Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Cadru Factor One Disc


Alex Apostol

Trimite mesaj
Posturi: 2
Subiecte: 1

#397426 saptamana trecuta marti la 13:34

Salutare,

Contextul general:
Am o cursiera aero, groupset dura-ace 9120 varianta mecanica cu frana hidraulica pe disc, roti huntaero50disc. Cadrul incepe sa dea semne de oboseala si a inceput sa ma enerveze treaba cu qr-ul si etrierii care se freaca de disc cand nu asezi roata in pozitie identica cu cea in care a fost cand ai instalat etrierul + am oricum niste bani si tot urmaresc cadrul asta de ceva vreme.
Vreau sa achizitionez un Factor One Disc
Cadrul nu exista decat in varianta electronica (ca produs) si in acest fel il pot achizitiona de oriunde din Europa (ca sa evit vama si alte taxe exorbitante) doar ca va trebui sa vand schimbatoarele fata-spate si manetele si sa cumpar schimbatoarele si manetele electronice + bateria si conectorii

Problema este urmatoarea:
Cei de la twohubs (si magazin si blog online cu build-urile lor exclusive/custom) au singurul cadru Factor One Disc modificat in varianta mecanica existent doar ca... sunt in SUA (am vorbit si cu cei de la factor si mi-au confirmat) din urmatorul link: https://twohubs.blogspot.com/2018/05/factor-one-campagnolo-super-record-h11.html
Cei de la twohubs procedeaza in felul urmator: iti vand cadrul in varianta disc electronica si apoi ti-l transforma cu cateva modificari (nu ma intrebati ce modificari, ei lucreaza cu carbonul, dar mai departe habar n-am) care sunt aprobate de cei de la factor in varianta mecanica si ti-l shippuiesc cu garantia factor (din nou confirmata de cei de la factor).

Intrebarea mea este urmatoare:
Voi stiti cumva in cazul in care daca mi l-ar aduce un prieten ca bagaj personal daca as mai plati vama sau alte taxe supranaturale dpdvd cantitativ? tot citesc si nu prea ma lamuresc cum e aia cu bunul scos din ambalaj ca sa eviti tva-ul
Si in cazul in care nu as mai plati vama si nici taxele, voi ce ati alege varianta pe disc electronica, venit standard din UE sau varianta cu cadrul modificat cu prietenul merge il ridica si il aduce?

Multumesc si scuze pentru lungimea postului

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2038
Subiecte: 12

#397437 saptamana trecuta marti la 22:05

1. Un cadru este destul de voluminos si sa il transporti ca bagaj de cala e relativ riscant. Sa zicem ca impachetat bine, poate supravietui.
2. Legea le da voie vamesilor sa te opreasca si sa te intrebe de sanatate in caz ca ceva li se pare dubios. Calatoresc relativ des si in ultimii cinci ani nu am patit sa fiu intrebat ceva. Am fost de circa 20 de ori in afara UE si cel putin din Rusia aduceam tigari in draci, cite 3-4 cartuse. Legea spune ca nu ai voie peste 20 pachete. Din Africa de Sud am adus de 4 ori undeva pe la 4-5-6kg de cafea de fiecare data. Legea spune ca ai voie maxim 500gr. Pe de alta parte, o colega care venea din Serbia via Viena a avut parte de tigari confiscate in Austria.
3. Nu exista conceptul de scos din ambalaj. Daca nu poti face dovada scoaterii din tara a bunului la plecare, esti bun de plata. Exemplu, am avut un proiect cu o firma din India. Un tip de acolo a fost aici si a plecat in bagaje cu un computer handheld. La finalul proiectului a trimis caramida prin DHL. Vama voia sa ne execute de 300EUR pentru ca nu am putut prezenta dovada exportului. Am rezolvat cumva, nu stiu povestea.
4. Personal nu m-as incurca cu cadrul ala. Banuiesc ca ai ceva pasiune ciudata pentru Factor, dar de banii aia iei un avion pina in Italia si iti faci un cadrul custom. Marimea ta pina la mm, fabricat de mina in Italia si cu o garantie de care poti beneficia in caz de probleme.

+2
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 965
Subiecte: 6

#397439 saptamana trecuta marti la 22:38

E cu dus si intors problema asta cu vama. Personal am adus din US tot soiul de prostii si n-am platit niciodata nimic. Cele mai flagrante au fost un X-box adus pentru un coleg in ambalajul original sigilat si un telescop destul de mare, cu trepied, montura ecuatoriala, contragreutate si tot tacamul. Nu mai vorbesc de faza clasica cu doua laptopuri la cabina, ca doar "le folosesc pe amandoua, domne!" - unul personal si unul de serviciu :))). Oamenii au inchis ochii si n-au zis niciodata nimic. Dar depinde cum ai bafta. In schimb la tigari am patit-o si eu. Azi ies cu 4 cartuse, peste doua saptamani in acelasi loc mi se spune ca n-am voie decat cu 2...
Legat de TVA - nu eviti TVA-ul, pentru ca US nu foloseste TVA. In schimb, exista asa numita sales tax, care e o taxa aplicabila la nivel de stat sau oras. Banii colectati se duc la administratia locala sau statala, dupa caz si in general raman in US (sunt folositi pentru diverse servicii publice, cum ar fi curatatul soselelor; cum se considera ca si tu beneficiezi de aceste servicii publice pe perioada sederii in US, este absolut normal sa si platesti pentru ele). Acesta taxa e variabila in functie de stat si de serviciile cumparate. Tot in functie de statul in care te afli poti aplica pentru restituirea acestei taxe pe aeroport la plecare, dar acest lucru nu e posibil pentru orice tranzactie (exista niste limite minime). In plus, daca te duci si ceri tax refund pe un laptop (sa zicem) atragi atentie asupra faptului ca exporti un bun achizitionat acolo. Si uite asa la intrarea in tara s-ar putea sa te intrebe vamesii de sanatate.

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 23:00

+1
Alex Apostol

Trimite mesaj
Posturi: 2
Subiecte: 1

#397440 saptamana trecuta marti la 22:52

Multumesc pentru raspunsuri. Eu am aveam in primul rand dubiul legat de treaba cu desfacutul din cutie. Adica ma duc cu mana in cur in America si ma intorc cu un cadru. Asa ma gandeam si eu ca poate oricand sa ma opreasca sa imi ceara acte de provenienta, dar nu am experienta adusului chestiilor din SUA. Si e si voluminoasa chestia... ca e si ghidon si cutia cu accesorii, pana mea... Dupa ce ca e un puhoi de bani daca mai vrea sa ma si execute de taxe vamale mai bine ma duc si imi fac cadru custom vorba ta. Al doilea dubiu era cu umblatul la fibra. Ok, e clar ca interventia nu e prea mare, dar cumva tot am o retinere in raport cu ce inseamna interventiile intruzive pe fibra de carbon si ma indoiesc ca in zona umblata isi mentine elasticitatea/rigiditatea in proportie de 100%.

Tu esti norocos. Pe mine nu stiu de ce naiba ma cauta la vame sau in aeroporturi mai mult ca pe altii. Si sunt si destul de ghinionist la fazele astea adica mi-au pierdut bagaje, mi-au furat din bagaj, mi-au spart chestii din bagaj etc...

Mda... cred ca o sa inclin tot spre ceva aero de genul si imi iau de prin tari europene cadrul si scap de toata tevatura asta.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro