Forum

Subiect: Maxxis Crossmark II

#11187

Emil Tatar
Postat de Emil Tatar
Subiect deschis de la 11 octombrie 2021 la 17:37
Raporteaza
Durata de utilizare: aproape 3 ani
Domeniu utilizare: CrossCountry/ All Mountain / Trail

Le folosesc din Februarie 2019 pe ambele roți și pot spune că nu sunt facute pentru teren si ture dificile. Un biciclist neexperimentat in combinatie cu un traseu dificil nu reprezinta o combinatie prea buna.

Am urcat pe pante destul de abrupte, zic eu, iar aderența a fost multumitoare atata timp cat am avut presiunea in anvelopa reglata corespunzator.
Pe coborâri, desi cramponajul nu este extraordinar, are o aderență bună, iar in viraje crampoanele laterale reusesc sa muste binisor din teren si sa te tina pe trasa, dar te pun un pic si la "munca".

Viteza de rulare este incredibila, rezistenta la inaintare fiind una foarte mica.

Cu toate acestea, dupa aproximativ un an, am renunțat la această anvelopă, pe roata din față, unde am montat un Maxxis Minnion DHF 29x2.3, pentru mai multă încredere. In schimb roata spate a facut, face si va face in continuare buna pereche cu Crossmark II.

Fiabilitatea, aici nu stiu ce sa zic, ori am prins eu un lot prost, dar Crossmark-ul initial montat pe spate a cedat dupa aprox. un an de utilizare, facand niste umflaturi pe banda de rulare pline cu lichidul antipana.
Aici problema de fiabilitate:
https://www.youtube.com/watch?v=s0imHmsX4wk&lc=UgzUagaTnmkAqwFudpV4AaABAg
https://www.youtube.com/watch?v=IDV7uGEHZj8

In schimb Crossmark-ul care a fost pe fata si l-am relocat pe spate (in locul celui care a cedat) inca rezista si arata chiar binisor.
Postat de Emil Tatar editat la 11 octombrie 2021 la 18:05
0
0
Intradevar Emil, sunt niste anvelope mai de entry level, begginer biker asa. Sunt un fel de TT Larsen, adica facute asa, mai pentru asfalt, drumuri de tara si poteci forestiere mai usurele uscate, nu cu noroi.
N-au un cramponaj excelent pentru cineva care vrea ceva mai agresiv. Eu le vand pe ale mele deoarece in scurtul timp pe care le-am utilizat (maxim 400 km) simteam ca ma infraneaza pe asfalt si drumuri de tara usoare amintite mai sus, cel putin pe urcari si mers pe plat. Cele de 2.25 cum sunt ale mele, spre exemplu, le simt ca pe niste baloane uriase, ca pe niste colace de salvare.
Am trecut pe niste Schwalbe Smart Sam 2 de 1.75 cramponate (vazute in vitrina la SportGuru pe o bicicleta Ghost de gravel si pe care mi le-am comandat instant de pe Bike24 parca, pt ca in Romania nu exista asa ceva) si vreau sa spun ca e altceva.
Sunt atat de versatile, de cameleonice, incat nu mi-am inchipuit. Pot sa le folosesc cu brio si la asfalt si la drumuri de tara mai usoare, fara bolovani mari colturosi sau bolovani mai mari decat oul de gaina rotunzi ori pe drumuri de padure fara bolovani si radacini mari.
In rest, pentru ceea ce fac eu, sunt excelente.
Daca vrei dat cu bitza pe drumuri agresive si faci multe coborari dificile, intradevar, trebuie sa te orientezi spre ceva mai cramponat, cu spatii mai mari intre crampoane, cu o compozitie mai medie spre tare a zonei de rulare si mai moale spre margini, cu balonaj peste 2,2. Insa si pretul se duce peste 150-200 lei, din nou, ca la discuri sau alte componente care pana in zona de 150 de lei sunt considerate entry sau entry-medium level.
Postat de Radu Gabriel R. editat la 12 octombrie 2021 la 12:54
0
0
@Radu Gabriel R.
Exista diferente mari in comportamentul aceleasi anvelope prin simplu fapt daca o folosesti Tubeless sau cu camera.
Am vazut ca tu ai varianta pe sarma, banuiesc ai folosito cu camera. Eu folosesc varianta pliabila in regim tubeless pe o janta lata cu interior de 29mm si ma joc destul de des cu presiunea in anvelope functie de terenul pe care pedalez. De obicei rulez cu presiuni un pic mai mari pe urcari sa nu ma oboseasca prea tare (pt. ca nu sunt un urmas a lui Pantani, ... gravitatia pe urcari lucreaza impotriva mea) si cu presiuni mai mici pe coborari, pentru ca aici gravitatia ma ajuta, si vreau sa ii maresc amprenta la sol si implicit aderenta.
Exceptand problema de fiabilitate, sunt foarte multumit de aderenta oferita, pt. roata spate, ... a avut, are si va avea parte in continuare de abuzuri pe coborari pentru care nu a fost conceputa anvelopa asta.
Postat de Emil Tatar editat la 12 octombrie 2021 la 17:36
0
0
Oricum, Gelu, eu de cativa ani buni (vreo 11 cred), nu mai ies pe ploaie sau imediat dupa niciodata.
Urmaresc starea vremii in zona unde vreau sa merg si nu merg niciodata pe ploaie. Faceam chestia asta intre 2007 si 2010, insa de la Prima Evadare, editia a 2-a din 2010, am renuntat definitiv pt ca atunci am abandonat la km 13 unde ajunsesem cu rotile cat rotile de taf sau de trailer de la cat noroi am putut avea pe ele. Si aveam cauciucuri cam facute pt asta, cu crampoane mai rare si mai inalte (nu mai stiu exact ce, dar stiu ca am tras-o nasol de tot). Tocmai eram dupa o etapa de upgrade masiv la bicicleta (schimbasem transmisie, schimbatoare, frane, roti), ii scazusem greutatea de la 14 la 11 kg, bagasem muuulti bani in ea si era sa o fac praf prin mega noroaiele alea care la inceput nu se aratau asa periculoase pt ploaia abia incepuse. Cam de pe la km 7 lucrurile s-au nasolit rau de tot. Era sa rup deraiorul spate, cel de fata, lantul, imi zgariasem cadrul, cazusem din cauza noroiului, cineva din spate a venit si m-a lovit puternic cu furca in casca, la ceafa, insa impactul l-am resimtit major si de atunci am jurat ca nu mai particip la niciun concurs si nu mai merg pe noroi (ploaie).
Postat de Radu Gabriel R. editat la 22 octombrie 2021 la 14:11
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.