Forum

Subiect: TRP Spyke - frane mecanice - citeste mai spre final

#6840

Radu Gabriel R.
Postat de Radu Gabriel R.
Subiect deschis de la 21 septembrie 2015 la 16:36
Raporteaza
Am intrat in urma cu aproximativ 2 saptamani pe un site de stiri si recenzii in domeniul bicicletelor de la noi din tara si intamplator, am dat de o stire legata de o frana mecanica pe care o asteptam de mai bine de 7 ani si poate ca dintotdeauna.
De ce zic asta? Pentru ca intruneste toate calitatile pe care le cautam la o frana din aceasta categorie:
1) actionare simultana a celor 2 pistoane, implicit a celor 2 placute (Avid BB7, cat si celelalte frane mecanice NU au asa ceva)
2) surub de siguranta pentru cele 2 placute astfel incat acestea sa nu cada in timpul mersului de la trepidatii (la fel, BB5 si BB7 NU il detin, de asemenea 90% din alte frane mecanice NU au asa ceva)
3) protectie gen capac curbat impotriva noroiului si nisipului (lipseste pe toate genurile de frane, de la mecanice la hidraulice)
4) reglaj lateral independent pentru cele 2 pistoane - distanta fata de disc (stiu, avea si Avid BB7, insa daca il are si Spyke, cu atat mai bine).

Bineinteles ca m-am si apucat sa le caut pe net, sa vad pe unde le gasesc pentru achizitionare.
Le-am gasit si comandat de pe un site din Germania pe 11 septembrie pentru ca in Romania nu se gaseste nici un fel de frana de la TRP, posibil din cauza ca la noi predomina franele din esalonul marilor jucatori de pe piata, Shimano si SRAM/Avid.
N-am mai stat pe ganduri si mi-am si pus la vanzare franele hidraulice Shimano Deore XT cu radiator, pe care le-am dat imediat, a 3-a zi.
Am folosit intre 2008 si 2011 si Avid BB7, insa nu mi-as fi cumparat daca TRP Spyke erau pe piata. De asemenea, acelasi lucru il pot spune si despre v-brake-uri: nu mi-as fi cumparat bicicleta cu v-brake daca existau Spyke-urile.
Ata e, mai bine mai tarziu decat niciodata!

Una peste alta, pot spune cu mana pe inima ca a meritat investitia, chiar daca e sa contorizez cati bani am aruncat de-alungul timpului pe celelalte frane detinute, printre care se numara si Avid Elixir R (o investitie la fel de inutila ca si BB7-ele) care avea acea problema a fading-ului si a jocului suparator sus-jos la manete.
XT-urile au fost o investitie bunicica pentru cei 2 ani cat le-am exploatat, insa nu si-au dovedit investitia comparandu-le cu Spyke-urile.
Inca odata, ma repet, daca existau de la bun inceput, nu as fi facut atatea cheltuieli si teste de-alungul celor 8 ani jumate de cand ma dau pe MTB.
De cand am montat Spyke-urile am simtit ca sunt intradevar ceva bun de tot. M-am bucurat ca un copil cand am vazut ca totusi se poate, ca si altii posibil au facut presiuni sa existe asa ceva pe piata, ca s-au gasit bani si minti de ingineri care sa o conceapa si puna in practica.
Bineinteles ca am si dat azi o tura pe poteci si coborari si pot inca odata afirma ca merita pe deplin investitia!
La naiba cu aerisirile si grija ca se va intampla ceva cu garniturile din etrier, ca se vor putea bloca pistoanele in interior, ca nu voi mai avea aceeasi putere de franare din cauza uleiului mineral din franele Shimano si cate si mai cate alte dandanale ale hidraulicelor!
Ma bucur ca am putut fi martorul aparitiei acestor bijuterii si ca cineva mi-a ascultat gandurile, chiar daca nu am interactionat direct cu cei care au primit finantarea pentru realizarea lor.
Si ma bucur pentru faptul ca le-am primit, montat si testat pentru comunitatea biciclistilor.
Le recomand cu toata inima tuturor celor care au fobie de hidraulice si vor intradevar sa simta ce inseamna o frana simpla, mecanica, durabila si de incredere!
Viva TRP!
Postat de Radu Gabriel R. editat la 22 septembrie 2015 la 06:58
0
0
Interesant.
Recenzia ar fi completă și mult mai utilă tuturor dacă ar cuprinde informații despre:
- prețul de achiziție. Pe siteul oficial TRP sunt la 100 $ fără manete. 40$ manetele.
- puterea de frânare comparativ cu XT-ul pe care le-ai avut.
- fillingul la manetă/mână
- ce discuri de frână ai, a apărut efect de fading?
- ce tip de plăcuțe au?

Oricum, mulțumim de recenzie și te așteptăm cu detalii.
Postat de Vladone Nasta la 21 septembrie 2015 la 19:32
0
0
Salutare din nou. Revin cu informatiile:
- pretul total: 1000 lei, din care:
- 875 lei (inclusiv transportul din Germania) pentru cele 2 cutii cu franele (in care se gasesc etrierul, discul Tektro de 160mm, adaptorul de 160mm pt prindere IS, suruburi pt adaptor si disc).
- 100 lei manetele Avid SpeedDial SL (cumparate din magazin de profil din Bucuresti) - se mai pot folosi manete TRP Spyke, Avid SpeedDial 7 sau 5, Tektro Eclipse, sau orice alte manete pentru frane liniare v-brake si mecanice
- 25 lei - cablurile + camasile

Puterea de franare eu zic ca e undeva la 90-95% din cat au XT-urile.

Feelingul manetei difera in functie de setarea manetei si aici ma refer la reglajul cu surub pe care il au manetele Avid Speed Dial SL si 7, si cele Tektro Eclipse. Daca se pozitioneaza cablul catre partea de jos a surubului si tragi de maneta simti mai multa cursa pentru modulatia franei. Daca se pozitioneaza cablul catre partea de sus a surubului, frana devine mai prompta, cursa se scurteaza si feelingul este de on/off, reactioneaza instantaneu, practic te pune in cap.
Eu am lasat surubul setat la mijloc de data asta.

Discuri de frana ce echipeaza momentan bicicleta:
- Avid G2CS - 185mm pe fata
- Avid HS1 - 170mm pe spate
Nu am simtit deloc efect de fading, tinand cont ca eu cantaresc aproximativ 90 kg cu tot cu bagaj minimal, iar bicicleta este un 29-er de 13,5 kg.

Placutele sunt semi-metalice, compatibile cu cele Shimano M525/M515.
Postat de Radu Gabriel R. editat la 24 septembrie 2015 la 04:14
0
0
Ce se mai gaseste in cutie, pe langa etrier:
http://i613.photobucket.com/albums/tt213/rgradu_photos/TRP%20SPYKE/DSCN1678_zpsy6ihknjg.jpg
http://i613.photobucket.com/albums/tt213/rgradu_photos/TRP%20SPYKE/DSCN1680_zpsvf1vozvy.jpg
Postat de Radu Gabriel R. la 22 septembrie 2015 la 05:45
0
0
Frana fata:
lungime camasa: 880 mm -> 48,3 grame
lungime cablu: 900 mm -> 11,3 grame

Frana spate:
lungime camasa: 1380 mm -> 75,8 grame
lungime cablu: 1400 mm -> 17,6 grame

Manete Avid SpeedDial SL: 150 grame perechea

Etriere TRP Spyke: 169 grame bucata (338 grame perechea)

suruburi + saibe prindere adaptoare si etriere: 41 grame

Adaptor fata 180mm + adaptor spate 160mm: 50 grame

Disc Avid G2CS 185mm + 6 suruburi - 174 grame
Disc Avid HS1 170mm + 6 suruburi - 135 grame

Greutate totala frane: 1041 grame
Postat de Radu Gabriel R. la 22 septembrie 2015 la 06:19
0
0
Salut Radu,

Interesanta recenzia ta insa franele astea trebuiesc testate in conditii mult mai vitrege pentru a iti face o imagine reala despre ele.

Poate ca daca te duci la cateva maratoane cu ele in conditii de apa, noroi, bolovani si coborare de 20km parerea va fi diferita sau poate nu.

Interesant este sa spui in ce conditii ai exploatat XT-le timp de cei 2 ani pentru ca in anumite situatii limita o frana hidraulica are cateva avantaje certe fata de una mecanica. Am avut si eu mai multe frane mecanice, bb5, bb7, parca si un shimano. Erau ok pentru o exploatare normala, sosea, oras, parc, munte usor, plimbare insa dupa cateva maratoane, Azuga, Predeal, Brasov, lucrurile nu au mai fost asa roz. Dupa o coborare in viteza pe bolovani, aproape ca nu mai simti degetele. Momentan am niste Avid Elixir 9 Trail Carbon care se comporta mult mai bine in conditii vitrege.

Numai bine!
Postat de Silviu Ciobanu la 22 septembrie 2015 la 14:14
0
0
Silviu, nu sunt convins că acest model se adresează pasionaților de concursuri sau de dat mai dirt. Deși cei de la TRP așa declară, că modelul e special conceput pt MTB. Și că acea protecție care acoperă plăcuțele e special creată/montată împotriva prafului, apei, noroiului. Mă gândesc că dacă o frână mecanică ar fi făcut față cu brio unui concurs, unei coborâri mai agresive de pe munte, nu s-ar fi dezvoltat n-șpee mii de versiuni hidraulice. De altfel, și cei de la TRP au niște hidraulice extraordinar de bune. Și de scumpe. Plus câteva alte inovații în materie de frâne.
Și da, duritatea manetei la apăsare e un element important care diferențiază o hidraulică de o mecanică. Despre acest aspect am uitat să-l întrebăm pe Radu, iar el a omis să precizeze ceva. :)

Acum, în mod evident, dacă te ști pasionat de coborâri vijelioase pe bolovani, rădăcini și alte obstacole naturale, îți vei monta o hidraulică. Exact din motivul că feelingul la dăște e mult mai plăcut.
Postat de Vladone Nasta la 22 septembrie 2015 la 16:06
0
0
Salut, Silviu :)
Mai, XT-ele le-am utilizat pe diferite zone mai domoale si mai agresive, insa nu am coborat cu ele pante mai lungi de 4-5 km odata, dar insumate intr-o calatorie au fost mai multe zeci de km. Desigur ca nu poti aprecia calitatea unei frane la un ritm din asta de coboare cu intermitente, ci daca spre exemplu de dai la vale de la Omu in Sinaia, sau cobori de pe Iezer jos catre Leresti, sau de pe Leaota pana intr-o localitate de la poale, etc.
Ca si efect de fading nu am sesizat la XT asa cum sesizam la Elixir R. Erau de incredere, insa am mai spus-o, eu in general am fobie de hidraulice, in ceea ce priveste posibilele defecte in mers sau de la utilizare intensa.
Despre Spyke nu pot decat sa ma pronunt decat asa, la prima strigare sa zic, pe niste coborari scurte prin Tineretului, dar senzatia e cam aceeasi ca pe XT, cel putin dupa cateva manevre de incetinire si oprire la viteze mari.
Oricum, eu nu m-am dat niciodata la vale pe pante mai abrupte si mai lungi de 5-6 km, poate doar atunci cand am "coborat" de la Oticu pana in Podu Dambovitei in 2009 cand aveam BB7-ele. Oricum, panta aceea nu a pus probleme acelor frane, tinand cont ca cea mai pronuntata era cam in zona barajului Pecineagu, de aproximativ -15%, restul fiind de -7% ... -8%.
De mers la maratoane nu m-am bagat niciodata, in afara de Prima Evadare in 2009 si 2010, ca sa simt ce inseamna niste coborari mai periculoase si mai lungi de anduranta. Am mers deobicei mai mult in zone in care erau si urcari si coborari, gen culoarul Rucar-Bran, padurile de pe langa Campina si Ploiesti, si cele de pe langa Cluj, Cheile Turzii, Barajul Lacului Tarnita, impreuna cu prietenii sau de unul singur, nemaiparticipand la nici un maraton sau concurs dupa Prima Evadare din 2010.
Stiu, o sa ziceti ca vin cu povesti cu pesti cu aceste frane, ca nu are ce cauta recenzia lor aici pe site, atata timp cat nu au fost testate in conditii de anduranta si ca nu am ce cauta probabil eu aici atata timp cat nu particip la maratoane.
Dar sa nu uitam ca in lumea asta exista alte mii de oameni care se dau exact ca mine, ca nu participa neaparat la maratoane si poate ca nu vor sa investeasca in frane hidraulice din varii motive (poate chiar cele enuntate de mine in review).
Si mai stiu ca veti zice: "Pai nu se justifica investitia. Ai dat pe niste mecanice poate mai mult decat costa o alta frana hidraulica mai puternica, second".
Nici acest lucru nu m-ar afecta. Eu mi-am urmat visul si l-am facut public, ca poate mai sunt si altii ca si mine, care au "pasarele" cu mecanicele si nu vor sa se incurce cu hidraulicele.
Hai sa fiti sanatosi si urmati-va visul, oricare ar fi acesta!
Postat de Radu Gabriel R. editat la 22 septembrie 2015 la 18:26
0
0
Recenzia ta a fost foarte bine primită, te asigur. Cu atât mai mult cu cât există foarte mulți care nu au auzit de acest brand, care altceva decât Shimano și Avid nu știu și care au acum ocazia să vadă că mai există și alte mărci care știu ”meserie”.

Iar testarea ta a fost cea făcută de un utilizator ”casnic”, dacă-mi permiți să zic așa. Un biciclist care folosește moderat bicicleta, nu se dă cu ea să rupă stânca de pe munte. Și nici să câștige vreun concurs. Și se adresează exact celor care se încadrează la categoria ta. Și a mea. Utilizatori obișnuiți.
Să fim serioși, cine vrea super munte și podium la concurs nu citește recenzii despre frâne. Are alte surse de informare pt a-și alege frâna dedicată. Și 100% că va alege o hidraulică. Recenzia de față fiind despre o mecanică, cu siguranță nu constituie vreun punct de interes pt ”alpiniști”.
Postat de Vladone Nasta la 22 septembrie 2015 la 18:33
0
0
Dar pentru un utilizator "casnic" sunt enorm de scumpe, aproape dublu la pret fata de SLX-uri care fac fata celor mai vitrege conditii (coborari lungi, gen Strunga, Postavaru, Ciucas pe uscat si pe noroaie) cu discuri pe masura, chiar si la -15 gr nu am avut probleme.
Daca pretul era competitiv unor BB7-uri mai era ce mai era, dar 200+ de euro este foarte mult, cel putin pentru mine
Postat de Gheorghe Ionut Eugen la 22 septembrie 2015 la 19:05
0
0
Asa este, ma recunosc in categoria de utilizator precizata de voi si nu imi este rusine.
Faptul ca am investit atatia bani in aceste frane tine mai mult de pariul facut cu mine ca in momentul in care vor aparea astfel de frane mecanice voi trece din nou fara tagada din nou pe mecanice care vor intruni chestiunile subliniate de mine la cele 4 puncte.
Stiu ca sunt scumpe, nu am zis ca nu sunt, chiar m-am speriat prima oara cand am vazut cat costa, insa ele sunt la inceput de drum. Cand va constientiza si Avid si Shimano ca trebuie sa treaca si ei la sistemul gen TRP poate vor mai scadea preturile.
Nu stiu de ce nu au fost concepute inca de la inceput franele mecanice pe acest principiu al celor de la TRP tinand cont ca nu era mare branza dpdv tehnologic.
Dar, ca si in cazul placilor video si de sunet, al procesoarelor si ecranelor monitoarelor si televizoarelor, producatorii au scos cu frimitura pe piata variante si variante imbunatatite pentru a-si face buzunarul gras pe baza lor, cand ar fi putut scoate direct un model care sa intruneasca din prima toate caracteristicile cumulate in ultimul model de la un moment dat in viitor.
Mai mult totusi peste Spyke nu cred ca mai poate sa inoveze careva la o frana mecanica, eventual ceva gen radiator de caldura, dar nu stiu cum, tinand cont de protectia de noroi.
In fine, asta e viata, iar noi nu suntem decat o masa de clienti care decarteaza sume enorme pana ajunge la un compromis, pana se opreste din investit.
In ceea ce priveste maratoanele, daca eram un impatimit as fi investit in Formula ORO, Shimano Zee sau Saint, sau de ce nu Magura Gustav sau Hope Tech M4, ori Avid Code. Le-am citit performantele si la fel ca si voi le-am memorat potentialul chiar daca nu m-am dat cu ele. Imi dau seama de diferente, de ce sunt in stare acele bijuterii, dar nu am fortat nota pentru ca nu sunt unul care sa se dea in stil hardcore.
Nu mai am nici varsta, nici pregatirea fizica necesara. Nu aveam varsta si pregatirea nici acum 8 ani jumate cand m-am apucat de MTB si sosea.
Postat de Radu Gabriel R. editat la 23 septembrie 2015 la 15:11
0
0
Salut, Gelu.
Dupa 3 ani de folosire pot spune ca inca consider ca am facut o alegere buna.
Inca franeaza foarte bine, am facut pana acum coborari foarte grele (Sultanu, Comarnic, Secaria, Valea Doftanei pe langa lacul Paltinu, zona Telega-Bustenari-Podu Ursului-Pietriceaua-Brebu-Campina) cu pante ce depasesc 25% si si-au facut treaba de minue.
Singurul lor neajuns pana acum il reprezinta filetele elementelor sub forma de saibe late care regleaza distanta placutelor fata de disc.
Acele saibe care prezinta niste filete lungi de 5-6 mm se infileteaza in interiorul corpului etrierului, de o parte si de alta, intre placuta si corpul etrierului, prin actionarea cu o cheie imbus de 3mm din cate mi-aduc aminte, dinspre exteriorul etrierului, pe fiecare parte.
Degradarea filetului acelor saibe am observat-o cam dupa vreo 2 ani de folosire si s-a produs ca urmare a faptului ca in timpul mersului, din cauza actionarii repetate, a caldurii sau a vibratiilor, acele saibe (pad adjusters) s-au infiletat singure inspre interior sau placutele au inceput sa se toceasca si am fost nevoit sa infiletez repetat acele saibe pt a apropia placutele spre disc.
Ei zic ca pot fi si schimbate: https://www.youtube.com/watch?v=PhMxyt2jkEg
Eu am adoptat alta metoda urmatoare: am gasit niste seibi mai late prin cutiile cu maimute de pe acasa de la tata si am interpus acele saibe (cate una in spatele fiecarei saibe cu surub) pt a creea din start o distanta intre placuta si disc si intre placuta si corpul etrierului.
Problema e ca acele saibe a trebuit sa le ajustez grosimea (mai mult de 0,6 - 0,8 mm nu ar trebui sa aiba) pt ca altfel, cu niste placute noi, atingeau de disc chiar daca strangeam la maxim saibele cu filet catre etrier, pt a strange saibele noi intre ele si corpul etrierului.
Acum, cand se toceste placuta, incep si strang de ajustorul exterior etrierului si/sau de la maneta astfel incat sa apropii placutele de disc.
Sper ca am fost destul de concis in ce am prezentat si nu te-am ametit cu descrierile mele, insa din filmuletul amintit mai sus, poti intele mai bine cum devine cazul.
Bafta multa in proiectul tau.
Postat de Radu Gabriel R. editat la 27 noiembrie 2018 la 08:18
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.