcă?
2. Cadrul e din aluminiu finisat bare-metal, cu aluminiul la vedere, fără lac sau alte tratamente. În general arată bine, dar mai are mici zgârieturi și zone oxidate pe care aș vrea să le elimin, fără să afectez totuși grafica. Vreo metodă eficientă pentru așa ceva? Mă gândeam că aș putea să-l iau la good-old șmirghel, eventual să-i dau un lac de protecție după aia.
Ca să înțelegeți la ce mă refer:

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#394399 2 august 2018 la 16:34

Poti incerca cu partea abraziva a unui burete de vase sau cu un acid slab (otet diluat cu apa, sare de lamaie) aplicat sub forma de pasta cu faina si indepartat dupa 15-20 minute, cu pasta lustruit metal, Cif etc.

ultima modificare: 2 august 2018 la 21:46

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#394405 2 august 2018 la 21:46

Hmmm.... Buna idee! Cred ca o sa incerc sa uniformizez zgarieturile cu smirghel foarte fin, apoi il iau la frecat cu pasta de lustruit.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#394406 2 august 2018 la 23:12

Or sa-ti apara diferente de luciu daca freci doar pe zgarieturi cu smirghel si oricum ai sa-i faci inevitabil alte zgarieturi. Eu l-as lasa asa cu patina si as indeparta doar murdaria de pe seat tube si seatstays si pe unde mai are.

Sa nu te apuci sa-l sablezi pentru ca putini meseriasi stiu sabla duraluminiu si-l fac cu pulbere pentru otel, cu granulatie prea mare, de iese zgrunturos dupa aia.

ultima modificare: 2 august 2018 la 23:16

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#394410 3 august 2018 la 00:24

Că să îți ușurezi munca, poți folosit o autofiletanta cu turație reglabilă pe care montezi un burete mic de polish. Pe zonele accesibile dai cu autofiletanta, unde sunt elemente grafice dai cu buretele manual.
Dar faza este că aluminiul oxidează in aer liber. Că să rămână luciul ar trebui lăcuit, ceea ce este mai dificil.
Dacă nu ai de gând să îl lăcuiește cred că este mai bine cum zice Gelu.

ultima modificare: 3 august 2018 la 00:24

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#394411 3 august 2018 la 07:40

In niciun caz nu il sablez. Ma voi apuca sa-l curat bine in weekend. In functie de ce iese, merg mai departe sau nu. Nici n-as vrea sa-l polishez pana la luciu perfect, pentru ca textura acutala arata foarte bine - ii da un aer oarecum indstrial.
Iar la partea cu lacuitul m-am gandit si eu. Doar ca experientele mele cu vopsit/lacuit aluminiu au fost destul de "neplacute" :)

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 18

#394424 4 august 2018 la 08:41

Pentru service-ul Fatty-ului iti recomand Lefty Clinic-ul de la Bucuresti: http://www.extremeriders.ro/content/17-lefty-clinic
Care de altfel e singurul din Europa de Est (atestat oficial de Cannondale)

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#394425 4 august 2018 la 09:47

Mersi mult, Vlad! Chiar ma pregateam sa-mi bag nasul in ea, dar daca exista varianta asta o sa ma abtin - o duc la ei.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#395364 17 septembrie 2018 la 10:39

No, dacă tot am poluat forumul cu thread-ul ăsta, hai să vă arăt și ce iese. Mi-am luat inima în dinți și m-am apucat să frec la furcă cu șmirghel (P240 - P2000), după care i-am dat cu lac. Încă mai are mici neuniformități (în special pe la suduri) - parțial din lene, parțial pentru că-mi place look-ul ăsta semi-finisat.
Cam așa arăta inițial:

Cam așa arată acum, după două straturi de lac (mai urmează măcar unul):


ultima modificare: 17 septembrie 2018 la 16:02

+3
Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 18

#395378 18 septembrie 2018 la 14:16

Ai reusit sa ii faci si service?

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#395379 18 septembrie 2018 la 14:42

Inca nu. Costa 500lei service-ul fara schimbarea garniturilor (ei zic ca nu se mai gaseste kit-ul, desi eu am gasit online la 25-30 de lire) sau 200Eur + 250 lei manopera pentru schimbarea totala a cartusului cu unul mai nou. Doar ca nu prea am nevoie de cartus nou, pentru cel actual functioneaza perfect.
In situatia asta e mult mai rentabil sa-mi cumpar acel CastelTool (cam 30 lire + transport) si sa-i fac singur revizia (si pe cele viitoare)

ultima modificare: 18 septembrie 2018 la 14:45

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro