Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Ajutor ghid de slabit ciclocross 58/otel 653


Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376001 10 decembrie 2016 la 02:37

Salutare
Urmaresc sa imi aduc noua jucarie la sub 9 kiligrame
Am sa va dau lista componentelor actuale , si cam ce imi doresc pentru o greutate mai mica

Cadru cu furca ( cycle plus uk ... unknown) mufe gaurite , otel reynolds 653 ambele si furca si cadrul , de pe google reiese cadrul 1,7/1,8kg si furca 700g +-(2,5kg total)
Cadrul fiind un ciclocross sau audax inca are 4 mounturi pe seatstay pentru aripi si inca 2 pe furca fata, daca le tai si le pilesc cred ca mai scad 60grame sigur
Raman la varianta de frane cantilever mix
Shimano mc 70(350gr ??) ( poate pot gasii suruburi de prindere din titan)cu shimano 105 slr dropbaars(~300g) voi urmarii sa folosesc efectul Drillum , cel putin 150grame am sa scad din ele si cu o pereche de saboti mai noi
Ghidon cinelii cu pipa cinelli campione de mondo , vreau Titanium ambele
Cuveta stronglight delta , nu are rost sa o schimb
Rotile cred ca aduc o greutate sporita asamblului
Campagnolo records fata spate(freewheel) cu qr originale 530gr , spite inox doublebutted 36x2 nipluri inox, gramaj ? Posibil 350-400g, jante mavic ma 40 , 500gr fiecare , cauciucuri vityoria kevlar verde cu alb , model vechi , totalmente roti ca astea nu am detinut vreodata sunt placut surprins pentru un set de roti neservisate cat au putut sa stea de drepte, posibil sa le forjez pana se rup, setul complet il estimez la 2,5 -2,8kg, ar fi ceva sa scad un 1kg din totalul asamblului printr un set nou de roti , pe caseta de data asta
Angrenaj shimano fc 1050. 750g pe putin ,trebuie schimbat categoric , sa il gauresc nu prea se poate ...
Lant , 7s no name.. , ma gandeam la un pg 830 sram , dar in ce conditii il pot folosii
Frewheel sachs ly 96 /7speed /350 aproape nou... , de schimbat , am vazut o caseeta de 7s regina extra alloy la 150g..
Schimbator spate dura ace 7401 , (200gr)daca ii scot indexul tine si 12 pinioane ,asta nu il schimb ,
Schimbatoare downtube fd 7401 fata spate 100grame, probabil am sa inlatur schimatorul fata complet si raman la o singura foaie 53 q ring
Schimbator tricolor pe fata , braze on..
Sea reydel gti 370grame.. adio
Tija sea sr laprade 350 gr. cam scurta.. adio , urmaresc un titanium
Butucul pedalier este un shimano pe patrat , aici e intrebarea, stiu ca pot castiga multe grame ,gxp ?bb30 vor merge pe filet englezesc
Pedale modificate de la un deore xt , flats posibil 250gr
Am un buget de cam 300gbp
Astept , opinii ,sfaturi

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376002 10 decembrie 2016 la 02:44

http://www.dirtbike.ro/foto/64611/?set=album
Le , cablurile si camasile de schimbat

ultima modificare: 10 decembrie 2016 la 02:45

Cristian Vidrean

Trimite mesaj
Posturi: 511
Subiecte: 4

#376003 10 decembrie 2016 la 09:57

Greutatea totală a cadrului e estimată pentru o anumită marime (ce ai tu pare un 58, deci probabil pentru o mărime mai mică) și nevopsit. Eu cred că trece bine de 2.5 kg.

Probabil cea mai mare diferență o vor aduce roțile, furca, șaua, ghidonul, angrenajul și tija de șa în această ordine. Totuși, îți va fi foarte greu să o aduci la greutatea dorită cu o transmisie cu mai multe rânduri de pinioane. De obicei un fixie atent construit, cu un cadru de oțel la bază se apropie de greutatea asta.

E important de știut de ce dorești să realizezi proiectul. Cadrul nu e unul deosebit și nu justifică investiția. Piesele de care ai nevoie pentru a reduce simțitor greutatea sunt, în general, foarte scumpe. Datorită progreselor din industrie, aproape orice bicicletă de fabricație mai recentă va avea performanțe mai ridicate decât actuala bicicletă cu tot cu greutatea ei redusă.

ultima modificare: 10 decembrie 2016 la 14:22

+1
Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376005 10 decembrie 2016 la 11:47

In primul rand am vrut sa vad ce au produs Reynolds, cadrul imi convine , e un otel frumos, vibreaza si flexeaza exact cat trebuie la cele 72kg ale mele, poti afirma ca este depasit, lumea inca se da pe aelle sau gara....
prin zona pe aici la magazinele de specialitate sunt roti Fulcrum 7 undeva la 1,8kg , caseta shimano 10/11
Ma gandeam la un set de cauciucuri conti gp4000, spacere pana la 7 s, grup regina de 7. S superleggero, cupe angrenaj model nou , angrenaj model mai nou, lant nou, sea noua 200g? Tija sea noua , numai de aici salvez 300g
Proiectul este fezabil , atat timp cat schimbi transmisia , banuiesc ca se va comporta ca o bicicleta recenta cum spui.

Cristian Vidrean

Trimite mesaj
Posturi: 511
Subiecte: 4

#376006 10 decembrie 2016 la 13:40

Totuși, tu vrei ca la finalul proiectului să ai o bicicletă performantă sau ai o înclinație spre cadrele de oțel/ proiecte de construcție, etc.? Dacă performanța nu e scopul, planurile tale de mai sus sunt în regulă cu excepția: Schimbătorul ăla de spate nu o să țină mai mult de 8 viteze (poate o să ducă mai multe dacă îi schimbi rotițele pulley). Dacă rămâi la o singură foaie cea de 53 e prea mare, mai ales pentru un ciclocross. La cadrul tău cel mai ok ar fi să-ți cauți un angrenaj pe Hollowtech II sau GXP; cu BB30 o să ai probleme de compatibilitate.

Am un prieten care a completat multe proiecte ca al tău, cu diferența că el avea o înclinație spre ssp-uri. Majoritatea, deși le socotea pe la vreo 7-8 kg, îi ieșeau pe la 8-9 cu tot cu seturi de roți de până la 1400 g, ghidon bullhorn, o singură frână, etc.

Nu am spus că bicicletele de oțel sunt proaste, ci pur și simplu depășite în marea majoritate a cazurilor. Începând de la materiale până la geometrie. M-am dat zeci de mii de km pe cursiere de oțel în regim de antrenament, dar când mă urc pe cea actuală, de aluminiu, mă simt mult mai confortabil, iar răspunsurile sunt mai rapide.

+1
Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376009 10 decembrie 2016 la 14:33

Aluminiul care il am acasa raspunde ok , ca performante , inca se poate updata, are 10.200 cu tot cu pedale, dar totusi vreau sa vad un otel la 9,5 sau mai jos, imi place acest 653
Gxp sau h2 sa fie
Rotitele jokey daca le schimb cu unele kcnc , am vazut ca au tot 11 dinti dar sunt mai mari in diametru, schimbatorul va putea functiona pe 7 s,?va ramane indexat, acel click este inconfundabil,
nu vreau mai multe viteze..old spate este 130mm
Bicicleta va ramane cu franele cantilever , nu neaparat de ciclocross, dar apasa promt, se comporta ok
La roti, casetele din aluminiu se strica prea repede? Sa optez spre o caseta de otel?

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376010 10 decembrie 2016 la 14:36

Un moment de inspiratie

https://m.flickr.com/#/photos/54616231@N04/collections/72157631105870544/

+1
boris sirob

Trimite mesaj
Posturi: 2570
Subiecte: 12

#376012 10 decembrie 2016 la 14:49

Orice vrei pana la taiat din cadru!!!

Cele 60g nu merita, plus ca zona trebuie protejata de rugina! Cred ca 60g ai numai praf in cauciucuri la o iesire!

Daca o iei pe aceasta cale, ce va urma? Renunti la 2 spite, gauresti tija de sa? Pui mai putina apa in bidon?

+5
Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376014 10 decembrie 2016 la 14:52

Am mai procedat asa si la altele, hammerite e succesul,

Alex Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 649
Subiecte: 4

#376074 12 decembrie 2016 la 16:00

fara nici o rautate, bugetul e prea mic ca sa faci fite si mofturi. de banii aia du-te la un concert, la un muzeu... iesi mai castigat.

+1
Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376745 6 ianuarie la 00:52

Proiectul a mers mai departe, un mic update
Fizik arione carbon r3 braided
Gub 300mm 7075 custom yokes
Lant sram 850
Caseta 7sp hg 41 acera cu distantier hope
Roti cosine 24 cu cauciucuri hutchinson sector 28 tubeless
Suruburi jokey titanium
Jokey 7075 ceramic 10t
Saboti noi race ti
Ghidolina deda perforata
Cablu nou teflonat schimbator pinioane
Cabluri noi teflonate frane
Camasa teflon frane

Am fost ieri sa mi se faca si mie rotile de catre niste profesionisti dintr un alt sat oras de prin zona , domne ca trebuie sa comandam ba ca nu merge , gen sa le cumpar ultegra lor , in fine
M am.decis sa le fac singur tubeless , maine am sa incerc sa le pun mai la un capat , poate le pot asambla toate odata, sau sa mai astept cu cauciucurile mai multe zile , asta iara contra cost , trusa scule si o noua pompa, plus cele de vigoare , oarecum s are umpic bugetul , neasteptat , dar cred ca pot face rotile sa zbarnaie . Drumul pe care merg e special pentru ele.
Mai vreau pe viitor , sa dau jos complet 1 foaie schimbator si , suruburi x5 titan single
Cred ca 107mm(200grame) ar fi bun ca butuc pedalier pentru single
2suruburi titan de primdere si sustinere deraior spate , ca sa l tunez de tot
Un nou stem ,,din pacate acest cinelli 1a e prea lung, poate o conversie la ahead cu adaptor deda 18£
Un set de v brake trp cx8.4
Manete frane reverse
Ghidonul cinelli va devenii bullhorn,
Configuratie 1x7 ,52 12 28
Poze in album,
Restul pieselor sunt la pastrat

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376746 6 ianuarie la 00:54

Le
Am taiat cu bomfaierul pe furca , am dat jos ochii, mai am.pe spate , e mai dificil

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 949
Subiecte: 3

#376755 6 ianuarie la 14:42

ce greutate are caseta ?
Daca tot scrii pe aici pune si greutatile pieselor, unii suntem curiosi

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376885 11 ianuarie la 22:36

Caseta e una entry level dar frumos lucrata. Vine nickel plated , cu gauri pe toate pinioanele, cand ma uitam sa mi fac idee parca 220g si cu spacerul de la hope cred ca e ti, dupa material si culoare cred ca inca 5 g si spacerul alexrims 10 . Pacat ca ultimul pinion si lockringrul sunt negre. Dar se pot schimba. Caseta promite , e mai usor ca vechiul fw. Lantul sram 310g , din prima sa potrivit si am pus doar powerlink. Rotile. ,gorila tape, 30 min ,de 2 ori, nu va speriati ca pierde presiune, in primele 2 zile au scazut . A 3a zi deloc , luati valve conice , verificati piuletele zilnic , solutie buna , practic orice janta si cauciuc sunt tubeless ,
Toate componentele le am luat in urma gramajului , dupa o ureche ,m am ales cu toate sculele necesare servisului complet, inclusiv cuvete si bb, tot e facut in 3 zile , am avut cu ce lucra toate sau desfacut , in afara de pipa care a decis sa crape portiunea de jos ca tine contra piulita , am scapat de 10grame:)).mai imi trebuie doar o cheie reglabila sa tin contra la cuveta stronglinght delta , are 3 garnituri si niste rulmenti impecabili conici,
Bb , am incercat prea putin pe dreapta sa scot cupa , cand pe stanga era super usor de desfacut, asa i am si facut ungerea, tinea un tub copt si plin de untura deabia a iesit, cand sa descopar totul era copt de untura veche, curat tot si descopar totul intact si pe deasupra un shimano intact bb un6400 tricolor 113mm o,de dubla.il pastrez , i am pus bile caged 1/4" si veselina halfords. Ruleaza fin fara joc, doar mai am de facut optul din foaie, polizat distantori, si poate ii pot pune pe spate, deoarece foaia mare am mutat o invers , in. Schimba secvential , incredibil de usor , e alta fata de vechea configuratie. Cablurile nu sunt multumit de ele , nu se compara cu shimano, am incercat sa recuperez sistemul cantilever ,multe batai de cap ,ce e drept doar odata am avut un xt dar le am uitat. In urma servisului... , ambele sau desfacut si le am scurtat mai mult decat trebuie. Camasa e super. Mi a si ramas , franele tin. Intrun final, tot le schimb. , deci trp v brake cx 9 cu hardware ti , si poate 2 manete dura 7600 cu cabluri noi.
Ghidolina deda e praf, la urmatorul service poate bontanger.
Maine prima tura dupa service total , tura precedenta a fost dementiala pe drumul de tara din uk , Steel is real. E timpul pentru un cyclocomputer de asemenea.

+1
Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376886 11 ianuarie la 22:41

Vechea configuratie nu mint poate 11kg , actuala , poate 10 plus , se poate si mai jos , dar e ok pentru luna asta , va urma. Nu prea am facut poze, concluzia finala e un upgrade major, se merita .

VIKTOR POPELI

Trimite mesaj
Posturi: 84
Subiecte: 6

#376902 12 ianuarie la 13:07


Andrei !. Si eu sunt adeptul cadrelor din otel . Greutatea nu ma intereseaza , plus minus doua Kg. , eu nefiind un ciclist profesionist . Fotografia reprezinta ultimul meu proiect , care nu este inca in stadiul final . Urmeaza sa vopsesc cadrul in tricolorul Italiei , sa adaug stickurile originale si apoi sa o lacuiesc . Daca ai o bicicleta de rezerva , lasa-ti timp . Vopseste cadrul , lustruieste toate componentele din aluminiu , curata piesele mobile , adauga vaselina noua si regleaz-o . Am urmarit fotografiile tale . Daca inainte cele doua role de la schimbatorul de spate aveau 9 dinti , cele noi de la KCNC cu 11 dinti , nu uita sa prelungesti lantul cu inca 2 zale . Pipa arata catastrofal . Decapeaz-o , lustruieste-o si eloxeaz-o . Toate aceste date ial-e numai ca o parere a mea personala . Alegerea ta ! . I-ti doresc mult succes !

VIKTOR POPELI

Trimite mesaj
Posturi: 84
Subiecte: 6

#376905 12 ianuarie la 14:12


O pipa MODOLO cu tija de 1 Zoll si original din constructie gata slabita cu cateva grame .

VIKTOR POPELI

Trimite mesaj
Posturi: 84
Subiecte: 6

#376907 12 ianuarie la 14:19


Un set schimbatoare pe cadru Shimano DURA ACE . Setul meu nou , din pacate nu este compatibil cu al tau . Tu ai caseta cu 7 pinioane , iar al meu este pentru 3 ori 9 viteze . In Internet gasesti 2 ori 7 .

VIKTOR POPELI

Trimite mesaj
Posturi: 84
Subiecte: 6

#376909 12 ianuarie la 14:36


Te pot eventual ajuta cu urmatoarele piese din fotografie . Pipa XLC alba ( i-ti trebuie o tija de pipa adaptoare de la 1 Zoll la 1,1/8 Zoll ) . Set pedale Shimano . Schimbator fata Shimano cu sau fara manson de prindere . Toate piesele sunt noi . Parerea mea ! . Ai o cursiera veche , cu potential dar din pacate cu 7 pinioane pe spate . Daca ai eliminat o placa in fata , vei avea mari probleme la urcat pantele . Bicicleta ta nu este model nou cu 11 pinioane spate si unul fata . Las-o asa cum a facut-o mamica ei . Renoveazo si fa un retro frumos .

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376910 12 ianuarie la 15:00

Tine perfect, tot ce i am facut, ruleaza suprem acum. Ramane asa cum e , frumos stem , momentan raman la ce am , poate doar trp v brake si pedale keo, si cabluri polymer de data asta ))

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376912 12 ianuarie la 15:12

La stem castigi maxim 100g la un ti de 9cm e rezonabil , un stem aheadset carbon 100/160g, al meu acum are in jur de 270g , am o cursiera , audax touring cu potential ridicat , e bine atat, am avut cu ce lucra si ce salva

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376920 12 ianuarie la 22:41

adaptarea de la deda are 100g, uite link, http://www.wiggle.co.uk/deda-quill-stem-adapter/

Au qr titanium litepro la 12£ 46grame unul

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376921 12 ianuarie la 23:19

120grame are un qr de la alexrims.. salvez si deaici 130gr , cu stemul nu ms grabesc ,maine tai si pilesc , mi am luat si o mini menghina , mai sunt grame de salvat , pacat ca , dura ace nu au facut v brake, este o versiune la xtr dar prea demodata. Am mai gasit pe ebay fouriers la 120 lire, sau avid ti , 90lire cam astea sunt preturile ,culmea cele mai ieftine , trp 9 , au 140g 1 set , eu avand momentan cu vechiturile astea 340g una...,
Imbatranind dau semne de uzura,52 intradevar mi este cam mare , angrenajul mai sta si butucul la fel , la 130bcd care este ce mai mica foaie compatibila?
Ghidonul l am gasit intact, dupa 30ani... mi este intradevar mila de acest cinelli combo , 64-42 , light 270g potrivit velopedia, , era frumos si canalul aferent cablarii..., clar nu este compatibil cu aero frana, care si ea este pe duca , uzura semnificanta dar isi face treaba ,320g ambele manete..dura ace cred ca sunt la 280 g , si cam scumpe sigur, nu isi are rost investitia,
Schimbatorul de 7 s de la dura ace e doar foarte simplu , nici nu cred vreodata ca are nevoie de service, iam bagat oricum un jet de wd, wet lube si vaselina, s a instalat de minune, are 2 moduri chiar , sis cu rosu , si friction , care tine 12 pinioane,
Jokey sunt de la far near ceramic , , ruleaza exceptional , au 11 dinti. , totul cnc, aveam decat 1 jokeu original 7401 si unul no name , ambii de 10 dinti , deci daca vreau vreo roata de 11s , trec pe friction, e ultra light sistemul, cel mai cheap, 2 suruburi de +- din ti , si posibil se potrivesc suruburile ti de la vechile xtr, atunci am completat schimbatorul, il las nepotilor, cred ca am sa mai cumpar,rd7401 sau 2, consider cel mai bun schimbator,
Fizik arione carbon r3 190g, gub seatpost , avea 350mm , 210g , am taiat 5 cm , tot mai trebuiesc vreo 2, deci total final 160g,
Super incantat de achizitie , seaua a fost doar 60,£ tubul 17 , are 2 cleme, lucratura,
M am grabit cu cablurile... si ghidolina, franele trp fac parte din upgrade, restul raman, urmeaza cosmetizarea, cantarirea la total, , revin cu un link video ,

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#376922 13 ianuarie la 01:20

https://youtu.be/QTVSEpe0mBE

+1
Peter Pusok

Trimite mesaj
Posturi: 20

#376923 13 ianuarie la 09:52

130bcd 38 cel mai mic. Asteptam cantarirea!

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#377019 15 ianuarie la 19:56

Am inlaturat cu succes bucatile de metal inutile ,cam 200g-300g pana acum, mai raman cei 2 suporti fata spate de prindere a cablului pentru sistemul cantilever (au si astea 100g pe putin) , am finisat cu o pila mare si am aplicat cu pensula de retus o vopsea de lemn si metal... ce am avut prin casa , pentru moment, imi voi lua un set de pile de precizie, cu cea mare nu o poti scoate la capat
Se pare ca sistemul de franare, cel de pe spate, mi a venit fara ferule, cred ca bitza a fost gandita pentru dura ace , la tzambul din spate al deraiorului, cablul vechi dura ace are.o ferula care intra perfect in tzamb, din cauza asta ma axez spre cele 2 manete dura ace 7400 aero , poate un set 7402..., dupa largirea gaurilor aferente, ele fiind prea mici pentru un surub de frana
Cam ce castig as avea , daca inlatur si bossi de cantilever sau vbrake, cu toate ca nu mi doresc, franele trp vor fii instant stop ,

am inalturat frana spate , am scurtat cablul prea mult in cele 3 incercari de fixare, pacat de ele, rulez mai incet o perioada

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#378037 9 februarie la 17:54

Update ,upgrade
Set deda zero 2 /100 mm stem 42 cm shallow drop bar , am scutit 50g, deda spada 1" 1" , inutil, upgrade profile design quill converter 1 18" cred ca se adauga si spacere? Momentan sta stabil ghidonul in ciuda faptului ca piulita este stransa doar , nu si contra.. in curand, set frane miche performance negre ^^, chin , instalare cu succes, jagwire elite sealed ,slick lube , rosu, cane creek scr 05 negre, chin sa pui un bar tape, camasa inteleg ca este durabila.., noroc cu lizard skin care , se pare ca sa mulat perfect peste tot, din pacate vechiile dropend de la deda nu prinde corect cei 3,2 mm grosimea bar tape ului.asa ca le am folosit pe cele din kit ,corecte.
Bosii de v brake , suportii , bridge fata , au disparut,dovedindu se ca au pe putin 300 grame, pilit umpic pe alocuri, mai este de lucru putin la cadru dar dupa montajul final , bicla devenind un fat roadie
Noua pozitie ,este mult mai ok atat sprit , frane si curse lungi dar rapide,
Gasi se m un articol , un tip a realizat un 653 la 9,2 kg , si era si de 62

http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=116127

Si inca unul , de la ribble,


https://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18362291


Am facut prima pana pe tubeless, ssss, 5 min mers, vindecat ,am doar 0,5 bar pierduti,

Andrei Marin

Trimite mesaj
Posturi: 40
Subiecte: 7

#378039 9 februarie la 17:58

Toate componente au fost luate de noi , wiggle sunt cei mai ieftini cam la orice

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și contiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2017 DirtBike.ro