Lucrăm să îmbunătățim DirtBike.ro. Vă mulțumim pentru răbdare!

Forum

Subiect: Modificare trekking in mtb?

#6340

Narcis Ionathan Neamtiu
Subiect deschis de la 27 aprilie 2015 la 09:33:00
Raporteaza
Salut, Eu am bicicleta aceasta: http://www.2010.cuberussia.ru/f/products_new/curve-grey_zoom.jpg si o folosesc mult prin oras imi merge de lux, chestia este ca vreau sa fac si plimbari offroad, dar rotiile nu cred ca o sa imi reziste de acea ma gandeam ca oare se poate sa pun roti de 29 cu cauciucuri de mtb?, am mai citit alte posturi ca se poate sau ceva de genul, dar nu prea am inteles bine.... daca cineva stie ceva? sau o facut chestii dinastea sa imi zica :D. multumesc. rotile mele actuale sunt de 28 si subtiri
Postat de Narcis Ionathan Neamtiu la 27 aprilie 2015 la 09:33:00
0
0
Salut! Rotile de 28-29'' au acelasi standard asa ca se potrivesc 100% dar atentie la balonul cauciucului, s-ar putea ca, cadrul tau sa nu suporte(pe spate ma refer). Si eu am avut aceiasi problema si am fost nevoit sa-mi pun cauciuc mai subtire cu riduri all terrain. Poate mai bine ar fi daca ai pune de 27,5'' insa nu stiu daca sabotii de la franele v-brake or sa se mai potriveasca. Daca cadrul suporta frana pe disc atunci cred ca ar fi ok. Pe fata trebuie sa-ti schimbi furca daca vrei un pic de comoditate si nu vrei s-o termini mai repede.
Postat de Calin Munteanu la 27 aprilie 2015 la 10:03:00
0
0
Nu, o să iasă o struțocămilă tristă.

Nu doar că îți riști gâtul cu un cauciuc de 29 pe față într-o furcă gândită pentru balon mult mai mic, dar geometria de 29er e una, cea de trekking e alta.

Don't do it!

Călin, ultima problemă la sfatul tău sunt saboții. Nu mai spune chestii din ăstea, fără să știi ce spui, de fapt. Cu roți mai mici să frece pedalierul pe jos. Nu bun!

Nu există asemenea minuni, serios!

Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 27 aprilie 2015 la 11:32:00
0
0
In loc sa incerci sa o transformi in mtb, cred ca ar fi mai indicat sa o adaptezi turelor pe care le faci, si aici ma refer la anvelope - slick-uri sau ce folosesti acum pt deplasarile in oras iar unele cramponate pt plimbarile offroad, eventual cu balon de 42mm/1.6 inchi sau mai mare daca iti permit cadrul si/sau furca (de ex: Continental Cyclo X-King).
Rotile n-ar avea motiv sa nu reziste atata timp cat nu abuzezi de ele.

Asta ar fi cea mai ieftina transformare pe care o poti face. Restul, cu schimbat furca, rotile cu un alt standard, samd...sunt idei costisitoare si inutile.
Postat de Alex Tudor la 27 aprilie 2015 la 12:31:00
0
0
Corect ce zici, dar poate sa si functioneze insa depinde de multi factori iar investitia de modificare ar fi prea costisitoare. Si eu as merge mai degraba pe sfatul lui Alex.
Postat de Calin Munteanu la 27 aprilie 2015 la 13:18:00
0
0
De unde știi, Călin? Ai probat tu și garantezi cu dantura ta? Sau dăm lejer sfaturi altora, fără să avem însă o experiență proprie în sensul acesta? Cam lejer și cam iresponsabil!

Ce să funcționeze? Comprimarea furcii în cauciucul față de 29 și un superman peste ghidon? Aia clar da! Am o cunoștință care s-a calicit să-și ia MTB și și-a spus că o rezolvă el din pix cu bike-ul de trekking și fix asta a pățit.

Sau poate roțile de 27.5? Care costă cât? Și pe care pui frâne pe jantă de pe 28 cum? Ah, disc! Lejer! Nu? Nu e bai că apoi să hârșâim brațele de sol, că așa a spus cineva pe internet, dornic să ajute!

Serios acum, voi vă gândiți un pic înainte să le dați altora sfaturi? Nu v-ar plăcea ca atunci când voi cereți un sfat, să nu vă scrie cineva direct din burtă, ci să se intereseze puțin și de portofelul vostru și de sănătatea voastră?

Pe scurt: ăstea cu gumele de 29 și roțile de 27.5 sunt niște prostii riscante. Faci o struțocămilă cu banii cu care ai lua, cumulat, o biță decentă.

Mai resonsabil, vă rog!
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 27 aprilie 2015 la 14:48:00
0
0
Salut. Pune bicla la punct. Sa mearga bine si sa arate bine. Mai apoi o vinzi mai pui banii pe care oricum vrei sa-i dai pe cauciucuri sau roti sau mai stiu eu ce plus inca ceva si iei o bicla de XC cu acre poti merge lejer si prin oras
Postat de Dan Oltean la 27 aprilie 2015 la 15:26:00
0
0
1.Nu stiu din proprie experienta, altfel as fi detaliat problema.
2.Ideea cu 27,5'' pe cadre de 28-29'' a fost dezbatuta si pe alte forumuri in lume asa ca nu sunt un ,,inventator''. Narcis nu trebuie neaparat sa o ia de buna.
3.Stiu ca sunt oameni infinit mai experimentati care pot sa-i dea sfaturi mult mai pertinente ca mine.
4.Sfatul meu final a fost sa mearga pe ceea ce a spus Alex, lucruri cu care sunt perfect de acord si pe care le stiu din proprie experienta.
Postat de Calin Munteanu la 27 aprilie 2015 la 17:52:00
0
0
Cadrul tau cred ca e acelasi cu cadrul de LTD comp de acum cativa ani. Din experienta iti spun ca iti intra cauciucuri cu balon de maxim 2" fara crampoane prea mari. Cadrul e destul de solid, a rezistat la drumuri forestiere, plimbari prin padure (100 kg + copilul in scaun, pe portbagaj). Pentru ture pe langa asfalt e ok dar, pentru offroad ceva mai serios nu prea e geometria potrivita.
Postat de Florin Gheorghe la 1 iunie 2015 la 21:29:00
0
0
Eu cred ca adevarata problema aici e calitatea rotilor existente. Vrei mers pe munte, nici o problema. Vezi care e balonajul maxim acceptat de cadru si furca(si de jante), cumpara cauciucuri mai late si porneste la drum.

E gresit sa mergi din start pe presupunerea ca rotile tale vor fi mai slabe ca o pereche de roti montate pe un cube de munte de calitate similara. Conteaza foarte mult ce jante folosesti, numarul si calitatea spitelor si chiar si butucul. Se intelege ca conteaza si greutatea suportata de roti si cum exploatezi bicicleta.

Pana una alta, pana nu incerci cauciucuri putin mai groase si afli care sunt limitele rotilor existente, degeaba te gandesti sa le inlocuiesti cu totul. O pereche de roti decente costa vreo 10 milioane, si cred ca principiul asta se aplica la majoritatea categoriilor de biciclete- in afara de downhill, probabil.

Si daca e vorba si de schimbarea furcii, deja iesi mult mai ieftin daca schimbi bicicleta cu totul. Modificarile nu renteaza aproape niciodata din punct de vedere financiar.
Postat de Eduard Motoi editat la 2 iunie 2015 la 19:07:00
0
0
Se pare că pădurea a devenit invizibilă din cauza copacilor!
Limitările acelei biciclete în off road nu sunt date de lăţimea cauciucurilor (apropo, cât de late sunt cauciucurile de ciclocross?35, 38, 40!) sau de rezistenţa roţilor, ci de furcă!

Totuşi, e un SR NEX 4610 V2, 63mm, gat de 1 inch, făcută pentru oraş! Va sucomba după prima ieşire mai serioasă pe coclauri.
Postat de . Bibi la 2 iunie 2015 la 19:37:00
0
0
:D am duuso deja prin coclauri hahaha :D, si nu numa, ci in mod agresiv hahaha :)) pana acuma rezista nu ii bai merge brici
Postat de Narcis Ionathan Neamtiu editat la 2 iunie 2015 la 22:10:00
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.