Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Revizie/mentenanta la cadru full suspension


Ovidiu Iacob

Trimite mesaj
Posturi: 26
Subiecte: 5

#395816 10 octombrie 2018 la 11:56

Salut,
Sunt la primul mtb full, nou de altfel, pana acum vreo 2000 km cu ea, si doar de curatirea transmisiei m-am ocupat.
Un amic spune ca la fiecare tura sau dupa ce spala bicicleta isi unge articulatiile de la bascula. Nu desface sa curete bucsi/rulmenti, ci doar pune 2-3 picaturi de ulei, inclusiv la prinderea shock-ului.
Procedeaza bine? Ar trebui sa pun si eu niste picaturi de ulei, gen muc-off sau ceva asemanator?
La ce altceva ar mai trebui sa ma uit/verific inainte sau dupa o tura de mtb?
Bicicleta este folosita la trasee XC.

cristi voicu

Trimite mesaj
Posturi: 117
Subiecte: 8

#395834 10 octombrie 2018 la 18:56

Salut ,sa adaugi ulei cu picatura pe la "incheieturi "nu ajuta cu nimic ,un cadru full este prevazut cu rulmenti acolo unde flexeaza . Amortizorul la asamblare a fost uns acolo unde te referi si nu necesita ungere la fiecare tura ,nici nu vad motivul pt. care sa speli bicicleta dupa fiecare iesire doar daca o aduci plina cu noroi ,e suficient s-o stergi cu o cirpa si s-o mentii curata...asta e altceva. Desigur ,tine transmisia curata si lubrifiata ,sterge bratele furcii de fiecare data , iar acolo poti pune intradevar citeva picaturi de ulei de furca , precum si pe tija amortizorului sau chiar a tijei de sa daca ai...in rest foloseste-o fara retineri.

Ovidiu Iacob

Trimite mesaj
Posturi: 26
Subiecte: 5

#395836 11 octombrie 2018 la 08:39

Nu ma omor cu spalatul bicicletei, doar in cazul in care este f murdara. Multumesc de info.

Cristi Trifan

Trimite mesaj
Posturi: 348
Subiecte: 8

#395839 11 octombrie 2018 la 09:22

Articulațiile în general adună mizerie/pământ. Indiferent cât de bine o speli tot rămâne acolo. Chiar dacă rulmenții sunt capsulați, eu desfac articulațiile de 1/2 ori pe sezon și curăț bine, pun puțină vaselină și strâng tot la loc la cuplurile prescrise (e drept că am acces neîngrădit la chei dinamometrice de bună calitate).
La brațele furcii și shock nu e cazul se pus ulei, adună mizerie. Atât FOX cât și RS recomandă ca după fiecare tură să fie șterse brațele cu o cârpă cu apă și puțin săpun. E suficient.

Ovidiu Iacob

Trimite mesaj
Posturi: 26
Subiecte: 5

#395841 11 octombrie 2018 la 10:19

Ms Cristi, detin si eu cheie dinamometrica cu reglaj fin pana la 15 Nm. Nici eu nu sunt adeptul de a pune lubrifiant la furca sau shock. Treaba cu "picaturile" la articulatii nu imi era clara.

Cristi Trifan

Trimite mesaj
Posturi: 348
Subiecte: 8

#395842 11 octombrie 2018 la 10:48

Da, nici cu alea nu prea sunt de acord pentru ca, inca odata, daca nu cureti bine inainte mai rau faci ca peste mizeria deja acumulata se aduna alta. Si nu vorbesc aici de praful de zi cu zi, vorbesc de situatiile in care te dai prin noroaie, dupa ploi etc.
E ca si cu lantul: daca-l lubrifiezi inainte de a-l spala mai rau ii faci pentru ca pasta aia formata din mizerie+lubrifiant e al dracului de abraziva si conduce la uzuri mai mari decat ar trebui.
E drept ca la articulatii nu e totusi ca la lant pentru ca sunt rulmenti capsulati acolo, dar totusi.... La urma urmei e un bun destul de scump care trebuie intretinut. Se poate face asta acasa lejer, urmareste la Lidl cand mai intra la promotii echipamente/scule pentru biciclete (probabil la anul de-acum, s-a dus sezonul) si ia-ti un stand de reparatie, e 140 ron. Pe langa ca face toti banii, parca ti-e mult mai usor sa surubaresti la bicicleta decat fara.

Ovidiu Iacob

Trimite mesaj
Posturi: 26
Subiecte: 5

#398158 saptamana asta luni la 07:50

Salut,

Am incercat sa desfac suruburile de la bascula, sa curat mizeria dintre rulment si saibe.
Abia am reusit sa le desfac, facand o parghie. Cauza: erau stranse cu pasta autoblocanta.
Eu le-am strans la loc cu cheia dinamometrica la 8 Nm, cat specifica pe suruburi.
Intrebare: ar trebui sa folosesc si eu pasta autoblocanta?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 562
Subiecte: 1

#398159 saptamana asta luni la 08:08

Daca nu vrei sa pierzi suriburile prin padure, da. Eu fololesc albastru de cand mi s-au slabit suruburile de la pipa si m-am accidentat destul de urat. Mecanicii retardati pun vaselina pe ele cand de fapt trebuie pasta autoblocanta...

http://henkeladhesivesna.com/blog/the-difference-between-red-blue-green-and-purple-threadlockers/

ultima modificare: saptamana asta luni la 08:08

Ovidiu Iacob

Trimite mesaj
Posturi: 26
Subiecte: 5

#398161 saptamana asta luni la 08:20

Ok, deci pasta cu blocare medie. Pe astea cand le-am desfacut, s-a rasucit imbusul, arata ca un burghiu, imbusul :)
Am pus cheia dinamometrica pe 15 Nm si nimic. Voi pune si eu pasta. Ms de sfat.

Ovidiu Iacob

Trimite mesaj
Posturi: 26
Subiecte: 5

#398229 ieri la 19:18

In Bucuresti, unde as putea gasi asemenea suruburi? La dedeman si practiker nu am gasit.






ultima modificare: ieri la 19:18

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2054
Subiecte: 12

#398230 ieri la 20:03

Ai ratat cea mai importanta dimensiunea, diametrul filetului. Pare un DIN 7991 8x16 sau 6x16
https://www.fixkit.ro/suruburi/suruburi-metrice/din-7991-109

ultima modificare: ieri la 20:46

Ovidiu Iacob

Trimite mesaj
Posturi: 26
Subiecte: 5

#398231 ieri la 20:31

Da, este un M6x16 si mai caut M8x20.
Multumesc pt link, voi suna sa ma asigur ca au, sa nu merg in acea zona la incercare :)

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro