Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Propuneri de modificare a legislatiei


Florin Adi

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#415548 16 aprilie la 22:40

Pe 14 aprilie 2021 a aparut pe situl MAI - https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/ - un proiect privind circulatia bicicletelor si trotinetelor electrice. In general proiectul contine modificari rezonabile, insa la art. 99 se prevede ca bicicletele sa circule cu viteza max. 30 km/h :)
Cei care doresc sa citeasca articolele care se vor modificate o pot face intrand pe linkul de mai sus de unde se poate descarca proiectul de hotarare, iar sesizari privind aceste modificari se pot trimte la email - [email protected] pana la inceputul lunii mai 2021.

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#415549 16 aprilie la 22:53

Gandire tipic militieneasca. Daca nu am vitezometru pe bicicleta sa verific viteza, de unde sa stiu cu ce viteza circul? 1,5 metri la depasirea bicicletelor si trotinetelor e tot cu titlu de recomandare, deci suntem in continuare potential roadkill. M.A.I. lasati-ne!

ultima modificare: 16 aprilie la 22:57

+6
Florin Adi

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#415555 16 aprilie la 23:55

Initial am crezut ca e vorba de viteza trotinetelor electrice, dar se pare ca nu, au ceva cu cei care chiar vor sa faca miscare si sa mai transpire. Daca tot se iau decizii ca "afara" sunt curios in ce tara mai exista asa ceva...se pare ca suntem originali si de tot rasul.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#415558 17 aprilie la 07:29

Inca ceva: daca cobor o panta cum mentin viteza la 30 km/h, tin frana pana face fade discul sau explodeaza camera de la caldura? Va fi doar un alt articol inaplicabil si total inutil dintr-o legislatie deja arbitrara si neaplicata.

In plus ce facem cu rutieristii (ciclistii de sosea) care se antreneaza pe drumurile publice? Pentru restul nu-mi fac probleme deoarece e oricum destul de dificil sa mentii 30 km/h.

Din cate stiu eu nu exista nicaieri o limita generala, exista doar limite reglementate prin indicatoare, amplasate de regula in parcuri pentru a proteja pietonii de accidente. In UK biciclistii nici macar nu sunt obligati sa respecte limita de pe indicatoare, iar in restul UE industria de e-bike-uri face lobby pentru ridicarea limitei de viteza asistata de la 25 km/h.

https://www.cyclelawscotland.co.uk/why-choose-us/legal-information-centre/speed-limits/
https://www.vanmoof.com/blog/en/ties-carlier-why-its-time-to-update-europes-outdated-e-bike-speed-limit

Daca chiar vor sa puna o limita de viteza pentru trotinetele electrice pot sa le incadreze in aceleasi limite legale ca si bicicletele electrice, care te asista doar pana la 25 km/h. Deci tot poti sa mergi mai repede prin propria ta putere.

Am sa le scriu cu certitudine si va incurajez si pe voi s-o faceti.

Edit: am trimis acest text la adresa de mai sus, [email protected]. Puteti sa-l copiati integral, sa-l modificati sau sa-l completati si sa-l trimiteti si voi pe aceasta adresa.

Buna ziua

Va scriu in legatura cu proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea și completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația
pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006.

In textul articolului 99 este limitata cu titlu de interdictie circulatia bicicletelor pe drumurile publice cu o viteza mai mare de 30 km/h. Aceasta restrictie este inutila si dificil de aplicat, avand si alte dezavantaje:

- foarte putine biciclete sunt dotate cu vitezometre, prin urmare conducatorii de biciclete nu dispun de mijloacele necesare masurarii vitezei cu care se deplaseaza;
- un biciclist care se deplaseaza pe loc drept poate sustine prin propria sa putere doar cu dificultate considerabila o viteza superioara limitei impuse, fiind deja limitat de alti factori fizici, cum ar fi frecarea cu aerul;
- un biciclist care se deplaseaza in panta va suprasolicita sistemul de franare al bicicletei cu rezultate potential dezastruoase daca este obligat sa mentina viteza sub limita impusa;
- limita impusa introduce in mod artifical o diferenta de viteza de cel putin 20 km/h intre vehiculele motorizate si biciclete, cu potential de a stanjeni traficul rutier si de a favoriza accidentele;
- limita impusa descurajeaza ciclismul de sosea;
- limita impusa nu se regaseste in legislatia rutiera a altor state si reprezinta un impediment suplimentar in armonizarea legistaltiei romanesti cu cea europeana;

In textul articolul 118, distanța laterală de minimum 1,5 m la depășirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice este in continuare doar cu titlu de recomandare in loc sa fie cu titlu de obligativitate, sanctionata contraventional. In realitate foarte putini conducatori auto respecta aceasta recomandare si depasesc in continuare biciclisti la distante foarte mici, favorizand astfel accidentele de circulatie cu victime. De cele mai multe ori victma este tocmai biciclistul acrosat in depasirea la limita.


ultima modificare: 17 aprilie la 09:59

+6
vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 568
Subiecte: 9

#415559 17 aprilie la 08:50

Citisem demult ca un ciclist in nu stiu ce tara a luat amenda radar avea 70.

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 385

#415560 17 aprilie la 09:52

Un radar poate detecta o bicicleta?
Corpul uman sau un cadru din carbon reflecta undele unui radar rutier?
In rest, legea e ok cu 30km/h in anumite localități (orașe mai ales).

-3
Florin Adi

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#415561 17 aprilie la 09:58

Sa speram ca vor reveni la normal si vor scoate art 99 sau vor face mentiune pentru trotinetele electrice. Eu am trimis deja propunerea. Bine punctat Gelu si pentru art. 118

-1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#415562 17 aprilie la 10:00

In orase se pot monta indicatoare pentru limitarea vitezei daca ii deranjeaza.

ultima modificare: 17 aprilie la 10:42

+2
Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 385

#415563 17 aprilie la 10:51

Cat costa un indicator?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#415566 17 aprilie la 14:30

Pistoalele alea noi sunt lidar deci da, pot detecta, desi cred ca trebuie sa fie foarte plictisit si masochist operatorul ca sa fileze biciclisti. Are sanse mult mai mari la BMW si Audi.

Un indicator costa 100..140 de lei, suma in care nu e inclusa spaga. Crede-ma, daca chiar isi doresc sa limiteze viteza, banii sunt cea mai mica problema. Oricum tot noi le platim.

https://www.dnctrafic.ro/indicatoare-rutiere

ultima modificare: 17 aprilie la 14:38

Florin Adi

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#415571 17 aprilie la 20:26

La cate prostii au loc in tara asta nu mai trebuie sa mire pe nimeni un text aruncat aiurea. Pe ce baza stabilesti 30 la ora ? De ce nu 25 sau 40. Sunt trotinete electrice cu motoare puternice care pot atinge si 80 la ora. Atat timp cat bicicleta este vehicul trebuie sa se supuna acelorasi reguli privind viteza ca si celelalte care se afla in trafic.

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 568
Subiecte: 9

#415572 17 aprilie la 21:22

Pai tocmai d-asta, ca posesorii nu au permis si biclele nu au itp, deci nu sunt sigure la viteza mare. Una e sa cazi sau sa lovesti o masina cu 20 la ora,alta e cu 40.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#415575 17 aprilie la 21:56

Aha, bine ca rablele aduse din Germania cu jdemii de km care fumega mai rau ca si complexul Turceni Rovinari au tip si aia de le conduc au permis si sunt si sigure cu ITP-ul luat dupa ora 16.

Proiectul ala e clar facut pe genunchi, se vede de cand deschizi tabelul comparativ.

ultima modificare: 17 aprilie la 22:04

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1097
Subiecte: 9

#415578 18 aprilie la 09:25

Mie îmi place asta:
”l) să circule cu defecțiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;”

Oricum o dai, poți să-ți iei amendă dacă nu ai sonerie pe bicicletă, în 2021, România, țara bananieră. Mi se pare normal, mașinile care vin din spatele tău te aud sigur, că pietoni pe șosea nu am văzut, deci, de ce ai claxona? :) O știți pe aia cu mult zgomot pentru nimic? Cam așa e și aici. Pe șosea faci ca mașinile, vezi radarul, scazi la 30, ai trecut, dai talpă.

P.S. Zic să le mulțumim că, ÎNCĂ, nu ne-au bagat numere de înmatriculare pe biciclete, ca de...nu plătim taxe, ITP, accize, asigurare. Cine știe cărui prost îi mai dă ceva prin cap, mâine...

ultima modificare: 18 aprilie la 09:28

+1
Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 385

#415579 18 aprilie la 10:11

Am un amic care s-a mutat in germania. si-a dus bicicleta la "itp" (decathlon). Ca asa e legea...
Din cate stiu, in germania nu sunt necesare "sonerii" pe bicicletele cu masa sub 10kg.

Florin Adi

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#415580 18 aprilie la 10:11

Se gasesc oriunde adepti ai oricaror ineptii scrise intr-un proiect, nu trebuie sa ne facem griji, ne-o poarta unii de dau pe afara.

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 385

#415581 18 aprilie la 10:36

Ineptia este ca limita de 30km/h ar trebui să fie în orașe.
Pe DN1 sau Șoseaua Giurgiului nu ar trebui sa fie aceasta limita.
Pricepi?

Florin Adi

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#415582 18 aprilie la 11:16

Nu ma intereseaza pe mine aspectul asta, dar le poti propune, este in dezbatere inca.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#415584 18 aprilie la 11:44

Teodor, iti montezi placute metalice de frana si ai un avertizor sonor care trezeste si mortii din morminte.

In Germania e reglementat totul oricum, chiar si cat timp are voie cainele sa latre zilnic (30 min). Deci nu ma mir ca au ITP la biciclete. In curand or sa introduca ITP si la masinute de jucarie. Fahrzeug, Spielzeug care e diferenta, ambele sunt -zeug

ultima modificare: 18 aprilie la 11:56

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1097
Subiecte: 9

#415594 18 aprilie la 15:45

Am doar metalice de vreo 5-6 ani, dar nu văd legătura, sunt dead silent, nu le-am auzit scârțâind vreodată, doar pe ploaie.

Am scăpat, se pare, de înmatricularea bicicletelor și trotinetelor, tot e bine :) Cum ar fi arătat, oare, o trotinetă cu numărul agățat de...roata spate??? Da' o bicicletă cu numărul sub șa? :)) Se pare că și prostia are limită.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/initiatorii-legii-care-impune-inmatricularea-vehiculelor-lente-explica-de-ce-nu-se-aplica-si-trotinetelor-electrice-1406120

ultima modificare: 18 aprilie la 15:46

Florin Adi

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 1

#415693 21 aprilie la 22:49

https://www.facebook.com/60m.RO/posts/294754148766204

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#416185 10 mai la 17:56

Am auzit astazi la RFI in cadrul emisiunii Planeta Verde ca societatea civila si Ministerul Transporturilor face presiuni in sensul modificarii punctelor amintite mai sus ref. la viteza maxima si distanta de depasire a biciclistilor. Puteti asculta online emisiunea la adresa de mai jos:

https://m.rfi.ro/emisiunile-rfi-ro-133792-biciclisti-modificare-cod-rutier

Persoana intervievata a afirmat ca propunerea cu viteza maxima af fi fost preluta din ceva discutii care au avut loc la nivel international referitor la o recomandare (?) in acest sens. Deci da, factorii de decizie din MAI fac regulamente literalmente dupa ureche…

ultima modificare: 10 mai la 20:11

+1
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1097
Subiecte: 9

#416186 10 mai la 18:15

Oricum ar fi, tot îți iei 400 de lei amendă că nu ai claxon :))

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 385

#416190 10 mai la 20:20

Exista solutii discrete pentru avertizare sonoră. Eu am unul de dimeniunea unui colier cu QR.

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1097
Subiecte: 9

#416191 10 mai la 20:39

Și zici că aude ăla din bembeu X6 soneria ta discretă? Ideea e că-ți poți lua amendă dacă nu ai claxon, sonerie care nu folosește la absolut nimic pe stradă. Șoferii nu te văd nici pe tine ca biciclist, dapăi să-i mai...claxonezi :)

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#416192 10 mai la 21:10

E pentru pietoni soneria, nu pentru X6. Trebuie sa ai, nu conteaza de care. Ai basca? Nu? Amenda!

Ref. la vizibilitate, exista veste galbene si tot felul de acesorii si triunghiuri reflectorizante care ti le poti monta sub sa sau pe potbagaj. Am vazut inclusiv steag lateral elastic la cineva pe portbagaj - ca sa pastreze masinile distanta cand depasesc.

ultima modificare: 10 mai la 21:10

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1097
Subiecte: 9

#416194 10 mai la 22:25

Pe stradă nu sunt pietoni. Pietonii merg pe trotuar, acolo unde este INTERZIS mersul pe bicicletă. Așa că...tot la X6 ajungi :) Reguli de rahat...

+1
Cristian Marian

Trimite mesaj
Posturi: 931
Subiecte: 5

#416196 10 mai la 22:37

E un proiect de lege nascut mort si facut doar sa abata atentia de la alte chestii si sa dea teme false de discutie.O prostie aia cu limita de 30km/h asta ar trebui mai intai sa aiba bicicletele un vitezometru omologat din constructie si apoi nu se ating asa viteze in oras decat sporadic si prea putini merg asa tare ca medie.Nu mai comentam de antrenamentele ministrului Novak limitate ca viteza.Legiuitorii astia ar trebui sa vada cadeja sunt amenzi mai mari pt biciclisti*asimilati cu scuteristii de pe vremea aia cand faceau prapad) decat la abaterile soferilor. Astia de pe la noi ar incuraja mersul pe bicicleta dar doar de forma sa dea bine in afara in rest toti viseaza la "vapoare" cu care se chinuie sa intre pe toate stradutele si incurca si traficul.
eu cred ca ar trebui micsorate amenzile pentru abaterile biciclistilor pt a echilibra sanctiunile cu gravitatea faptelor.

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#416204 10 mai la 23:44

Sunt modificari facute aparent pe genunchi daca l-ai citit. Au si un tabel comparativ cu ce a fost si ce se doreste - reglementarea trotinetelor electrice. Daca e cineva curios, aici scrie pe scurt despre legislatia privind trotinetele electrice din alte state europene:

https://www.eltis.org/discover/news/e-scooter-regulations-germany-and-france

Oricum, la noi e relativ nereglementat sau neaplicata legislatia fata de ei.

Eu n-am treaba decat cu cele doua articole. E o oportunitate de a indrepta niste potentiale erori sau de a preveni altele si nu trebuie ratata.

> Pe stradă nu sunt pietoni. Pietonii merg pe trotuar, acolo unde este INTERZIS mersul pe bicicletă

Ai uitat de pistele de bicicleta de pe trotuare, alei cu acces mixt in parcuri, promenade, pietoni care trec pe carosabil prin loc nemarcat.

ultima modificare: 11 mai la 00:23

+1
Cristian Marian

Trimite mesaj
Posturi: 931
Subiecte: 5

#416205 11 mai la 00:12

Daca se ingreuneaza mersul e bicicleta prin legislatie asta nu va face decat sa descurajeze aceasta activitate si va face ca oamenii sa se indrepte din nou spre automobil sau motoare puternice si odata urcat nu o sa_i mai dea jos usor.
Eu observ ca nu vor sa separe electricele de cele mecanice si asa ca le pun pe toate cu aceleasi restrictii, de aia ciudatenii cu viteze limitate.aici de ce nu dau ei exemplu in ce tara e limitata viteza la bicicletele cu "tractiune animala"
In Romania fata de alte tari avem un complex al bicicletei ca doar la tzara se merge cu bicicleta la colectiv*CAP. asa ca trebuie mai multa rabdare cu dezvoltarea ciclismului.
Noi mereu luam exemple de sanctiuni si restrictii din toate tarile posibile dar nu luam si modelul alora care au infrastructura dedicata bicicletelor. e mai simplu sa pui sanctiuni si interdictii mai ales cand nu te pricepi

+2

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro