Forum

Subiect: Probleme reglaj 1x12 Sram SX

#10124

Vlad Fratiman
Postat de Vlad Fratiman
Subiect deschis de la 25 aprilie 2020 la 20:27:00
Raporteaza
Salutare!
Se da una buc transmisie SRAM SX 1x12.
Reglat dupa exemplul altora mai experimentati, toate etapele, limit screws, b-tension (15-16 mm, așa am citit ca trebuie la eagle).
Urca pe pinionul de 50T fara probleme.
Care este problema:
Fixez cablul când schimbatorul este pe pinionul mic cu foarte putina tensiune încep sa schimb. Merge perfect pana pe la pinionul 5, dupa care incepe sa faca zgomot. Slabesc tensiunea din cablu (din reglajul manetei), dispare zgomotul. Shift up, reapare, continui incepe sa sara pionioane, deci clar prea multa tensiune. mai slabesc, incep sa apara probleme la coborare. Reglez cumva sa mearga mai bine pe pinioanele mari, cand cobor la alea mici incep alea sa faca probleme, fie nu urca de pe 1 pe 2, fie nu coboara. Cum o dai nu iese. Asa ca idee generala, ba e prea multa tensiune în cablu, ba prea putina.
Dupa multa cazna, am reusit cumva sa ajung la un compromis, in care am mai mult probleme pe zona de mijloc a casetei (pinioane 6-7-8). Cel putin asa am constatat acum, la un pic de test pe drum.

Cam unde vad eu problemele posibile:
1. maneta schimbatorului imprecisa, fiind baza gamei. Maneta fiind creierul transmisiei, ar putea crea probleme. Totusi, ma gandesc ca au fost testate elementele astea, nu scoteau astia pe piata ceva care evident nu merge. O fi baza gamei, nu ai blink blink acolo (metal, carbon), dar nu înseamnă că e așa de greu să faci o pârhie să tragă un cablu cu x mm. Mai inteleg sa apara probleme in timp la componente supuse la solicitari mari, mai greu de anticipat în faza de proiectare/testare (frane, furca), dar aici nu prea cred.
2. probleme cu cablul. Merge prin camasa pana la deraior, traseu lung, daca nu e lubrefiat bine (sau deloc) atunci apar probleme la shifting din cauza frecarilor cu camasa. Asta ar fi varianta minunata si destul probabila.
3. schimbator stramb. Imi este greu sa imi dau seama, dar na, este posibil.

Deci, ce parere aveti? Ce știți despre transmisia asta, cum va merge (cine are), ce se poate face?

Multumesc anticipat!
Postat de Vlad Fratiman editat la 26 aprilie 2020 la 07:04:00
0
0
Cred ca il scot cu totul, il ung cu vaselina de furca si il bag la loc. Mai bag si pe camasa un pic de ulei pentru mecanica fina (masina de cusut) Sper sa il pot scoate si sa il bag la loc prin camasa ca e rutare prin cadru. Legat fir de pescuit la capat (chiar doua pentru siguranta).
O intrebare: e posibil ca in cadru si fie cablul de la schimbator fara camasa? Adica sa am camasa doar la intrarea si la iesirea din cadru?
Postat de Vlad Fratiman la 26 aprilie 2020 la 07:03:00
0
0
E posibil sa fie cablul fara camasa in cadru, eu asa am la Radon-ul meu. Vezi daca camasa, la intrarea si iesirea din cadru, are capete. Daca are inseamna ca e cablul de schimbator fara camasa in cadru, foloseste niste tub termocontractil de 2 mm (sau cum se mai spune - varnis) ca ghidaj pentru cablu.
Postat de Aurel Dumitru editat la 26 aprilie 2020 la 07:11:00
0
0
Un cablu si o camasa care nu aluneca bine se vad clar intre schimbarea 12-11 si inapoi datorita faptului ca tensiunea arcului este cea mai mic.
Cel mai probabil in cazul tau este urechea stramba. Chiar zilele trecute m-am lovit de aceasta problema pe o transmisie xx1. Undeva pe pinioanele mijlocii incepea sa schimbe 1,1. Am inlocuit uechiusa si reglajul era prefect. Mentionez ca urechiusa era foarte putin deformata.
Este posibil sa ai cablu liber in cadru. verifica daca ai opritoare de camasa la intrarea in cadru.
Postat de Radu Velicu la 26 aprilie 2020 la 07:15:00
0
0
Nu cred ca nu este cablu in cadru. La intrare am o chestie de cauciuc sa nu intre mizerie/apa, iar la iesire nu am nici un opritor. In cazul acesta, uleiul nu are unde sa curga, ba chiar se aduna exact unde trebuie, in partea de jos unde este curba cea mai mare si unde sunt si frecarile cele mai mari.

Postat de Vlad Fratiman editat la 26 aprilie 2020 la 13:25:00
0
0
Gelu Vlad
Are sens sa suspectezi urechea usor deformata avand in vedere ca ai scos-o recent din cutie si a fost manipulata si transportata. Am vrut sa zic si eu dar ma gandeam ca mai bine sa elimini cablul intai.

Nu prea are sens sa-l desfaci. Ajunge sa bagi WD40 ca metoda de diagnoza chiar daca curge afara. Daca nu se imbunatateste nimic, e probabil din ureche sau din schimbator. Daca totusi il desfaci unge-l cu vaselina siliconica. Cand il scoti leaga un cablu-pilot de el (cu banda izolatoare?) ca sa-l poti trage usor inapoi.


Il scot cu totul ca am timp si la cat ma enervat, ma ajuta la relaxare. Nu am vaselina siliconica, dar am wd cu silicon. Faza este ca daca se repara treaba cu vaselina si un pic de wd 40, caut vaselina siliconica pentru fixare definitiva. Daca nu contact la vanzator sa vedem pasul urmator: ureche. La asta nu m-am gandit.
Postat de Vlad Fratiman editat la 26 aprilie 2020 la 07:58:00
0
0
Fail. Nu are nici o treaba cablul, deja aveam o presimtire dupa ce am mai gandit un pic. Posibil sa fie probleme la biciclete vechi, dar la una noua exclus, doar daca nu a bagat unul hartie pe acolo.
Deci scos cablul, uns, pus si un pic de ulei pe camasa, bagat la loc, nu are nici o treaba. Aceleasi probleme.

Trebuie sa trec la nicelul urmator, dar sa vad cum se va rezolva. Parca nu as vrea sa trimit bicicleta ca imi este teama la transport sa nu se loveasca ceva. Poate reusesc sa ii conving sa trimita urechea momentan. Am sa ii contactez luni sa vedem cum se va rezolva.
Postat de Vlad Fratiman la 26 aprilie 2020 la 10:58:00
0
0
Daca tot ai timp pune si poze cu urechea si deraiorul, din spate... cand e pe pinioane mari si pe cele mici.
Postat de Calin Neagu editat la 26 aprilie 2020 la 12:03:00
0
0
Cred ca e deraiorul. Am facut poze, am vazut comparativ la RR520 cu sram x5. Mi se pare clar aiurea cel de la SX. Eu am vazut de la inceput, dar ma gandeam ca astea noi au o geometrie mai smechera, dar cred ca este indoita cusca. Nu are urme de lovituri, probabil ca a stat altceva pe el si s-a îndoit.

Pe pinionul mic:
https://photos.app.goo.gl/WbLAyhUm5LUqpKGm6

Asta e cand incep problemele
https://photos.app.goo.gl/4ww6ymrVUUnTPqcU7
Faza e ca eu vad clar de ce face asa, tinde sa urce pe pinionul urmator. Daca slabesc tensiunea, e ok, dar face probleme la urmatoarele, iar cand ma duc pe 1, urca pe el abia la al treilea click, deci tensiune prea slaba.

Asta e de sus (sram sx), se vede bine ce orientare ciudata are cusca
https://photos.app.goo.gl/mRk29YwMBBcsyiZP8

Asta e de la RR520. Prin comparatie se vede clar ca cușca de la sx e sucita destul de grav
https://photos.app.goo.gl/SXXvvNjqAWkKbNLu5
Postat de Vlad Fratiman editat la 26 aprilie 2020 la 16:12:00
0
0
Mie imi pare urechea.
Am avut si eu grup SX (cumparat separat) si tot asa nu am putut sa il reglez ceas neam. Tot pe la mijloc.
In final dupa vreo 20km de teste am vandut bicicleta :) . Am spus cumparatorului de problema ca nu schimba ceas si l-am sfatuit sa se duca in service, ceea ce a si facut si se pare ca a fost urechea usor stramba. Ciudat pentru ca cu transmisia anterioara Shimano 11v cu caseta 11-50 mergea ceas.
Postat de Dragos Dima la 26 aprilie 2020 la 16:47:00
0
0
Merci!
O sa vad care e treaba, urmeaza o conversatie lunga cu magazinul, sa vad cum explic ca sa fie clar si pentru ei.
Vreau cu orice chip sa evit sa trimit bicicleta.
Postat de Vlad Fratiman la 26 aprilie 2020 la 17:35:00
0
0
Eu as merge la un service local, isi dau seama care e treaba si daca e urechea foarte probabil o indreapta ieftin.

Nu as trimite bicicleta, doar daca vrei s-o returnezi !
Postat de Calin Neagu editat la 26 aprilie 2020 la 17:49:00
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads