Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Upgrade furca RR520


Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#385882 3 septembrie 2017 la 09:50

Ma intereseaza in perspectiva un upgrade la furca de pe RR520. As vrea o furca pe aer ca sa fiu sigur ca pot obtine sensibilitatea de care am nevoie. Binenteles ma gandesc la ceva SH in jur de 400-500 poate maxim 600 lei in functie de starea ei. Ideea este ca pot cumpara Rock Shox Recon RL 27.5" Solo Air 100 de pe bike-discount cu aprox. 1000 de lei. Deci nu vreau sa ma apropii de suma asta ca atunci o iau noua. Trebuie sa iau in calcul si o eventuala revopsire si servisare.

Nu merg extrem, nu particip la competitii, nu fac salturi, traseele includ drumuri de piatra sau pamant si ceea ce ma intereseaza este sa am confort cat mai mult posibil. Deci un fel de XC recreational.

Iata cam care ar specificatiile: roata 27,5'', gat drept 1 1/8, ax 9mm QR, distanta intre dropout-uri de 100mm.

Gatul tapered la furca iese din discutie ca trebuie sa imi iau acea cuveta in partea de jos (cred ca am headset semi-integrat din ce am studiat) care costa aberant de mult. Aproape ies la pret de furca noua.

Ce modele ar trebui sa urmaresc ca sa am aceste specificatii indeplinite?
Furca as vrea sa fie usor si ieftin de intretinut deoarece voi face eu acest lucru pentru ca imi place si nici nu am service in oras.

Nu exclud nici varianta pe arc, dar nu sunt sigur ca am parte de sensibilitate suficienta cu aceasta. Reglajul e limitat si probabil trebuie sa fie un arc de o anumita duritate. Apare o variabila in plus greu de indeplinit cand cauti ceva SH.

Ca o chestiune suplimentara. Nu stiu daca exagerez, dar nu s-ar putea modifica o furca pe arc ca sa fie pe aer. Adica de inlocuit arcul cu pistonul pentru aer. Ceva de genul acesta: https://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-solo-air-internals-left-13-reba-sid-b-26-120mm-black-104027/wg_id-205. Nu stiu daca stanchions la furcile pe arc au prelucrare suficient de fina pe interior ca sa permita o astfel de modificare. Binenteles depinzi de potrivirea la diametre. Dar asa, ca si curiozitate.

Cosmin Hartie

Trimite mesaj
Posturi: 32
Subiecte: 3

#385906 4 septembrie 2017 la 16:51

https://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-recon-rl-27.5-solo-air-100-658816/wg_id-821

Presupun ca vorbesti de asta. Sfatul meu este sa o iei chiar daca dai un ban in plus. In curand furcile non tapered, care sa fie cat de cat decente o sa cam dispara de pe piata, sau o sa se gaseasca la preturi destul de piperate. Ca si exemplu un Rock Shox Reba 27,5 de 1 1/8 am mai gasit doar pe CRC la peste 500 de euro. In rest gasesti doar XC 30 care nu sunt prea grozave din cauza bratelor subtiri, diverse Suntour, care sunt grele si Manitou, care sunt ok, dar mai scumpe si ceva mai greu de servisat pe la noi.
Nu prea inteleg la ce te referi cand vorbesti de confort. Daca mergi pe drumuri de tara si te astepti ca o furca mai scumpa sa amortizeze fiecare pietricica si denivelare o sa fii dezamagit. Din experienta mea, doar furcile pentru biciclete de trekking sau de oras, cu arcuri moi iti ofera senzatia asta de confort. Ai putea sa gasesti o furca de mtb pe arc, cu arc moale instalat. Rock Shox ofera furcile pe arc in trei variante : Soft, Medium si Hard; arcurile preinstalate din fabrica se pot schimba daca nu sunt conforme cu stilul de dat si cu greutatea ciclistului. Eu am avut un Rock Shox XC32 cu arc Medium instalat din fabrica si apoi am modificat la arc Hard, deoarece era prea moale. Aveam 82-84 de kg la vremea respectiva.

ultima modificare: 4 septembrie 2017 la 16:52

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#385911 4 septembrie 2017 la 22:39

Da, despre aceea este vorba. Ma gandesc ca am ajunge 1000 de lei. Poate ar fi mai bine sa o iau din tara, dar ma duc la aproape 1200 lei. Cam nejustificat pentru o bicicleta care a costat tot atat. Poate găsesc acelasi model sh la vreo 5-600 lei. Ar fi mai rezonabil.
Comfort, nu stiu ce sa zic, as vrea o furca care sa culiseze mai mult la denivelari. Aceasta este parca prea rigida. Ma las cu toata greutatea pe ea (89Kg) si abia se lasa vreo 3-4 cm si e setată pe valoare minima (55Kg). Oricum si cursa ei este scurta, de 80 mm. Am sa o desfac la iarna sa vad ce este pe acolo. Eventual poate se potriveste un arc de la alta furca. Cel mai bine ar fi sa am posibilitatea sa testez o bicicleta cu furca pe aer sa vad cum lucreaza pe un drum de piatra.
Interesanta si optiunea XC32, m-am gandit la ea. Service-ul e mai putin pretentios. Nu stiu daca pentru un amator ca mine ar conta foarte mult ca e pe arc in comparatie cu o furca pe aer din gama entry level. Poate m-ati putea lamuri.

Nu ma grabesc in ce priveste achizitia, daca o fi sa dispara cele cu gat drept, pana la urma iau un adaptor, nu este o tragedie. Eventual vand bicicleta si imi fac una custom, ca vad ca orice iei nou pe la 3-4.000 de lei, tot trebuie sa faci cate un compromis, ba la furca, ba la transmisie, ba la frâne, ba la butuci, ba la cadru. Iar ca sa dau mai mult in conditiile in care nu urmaresc ceva competitional nu vad rostul. Oricum ma intereseaza si o transmisie 1x11 care mi se potriveste foarte bine ca rapoarte cu ce folosesc eu la 3x8. Imi place ideea sa renunt la schimbul de foi. Dar, pentru aceasta modificare, trebuie sa schimb butuc sa mearga caseta de 11 pinioane. Butuc nou la pret rezonabil ( in jur de 100 lei) nu gasesc cu 28 de gauri. Pot sa iau alta roata sh, dar am alt numar de spite in comparatie cu fata + aspect diferit.
De-a dreptul distractiv. Poate mai degraba un 1x10, mai putine batai de cap legat de schimbarea butucului. Din ce am citit inteleg ca la butuc pentru caseta de 8 pinioane merge si caseta de 10.

In sfarsit furca ar fi prioritatea. O furca buna o tin fie pe bicicleta actuala fie pe una custom viitoare.

ultima modificare: 4 septembrie 2017 la 23:32

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 557
Subiecte: 9

#385912 5 septembrie 2017 la 08:53

pune un cauciuc mai lat, de 2,35 si peste,daca permite. Sa vezi ca se schimba situatia.

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#385913 5 septembrie 2017 la 09:13

Pentru domeniul de utilizare pe care l-ai mentionat parerea mea e ca un XC30 pe aer este suficient. Da, are brate putin mai subtiri. Si ce? Nu sari cu ea de pe Everest.
Uite cateva variante in stare buna din bazar, toate avand remote lock-out inclus. Ultima pare cea mai putin calarita.
https://www.dirtbike.ro/bazar/rockshox-xc-30-27-5-100mm-aer-339341
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rockshox-xc-30-gold-27-5-650b-350902
https://www.dirtbike.ro/bazar/rockshox-xc30-gold-solo-air-27-5-aproape-nou-353837

In acelasi buget gasesti si Reba la SH. Prima are lock-out-ul de tip turnkey, a doua e cu remote (dar nu stiu daca e inclus, nu apare in poze).
https://www.dirtbike.ro/bazar/rock-shox-reba-rl-27-5-120mm-qr-solo-air-tapered-358278
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rockshox-reba-solo-air-rl-27-5-355914

Vlad Fratiman: Gatul tapered la furca iese din discutie ca trebuie sa imi iau acea cuveta in partea de jos (cred ca am headset semi-integrat din ce am studiat) care costa aberant de mult.

De ce spui asta? Uite mai jos cuveta inferioara de la Nukeproof la un pret decent. Nu m-am uitat inca prin bazar, dar sunt convins ca mai gasesti variante pe acolo.
http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=30168

Daca te hotarasti sa iei SH ai grija sa aiba gatul suficient de lung pentru head-tube-ul tau.

Despre transmisie nu stiu ce sa zic. Va trebui sa schimbi tot - butuc, pinioane, lant, angrenaj (cu foaie NW sau chain-guide), monobloc, schimbator (ideal cu clutch), maneta. Doar tu stii ce buget ai si daca RR520 chiar merita asa ceva.
Daca tot ai niste bani mai bine investesti in niste frane decente (mult sub pretul unei transmisii noi) pe care le vei migra in viitor pe bitza "castăm" pe care ti-o doresti :)

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#385914 5 septembrie 2017 la 09:41

vali preda: pune un cauciuc mai lat, de 2,35 si peste,daca permite.
Sa vezi ca se schimba situatia.


Incearca asta intai, furca permite cauciuc mai mare decat cadrul.
Presiune relativ mica sa ai amortizare cat mai buna... nu umflat beton cum au unii obiceiul (prost).

Pune o poza din laterala bicicletei, sa nu ai presiune prea mare pe maini...

N-are sens sa bagi bani seriosi in RR 520/ orice bicicleta ieftina.

ultima modificare: 5 septembrie 2017 la 10:10

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#385931 5 septembrie 2017 la 17:54

@vali preda: cauciucurile sunt primele pe lista, insa am sa merg pe 2.20. E cam exagerat 2.35.

@camil budescu: stiu furcile, ceea ce ma speria este gatul conic. Intr-devar, varianta de adaptor de la nukeproof este mai accesibila, merita luat in considerare.
Gatul poate fi problematic. Ma gandeam (am vazut propus si de cineva) sa fac un mic gat la strung care sa aiba 2 diametre. Cel mare exact ca cel de furca si cel mic, un pic mai mare decat cel interior de furca. Apoi introduse unul in altul prin imbinare la temperaturi diferite. Cred ca ar merge.
La transmisia 1x11 trebuie sa schimb intr-adevar tot. Pacat, era o optiune faina pe sram NX. Eventual 1x10 cu schimbator deore, desi mi-ar trebui pinion de 42 si inteleg ca nu poate fi folosit prea bine pe schimbatoare de 10 pinioane. Eventual caseta de 10 pinioane si schimbator sram NX. Oricum nu este o prioritate.
Franele nu ma deranjeaza, nu sunt excelente, dar isi fac treaba. Nu am batai de cap cu hidraulice, este un punct care nu este problematic pentru mine in acest moment. Poate alte discuri.

@Calin Neagu: nu prea inteleg, cum adica "presiune prea mare pe maini"? Ce fel de poza din lateral, cand apas pe coarne?
Are si nu are sens sa bagi bani. Daca te intereseaza ce scrie pe bicicleta, clar nu are. Daca vrei niste chestii care oricum nu le gasesti nici la biciclete de 4000 de lei, atunci cred ca se merita. E de discutat. Am facut un calcul estimativ pe un cadru nou de aluminiu Cube (cel mai ieftin de pe bike-discount) si cu majoritatea componentelor (mai de baza ca pret) am ajuns usor la 800 euro fara furca si frane. Poate de facut un custom cu cadru nou (tin mult la aspect), transmisie noua ca e piesa de uzura si este bine sa o folosesti de noua si restul de prin bazar. Asa cred ca te scoti pe la 3000 de lei. Si am luat cel mai ieftin cadru. Deci dupa mine e de discutat.
Daca urmaresti revanzare, sau cadru de prestigiu atunci clar nu. Daca te intereseaza doar sa pedalezi necompetitional, atunci eu zic ca se merita sa faci niste imbunatatiri de care te folosesti.

ultima modificare: 5 septembrie 2017 la 23:04

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#385932 5 septembrie 2017 la 17:59

Adica poate nu ai pozitie corecta pe bicicleta , stai pe fata/ maini si de acolo ai presiune mare si te dor mainile.
Poate ai marime gresita la bicicleta, saua orientata prost, pipa prea lunga/ scurta...

ultima modificare: 5 septembrie 2017 la 18:30

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#385933 5 septembrie 2017 la 18:31

Posibil, am dimensiuni care mă plasează la granița între 19" și 20". Am ales versiunea XL, cred că stau o idee cam aplecat, dar e ok. Fac pauze, nu sunt la competiție.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#386057 10 septembrie 2017 la 21:37

Reactivez un pic topicul cu o intrebare: as avea ocazia sa iau o furca rockshox 30 silver tk pe aer, noua la pret de aprox. 400-450 lei. Inteleg ca trendul este sa se treaca de la QR la thru axle, ca preferabil sunt brate de 32 si ca una dintre furcile cele mai recomandate este reba. Dar, nu particip la competitii, nu fac salturi, sunt amator si nu am de gand sa fortez limitele inutil. Traseele mele sunt drumuri de piatra si pamant, daca e nevoie incetinesc.
Imi primul rand imi convine ca nu trebuie sa modific sau sa cumpar altceva la bicicleta actuala, deoarece are gat drept si prindere QR de 9mm exact ca ce am eu acum. Doar retez gatul la cota necesara mie si o montez. Ce gasesc in bazar au in general gaturi mai scurte si trebuie sa improvizez ceva, iar multe au gat conic ceea ce inseamna ca trebuie sa imi iau adaptorul, adica cresc costurile. Eventual mai trebuie sa schimb si culoarea.

Ce ziceti de o astfel de optiune? Cum este servisarea la acest model?

L.E. acuma vad dupa ce am recitit topicul ca Badulescu Camil este pro unei astfel de solutii :). Deci am deja o opinie pozitiva.

ultima modificare: 10 septembrie 2017 la 21:47

Cosmin Hartie

Trimite mesaj
Posturi: 32
Subiecte: 3

#386079 11 septembrie 2017 la 10:20

Daca nu ai de gand sa te dai pe trasee mai tehnice si cu viteza mare, XC 30 este ok. XC 30 este o evolutie a vechilor furci Dart de la Rock Shox, care erau cu brate de 28 de mm si care nu prea iti inspirau incredere deoarece flexau foarte mult. Iar Rock Shox a hotarat sa faca ceva intermediar intre Dart si vechile Tora (care au devenit XC32 - dar cu componente interne aparent mai slabe ca la Tora).

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#386081 11 septembrie 2017 la 13:07

Aha. Deci tehnică capitalistă. Scot mustul din orice detaliu.
In sfârșit, am să văd care e treaba. Măcar e nouă, tine câțiva anișori.

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#386103 12 septembrie 2017 la 08:33

Un XC 30 este mai mult decat suficient pe bicicleta ta dar, asa cum ti-a scris cineva mai sus, chiar daca ai avea o furca Revelation nu o sa te simti cu mult mai confortabil pana nu rezolvi problema cauciucurilor si a presiunii din ele. Un cauciuc de 2.30 pe roata din fata e un minim, la o presiune de maxim 20-25 psi, pentru genul de bicicleta pe care o ai si pentru drumurile pe care zici ca mergi. Azi sunt recomandate cauciucuri de 2.3-2.8", rulate la presiuni de pana in 25psi, pentru bicle entry level ca a ta, tocmai pentru a mari confortul si increderea in roti a publicului începător. Ca o regula de aur: pana sa ajungi sa te preocupi de furca reglează corect cauciucurile... altfel toată discutia despre furcă e inutilă... oricât ai avea o furcă de buna, si oricât de bine o reglezi, dacă ai cauciucuri mici si umflate prea tare, o parte din energia pe care o consumi pedaland este irosita in ricoseele dintre roata si pietrele de pe drum...

ultima modificare: 12 septembrie 2017 la 11:12

+1
Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#386104 12 septembrie 2017 la 08:35

.

ultima modificare: 12 septembrie 2017 la 08:36

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#386113 12 septembrie 2017 la 14:56

Iau si cauciucuri mai groase, am zis deja. Sper sa nu fie exagerata dimensiunea de 2.35 As fi mers pe un 2.25.
Masurand un pic distantele si incercand sa imi imaginez balonajul de 2.35 (60mm) nu cred ca ar fi rau.
Oricum vreau sa schimb si furca pentru ca merge rau, nu culiseaza lin. Dar ma mai gandesc intre 2.35 si 2.25 la cauciucuri. Probabil ca daca tot fac o treaba am sa o fac cum trebuie si am sa merg pe 2.35. Daca e confort, confort sa fie. Sau parca era ceva cu bal :).
Difenta la latime intre 2.25 si 2.35 pare a fi de 3mm. Conteaza asa de mult?

ultima modificare: 12 septembrie 2017 la 14:59

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#386114 12 septembrie 2017 la 15:25

Conteaza volumul, nu atât lățimea. De aceea sunt recomandate jante cu ID ceva mai mare... pt stabilitatea cauciucului si pentru obținerea unui volum mai mare... In afara de asta, exista unele cauciucuri de 2.3 cu volum mai mare decât unele de 2.35mm...

ultima modificare: 12 septembrie 2017 la 15:30

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#386117 12 septembrie 2017 la 16:27

Aha. Nu stiu daca janta pe care o am ma ajuta prin latimea ei sa am o diferenta semnificativa intre 2.25 si 2.35.
In sfarsit, am sa iau ce o sa imi spuna instinctul la momentul respectiv.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#386843 6 octombrie 2017 la 14:44

Am ales cauciucuri de 2.25 schwalbe noby nic, este mai bine, dar tot se simte nevoia unei furci care sa lucreze mai mult. Oricum, dupa ce le uzez, sigur iau 2.35.

Revenind la furci.
Alta optiune (aliexpress) ar fi Manitou modele precum Machete, M30, R7 care se invart in jurul a 200$. Desigur nu ai garantie, sincer sper sa nu ajung sa apelez la garantie nici daca as lua din tara. Se spune ca Manitou sunt mai greu se intretinut deoarece se gasesc mai greu consumabile.

Am mai vazut niste optiuni la suntour pe aer: XCR, Raidon, Epixon. Din ce inteleg au cartus, nu sunt servisabile adica nu se pot schimba tot felul de o-ringuri sau uleiul. Cand s-a dus cartusul trebuie sa il schimbi care este destul de scump. Altfel am citit review-uri ok mai ales Epixon si Raidon. Avantaj este ca nu prea ai ce intretine, decat curatire obisnuite washerelor.
Ce reputatie au aceste cartusuri, ma refer la utilizare obsnuita, ca normal ca le faci praf daca te apuci de sarit pe bolovani.
Eu fac probabil 600-800 Km pe an. Daca ar tine vreo 3 ani cartusul ar fi ok. Cam cum se comporta in timp?

Marian Dragomir

Trimite mesaj
Posturi: 35
Subiecte: 4

#386918 10 octombrie 2017 la 10:31

Nu ai luat acel XC30? Daca nu, si mai ai ocazia, ia XC30, e cea mai buna opțiune pentru tine. Și la cauciucuri, data viitoare ia de 2.35. Am fost in aceiasi situație și eram cât pe ce sa iau un Nobby Nic de 2.25 care arata nasol rau. Pana la urma am luat unul de 2.35 si nu regret nici un pic.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#387001 12 octombrie 2017 la 21:55

Nu am luat inca nimic, astept sa vad poate prind ceva pe RCZ. Oricum sezonul de plimbari e cam pe sfarsite, am timp sa astept.
Eu nu am o problema cu aceste cauciucuri, doar ca pe viitor am sa merg pe 2.35. Am crezut ca o sa fie exagerat de groase, dar nu e chiar asa. Oricum si 2.25 este absolut ok, au aderenta foarte buna. Am reusit pentru prima data sa urc o panta foarte grea pe care nu reuseam inainte sa o urc pentru ca pierdeam aderenta. Deci eu sunt multumit.

Marian Dragomir

Trimite mesaj
Posturi: 35
Subiecte: 4

#387012 13 octombrie 2017 la 11:50

Parerea mea este ca nu ai cum sa gasesti ceva nou si mai ieftin decat acel XC30. In fine, sunt banii tai, noi doar iti dam sfaturi, tu alegi daca le urmezi sau nu.
Spor la dat incontinuare!

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#387028 13 octombrie 2017 la 21:33

Da, ai dreptate. Problema este ca am impresia ca era XC30 versiunea pe arc, persoana nu m-a putut lamuri prea clar si nici eu nu am mai insistat. Am sa mai vad.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro