Forum

Subiect: TMARS SD-419D Dropper Post

#5730

Vasile Tompa
Postat de Vasile Tompa
Subiect deschis de la 23 septembrie 2014 la 18:16
Raporteaza
Până de curând, de fiecare dată când ştiam că o să urmeze o coborâre delicioasă, urmam un tipar care (poate) vă este cunoscut: mă opream, deschideam closer-ul tijei şi coboram şaua. Dacă pe un traseu nou apărea o coborâre surpriză - fie opream la un moment dat ca să reglez şaua, fie continuam, dar (mai) stângaci. In ambele situaţii plăcerea coborârilor era diminuată. Traseele alternante erau o adevărată tragedie. Aşa că am început să mă gândesc tot mai serios la o nouă achiziţie.

O tijă de şa telescopică (dropper post) te apropie de bicicletă. Atât la propriu, cât şi la figurat. Studiind piaţa, am găsit tije de acest gen foarte capabile (RockShox Reverb, CrankBrothers Joplin, KS Lev etc.), dar la preţuri care depăşesc valoarea multor furci decente. Soluţia cea mai ieftină (~80$) pe care am găsit-o a fost un produs taiwanez pe nume TMARS SD-419D. După ce am analizat puţinele review-uri şi păreri găsite pe internet în acel moment, am aflat că este o copie după clasica Gravity Dropper Post, o tijă reglabilă mecanică, cu o bună reputaţie la capitolul fiabilitate.

Specificaţii ale tijei TMARS SD-419D (model 2013):
- Cursă: 110 mm (are 3 poziţii: 0/55/110)
- Comandă: pe ghidon (manetă)
- Dimensiune totală: 425 mm (în poziţia extinsă)
- Greutate: 655 g (cântărită de mine)
- Preţ: aprox. 80 de dolari (ebay)

După 4 luni de utilizare, ~1000 km (majoritatea pe trasee AM) şi două competiţii montane (CBF XC şi VMT MTB), observaţiile mele referitoare la acest produs sunt:

Avantaje:
- Preţul. Indiscutabil, este cel mai important avantaj.
- Cursa este suficientă pentru majoritatea utilizatorilor. Poziţia intermediară este chiar utilă.
- Comanda pe ghidon este o binecuvântare. Maneta este rudimentară, dar îşi face treaba.
- Simplitatea întreţinerii. La fiecare 3-4 luni aveţi nevoie de puţină vaselină si max. 40 de minute (asta dacă sunteţi meticuloşi).

Dezavantaje:
- Funcţionalitatea limitată de sistemul mecanic. Deoarece blocajul nu este hidraulic (un ştift acţionat de un mic arc blochează una din cele trei găuri ale tijei interioare), TMars are doar trei poziţii utilizabile (jos, intermediară şi sus). De asemenea, datorită presiunii exercitate de arcurile componente ale tijei, şaua are nevoie de câte un mic "impuls" (aplicat cu fundul) la urcarea în poziţii superioare. După acomodare, aceste impulsuri devin naturale, fiind amuzante de privit (mai ales la fete).
- De nouă, tija vine cu un mic joc, care este evident în poziţia complet extinsă. Totuşi acest joc nu influenţează datul, fiind aproape insesizabil în acel timp.
- Sistemul de prindere pentru şa este cam inestetic. La fel şi protecţia de cauciuc, care face tija să semene cu braţul unei furci din anii 90.
- Greutatea destul de mare poate fi un (alt) inconvenient.

In concluzie, TMARS SD-419D este un produs care poate să aducă bucurie (prin sporul de viteză, siguranţă şi confort) la bani puţini. O recomand ca un punct de plecare în special celor cu buget limitat, care vor să profite de avantajele unui dropper post.

P.S. Nu am mai avut altă tijă de acest gen, deci vă rog să scuzaţi eventualele scăpări ale recenziei. Pe durata menţionată (4 luni) au fost destule coborâri la viteze decente, pe trasee sălbatice (uneori chiar brutale), cu mici sărituri sau drop-uri şi bineînţeles, câteva căzături memorabile – încât să îmi fac o primă impresie despre produs. Promit să actualizez informaţiile periodic, în funcţie de experienţa acumulată.
Postat de Vasile Tompa editat la 12 august 2015 la 18:30
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.