Forum

Subiect: Saboti frana cantilever 58mm Btwin de la Decathlon

#8775

Eduard Motoi
Postat de Eduard Motoi
Subiect deschis de la 15 mai 2018 la 06:46
Raporteaza
Franele cantilever beneficiaza astazi de un dublu paradox- daca la introducerea lor, acum vreo 80 de ani erau considerate cea mai avansata tehnologie de franare disponibila pentru biciclete, astazi ele sunt detestate si vizibile doar pe bicicletele vechi vandute de obicei prin targuri de vechituri. In acelasi timp, cu toate ca in Europa mai exista o gramada de biciclete dotate cu asemenea frane, sabotii de frana de calitate au devenit tot mai greu de gasit, cel putin la preturi accesibile.

La un moment dat devenisem atat de disperat dupa saboti, incat am cheltuit vreo 70 de lei ca sa import o pereche de Koolstop Eagle Salmon care culmea- nu sunt asa grozavi. Dupa acest esec, am renuntat la ideea ca o sa mai gasesc saboti de calitate.

Din nevoie si curiozitate totusi(auzisem aici pe dirtbike ca ar fi buni), am mers recent la Decathlon ca sa incerc perechea lor de saboti pentru cantilever. Sunt atat de ieftine(9.9 lei) incat nu ma asteptam la nimic deosebit de la ele dar in acelasi timp pretul mic facea ca pierderea sa nu usture, asa ca le-am cumparat si le-am montat.

Oa....! Pot bloca roata din nou! Cum, nu trebuie sa indoi maneta ca sa franez? Sabotii astia sunt excelenti. Sunt atat de excelenti, incat m-am intors in aceeasi zi si am mai cumparat doua perechi si in viitorul apropiat mai trebuie sa cumpar cel putin inca 4 perechi.

Precizez ca sabotii astia sunt varianta clasica de saboti, nu vreo prostie slim cum e la moda acum- au carne suficienta pe ei. Am auzit (si cred ca e adevarat) ca motivul pentru care sabotii astia prind asa bine este ca compusul folosit este moale si usor lipicios. In testul cu unghia, intradevar sabotii sunt usor moi si gumosi, ceea ce e excelent. S-ar putea ca acest aspect sa scurteze durata lor de viata, dar asta este complet irelevant. Decathlon putea sa ceara si dublu pe acesti saboti si tot ar fi meritat investitia. Decat sa dai 50 lei+transport pe Koolstop(asta daca gasesti de unde sa cumperi), esti mult mai castigat cu sabotii astia B`twin.

Singurul minus pe care l-am putut descoperi este ca in anumite conditii de umiditate, sabotii au tendinta sa scartaie, dar sunt atat de fericit ca am frane cum trebuie din nou incat aspectul asta nu ma deranjeaza in nici un fel.

Sabotii originali Shimano care veneau de obicei pe biciclete, indiferent ca era vorba de modelele ieftine din gama altus/acera, M65 sau cum se numeau, gama LX, XT/XTR inca isi fac treaba in unele cazuri si se tocesc greu, problema este ca cauciucul se intareste si-si pierde proprietatile dupa 20 de ani, singura metoda prin care puteti evita asta este sa feriti sabotii de soare si de contactul cu aerul.

Vestea buna aici este ca pachetul de saboti de la Decathlon este vidat in plastic, avand spatele din carton. Daca invelesc si spatele cu banda scotch si depozitez cutia intr-un sertar, este foarte posibil ca sabotii asta sa fie buni de folosit si peste 10-15 ani.

In concluzie, nu numai ca sabotii pentru cantilever de la B`twin/Decathlon obtin note maxime pentru calitate, executie si pret, dar totodata sunt si singurii saboti pe care puteti spera sa-i obtineti relativ usor si la un pret foarte mic. Nu am incercat toate optiunile de pe piata, dar sunt sigur ca nu au echivalent in conditiile date. La puterea de franare nici macar sabotii de la Koolstop nu sunt mai buni si aia costa de vreo 3 ori mai mult si de obicei trebuie comandati din afara Romaniei.
Postat de Eduard Motoi editat la 15 mai 2018 la 07:15
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.